Zmluva na kratší pracovný čas - § 49 Zákonníka práce

e_s_p_r_i_t
8. sep 2016

Ahojte baby, potrebujem poradiť.
Po rodičovskej som nastúpila do roboty, kde mi dali úväzok na 33,5 hodiny do týžna, pracujem ako odborný asistent a som zaradená do 2 tarifného stupňa. (Ešte som to nepodpísala). Pred materskou som robila normálne na 40 hodín týždenne.
Prosím Vás aký je rozdiel medzi týmito dvomi pracovnými úväzkami ohľadom nároku na stravné, dovolenku...šefka všetko zovšeobecňuje a ja chcem viedieť na čo mám nárok, lebo hovorí, že všetko bude ako predtým.
Ako to bude keď budú dvíhať minimálnu mzdu mám nárok aj ja na zvýšenie....alebo v čom je háčik.
Ďakujem Vám.

tarvika
8. sep 2016

ja pracujem na skrateny uvazok, 30h tyzdenne. narok na stravenku mas ked odpracujes viac ako 4h v kuse. teda ak pracujes rovnomerne, mas narok na stravenku kazdy den. dovolenku mas narok rovnaky pocet dni, akurat tvoja dovolenka nebude 8h/denne ale 6,..h/denne. ale ja som v skukromnej firme, cize v tarifnych pasmach a pod sa nevyznam.

alenah31
8. sep 2016

@e_s_p_r_i_t nárok na stravné máš rovnako, rovnaký počet RD aj "péčok". Čo sa týka tvojej mzdy: Ak máš dohodnutý kratší týždenný pracovný čas v súlade s § 49 Zákonníka práce, sa mesačná minimálna mzda zníži v pomere zodpovedajúcom odpracovanému času v mesiaci. Znížená mesačná minimálna mzda sa zaokrúhľuje na najbližších desať eurocentov.
Ak si v dvojke to znamená, že to je min. 486€ na rok 2016 čo je mzda pri klasickom prac. čase na 8 hod. Ak teda vezmem, že ty máš odpracovať 33,5 hod. na týždeň, za mesiac je to 134 hod. Potom počítaj 134:160x486=407,025€/mesiac. Samozrejme ak sa min. mzda zvýši tak sa zvýši aj tebe.

simca06022011
8. sep 2016