Učenie sa s tretiačkou

lusinda3
17. nov 2014

Mam doma tretiacku, ked som bola v praci ucili sa s nou moji rodicia. Pozerali jej kazdy zosit / to robim aj ja ale pre kontrolu/ a kazdy predmet robili s nou a vysvetlovali. Uz sa mi to nepaci a chcem, aby sa ucila sama. Teraz som uz doma a stale kazdy den ju muskm skusat, vysvetlovat, kontrolovat a nutit ucit sa. Nevie si uvedomyt, ze je to jej povinnost. Musim ju poslat ucit sa a nemozem sa venovat inemu lebo sa ma stale vypytuje. Uci sa aj 3-4 hodiny denne. Lebo sa pritom toci na stolicke, zacne sa hrat a stale ju musim napominat. Je to normalne? Ako to mate doma Vy? Sice ma vyborne znamky ale ta nesamostatnost mi hrozne prekaza.

k_a_j_k_a
17. nov 2014

@lusinda3 nemam sice este skolopovinne deti, ale myslim, ze ste toto mali riesit od prvej triedy. Rodicia spravili chybu, ze za nu vsetko robili a ona sa na nich spoliehala. Ona sa potrebovala naucit ucit. Teraz to bude chciet veeeela trpezlivosti a nervov. Nie je este taka stara, aby sa to nenaucila, i ked to pojde tazsie. Vymenila by som stolicku, zrusila zo stola vsetko okrem zositu a knizky. A dala jej kludne aj casovy limit. Stihne stihne, nestihne - jej problem. Skusila by som sa dopredu poozpravat s ucitelkou, aby vedela, cez co prechadzate. Alebo mozno ani nie, ked nachyta zle znaky, aspon bude vidiet, ze robi blbosti. 3-4hodiny je vela, aby sa ucila.

lusinda3
autor
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
namornicka
17. nov 2014

@lusinda3 daj jej vyžrať to, ze sa nenaučí a dostane zlu známku, poznámku a zažije hanbu. Nech sa spamätá, teraz si to ešte ľahko opraví a nenarobi to toľko škody. Horšie by to bolo na druhom stupni. Ja som musela robiť poriadky s mojim druhákom, tiež si zabúdal značiť čo majú na úlohu a podobne, čiže za poznámku dostal vždy zákaz hrať sa s počítačom na pár dni. A čuduj sa svete, zrazu sa to dá, nezabúda si pomôcky ani úlohy, iba občas. Kamoska ma siedmaka, takto ho "tlači", už si ho tak naučila, vsetko sa s ním učí a to teda už nie je sranda ta fyzika napríklad.

lucialutt
17. nov 2014

ahoj,ja mám tiež tretiačku,robievame s manželom na smeny,niekedy nám vyjde ako napr.túto stredu,štvrtok poobedná obom naraz,tak tiež sa s ňou učia moji rodičia alebo sestra.Keď sa spolu učímme,tak sa zavrieme obe do izby a hodinku sa jej venujem naplno.naučíme sa vybrané slová,násobilku,vlastivedu a pod.pozriem jej aké má úlohy napr.dostali príklady z matematiky ,tak jej vsvetlím čo a ako a odídem preč,nech si to vypočíta sama.keď to má tak jej to skontorlujem.Nech sa naučí samostatnosti.Takisto číta si sama a keď to už vie ma ohlási a prečíta mi to.vysvetli dcérke zadanie,povedz jej,že nech počíta sama a ochvíľku sa vráť jej to skontolovať,ak to nemá,tak zas.Takto som to robila ja od začiatku a vyhovuje mi to.

k_a_j_k_a
17. nov 2014

@lusinda3 chybu podla mna spravili rodicia. Uc sa s dcerou Ty. Nauc ju ucit sa. Tak ako Ti baby pisali. Nevenuj sa je pri uceni tolko. Vysvetlit, skontrolovat, ak nevie, poslat ju znova, nech sa to nauci. Musi nieco zvladat. Ak dostane poznamku/zlu znamku a je to jej chyba, tak vyvodit dosledky -zakaz oblubenej cinnost. Treba tvrdo, lebo sa s nou budes ucit este na strednej.

lusinda3
autor
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
katarinamarkova
17. nov 2014

@lusinda3 nemozes po nej chciet ked tri roky mala system, vsetko so mnou niekto spravi, vstko mi niekto skontroluje, pri ulohach sa so mnou niekto uci, radi mi.......zrazu aby vsetko vedela robit sama.
- nauc ju system - ako sa ucit samostatne....len ak s nou byvaju aj starki pri uceni, treba zapojit v neposlednom rade aj ich!
....ale to ste ju mali naucit v prvej triede....samozrejme da sa to aj teraz, len to bude trosku zdlhavejsie 🙂 ale zase lepsie ako dalsich 10 rokov sediet pri ulohach nad nou nie? 🙂

