Knihy

Hľadáte tipy a inšpirácie na knihy? Či už chcete siahnuť po oddychovke, romantike, detektívke, alebo hľadáte inšpiratívnu a náučnú literatúru, na tomto mieste nájdete množstvo tipov na knihy pre deti i dospelých. Prečítajte si odporúčania na tie najlepšie knižky rôznych žánrov a zameraní. Nechajte si poradiť od mamičiek a žien. Pretože kto by vám rozumel a poradil lepšie? ;) Nech sa páči, vstúpte do sveta kníh, ktorý vám otvára dvere nekonečných možností.

Najnovšie články

Hodnotenia a skúsenosti s knihami

Máš skúsenosť s knihami?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť
Najnovšie hodnotenia

Kuliferdo: Práca s textom, Kolektív autorov

luma1  13. sep 2023 Overená recenzia

KuliFerdo pracovný zošit

Tento pracovný zošit ma veľmi milo prekvapil, práca s textom vo veľmi zaujímavom prevedení. V tejto dobe, kedy deti nevedia čítať s porozumením, je tento pracovný zošit vykúpenie. Texty s otázkami zameranými na pamät, precvičovanie si pamäti, viem čo čítam, písanie vlastného textu - rozvíjanie fantázie, presne toto som hľadala 🙏. Som nadšená. Páči sa mi rozdelenie pre ročníky kedže mám doma druháčku a štvrtáka, prešli sme si celý pracovný zošit. Decká to bavilo a mladšia si pýta čítať texty pred spaním ❤️. Tento pracovný zošit sa naozaj podaril! Bola by som veľmi rada, keby také mali aj v škole.

Heviho diktátor, Daniel Hevier

luma1  13. sep 2023 Overená recenzia

Heviho diktátor

Z tohto Heviho diktátora som mala, poviem pravdu, zmiešané pocity, no končím testovanie s pozitívnym pocitom. Deťom som diktáty čítala aj diktovala a mali problém s viacerými slovami, ktoré vôbec nepoznali. Som rada, že som im ich mohla vysvetliť, aj keď napr. slovo krivolaky som si musela googliť, naučila som sa niečo aj ja 👌. Knižka je veľmi vtipne napísaná, čo písanie diktátu (najneobľúbenejšiu aktivitu u nás doma) uľahčilo.No odporúčam pre väčšie deti, syn štvrták nemal problém, dcére druháčke to vôbec nešlo. Ako vsuvka na precvičenie gramatiky určite užitočná knižka. Najviac nás pobavila hláška “Tatko mi nadá. Aj mamka. Tradá! “🤣

Náš svet v číslach, Kolektív autorov

luma1  13. sep 2023 Overená recenzia

Encyklopédia fantastických faktov

Vedeli ste, že na vypestovanie 1kg ryže je potrebných približne 2500l vody? (Budem si ryžu viac vážiť). Že mláďa vráskavca obrovského vypije 600l mlieka denne? Že na výrobu 1kg červeného farbiva E120 (mimochodom bežne používaného v potravinárstve) je potrebných približne 140 000 rozdrvených červcov nopálových? Nie, že? Ani ja! Som si istá, že tieto informácie nevyrazili dych len mne. Encyklopédiu sme s deťmi nevedeli prestať čítať, stále sa k nej vraciame, z faktov ktoré sme sa dočítali nám padli sánky. Táto encyklopédia je jednoznačne najzaujímavejšia zo všetkých, ktoré nám prešli prstami aj očami. Sme sčítaná rodina a nenapadlo by ma, že existuje toľko faktov, ktoré sme nevedeli, nečítali, nikde sa neučili. V encyklopédii je množstvo zaujímavých informácií, ktoré nemá bežný človek možnosť si zapamätať a preto som rada, že ju máme doma ❤️. Hviezdičiek dávame 5, ale ak by sa dalo dali by sme 10! ⭐️ TOP 👌

Matematické rébusy Alana Turinga, William Potter

luma1  28. aug 2023 Overená recenzia

Matematické rébusy 7+

Knižka Matematické rébusy je super na precvičenie matematiky. Syn (10r) nemal problém, išiel stranu za stranou a užili sme si zábavnou formou učenie. Mali sme aj prázdninárku sesternicu (9r), ktorej to tiež išlo perfektne. Dcéra (7r) ide do druhého ročníka a nie je matematická hlavička, mala problém pri viacerých stranách, no s mojou pomocou sa naučila nové matematické riešenia, čiže hodnotím velmi pozitívne 👌❤️.

