Som tehotná a pracujem ako čašníčka

martinkam20
26. dec 2012

Dobry den,
chcela by som Vas vsetkych poziadat o pomoc pri mojom probleme. Precitala som si vsetky prispevky tu na fore, ale pre moj pripad som nenasla ziadnu jasnu odpoved.
Moj pripad je trosku specifcky, ale mozno mi poradia mamicky ktore boli v podobnej situaci. Hlavny problem je ze som v 4 mesiaci a pracujem ako casnicka, kde som sama na prevadzke a musim sa tam natahovat aj s tazkymi vecami. Pracujem na polovicny pracovny uvazok a zmluva je na dobu neurcitu a zamestnavatel nemoze, resp neche ma premiestnit na menej namahavu pracu. Celkom ma to trapi a to naozaj neprospieva mne a ani mojmu babatku. Uz som mala aj nejake zdravotne problemy a nechcem aby sa mi uz opakovali, ale v dnesnej dobe je kazda koruna dobra. Chcela by som vediet na co mam narok a co to bude obnasat. Toto su skutocnosti ktore sa ma tykaju:
-prvy krat som tehotna
-pracujem na polovicny pracovny uvazok a zmluva je na dobu neurcitu
-mam namahavu pracu po fyzickej ale aj po psychickej stranke
-platila som si DNP z max. vymeriavacieho zakladu a podmienku 270 dni mam splnenu a som v 8. mesacnej ochrannej dobe.
-Ak by som teraz nastupila na PN ovplivni to potom narok a vypocet materskej ? Podotykam, ze doktorka ma moc nechce vypisat.

Chcela by som sa opytat ake mam povinnosti voci zamestnavatelovi ale aj na co mam narok a co mozem spravit aby som uz do prace nemusela nastupit.
Dakujem za odpoved a prajem prijemne Vianocne Sviatky.

namornicka
26. dec 2012