4x reklamovaný tovar

tdz
29. jan 2015

Ahojte modré koníky, viete mi prosím poradiť. V predajni Sempre som si zakúpila zimné čižmy za 150eur, v priebehu 3 mesiacov sú teraz 4x na reklamácii s tou istou vadou. V predajni mi však stále nechcú vrátiť peniaze a znova mi zobrali topánky na 30dní. Viete mi prosím poradiť ako postupovať? Ďakujem

lasina
29. jan 2015

Skús im pohrozit Soikou,nič iné má nenapada...Zo zákona máš nárok na vrátenie peňazí.

matik1
29. jan 2015

@tdz tak toto isté som ja riešila s čižmami zn. sebastiano. Kupovala som ich ešte za SK, bolo to cca 5 r dozadu a stáli ma 3000 Sk. Po jednom použití sa rozlepili a ja som prišla domov s mokrými nohami. 3X reklamácia a lepenie, pretože mi predavačka (mimochodom, staršia arogantná pani) nechcela vrátiť peniaze. Hrozila som SOI, ale keď som tam telefonovala, skôr ma odhovárali, akoby mi ponúkli nejakú pomoc. Tak ma už vytáčala tá "milá" pani predavačka, že som si na obchodnom registri našla konateľa, že to budem riešiť s ním. No figu, lebo to bol občan Maďarska. Tak som, vypátrala obchodného riaditeľa, zistila telefón a pekne mu povedala, ako sa veci majú. Bol veľmi milý a prisľúbil pomoc, že teda povie predavačkám, aby mi vymenili čižmy za iný tovar, že peniažky mi nevrátia, lebo to by sa konateľovi veľmi nepáčilo. Mne to bolo v podstate jedno, len som už nechcela tie čižmy. Tak som pekne "naklusala" do obchodu, už o mne samozrejme vedeli, a vybrala som si dvoje topánok...Pár korún som ešte doplatila. A najlepšie bolo, že som ml. p. riaditeľovi povedala, aká predavačka pracuje v ich obchode. No a vysvitlo, že to bola jeho mama...no trapas ako vyšitý. Takže odporúčam pohľadať na OR o koho ide, ak nie, tak pošli podnet na SOI.

danielahamar
29. jan 2015

zákon hovorí tri krát a dosť, či? 😕

sisaha
29. jan 2015

@tdz musia vratit peniaze. mala si si zavolat veducu.. chod tam a ziadaj vratit peniaze.

tdz
autor
29. jan 2015

@danielahamar v zákone sa práveže ničoho takého neviem dopátrať
@matik1 som rada že nie som sama čo sa nedá tak ľahko odbiť :D práveže tam už nič nepomáha, pani predavačka zavolala na ich reklamačné oddelenie kde ma ujo odbil nejakými paragrafmi a neviem čím, tak som povedala že ok že tam topánky nechám teda 4krát a že medzi časom si u svojho právnika a u SOI zistím čo a ako , tak uvidím ako pochodím po tejto reklamácii, už sa mi tie topánky tak zhnusili že ich ani ten obchod už nechcem vidieť :D

tdz
autor
29. jan 2015

@lasina vieš prosím v ktorej časti zákona alebo kde presne sa to nachádza? ja to neviem nikde nájsť

lasina
29. jan 2015

@danielahamar bohužiaľ niektori predajcovia si robia čo chcú 😒

lasina
29. jan 2015

@tdz to už netuším,sme mali o tom prednášku na škole,preto to viem.skúsim pozrieť na nete

monicm
29. jan 2015

@tdz Ak ide o odstrániteľnú chyby, má kupujúci nasledujúce práva: (§ 622 OZ)

1. Právo na opravu (právo na odstránenie chyby). Ak si kupujúci pri reklamácii uplatní právo na opravu, je predávajúci povinný chybu zakúpeného tovaru bez zbytočného odkladu bezplatné a riadne odstrániť. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je pritom povinný chybu odstrániť najneskôr do 30 kalendárnych dní od uplatnenia reklamácie, inak poruší zákon.
2. Právo na výmenu (resp. právo na výmenu chybnej súčasti, ak sa chyba týka len súčasti tovaru), namiesto opravy. Zákonnou podmienkou na požadovanie výmeny chybného tovaru je, že výmenou predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Táto možnosť prichádza do úvahy najmä vtedy, ak tovar ešte nebol použitý. Treba však upozorniť na to, že predávajúci môže zo zákona vždy namiesto opravy vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
3. Právo na vrátenie peňazí (právo odstúpiť od zmluvy). Aj v tomto prípade zákon na uplatnenie tohto práva kupujúcim vyžaduje predchádzajúce splnenie podmienky. Kupujúci má nárok na vrátenie peňazí len v prípade, ak zakúpený tovar nemôže riadne užívať, pretože sa po oprave opätovne vyskytli chyby (tzn. ani druhá oprava po druhej reklamácii nebola úspešná), tovar má väčší počet chýb (najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, z ktorých každá bráni v riadnom užívaní tovaru) alebo predávajúci nevybavil reklamáciu do 30 dní od jej uplatnenia.
Napriek častému argumentu predávajúcich zákon neuvádza, že sa rovnaká chyba musí vyskytnúť trikrát, preto nie je v prípade uplatnenia nároku na vrátenie peňazí rozhodujúce, či išlo o dvojnásobné vyskytnutie sa tej istej chyby.
Nakoľko zákon neukladá predávajúcemu povinnosť pri tretej reklamácii opätovnej chyby alebo pri prvej reklamácii väčšieho počtu chýb, aby kupujúcemu vrátil peniaze, musí kupujúci pri reklamácii tovaru v takýchto prípadoch vyzvať predávajúceho na vrátenie peňazí z dôvodu odstúpenia kupujúceho od kúpnej zmluvy.