lucia646  27. aug 2023 Overená recenzia

Precvič si svoje matematické schopnosti

Knižka obsahuje veľmi zaujímavé rébusy a matematické úlohy. Sú skôr pre staršie deti, dcérke (9 rokov) nerobili problém, so synčekom (takmer 7 rokov) som ich robila aj ja, musela som mu zadanie niekedy bližšie vysvetliť. Ale keď vyrastie, určite sa ku knižke ešte vrátime.
Plusom je aj to, že knižka obsahuje kľúč správnych odpovedí, takže výsledky je možné si skontrolovať.

Náš svet v číslach, Kolektív autorov

lucia646  27. aug 2023 Overená recenzia

Čísla všade okolo nás

Túto knižku som nabalila deťom, aby si ju študovali na prázdninách u babky a dedka. Keď som prišla po nich, zavalili ma toľkými číselnými informáciami, že som ich ani nestihla všetky spracovať. Knižka je krásne ilustrovaná, veľmi zaujímavo písaná a prehľadne usporiadaná. Každý čitateľ - aj malý aj veľký - si v nej nájde to svoje. Je rozdelená do šiestich kapitol podľa témy, aby sa v nej lepšie hľadali informácie. Krásny darček nielen pre deti, ale aj pre dospelého čitateľa.

Heviho diktátor, Daniel Hevier

lucia646  27. aug 2023 Overená recenzia

Diktáty hravo a vtipne

Knižku s diktátmi som testovala s dcérkou, ktorá ide teraz do štvrtého ročníka, nakoľko pre druháka sa mi texty zdali ťažké. Dcérka otvorila knižku na strane, kde bol diktát O trpaslíkovi a siedmich Snehulienkach a hneď názov ju zaujal. Mali sme problém diktát dopísať - jednak mala problém doplniť správne i/y v niektorých slovách (a veru v niektorých diktátoch i ja) a to ju hnevalo a jednak sa stále chichotala na menách pre Trpaslíkove nevesty. Texty sú písané skutočne vtipne, aby žiaka nenudili, ale aby ho bavili. Určite budeme knižočku používať i naďalej.

lucia646  27. aug 2023 Overená recenzia

Práca s textom s Kuliferdom

Túto publikáciu sme testovali so stredným synčekom, ktorý skončil 1.ročník a v septembri bude z neho druhák. Text, s ktorým pracoval mal názov Kefka Efka. Text bol jednoduchý na prečítanie i na porozumenie, najväčší problém robilo synčekovi len meno Jonatán, to stále čítal skomolene. Úlohy k textu boli miestami veľmi jednoduché, až mi synček povedal, že by to zvládol aj škôlkar :). Určite túto knižku dorobíme celú, lebo vedieť pracovať s textom je veľmi dôležité. Výhodou je, že pre každý ročník je určený jeden text a k nemu sa viaže potom veľa zaujímavých úloh.

Náš svet v číslach, Kolektív autorov

bejbi777  27. aug 2023 Overená recenzia

Encyklopédia plná čísel

Nádherná kniha plná farebných ilustrácií a hlavne čísiel, ktorá zaujme určite každého.
Hneď na začiatku knižky sa deti dozvedeli, čo všetko sa vyjadruje číslami (Kedy? Koľko? Rýchlosť? Percentá? Aký vysoký, široký? Koľko stojí? to všetko sa dozvieme v pútavom úvode. Je rozdelená do 6tich kapitol: Vesmír, Zem, Príroda, Ľudia a Kultúra, Dejiny a Veda a Technika. Texty sú písané pútavo a krátko, čiže zaujme na dlhú dobu aj začiatočníkov v čítaní.

bejbi777  27. aug 2023 Overená recenzia

Kuliferdo - Veselé písmenká

Tento pracovný zošit bol ako stvorený pre naše deti na letné prázdniny. Zošit pre žiakov prvého stupňa je rozdelený podľa ročníkov. Každý ročník obsahuje jeden text a potom s ním dieťa pracuje na ďaľších stranách. Je to robené veľmi pútavo a syn prvák zvládol všetko a dokonca ho to aj veľmi bavilo:). Taktiež dcéra tretiačka si všetko zopakovala a každý deň vyplnili pracovný list.

