Práca na dohodu popri zamestnaní a odvody

jalucija
24. okt 2013

Dievcata, prosim vas ako je to s odvodmi. Som normalne zamestnana a mam moznost si privyrobit na dohodu, kde mesacne zarobim nejake smeti.

Avsak rozmyslam, vhladom k obvodom ci sa mi to oplati. Prosim, ak viete poradit.
Odvody plati aj zamestnavatel aj dohodar, ak som dobre citala. Ale kolko percent a akou formou? nie som student, ani dochodca, ani na materskej.
Dakujem za rady

anos18
24. okt 2013

@jalucija Ahoj, odvody su nasledovne:
dohodári s pravidelným príjmom:

Nemocenské poistenie – zamestnanec 1,4%, zamestnávateľ 1,4%
Starobné poistenie – zamestnanec 4%, zamestnávateľ 14%
Invalidné poistenie – zamestnanec 3%, zamestnávateľ 3%
Poistenie v nezamestnanosti – zamestnanec 1%, zamestnávateľ 1%
Garančné poistenie – zamestnávateľ 0,25%
Úrazové poistenie – zamestnávateľ 0,8%
Rezervný fond – zamestnávateľ 4,75%
Zdravotné poistenie – zamestnanec 4%, zamestnávateľ 10%
Spolu – zamestnanec 13,4%, zamestnávateľ 35,20%

jalucija
autor
24. okt 2013

@anos18 dakujem, si mila. Ja som asi enchapava, ale z akeho dovodu mi maju dvaja zamestnavatelia platit tie iste odvody? nevies aky je tohot zmysel?

A prosim ta, ja si tych 13,4% musim zaplatit ked budem priznavat dane alebo mesacne? A nevies ci neexistuje nejaka minimalna mzda, z ktorej sa proste odvody neodvadzaju?

liz_lemon
24. okt 2013

@jalucija je to kvazi novinka tohto roka, a zaviedlo sa to z dovodu, ze kedze sa pri dohodach neplatili odvody, tak zamestnavatelia nechceli ludi zamestnavat na TPP, ale len na dohody, a tym padom ludia sice pracovali, ale nic sa im neodvadzalo do socialnej poistovne, teda nemali narok na davku pocas PN, materske ani na dochodok

anos18
24. okt 2013

@jalucija Od 1.1.2013 sa zaviedli odvody aj pre dohodarov. Tych 13,4%, co platis Ty, Ti rovno strhne zo mzdy zamestnavatel a odvedie pre soc. a zdr.poistovnu.

jalucija
autor
24. okt 2013

@anos18 ach, no aspon ze tak. Dakujem velmi pekne

@liz_lemon dakujem liz

havana_frost