Psychické týranie partnerom

mamulienka0107
5. nov 2012

Ahojte,
chcela by som Vas poprosit o nazor. S mojim partnerom som cca rok a pol, mame 4-mesacnu dcerku a vztah, ktoremu privlastok "taliansky" asi ani nestaci.
Viete, ako otec je takmer dokonaly, v spolocnosti oblubeny, je sebaisty, sikovny, atraktivny, rozumny. Okolie nas vztah obdivuje, kamaratky mi ho zavidia.
No nie je vsetko take ruzove, ako to na prvykrat vyzera. Totizto, moj priatel mava velakrat stavy, kedy mu vyslovene "prepne" a zacne sa ku mne spravat povysenecky,
arogantne, niekedy aj vulgarne, predtym ma aj ponizoval. Jeho spravanie bolo vzdy vyvolane vtedy, ak som sa
prave nespravala podla jeho predstav. Bohuzial som velmi citlivy a zranitelny clovek, a na jeho poznamky ci hodnotenia som vzdy reagovala mozno az hysterickym spravanim, cim som iba potvrdila jeho slova o mojej udajnej "psychickej narusenosti". Je mi to az trapne priznat, no pracujem ako psychologicka a sama som nikdy predtym nemala podobny vztah, resp. ak som spozorovala na mojich expartneroch podobne nerespektujuce spravanie voci mne, vzdy som vztah razne ukoncila. Momentalne sa vsak nachadzam v inej situacii, kedze mame spolocnu dceru. Neviem, co robit, kde nabrat silu s nim bojovat, a vobec, mam sa vlastne snazit tento vztah zachranit?:( Asi by som mala tiez poznamenat, ze podobne arogantne sa casto spraval v minulosti aj k svpjej vlastnej rodine, ci k predchadzajucim partnerkam, ktore mu to vsetko trpeli. Momentalne sme zasnubeni, v lete sme planovali svadbu, o ktorej uz vedia vsetci znami, zacali sme s pripravami svadby, no ja velmi silno pochybujem o tom, ci si ho mam vziat.. Postupne nadobudam vnutorne presvedcenie, ze svadbou iba posilnim jeho sucasne spravanie. Na druhej strane, ked mame prave "dobre obdobie", neverili by ste aky ohladuplny, milujuci, chapajuci a starostlivy clovek to je. Az sa neda uverit tomu, ze vie byt aj tak zly, arogantny a necitlivy.;((((

liz_lemon
5. nov 2012