Neviem súvisle rozprávať

smoothie045
18. dec 2023

Dobrý deň, som študentka na VŠ (pedagogika). Mám už dlhšie problem,že keď rozprávam s niekym alebo niečo vysvetľujem, vždy sa zaseknem niekde uprostred vety a potom ma nenapádajú vhodné slova (aj keď suu to len banálne myšlienky/postrehy). Zacalo to niekedy počas vysokej, predtým som bola velmi komunikatívna (až velmi) :D a nemala som ten problem, až počas VŠ. V podstate na VŠ sa mi dosť zmenil osobny zivot ale nemam fobiu z vystupovania. Ja už si ani nepamatam kedy som niečo fakt dobre odprezentovala v skole,stále mi v hlave napadne dalších XY slov, formulácii že zo seba náhodne davam slova ktoré ani nemusia súvisieť. Jednoducho neviem rozpravat bez toho aby som sa nezasekla,resp. keď mám nejake predstavy o mojej obľúbenej téme, nejaké slovne spojenia predtým nepripravila alebo sformulovala vety ešte pred tým,ako začnem konverzáciu. Resp. pri nezávaznych debatách zo mna idu bludy ale to je iné lebo tam nejde o formu. Horsie je to pri verejných výstupoch,už párkrát ma za to zdrbali učitelia. Problem je že aj ked si pripravím osnovu nikdy sa počas výstupu/prezentacie neriadim,stále mi ten mozog ide niekam mimo. Mali ste už s tým problem? Je tam nejaký psychologicky problem alebo je to len nesustredenost? Ďakujem vopred za všetky názory

rybka1987
18. dec 2023

@smoothie045 ahoj, ja mam rovnaky problem ako ty. Pokial ta to obmedzuje v zivote az priliz kludne sa obrat na psychologa. A predtym este rychlo napis jeziskovi knihu - Hovor ako hovorca. Daj vediet🙃

madeincssr
18. dec 2023

Môže to súvisieť s dospievaním, trošku introvertnosťou, sebavedomím, ale je len otázka času, kedy na to prídeš a zvládneš to lepšie. Nevyhýbaj sa tomu celkom, nepripúšťaj si k srdcu neúspechy (kto ich nemáme?), krôčik po krôčiku to prekonáš. Ver si!

lubkovaandrejka
18. dec 2023