Preplatí mi VŠZP umelé oplodnenie?

jana696
19. máj 2023

Dobrý deň prosím vás o radu. Pracujem v zahraničí som poistená tam poistné si platím sama. Ale mám aj EU kartičku z Všeobecnej zdravotnej poisťovni,je možné že by mi VŠZP preplatila umelé oplodnenie?Alebo je lepšie keď prestanem v zahraničí pracovať a prihlásim sa riadne do Slovenskej zdravotnej poisťovne,aby mi niečo preplatili ?

gejb
19. máj 2023

@jana696 nie úplne odpoveď na otázku ale...nebude pre teba lepšie podstúpiť IVF tam kde zijes/pracuješ? Lebo na Slovensku sa nepreplaca celé IVF,je to len akoby príspevok cca tretina z celkovej ceny...

lelelienka
19. máj 2023

@gejb skor si myslim (mozem sa samozrejme mylit), ze sa pyta preto, ze tu to bude lacnejsie…aj zahranicni sem chodia presne kvoli tomu

gejb
19. máj 2023

@lelelienka moze byť, vôbec neviem koľko to stojí v zahraničí. Len ja som bola veľmi prekvapená koľko musím platiť (ako poistena) ..

jana696
autor
19. máj 2023

Bývam na Slovensku pracujem ako opatrovateľka v zahraničí na živnosť čiže si platím sama poistku.

jana696
autor
19. máj 2023

@lelelienka myslím si tiež že v zahraničí je to drahšie .. preto sa rozhodujem že ukončím v zahraničí prácu aby som sa mohla evidovať na Slovensku aby mi niečo aspoň prispela poisťovňa .. lebo teraz nárok na príspevok nemám

andrea_82
19. máj 2023

Kedze neodvadzas poistovni na SR poistne, pochybujem, ze ti VsZP preplati IVF. Karticka sluzi len na preplatenie akutnych a zakladnych vysetreni. To ako keby som ja platila poistne tu, isla napr. do Rakuska a na zaklade europskeho preukazu chcela, aby mi tam preplatili IVF.

lelelienka
19. máj 2023

@jana696 ano, uz len za rohom v CR su ceny inde, ale zase na druhej strane tam vela ludi napokon skonci, tak si to treba naozaj dobre zvazit. Neviem kde pracujes, ale ak nahodou v Cechach, mozno by som to na tvojom mieste riesila rovno tam.

jana696
autor
20. máj 2023

@lelelienka Pracujem v AT

dominikahr
20. máj 2023