Zvláštna odpoveď - opýtaj sa umelej inteligencie

30. jún 2023

Niekedy rozmýšľam, že prečo vlastne vznikol MK? A mal som predstavu, že vznikol preto aby tu človek mohol nájsť radu, pomoc. Hoci často sa stáva, že ostane znechutený s toho ako ho tu ľudia odsúdia. Ale aby som prešiel k veci teda. Predstavte si, že sa tu niektorá idete niečo opýtať. A dostanete odpoved opýtaj sa umelej inteligencie. No čo si o tom pomyslíte? Kedysi sa ľudia spolu rozprávali. Ja viem, že AI dokáže vyriešiť veľa vecí. Nikdy ale nenahradí ľudskú komunikáciu. Pekný deň prajem a komunikujme spolu normálne.

hladamematku
30. jún 2023

kto ti toto dopovedal?

autor
30. jún 2023

@hladamematku Nepamätám si už prečo?

stanulienkat
30. jún 2023

Bohuzial, castokrat ta umela inteligencia odpovie inteligentnejsie a k veci.

jaskolka
30. jún 2023

Tak ja som na MK asi tri roky. Neviem, aký bol predtým v štýle a úrovni otázok a odpovedí, možno občas pozriem staršie diskusie, keď ma zaujme názov.
Tiež neviem, prečo a kde bola taka odpoveď že "opýtaj sa umelej inteligencie" ale je možné, že to bolo pri nejakej skutočne "naivnej až hlúpej" otázke. Ja som niekoľkokrát aj založila diskusiu, aj bola otázka normálne a slušne zodpovedná. Ale
ako to sledujem, tak skutočne niektoré témy sú totálne že od veci, a ani sa nedá "normálne" odpovedať. Tam ozaj človek uvažuje, či to je reálne alebo sa autor baví, alebo to ide s IQ ľudí tak veľmi dolu vodou.

viestta
30. jún 2023

Mily autor, keby mi odpovedala umela inteligencia, k veci a fakty, vobec by mi to nevadilo. Uz dnes mi odpoveda Googel na moje otazky, ked ju dobre polozim, vyhodim mi relevantne odpovede, ktore si vyriedim podla toho ako ja uznam za vhodne. Na rozdiel od ludskej odpovede, ktora moze fakty zaobalit do nepodstatnych omacok a emocii, ktore odpovedajuceho ovplyvnuju mi AI odpovie ciste fakty. Apon dufam, ze ciste fakta a ja si s nimi spravim co chcem a usetrim si namahu odfiltrovat vatu z ludskej odpovede.
No ale ak sa chcem len tak nezavazne pobavit o hocicom, kde fakty nie su podstatne, tak tam mi ta clovecina nevadi, tam s nou pocitam a triedim zrno od pliev tak ci tak.

viestta
30. jún 2023

@jaskolka ani pred rokmi to nebolo ine, urcite nie lepsie. Ludia sa v podstate vobec nemenia, furt su taki aj onaki a podla toho vyzera aj kazda debata. Je jedno ci na internete alebo f2f, ci dnes alebo pred 10 rokmi.

lindous
30. jún 2023

Dosť záleží v akom kontexte to bolo povedané... Často sú tu otázky, na ktoré nájsť odpoveď trvá tri sekundy googlenia 😅 ja som vtedy väčšinou radšej ticho, ale pretočím očami (nehovorím o témach, kedy chce niekto počuť názor alebo skúsenosť)

ckocka
30. jún 2023

Je to podobné ako odpoveď vygoogluj si to. Prečo nie, ak to efektívne rieši daný problém.

poppy22
30. jún 2023

umela inteligencia ma limity.lebo je umela...cize ak ta chlap nasere s nejakym divnym zvykom alebo nepocuvanim,AI by ti dala nejaku suchoparnu odbornu odpoved...mamicky na mk ti na rovinu povedia-vsak to je chlap,oni jednym uchom dnu druhym von,neries,jednaj s nim ako so psom-kratka veta a pohlad do oci-a on to co potrebujes vtedy aj urobi 😎...to je to co chceme pocut,lebo to aj zabera 😂...co uz moze vediet AI o smradlavych muzskych ponozkach v posteli? 😂...clovecina,niekedy aj nie prilis inteligentna,je stale lepsia nez nejaky program...vynimka je len ked chcem pocut odbornu odpoved,hoci aj tam niekedy skusenosti a "recepty starych mam" su na nezaplatenie...