V prípade vyskytnutia sa neodstrániteľných chýb, ktorá bránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má kupujúci nasledujúce práva: (§ 623 OZ)

1. Právo na výmenu tovaru za bezchybný.
2. Právo na vrátenie peňazí (právo odstúpiť od zmluvy).
3. Právo na primeranú zľavu z ceny, ak neodstrániteľná chyba tovaru nebráni jeho riadnemu užívaniu. Výška zľavy v zásade závisí do posúdenia predávajúcim. (624 OZ)

lasina
29. jan 2015

Skús hodit do googla opätovna reklamácia,niečo tí isto najde

matik1
29. jan 2015

@tdz skús tam zájsť a dohodnúť sa na vrátení peňazí, predsa ich nebudeš 100 X reklamovať. Nájdi na nete, určite to bude v občianskom zákonníku. A keď nie, tak sa povyhrážaj SOI, alebo tým, že tam dotiahneš televíziu. Nájdi redaktorku z Tvojho regiónu a pošli jej mail, kde opíš problém. Uvidíš, či sa ozve. Držím palce, veď 150 EUR nie je málo.

tdz
autor
30. jan 2015

@monicm
@lasina
@danielahamar tak mi dnes volali a k topánkam bol ešte taký remienok ktorý som samozrejme stratila pri prvom obutí topánok, a že pokiaľ ho neprinesiem nevrátia mi peniaze. Tak už neviem čo mám robiť

danielahamar
30. jan 2015

@tdz a ten remienok tam bol nejako pripnutý, či ako?

tdz
autor
31. jan 2015

@danielahamar bol to obyčajný pásik omotaný okolo topánky ktorý držal na cvokoch ( po našom babka a dedko :D ) jeden som samozrejme stratila hned prvý deň a ten druhý som vyhodila. Neviem či majú právo si podmieniť vrátenie peňazí že musím topánky priniesť aj s remienkami

tdz
autor
31. jan 2015

@matik1 so SOI to budem riešiť určite, len to bude na strašne dlho a čižmy by sa mi zišli teraz, čo už som poučená že v SEMPRE už nikdy nič nekúpiť

danielahamar
31. jan 2015

@tdz no väčšinou sa reklamuje komplet tovar, ale zaujímavé je, že to tie 3x nepýtali a teraz si nato spomenuli, škoda, že si to už na tretí krát neriešila, že chceš peniaze, ale určite teda SOI, ak nepochodíš

lasina
31. jan 2015

@tdz už nevedia čo by vymysleli,doteraz im žiadnu remienok nechýbal.no ja to vidím iba na tu Soiku.napis ako si dopadla

tdz
autor
16. feb 2015

@lasina
@danielahamar
@matik1
@lasina
@monicm
@sisaha taaak sa vám musím pochváliť, podarilo sa mi vybojovať si späť peniaze 😠 Riešila som to spolu s právnikom a teda z celej našej komunikácie atď vyplynulo, že oni si nemôžu dať takúto podmienku že buď prinesiem remienky alebo mám smolu, nemajú nato právo. Strhli si 5eur z ceny topánok za nich a zbytok mi vrátili. Strašne sa z toho teším, hlavne z toho že sa mi to podarilo vybojovať. Ponaučenie v SEMPRE nič nekupovať dámy!

lasina
17. feb 2015

Paráda,inak ak to nie je tajomstvo,koľko si dala za právnika?

sofin
21. okt 2015

ahojte baby, chcem sa opýtať ako postupovať, stalo sa mi, že som predala sukienku, a pani mi tvrdí, že je roztrhnutá a jedna dierka, no neviem, vždy prekontrolujem , ešte sa mi to nestalo, že by som poslala taký tovar, a predala som dosť použitého tovaru. Ale pravdaže to chcem riešiť, človek nikdy nevie, pýtala som ju poslať fotky, do už vyše týždňa sa ich nemôžem dočkať, písala som jej 3 variacie ako ich poslať,
Už aj pani je nahnevaná, že to tak dlho trvá, ale čo, mám vrátiť peniaze , keď nie som si vedomá chyby, pravdaže jej vrátiť, ak sa ukáže , že som ja pochybyla, však sme len ľudia, ... mám aj pofotenú sukničku, pozerala som fotky a nič som na nich nenašla, preto som chcela tie fotky, ... Ako ďalej postupovať, má mi poslať sukničku a potom ja jej pošlem peniaze, alebo ako to funguje,... postup, aby som náhodou neprišla aj o sukňu aj o peniaze, .... a kto ma hradiť poštovné, ďakujem pekne,