Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Časté absencie v práci kvôli chorému dieťaťu

lenrietta
5. apr 2019

Ahojte mamičky..obraciam sa na vás s pomocou o radu..a možno aj o podporu.. Ste mamičky aj chorých detí, aj školopovinných detí, tak ma zaujíma váš názor.
Mám dve dcérky, mladšia má 4 roky a je často chorá, má astmu. Stáva sa, že je chorá aj dvakrát do mesiaca, a úplne bežne som s ňou doma každý mesiac. Keď sa dá, vystrieda ma aj manžel, ale nie vždy je to reálne. Starí rodičia ešte pracujú a aj tak bývajú ďalej od nás.
Problém spočíva v tom, že pracujem ako učiteľka na základke, učím ANJ a Chémiu a už to začína viacerým rodičom prekážať, že často chýbam. Vedenie sa snaží na zastupované hodiny angličtiny poslať niekoho, kto anj ovláda a ja keď sa vrátim, sa vždy ku každej gramatike vrátim a detí sa pýtam, ktoré cvičenia si potrebujú so mnou prejsť. Čo sa známok týka, predpísané je, že žiak má mať za polroka dve známky, čo u mňa majú, aj napriek mojim absenciám, viac. . Trochu ma zraňuje postoj rodičov..ich nepochopenie, samu ma štve, že tak veľa chýbam..a chápem, že si nemôžem žiakov zbaliť domov a dohnať s nimi učivo po večeroch, či cez víkend.. Keby som chýbala, že chodím po dovolenkách, nepovedala by som ani slovo.
Na druhej strane, keby často chýbala vyučujúca mojej dcéry, aj mňa by to asi hnevalo, možno by som si doma pofrflala, ale určite by som sa nešla sťažovať rovno na vedenie školy.. ak, tak najskôr by som zašla za dotyčnou vyučujúcou..Som od prírody empatický človek a určite by som chápala, prečo tak často chýba.. Nedokážem ani vynadať pani na pošte pri okienku, lebo viem, že za blbé predpisy ona nemôže..
Takže keďže som teraz s dcérou zase doma, v pondelok by som mala ísť do práce a tam sa dozvedieť postoj vedenia.. Čo však ďalej? Neplatené voľno? Predĺžená rodičovská? Výpoveď? Opatrovateľka?
Ďakujem za vaše názory..

terezka1947
5. apr 2019