autor
30. jún 2023

@poppy22 Presne tak som to myslel dakujem ti.

zuzinka888
30. jún 2023

Ja by som odpovedala- Prečo umelej, ked sa mozem opytat " zivej"(dotycneho kto to povedal), ale asi mas pravdu opytam sa tej umelej, lebo ty nie si inteligencia. Lebo keby bol tak ti take nieco nenavrhne.

autor
30. jún 2023

@viestta Pre mňa emocie nie sú nepodstatné omáčky. Je to niečo čo nás oddeľuje od strojov. A koľko aj krásnych básní vzniklo o láske. Za tým sú tiež emocie, city a to umelá inteligencia nemá. Vždy je lepšie hovoriť s človekom. Sme tak stvorený ako ľudské bytosti.

zmrzlinka2021
30. jún 2023

Prečo vznikol MK?

No pre zarobenie penazi - vsetko vznika preto, lebo chceme pritiahnut klientelu a tym padom reklamu a tym padom peniaze. Je to normalna podnikatelska cinnost. A matky su vdacna klientela - u nas zeny 3 roky nepracuju - a to treba vyuzit 😉

Inak, na mnohe otazky netreba ani umelu inteligenciu, staci zadat do google, do 30 sekund odpoved.

hiro
30. jún 2023

"Nikdy ale nenahradí ľudskú komunikáciu"
Noo, umela inteligencia nie je nejaka "umela". Je to "ludska" inteligencia. Nikto do nej nevkladal nic umele. Ma nastudovane vsetko o com sa kedy ludia debatovali (na internete) a teda jej reakcie a odpovede nie su vymyslene nou ale su to (prefrazovane/vypocitane) odpovede realnych ludi.
UI nema svoje umele emocie. Ale ma naucene emocie od ludi - takze uplne v pohode reaguje "to ma tesi" "nech sa ti dari" ...

viestta
30. jún 2023

Ked chcem poznat fakt, nepotrebujem emocie. Ked chcem poznat nazor, tak ano, tam su aj emocie v poriadku.
Ked sa spytam ako vypocitam spotrebu farby na stenu, bohate mi staci ten vzorec, ktory mi AI hodi na prvu dobru, nemusim citat, ze som hlupa, ked to neviem vypocitat, poznamky o tom, ze sme sa vypocet plochy ucili na ZS a ani vyjadrenia, ze my sme na nasu obyvacku minuli dve vedra. Ked sa spytam, ako mam reagovat na otravnu susedu, ktora ma traumatizuje zakazdym ked ju stretnem, tak tam mi odpovede na zaklade skusenosti a inych emocii pomozu, mozu mi pomoct aj tie, ktore mi vysvetlia, ze moje emocie voci susede su spravne, nespravne, mam sa inac nastavit.

ckocka
30. jún 2023

Typická otázka: ako vrátim tovar do obchodu xy? Pošlem odkaz na stránky obchodu kde je podrobne opísaný postup, pretože autor asi nevie vyhladávať na internetu. Lenže autor sa ani neobťažuje odkaz otvoriť a prečítať si čo a ako má urobiť, čaká na odpoveď zhustenú do jednej vety, kde budú použité čo najjednoduchšie slová a ideálne ak tam bude napísané že toho musí urobiť sám čo najmenej. Nezabudne podotknúť chcem len osobnú skúsenosť, pretože bez toho samozrejme vrátenie tovaru nemože riskovať, ako by to vyzeralo ak by sa niekto len tak mírnyx týrnyx riadil obchodnými podmienkami.

anjelicek26
30. jún 2023

gpt4 je skvely pomocnik na zodpovedania vela otazok.. "osobnu skusenost" to ale nikdy nenahradi, ani empatiu a vcitenie sa do problemu toho druheho ... na druhej strane ta umela inteligencia nikdy odsudzovat nebude, ze si blba, neskusena, naivna a boh vie co este...

zmrzlinka2021
30. jún 2023

@anjelicek26
tak ten chat je na informacie, nie osobne skusenosti, lebo tie su dost subjektivne

napr. chces vediet najlepsie pamiatky v rime...tak ti to rovno vypluje, ale vies, pre niekoho koloseum je zazitok, pre ineho nuda

anjelicek26
30. jún 2023

@zmrzlinka2021 ja ho pouzivam v praci vela, kvoli technickym vyrazom, specifikaciam, normam, nemusim vsetko googlit, ale vysvetli mi to zhrnute na par viet, co je dost pomoc pri komplexnych veciach...

