Práca verzus štúdium

leela123
9. aug 2012

Ahpjte. nastal taký problém. študujem na vš učiteľstvo bio-AJ ( bio ma nebaví, s AJ je to celkom fajn). rodičia chcú, aby som si školu dokončila, ale pre nich je to prechádzka ružovou záhradou... nemala by som problém doštudovať a byť učiteľkou, ale to množstvo atestácií a kreditov (mimochodom, nechápem, ako sa dostanem ku kreditom, aké atestácie treba a tak) ma dosť odrádza. od budúceho týždňa idem pracovať ako výpomoc do jednej ekonomicky zameranej firmy na 4 hodiny (neviem,ako to budem stíhať popri škole, aj keď je to v jednom meste)... Ja by som tam rada ostala pracovať normálne, aj keď začiatky by boli ťažké a ktovie čo ak raz tam skončím a budem si musieť hľadať inú prácu a školu mať nebudem... Tak pls napíšte nejaké postrehy, názory, poraďte, prípadne napíšte správu.... 🙂

leela123
autor
9. aug 2012

ešte by ma zaujímalo či by mi stačilo pre istotu v budúcnosti urobiť si v jazykovke štátne skúšky z AJ a FJ a mohla by som tak prípadne učiť na ZŠ/SŠ.

evakva
9. aug 2012

@leela123 Ak chces ucit, musis mat vysoku skolu akukolvek. Na AJ potrebujes bud vysoku skolu alebo statnice. Kolky si rocnik? Ja som ucitalka MA-Geo

leela123
autor
9. aug 2012

@evakva idem do druháku, pretože som rok pracovala.... este by ma zaujimalo ci mi na ucenie AJ bude stacit statnica z jazykovky alebo nie..

evakva
9. aug 2012

@leela123 Podla zakona musi mat kazdy ucitel vysoku skolu. Jazykari maju vynimku, ale neviem, do akeho roku. Ak by si mala vysku a statnicu, tak ucit AJ mozes. Teraz by si tiez so statnicou ucit mohla, no do buducna by si si musela urobit vysku. My mama presne tento pripad na skole. Ucitelka AJ ma statnicu, ale nie VS. Riaditelka jej povedala, ze tusim do buducuhe roku musi zacat s VS, inak bude musiet odist. A nemohla by si prestupit na cistu anglictinu? U nas na vyske vela ludi menilo aprobacie po prvom rocniku.

evakva
9. aug 2012

@leela123 Kam chodis na vysku?

bambola
9. aug 2012