Školské osnovy na základných školách

ibaclovek
17. jan 2014

mám otázku - ako je to s časovým harmonogramom plnenia školských osnov na školách? za socíku bol presný rozpis v ktorom mesiaci kam musí učiteľ s učivom prejsť - pýtam sa, lebo sme prešli na novú školu a skoro vo všetkom sme museli dobiehať učivo a najviac v matiek...prosím o kvalifikované odpovede...je to dnes tak že každý si robí čo chce - a to neilen škola ale aj každý učiteľ ????

Ďakujem

PS:Ako potom môže prácu učiteľa hodnotiť školská inšpekcia?

evakva
17. jan 2014

Som ucitelka a ucim matiku. Kazda skola ma presne dane, co musi v danom skolskom roku prebrat (za kazdy predmet zvlast). No ona si moze okrem tohto uciva pridat aj ucivo z vyssich rocnikov pripadne nejake rozsirujuce ucivo. Ak este nieco potrebujes, pytaj sa.

evakva
17. jan 2014

@ibaclovek Som ucitelka a ucim matiku. Kazda skola ma presne dane, co musi v danom skolskom roku prebrat (za kazdy predmet zvlast). No ona si moze okrem tohto uciva pridat aj ucivo z vyssich rocnikov pripadne nejake rozsirujuce ucivo. Ak este nieco potrebujes, pytaj sa.

nanip
17. jan 2014

Ahoj. Ono to teraz funguje tak, že štátom je daný Štátny vzdelávací program. Teda čo všetko je obsahom učiva na základnej škole - povinné minimum. Z toho štátneho vzdelávacieho programu si škola vytvára vlastný - školský vzdelávací program. Teda jednotlivé učivá si prerozdeľuje do ročníkov, niektoré školy pridávajú k tomu povinnému minimu aj niečo navyše. Je to na každej škole individuálne. Nie je záväzne dané, čo sa musí v danom ročníku prebrať. Dané je to, čo musí žiak ovládať, keď ukončí 1. stupeň ZŠ a čo musí ovládať, keď skončí 2. stupeň ZŠ. Robí to veľké problémy pri prestupe na iné školy, ale je to tak. Napr. ja učím slovenčinu. V 6. ročníku sme brali zo syntaxe podmet, prísudok. V 7. vetný základ, jednočlenné, dvojčlenné vety. Do 8. ročníka mi prišla nová žiačka. Nevedela zo syntaxe nič, pretože na jej bývalej škole učiteľka toto učiva zahrnula do 8. ročníka. Zato mala už nakomplet zvládnuté neohybné slovné druhy, ktoré sme my dokončievali až v 8. ročníku. Takže som s ňou zostávala poobedia v škole, aby som dohnali syntax a keď som s mojimi deckami brala neohybné slovné druhy, jej som pripravovala iné cvičenia, aby sa nenudila...

nanip
17. jan 2014

No a prácu učiteľa hodnotí inšpekcia tak, že si najskôr preštuduje školský vzdelávací program danej školy a porovná, či učiteľ vyučuje v súlade s ním.
PS: Ten školský vzdelávací program musí byť zverejnený na webovej stránke školy a musí byť aj k nahliadnutiu pre rodičov. Je to zo zákona.

ibaclovek
autor
20. jan 2014

@evakva

ako je možné že na jednej škole mali prvé tri mesiace IBA +- do 1000 a keď sme prestúpili na druhú tam už končili s násobilkou a začínali deliť?(pripomínam, že tá prvá škola bola vychválená za skvelé výsledky žiakov).

ibaclovek
autor
20. jan 2014

@nanip si skvelý učiteľ- v´daka,že aj takí extitujú - ja s dcérou musím platiť doučovanie súkromne....

rakywanda
20. jan 2014

@ibaclovek myslím, že to už vysvetlila @nanip a celkom zrozumiteľne. Dané je čo musí dieťa ovládať po ukončení prvého, resp. druhého stupňa. Nie je povinne dané čo musí vedieť v novembri v prvej triede, či v marci v šiestej.
Ja som prestupovala v piatom ročníku zo školy na školu, bolo to tuším v roku 1990 a mala som teda riadne fofry, dobiehala som všetky predmety - dejepis, zemepis, prírodopis, matiku, slovenčinu....mala som z toho žalúdočnú neurózu. ale prežila som 🙂

ibaclovek
autor
20. jan 2014

všetci prežijeme, otázka je s akými šrámami na duši.

zuzkat1
20. jan 2014

@ibaclovek to ze preco je to tak ti uz vysvetlili... Osobne si myslim ze skolsky vzdelavaci program je deviza skoly,na zaklade neho sa rodicia rozhoduju kam dieta daju... A to ze je v dacom pozadu sram na dusi podla mna nezanecha...na akukolvek skolu by ste presli bolo by to podobne..

nanip
20. jan 2014

@ibaclovek Ako rýchlo škola preberá učivo ešte nesvedčí o jej kvalite. To, že na Vašej starej škole ešte len sčitovali a odčitovali neznamená, že je tá škola horšia. Veľmi závisí aj od detí v aktuálnom ročníku. Ja mám teraz po sebe druhý rok deviatakov, v tomto čase som už s minuloročnými mala prejdené nakomplet slovné druhy, z tohtoročnými sme ešte len pri prídavných menách. Zbytočne pôjdem ďalej, keď ešte potrebujem docvičiť túto tému. Ale mám tento rok veľmi šikovných piatakov, s nimi už idem na prídavné mená, pričom minulý rok sme v tomto čase brali len vzory podstatných mien... Tak asi toľko k tomu.
Prestup na inú školu je v dnešnej dobe veľmi náročný. Okrem toho, že si dieťa musí zvykať na nový kolektív a učiteľov, musí sa popasovať aj s rozdielmi v učivách. V takomto prípade, ako píšeš ty, je najlepšou voľbou zvoliť doučovanie. Aspoň v takých predmetoch ako je slovenčina, matematika, cudzí jazyk. Ostatné sa dá zvládnuť. Skús sa spýtať vyučujúcich na tej škole, kam si prihlásila dcérku, či by nebolo možné, aby sa jej ujali. Ak nie, skús pohľadať niekoho, kto Vám bude vedieť pomôcť s doučovaním.

evakva
20. jan 2014

@ibaclovek Presne ako pise @nanip, skoly si mozu upravit (pridat) ucivo. My mame napriklad z matematiky az 6 hodin za tyzden v kazom rocniku. Ja lutujem potom tie deti, ktore prestupia na inu skolu a musia sa doucit neprebrane ucivo

ibaclovek
autor
21. jan 2014

chodíme a platíme si ho.

januska12345678
17. apr 2024

Dobrý deň, prosím vás,je to normálne, že žiaci 3.rocnika na ZŠ si učivo lepia?do zošita?A nepíšu?je toto podľa vás normálne?Cudzí jazyk,kde sa učí nove slovíčka,s učiteľkou len čítajú. Pravopis nepíšu,to si lepia do zošita.

zuzanockamt
17. apr 2024

@januska12345678 Prečo to neriešiš s učiteľkou?

januska12345678
17. apr 2024

@zuzanockamt ved práveže to riešim!Vraj:VY SI PISTE S DIETATOM DOMA,SOMNOU SI URCITE NIC PISAT NEBUDU.To bola reč učiteľky =riaditeľky.

januska12345678
17. apr 2024