ckocka
30. jún 2023

@zmrzlinka2021 "pre niekoho koloseum je zazitok, pre ineho nuda" Tak ako ti potom pomôže osobná skúsenosť?

zmrzlinka2021
30. jún 2023

@ckocka Ja som len reagovala tu na prispevky, ze co sa vobec UI sleduje, kedze sa tu pise, ze tam nie su ziadne emocie. Ale UI nie je o skusenostiach, emociach ale faktoch.

viestta
30. jún 2023

@zmrzlinka2021 aj pri pouzivani umelej inteligencie je jedna vec dolezita. Chochmes. Kto ho ma vie efektivne pracovat aj s holymi faktami, ktore mu predlozi, rovnako efektivne nalozi aj so skusenostami, emociami v odpovedi od akehokolvek cloveka. Kto ten chochmes nema, tak tomu nepomozu ani emocie a skusenosti ziveho cloveka, pretoze ma zasadny problem, spracovat akukolvek informaciu efektivne.

karinka223
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
viestta
30. jún 2023

@karinka223 AI je len velka kniznica plna informacii. Aj v nej sa moze niekto citit strateny a potom povie, ze je uplne od veci. Iny v nej vie bez problemov najst to co potrebuje.

autor
30. jún 2023

@ckocka Vysvetlím ti to aby si rozumela. Jedna vec sú obchodné podmienky a druhá ako obchod reaguje. Obchodné podmienky ti o korektnosti obchodníka nič nepovedia. Preto sú tak potrebné recenzie od zákazníkov. Obchodné podmienky musí mať podľa zákona každý e-shop. To ale nie je záruka, že sa nemôže správať nečestne. A práve tie skúsenosti ľudí sú v tomto na nezaplatenie.

reanda
30. jún 2023

ak sa nepytas umelej inteligencie, ale ludskych bytosti, musis ratat v odpovedi s cimkolvek 🙂 plesaj teda a nebud znechuteny 🙂 .. ak chces zarucene 'korektnu' odpoved, tak fakt radsej pouzi tu ai 😉

mikadooo
30. jún 2023

Jednoducho príspevok "opýtaj sa umelej inteligencie" preskočím. V každej debate sa nájdu debilné príspevky, ale takisto sa v každej nájdu a príspevky múdre, neútočné a od žien (mužov), ktoré sa naozaj snažia poradiť, prípadne ozrejmiť správanie druhej strany. Takže - ako všade na sociálnych sieťach a v diskusiách - treba filtrovať a balast jednoducho odignorovať 🤷.

ckocka
30. jún 2023

Ďakujem za vysvetlenie. Ja som človek ktorý sa spolieha na rozum, logiku a áno, aj obchodné podmienky. Takže môj postup pri riešení daného problému - chcem vrátiť tovar - je že si zistím ako, pokiaľ je to normálny solídny obchod a nie Čína tak tovar podľa inštrukcií vrátim a čakám čo sa bude diať. Ak nastanú problémy komunikujem s obchodom, ak sa nezachovajú korektne budem zisťovať ďalšie informácie a rozhodnem sa či sa trebárs obrátim na obchodnú inšpekciu, právnika alebo sa na to radšej nevykašlem.
Vysvetlila som to dosť jasne aby si rozumel?

autor
30. jún 2023

@ckocka Dakujem za vysvetlenie. :D

viestta
30. jún 2023

Mily autor, ale ty si mylis dve rozne veci. Jedna su recenzie zakaznikov na akykolvek obchod, sluzbu, druhe je postup pri vybavovani reklamacie, na ktory narazala @ckocka . Takych otazok je tu habafuk, pritom kazdy seriozny eshop to ma popisane na webe a kazdy pricetny clovek, bez poruchy porozumenia pisanemu textu by nemal mat problem podla tychto instrukcii pri vracani tovaru postupovat. Na to naozaj nepotrebuje sprostredkovanu informaciu od tretej osoby. A ani by sa nemal spoliehat na to co mu kto napise ako postupovat, pretoze ani ta sprostredkovana informacia nemusi byt spravna a vobec to nemusi byt umysel pisatela podat neuplnu alebo nespravnu informaciu.