- ked pride zo skoly, citat rozvrh vie - nech si nachysta knihy podla rozvrhu - sama - ty jej to len skontrolujes...ked povie ze nevie, nevadi, nech skusa - skontrolujes, budu zle, posles ju znova - znova skontrolujes....
- nech si nachysta na kopku ulohy, co ma robit, co sa ma ucit
- posadis ju za jej stolik, miesto kde sa uci - nauc sa, napis, ked budes hotova, skontrolujem ti to.....ked pride za tebou ze hotovo - skontroluj......chyba, zle, nevie - posli ju spat - oprav, douc sa, potom skontrolujem....atd atd.

mozno prve dni bude chodit a pistat ze ja to nevieeeeem......ale potom sa ti snaha 100x vrati spat.
ona to totiz vie! len nie je naucena to takto robit.

katarinamarkova
17. nov 2014

@namornicka
@lusinda3
s tym PC, ci rozpravkami to dokonale funguje aj u nas....
mame tiez pravidlo ked pride s poznamkou ze nema domacu ulohu, resp. donesie horsiu znamku ako 3 - zakas PC, rozpravok...plus doucit sa, opravit si....
ma to uspech 🙂 ja sa nerozculujem a dieta sa hneva na seba, nie na mna, ze ho do niecoho tlacim 🙂

namornicka
17. nov 2014

@katarinamarkova asi tak. A ani mi to nie je ľúto pretože to dobre padne zahrať sa aj s hračkami a nie stále s tabletom 😜

bonaqa2013
17. nov 2014

Máme tiež dcéru, ktorá chodí do 3 triedy. Žiadne problémy nemáme. Ona je taký typ, že všetko si spraví sama. Už v školke taká bola. dcéra si napíše úlohy a my - buď ja maminka, alebo ocinko jej to skontrolujeme. A preskúšame. Samozrejme niekedy sa stane, že nepochopí niektorý príklad a treba vysvetliť. dobre vysvetlíme, sem tam napíšeme doma diktát - 3,4 vety, alebo jej dám vypočítať zopár príkladov. dcéra je taký poctivý typ, som zvedavá dokedy jej to vydrží. V škole chodí na všetky súťaže - niekedy vyhrá, niekedy aj nie. zo všetkým je hotová do hodiny.
ale mám aj dcéru, ktorá chodí do 1 triedy a to je iné kafe. Škola ju až tak nezaujíma, má niekoľko poznámok, učiteľka sa sťažuje že je zaťatá - odmieta chodiť k tabuli - aspoň raz za týždeń majú v škole šou, ktorú vyvedie moja dcéra. Som z nej už pomaly zúfala. podľa učiteĺky nie je problém vo vedomostiach - v diktáte urobí chybu, alebo 2, ale niekedy napíše aj bez chyby. Len to chovanie.....
Takže maminka, nie je problém v tebe - ako píšu niektorí, lebo nie všetky detičky sú rovnaké. Hoc budú mať jedného otca, jednu matku - rozdiely možu byť. Viem aké to je, moja dcéra už v školke mala problémy s chovaním - zaťatosť a mne to len robí zbytočné vrásky ....

horana
17. nov 2014

Su rozne deti. Porovnavat svoje s ostatnymi je vzdy cesta do pekla. Treba pristupovat vyhradne individualne. Je to na pocite rodica ci to dieta uz ma na to alebo este treba davat oporu, prvy stupen este je dost rodicov ktori pomahaju detom a to dost. Ked sa opora prilis skoro odmine, moze to mat pre dieta silno kontraproduktivne dosahy, co na tom ze susedove sa uz uci samo od prvej, ked ty hodis ju teraz samu do prudu, nikto ti nezaruci ze sa nezacne topit este viac a nestrati posledne zbytky motivacie len preto ze bude mat pocit ze je toho na nu moc. na druhej strane udrzovat dieta na vybornych znamkach len silou rodica, teda vonkajsou motivaciou sa tiez neda donekonecna. Ja by som na to sla pomaly, nejaky system postupneho preberania zodpoednosti v nejakom predmete ktory jej najlepsie ide, alebo casti na ktore ma (sama ulohu nech urobi, skontrolujem az nakoniec, naucit sa sama cast z niecoho a potom az vyskusam ked mi povie ze uz ma atd.) podmienit nejake ine dobre veci (telka, hry, idenie niekam) az ked si splni svoje. Na pociatocne uspechy odmenit malou hrackou a pod.

