Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Varenie strukovín

susily
16. feb 2019

Ahojte vedeli by ste mi poradit ako varit strukoviny napr sosovicovy privarok, fazulovu polievku tak ,aby z tych strukovin nenafukovalo a nesposobovali plynatost? Existuju vraj na to triky pri vareni. Dakujem

saslavka73
16. feb 2019

@susily Pridám sa. Ja som počula že nevarím v tej vode čo sa namáča, ale vyliať a dať novú. No zdá sa mi že menej nafukuje ale neviem teda.

susily
autor
16. feb 2019

@saslavka73 ja som este pocula, ze pridat tymian alebo fenykel pri vareni a este ze zbierat penu z hrnca pocas varenia... ale chcela by som naozaj take tipy co zaberaju?

saslavka73
16. feb 2019

@susily Tak uvidíme čo nám kto napíše. Jaam veľmi rada strukoviny. Ale robím s ľuďmi tak sa tomu vyhýbam.😁

lenpi
16. feb 2019

Citala som viackrat, ze treba strukoviny zaliat vodou, nechat zovriet, par minutes (2-3) povarit, zliat, zaliat cistou, nechat napr. cez noc, zliat, DAT cistu a tak varit. Ale neviem, ci to tak ma but a funguje, ak mam cas to tak robim.

saslavka73
16. feb 2019

@lenpi Funguje to teda vravíš?

chinwag
16. feb 2019

Do všetkých strukovín treba pridať saturejku...... Ta pôsobí proti plynatosť. Normálne ju dostať ako sušené korenie v obchode.

jaron
16. feb 2019

@susily my ich varíme vždy takto:

jaron
16. feb 2019

časovo to nie je nejako zvlášť náročné, napr. o 7.00 ich dám takto krátko povariť (2 - 3 min), potom pred spaním vodu zlejem a dám čistú, ráno znova vymením vodu a varím.

Potom je ešte dôležité, ak má niekto s nimi väčšie problémy, naučiť sa ich jesť tak, aby boli problémy menšie:
- Veriť, že sa to dá a má to zmysel (sú zdravé, stoja za to)
- Naučiť sa ich správne variť
- Začať červenou šošovicou (je bez šupky)
- Skúšať na začiatku iba malé množstva a postupne ich zvyšovať
- Dávať si pozor na kombinácie (fazuľa a surová zimná kapusta nie je to najlepšie...)
- Dbať na pohybovú aktivitu (zlepšenie trávenia, možnosť uvoľnenia, ak je zle...)
- Jesť pokojne, vyvarujte sa stresu
- Piť dostatok tekutín (nie však väčšie množstvo s jedlom)
(Samozrejme to platí pre zdravého človeka, pokiaľ už vyslovene nemá nejakú diagnózu, nejaké ochorenie tráviacej sústavy, poškodenie orgánov...)

kikidee
16. feb 2019

Alebo skus vymenit klasicku sosovicu za ciernu Belugu a fazulu za mungo... tie nenafukuju vobec (odskusane na sebe aj dietati).

montemotherone
17. feb 2019

@susily ja ich robím takto. Zalejeme ich vriacou vodou a necham postáť cez noc. Potom tú vodu zlejeme a už normálne varím polievku, čokoľvek, bez zlievania. Cícer by sa mal namáčať 24 hodín. Ten dávam normálne do studenej. Po 24 hodinách vodu zlejeme, najskôr varím samotný, bez všetkého, bez soli, pochutín 1 hodinu, potom pridám ostatné veci... Alebo ho scedím a robím pomazánku.

deti95060810
17. feb 2019

čítala som že do varenia sa dáva sóda bikarbóna....neskúšala som to nikdy, mne nevadí keď mm a deti prdia...😉

katulienkax
17. feb 2019

Ako píšu vecer pred varením povaríte pár minut a nechať celu noc, potom zliat a dat novú vodu. Mna viditeľne menej nafukuje.

gab_riella
23. apr 2019
Používateľ gab_riella je nedôveryhodný
Je možné, že nejde o reálnu osobu, ale o profil alebo viacej proflov vytvorených za účelom propagovať konkrétne výrobky/služby alebo účelovo manipulovať diskusiu. Pozri príspevky od gab_riella.

varim v klasickom hrnci Tescoma. Nemam na to žiadem extra hrniec. Večer to namočim do vody, a druhy den uvarim.

mareri
1. okt 2019

varim ich v tlakovom hrnci, aby boli čo najskor hotove

katkabg
1. okt 2019

Baby a tak hodte niaky dobry receptik naprivarok zo strukovyn 😉

Tu začni písať odpoveď...

Odošli