Som študentka a som tehotná. Na aké dávky mám nárok?

monika333slov
19. apr 2012

Mám 21r som nezamestnaná, študentka denného štúdia na VŠ-kedže je to denné kombinované chodím do školy len piatky a soboty + skúškové, slobodná.
Kedy mi začína materská a musím ukončiť / pozastaviť štúdium aby som dostala nejaky prispevok a na čo mám vlastne nárok?
Čo všetko musím vybavit pred a po porode?
Dúfam že mi niekto pomôže. :(

dm1
19. apr 2012

@monika333slov no na matersku zial nebudes mat narok lebo si nepracovala potrebnu dobu a pravdepodobne si si ani neplatila DNP. Tym padom budes mat narok iba na rodicovsky prispevok co je cca. 190 eur + rodinne pridavky. Skolu podla mna prerusit nemusis vobec ved vela mamiciek na materskej studuje ak to teda budes s malynkim stihat 🙂

oskvarka
19. apr 2012

@monika333slov nikdy si nebola zamestnana ale si v praci ?.. a patis si dobrovolne pripoistenie?... neplatila si si nikdy odvody do socialnej poistovne lebo ak nie tak v tom pripade mas narok len na rodicovsky prispevok, koli prispevku nemusis urcite prerusovat studium aj ked urcite nebude mozne aby si tam v obdobi porodu a kratko po porode chodila, ale to si skorej musis v skole vybavit...

monika333slov
autor
19. apr 2012

@oskvarka
@dm1
zamestnana som bola 285 dni minuly rok v lete som ukoncila pracu a zacala studium,dobrovolne som si neplatila.

monika333slov
autor
19. apr 2012

kedy mi vznika narok na ten rodicovsky? a co musim vsetko obehat?
@oskvarka

jurkovamiluska
19. apr 2012

@monika333slov nerob si stym starosti. tvoja gynekologicka ti da vsetky papiere a vsetko ti povie.

oskvarka
19. apr 2012