prasiatko30
17. nov 2014

Mna len zaraza jedna vec - tvoja tretiacka nema ziadne ine aktivity? Chodi len do skoly a nema ziadne hobby co by ju bavilo? Ja mam tiez tretiacku a ta ma kazdy den nieco a tak si s ulaohami proste musi svihnut, ked maju este aj pisomky tak si musi trochu rozvrhnut tarchu uciva aby stihala na vsetko ale tiez je to niekedy o nervy ked clovek vie ze dokaze ulohy zmaknut aj rychlejsie a ona sa s tym lajda 😩😩😩 ale v podstate uz presla na system ze pred odchodom z domu na activity musi mat napisane aspon ulohy a potom sa este po prichode douci doma pripadne v kniznici ked cakame na jej sestru

ivett1
18. nov 2014

Aj my máme doma tretiačku ... naša chodí do škd, takže ak stihne urobí si úlohy tam a doma už len skontrolujeme alebo sa tam hrá a doma si robí úlohy - sama a opäť nám dá už len skontrolovať správnosť ...ak niečomu nerozumie (tak niekedy ani ja nerozumiem, čo tým chcel "básnik povedať"... a musím trošku podumať nad zadaním...), opýta sa NÁS - mňa alebo ocina a riešime to s ňou, najlepšie tak, aby sama - aj keď jej to bude dlhšie trvať-prišla na to ako úlohu zvládnuť🙂 ... čo sa týka vybraných slov a násobilky ... tiež sa to učí sama naspamäť a my ju už len skúšame ... svoj čas - si už rozvrhne sama - na oddych, na hru, na učenie ... lebo tiež chodí na dva-krát do týždňa na krúžky, ktoré si sama vybrala a bavia ju, takže musí vedieť trošku hospodáriť so svojím voľným časom ... samozrejme, že sú dni, keď ju musíme "nútiť" a vyháňať, aby si už konečne išla urobiť úlohy a prípravu do školy ...ale beriem to tak, že ešte má len 8 rokov, je to dieťa a ani nám dospelým sa niekedy nechce a potrebujeme relax...😉

PS: ak si prešla na metódu samostatného učenia len tento rok, tak daj dcérke trocha času, postupne sa to naučí, podľa môjho názoru a z vlastnej skúsenosti, naozaj jej nemôžeš oznámiť len tak zo dňa na deň, že odteraz všetko rieš sama, lebo ju zneistíš, keď doteraz sa spoliehala na pomoc dospelákov ... teda, ak to nie je typ osobnosti, ktorá má rada výzvy 😉 ... skúste spolu pozrieť, aké má úlohy a opýtaj sa jej, ktoré sú podľa nej také "ľahšie", že ich zvládne sama a nech začne tými, keď ich urobí, len ich skontroluješ ...a potom skús odmeňovať ... ak si urobí rýchlo, dobre resp. správne a hlavne sama aj ďalšiu úlohu, tak niečo za to "dostane" - u nás zaberá aj pochvala alebo že si pozrie obľúbený animák, či program v tv ... cez pracovný týždeň sa u nás totiž tv pozerá max pol hodinku ... na pc alebo tablete sa môžu deti hrať len dva dni cez pracovný týždeň... inak trávia čas klasickým hraním sa - buď s kamarátmi, alebo spolu (máme dve deti🙂) ...

namornicka
18. nov 2014

Baby majú pravdu, je to individuálne. Moja keď bola tretiačka tak si úlohy písala v družine a tým pádom sme už doma nič neriešili, vyskúšali sme ju násobilku alebo vybrané slová, ak niečo nevedela alebo chcela preskúšať učivo na písomku tak sme ju preskúšali. Urobené úlohy som jej ani každý deň nekontrolovala, nosila dobré známky, takže som to neriešila. Mala však spolužiačku, ktorá do družiny nechodila, pretože jej mama bola doma a dieťa malo v skorších popoludňajších hodinách krúžky. Čiže úlohy jej ostali na doma za asistencie mamy. Raz sa ma jej mama pred školou pýtala, či sa mi to zdá normálne koľko veľa úloh majú ........ no nevedela som odpovedať, pretože som veľmi nemala prehľad o tom. Moje mladšie dieťa je iné kafe, tiež sa mu treba viac s úlohami venovať. Nie že by som nad ním stála, ale prejdeme si spolu čo majú, on si to robí, potom skontrolujem, ideme ďalej, čiže napr. ja v kuchyni pripravujem večeru a občas nakuknem nad jeho rameno.