Rady a tipy k bezpečnému nákupu

1. Prečítaj si hodnotenie predajcu

Zodpovednosť za hladký priebeh obchodu majú obidve strany. Preto:

  • Prečítaj si hodnotenie predajcu, nech vieš, s kým budeš obchodovať.
  • Venuj pozornosť aj jeho Podmienkam predaja, prípadne Oznamu v jeho bazári.

Informácie, ktoré sa dozvieš, môžu urýchliť a zjednodušiť priebeh obchodu, ako aj minimalizovať nedorozumenia.

2. Upresnite si stav tovaru

  • Pri použitom tovare počítaj s určitou mierou opotrebenia.
  • Predajca čo najlepšie popíše tovar a je povinný upozorniť na prípadné vady.
  • Kupujúci kladie doplňujúce otázky.
  • Komunikácia prebieha pod inzerátom. Je súkromná, vidí ju iba predajca a kupujúci.
  • Dohodnite sa na spôsobe odoslania (zabalenia) tovaru.

3. Daj prednosť osobnému odovzdaniu

Za najbezpečnejší spôsob nákupu sa považuje osobné prevzatie tovaru. Ten si totiž môžeš pozrieť, odovzdáš peniaze a tovar je tvoj. Pouvažuj nad touto možnosťou hlavne vtedy, ak kupuješ drahšie veci. Tovar vo svojom okolí môžeš v bazári vyhľadávať podľa Lokality.

4. Dohodnite si spôsob platby (na účet, dobierka)

  • Pri zasielaní tovaru poštou je bežné, že zaň najskôr zaplatíš predajcovi na jeho účet a až potom ti ho pošle. Môžete sa ale dohovoriť aj inak. Je to iba na vás.
  • Pokiaľ chceš využiť platbu na dobierku, predajca ťa môže požiadať o úhradu poštovného vopred, aby si zaistil, že zásielku preberieš.

Náš tip:
Pokiaľ je tovar odoslaný doporučene (kuriérom, Zásielkovňou a pod.), je možné zásielku sledovať online a predísť tak strate balíčka.

5. Pri náznaku problémov včas komunikuj

Ak sa obchod neuskutočňuje podľa tvojich predstáv, daj o tom vedieť druhej strane. Čokoľvek sa dá riešiť. Kupujúci má nárok reklamovať zakúpený tovar, pokiaľ doručený tovar nezodpovedá inzerátu. Pokiaľ nie je odozva, kupujúci pridá negatívne hodnotenie.

6. Po náprave uprav hodnotenia

V prípade, že sa spoločne dohodnete na doriešení obchodu, je možné hodnotenie upraviť tak, aby z neho bolo zrejmé, ako obchod skončil. Negatívne hodnotenie je možné nahradiť pozitívnym.

7. Kde nájdeš pomoc, keď sa nedarí dohodnúť

O tom, či sa obchod uskutočnil v súlade s pravidlami bazára, môže v sporných prípadoch rozhodnúť admin. Ak nebude predajca riešiť reklamáciu, v odôvodnených prípadoch môže dôjsť až k blokovaniu jeho bazára. Prípadne máš možnosť riešiť situáciu či Problémový obchod aj právnou cestou.
Prehľad, ako riešiť problémové obchody, nájdeš tu.

Príjemné nakupovanie!

Všetky témy > Čo kde nájdem, ako niečo urobím? > Bazár > Ako nakupovať v bazári