Študentka s dieťaťom - nárok na finančnú pomoc

lenka_17
10. aug 2015

Ahojte baby, neviete mi poradiť, či nemám nárok na niaku finančnú pomoc od štátu, keď som denná študentka VS okrem teda rodičovského príspevku, prídavku a príspevku pri narodení. Priateľ je nezamestnaný a nie sme vzatí. Vďaka za rady ;)

pribinak
10. aug 2015

Výživné od otca dieťaťa, ak poberá dávku v nezamestnanosti, platiť výživné môže

loginexistuje
10. aug 2015

@lenka_17 najprv musis vyriesit vyzivne od otca dietata

lenka_17
autor
10. aug 2015

davku nepobera ... ale my zijeme spolu sice mame kazdy trvaly pobyt inde len nie sme vzati...vetdy ohladom vyzivneho nemusim nic riesit ci ?

pribinak
10. aug 2015

Hospodárite spolu, teda spolu spravujete financie? Vtedy nie

monhla
10. aug 2015

@lenka_17 Výživné pre dieťa sa rieši vždy /teda ak je otec známy/
Tam sa nerieši, kde býva, či je zamestaný a pod. To ovpyvní iba výšku alimentov, ale nie to, že dieťatku patria.
Jedine, že by ste boli manželia - vtedy ozaj nemusíš nič riešiť ohľadom alimentov.

pribinak
10. aug 2015

@monhla nie je to celkom tak, ak žijú ako partneri a spolu hospodária, nemusí byt sudom určené výživné

natalym
10. aug 2015

Podľa mňa už nič. Jedine kedysi bolo sociálne štipendium od školy, kde študuješ. Skús sa spýtať v škole.

monhla
10. aug 2015

@pribinak Nemusí. No ak chce riešiť nejaké príspevky od štátu - tak tam je to pokial viem prvý doklad, ktorý žiadajú. Aspoň známa si to musela vybaviť - tiež to nemali určené súdom, mali len ústnu dohodu.
No je pravda, že naše úrady sú nevyspytateľné 😉

pribinak
10. aug 2015

@monhla to napr pri náhradnom výživnom, ale tam je potom podmienka aj exekútor, takze to ona asi veľmi takto riešiť nechce

iza29
10. aug 2015

Nedostaneš nič, jedine môžeš požiadať o sociálne štipendium, kedže priateľ nepracuje 🙂 Držím palce

fidka79
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
daniela208
10. aug 2015

Treba si v skole zaziadat o stipendium. Zajdite na studijne oddelenie.

loginexistuje
10. aug 2015