Štúdium ošetrovateľstva externe

23. apr 2023

Prosím o radu niekoho, kto študoval Ošetrovateľstvo externe. Študujem teraz praktickú sestru na SZŠ v Košiciach a uvažujem nad VŠ - Bc. externe (Prešov), len mi nie je jasná tá podmienka práce v zdravotníctve - kým študujem ma nemocnica nezamestná ako zdr. pracovníka, či sa mýlim? Čiže sa môžem zamestnať až po skončení štúdia, musím mať nejakú prax a až potom si môžem podať prihlášku na VŠ? Alebo ako to funguje? Vopred ďakujem za rady!

petruldo
23. apr 2023

Funguje to tak, že musíš byť zamestnaná ako sestra, až potom môžeš študovať vš ošetrovateľstvo externe.

autor
23. apr 2023

a dĺžka praxe je daná? alebo sa po maturite stačí zamestnať a ďalší rok podať prihlášku?

petruldo
23. apr 2023

Keď som ja študovala externe vš ošetrovateľstvo, tak to bolo určené pre sestry, ktoré mali maturitu ako všeobecná sestra, teda boli vzdelavane pred zmenou, kedy stačila maturita. Neviem či ťa niekto zanestna ako sestru iba so vzdelaním praktická sestra. Skôr to vidím na denné štúdium.

autor
23. apr 2023

dá sa aj ako PS, denné si nemôžem dovoliť keďže chodím do práce

janka95
23. apr 2023

Ja som skončila praktickú sestru v máji. Od 1.6 som nastúpila do práce a hneď som podala prihlášku na VŠ. Tak ze normálne pracujem a popri tom si robím BC. Teraz som v 2.ročníku

autor
23. apr 2023

@janka95 a kde študuješ Bc.? a prácu máš akú ak sa smiem opýtať?

janka95
23. apr 2023

Ja robím na oddelení v nemocnici. V podstate sestričku. A študujem v Košiciach 🙂

julia34
19. máj 2023

Ahojte prosím prihlášky sa už na tento rok 2023/2024 externé posielali?

zabka4
10. jan 2024

@janka95 Zaujima ma ucebno praxovy plan. Lebo v tom nemam jasno. Robim si prakticku sestru a chcem si spravit bc a potom specializaciu. Ale k tej vs. Ako to mas v zamestnaní? Treba byť zamestnaný na plny uvazok? Alebo staci polovicny? A skola ma nejake podmienky na prax vo svojich nemocniciach? Diky za odpoveď.

janka95
10. jan 2024