Zrušenie živnosti

abject123
6. feb 2016

Ahojte,

chcem sa opýtať, či má niekto z vás skúseností s tým, ako zrušiť (resp. či vôbec aj mám ČO zrušiť) živnosť v prípade, ak som stále študentka denného štúdia vysokej školy, mala som ju založenú len 4 mesiace ale nebola som ani na Daňovom (nemám DIČ) ani na Štatistickom (nemám IČO) a ani na zdravotke, keďže poistenie mi ako študentke vysokej školy stále odvádza škola.

Aby som vám priblížila bližšie situáciu- v jednej nemenovanej fin. spoločnosti som sa hneď do toho nahrnula a podpísala zmluvu s danou firmou. Mala som pracovať ako samostatne zárobkovo činná osoba (SZČO). Tak som podpísala zmluvu, oni ma zaregistrovali v NBSke, a mala som si ísť sama vybaviť na Daňový DIČ a na Štatistický IČO. Vo firme som urobila síce nejaký chabý výkon - cca 350e dokopy za všetky 4 mesiace- tak som si ani nepodala daňové priznanie, lebo som nepresiahla sumu. Avšak - ani na jednom z úradov som doposiaľ nebola, lebo som nemala na to čas a teraz idem vo firme podať výpoveď a zároveň chcem aj živnosť zrušiť. Ako mám postupovať? Mám ešte to niekde nahlásiť, že som zrušila živnosť keď stále študujem a skrátka ja som ani DIČ a ani IČO nemala a ani Daňové priznanie som si nepodávala, keďže som nepresiahla stanovenú sumu. Má niekto, prosím vás, s týmto nejaké skúsenosti? Ďakujem veľmi pekne.

evittam
6. feb 2016

@abject123 Ak nemáš DIČ ani IČO (a len pre poriadok s tým nemá Štatistický úrad nič spoločné) a nemáš ani živnostenský list, tak nie si nikde vedená ako SZČO lebo ňou nie si. Takže nemáš čo rušiť. A riadne si prečítaj tú zmluvu čo si s nimi podpísala.....pravdepodobne aj tá je neplatná, nakoľko si ty nedodržala podmienky byť SZČO......A prosím ťa, ktorá škola platí za študenta poistenie? To by ma fakt teda veľmi zaujímalo. 😀 A ešte jedna vec ak by si bola SZČO, tak povinnosť podať DP máš či presiahneš minimálnu sumu na povinnosť podať DP alebo nie - tá sa týka len nepodnikateľov.

evita68
6. feb 2016