Heviho diktátor, Daniel Hevier

bejbi777  27. aug 2023 Overená recenzia

Humorné diktáty

Knižka plná diktátov od pána Heviera nemá byt pre deti strašiakom, ale má ich pomocou 138 vtipných diktátov povzbudiť a pomôcť zvládnuť pravopis. Kedže diktáty sú v škole skôr strašiakom, určite by som každej pani učiteľke doporučila túto knižku, kde by sa pri písaní diktátu aj zabavili. Myslím, že texty su písané trošku tažšie a určite je vhodnejšia tak od 3tieho ročníka. Otestovali sme na našom prvákovi a u neho si úspech nenašla.

bejbi777  27. aug 2023 Overená recenzia

Rébusy na precvičenie hlavičky.

Matematiku majú naše deti ako najobľúbenejší predmet, preto sme sa na tieto rébusy tešili, že ich v rámci voľného prázdninového času skúsime:). V knižke sú krásne ilustrácie a v nej príklady určené na logické myslenie. Knižka obsahuje plno zaujímavých rébusov a zaujímavostí ukrytých v šifrách. Avšak máme doma prváka a tretiačku a teda prvák zvládol fakt veľmi málo úloh. Myslím, že je skôr určená pre staršie deti, teda tretiačka už počítala jedna radosť :).

lola777  27. aug 2023 Overená recenzia

Práca s textom.

Ide o pracovný zošit na rozvíjanie špecifických funkciíí pre žiakov 1.- 4.ročníka. Ak sa Vaše deti nevedia nabažiť pracovných úloh zo slovenského jazyka v škole, tak potom toto je to pravé na doma. :)

Heviho diktátor, Daniel Hevier

lola777  27. aug 2023 Overená recenzia

138 veselých diktátov

Pobavila nás hneď úvodná strana: ,,VAROVANIE: Táto knižka obsahuje samé diktáty!!! Môže spôsobiť náhlu nevoľnosť a hlavybolenie!!! " A to je u nás úplne trefné, keď sa povie slovo ,,DIKTÁT". Veď kto ich mal v detstve rád? Ale predsa je to potrebné precvičovať, keď nám tu našu milú ľúbozvučnú slovenčinu pán Štúr tak zložito vymyslel . :) Naučiť sa všetky vzory, pády, skloňovania, vybrané slová, výnimky a rôzne chytáky dá veru zabrať. A tu nepomôže nič iné, len učiť sa a precvičovať.
A s tým nám prišla na pomoc kniha Heviho DIKTÁTOR.

Matematika

Tak na tieto rébusy sme sa veľmi tešili. Kniha je krásne ilustrovaná a farebná, takže zaujala syna na prvý pohľad. Je plná hádaniek a šifier, je veľmi pútava a tak láka deti dokončiť dané úlohy. Pomáha rozvíjať logiku v bežnom živote čo je veľké plus.

Heviho diktátor, Daniel Hevier

Diktátor

Kniha obsahuje 138 diktátov. Texty sú vtipné, je to oveľa zaujímavejšie ako v škole. Avšak mne osobne prídu texty dlhé a ťažšie pre mladšie deti. Skôr by som povedala, že je to pre staršie deti, tak od tretej triedy. Knižku dopĺňajú pekné čiernobiele ilustrácie.

Kuliferdo

Pracovný zošit je zameraný na čítanie s porozumením. Obsahuje prácu s textom, rôzne úlohy, tajničky.. Deti hneď zaujme, keďže to nieje klasická učebnica.

Náš svet v číslach, Kolektív autorov

Encyklopédia

Encyklopédia snáď nemá konkurenciu. Deti sa do nej hneď začítali. Obsahuje údaje a fakty z každej oblasti sveta. Každý si tu niečo nájde. Je rozdelená do kategórii, čo je veľké plus. Je nádherne ilustrovaná, priam hýri farbami, takže hneď zaujme.

lola777  24. aug 2023 Overená recenzia

Čas precvičiť hlavičky

Prázdniny sa pomaly končia a je čas opäť precvičiť oddýchnuté hlavičky a zopakovať, to čo sa už naučili. K tomu výborne poslúžia tieto Matematické rébusy. Kniha je krásne a pútavo ilustrovaná a rébusy ťahajú detské oči už len farebnosťou. Rébusy obsahuju kódy na rozlúštenie tajných správ a to zaujíme nejedného malého detektíva.

Náš svet v číslach, Kolektív autorov

lola777  21. aug 2023 Overená recenzia

Náš svet v číslach - neobyčajná encyklopédia