Poradíte ohľadom práce na polovičný úväzok a materskej?

mauzi
31. mar 2016

Dobrý deň, budem čo najstručnejšia.
Pracujem ako kvetinárka na polovičný úväzok. Zhruba v auguste nastupujem na materskú dovolenku a môj šéf mi tvrdí, že bude potrebné, aby som podala výpoveď pred nástupom na materskú, aby on mohol namiesto mňa zamestnať niekoho iného.
Je to pravda alebo má aj iné možnosti ? Pretože to by som sa logicky pripravila o materskú a to v žiadnom prípade nechcem.
Budem vďačná za akúkoľvek odpoveď, pekný deň 🙂

sincerity
31. mar 2016

O materskú by si sa síce neukrátila, ale by si prišla o miesto a vzdala by si sa ochrannej lehoty (napr. ide o prenesenie nevyčerpanej dovolenky pri návrate po materskej, resp. rodičovskej, v každom prípade sa budeš mať kam vrátiť...) Jediným cieľom zamestnávateľa je sa ťa zbaviť, na to nemá právo. V žiadnom prípade výpoveď nedávať.

zuzanaete
31. mar 2016

Urcite nie je nutne, aby si podala vypoved. Hlada sposob, ako sa ta zbavit a po materskej/rodicovskej ta nemusel prijat spat. Normalne moze zamestnat dalsieho cloveka. Do zmluvy mu moze dat, ze iba na dobu zastupovania, kym sa ty nevratis. To ako ho len mohlo napadnut?

misinka26
31. mar 2016

Ale kde ... normálne nech zariadi človeka na zástup ... nedávaj výpoveď prídeš o materskú a možnosť sa po rodičovskej vrátiť do práce ...

kvetinka75
31. mar 2016

tak toto som ešte nepočula. Podľa mňa je to somarina. Výpoveď určite nedávaj.

sissy27
31. mar 2016

určite výpoveď dať nemusíš, doslova ťa odrbáva ak mám byť slušná... ak dáš výpoveď, tak si skončila pracovný pomer a dovidenia...
normálny postup je taký, že ty ideš na materskú a naďalej si oficiálne zamestnanec firmy, z materskej prejdeš na rodičovskú alebo sa vrátiš späť na svoje pracovné miesto, to už je na tebe, dokonca ani celú materskú nemusíš využiť...
chce sa ťa zbaviť, aby ti nemusel držať miesto atď.
a je normálne zamestnať niekoho miesto teba na dobu určitú ako zástup počas tvojej materskej / rodičovskej

mirkava