1512

Transylvania- den druhy.

Vecer predtym sprievodkyna trochu nerealne dala pol hodinu na ranajky a odchod. Neviem, ci ine skupiny boli sikovnejsie, ale vdaka pomalemu automatu na kavu sme odisli o 15 min neskor.

Boli sme ubytovani v hoteli Rupea, Dumbrava. Ranajky boli fajn, hoci som ocakavala slubenu kopu zeleniny 🙂. Dostali sme volske oka, chlieb vo vajicku, prazenicu, sunky, salamy, skvely ovci syr /taky dobry som este nikdy nejedla/, cibulku, redkvicky. A hor sa do dalsieho dna 🙂

Rumunsko ma zopar zaujimavosti. Prva su plynove pripojky, ktore nie su vedene pod zemou, ale nad, takze domy a brany zvyknu byt lemovane oranzovymi rurami. A dalsia zaujimavost je spletite elektricke vedenie 🙂.

Na prvej fotke uz vidno pohorie Bucegi, kde sme mierili po serpentinach. V horskom mestecku Sinaia, kde vedla seba najdete luxusny hotel a chajdu s hydinou, sa nachadza kralovsky zamok Peles. Sprievodkyna nam slubila, ze uvidime nieco, co sme este nevideli, a neklamala. 🙂 Vo viacerych ohladoch. Zamok patri medzi 15 najluxusnejsich zamkov na svete a je jednym z najviac zachovalych v Europe.

Najprv obligatny rad na WC. Co mna udivuje je, ze na damskych wc bola jedna kabinka, na panskych boli 3. Hadajte, ako to viem 😀.

Nadvorie zamku bolo uzasne.

A tu zacala prva vec, ktoru som doteraz nevidela. Sprievodkyna nam na zaciatku v buse vravela o tom, aki su Rumuni pokrokovi a ako sa snazia v politike odstranit korupciu. Avsak, v realite je to ine. Pri plateni za listky sprievodcovia prihadzuju peniaze navyse a kto da viac, ten ide do zamku skor. TAkto to vyzeralo pred vstupom.

Bolo tam niekolko autobusov, vsetci natlaceni na sebe ako sardinky a cakali sme, kedy budu kricat, ze mozeme ist. Sprievodcovia kricali zene, ktora otvarala dvere, ze ju miluju, nech na nich mysli 😀. Dnu sme sa dostali asi o 11. hod.

Zvnutra nemam fotky. Skuste si vsak pohladat fotky na nete, tiez izby su neskutocne. My sme mali zakupeny zakladny okruh, teda sme videli iba prizemie a ani jednu kralovsku komnatu, no napriek tomu sme boli ocareni. Stoji to za to.

Dalsou zaujimavostou Rumunska je, ze na kazdom kroku vidite stada s ovcami. Su ozaj vsade.

A este jedna zaujimavost su tulave psy. Naozaj sme na ne natrafili na kazdom kroku. Pri hoteli, v meste, v dedinach, v horach... Sprievodkyna povedala, ze v Bukuresti je s tym obrovsky problem, ze tych psov su desattisice.

Inymi serpentinami sme sa dostavali k hradu Bran. Kazdy z vas uz asi pocul o Drakulovi. Ale asi ste poculi jeho marketingovy pribeh 🙂. V skutocnosti to bol tyran, ktory svojou pevnou a prisnou rukou do krajiny priniesol prosperitu.

V Brane bola dalsia zaujimava situacia. Dnu sme sli samostatne. Kym v Pelesi sme obdivovali nadherne miestnosti zdobene zlatom, kobercami, exkluzivny nabytok, hrad Bran sa pysi malickymi miestnostami, zakutiami, tajnymi schodiskami. Velmi nam pripominal polsky hrad Niedzica.

No a zaujimavostou bolo, ze prave kvoli tym uzkym a malym miestnostam sme sa hradom pohybovali slimacim tempotom a nalepeni jeden na druheho sme sa pomaly suchtali.

Stoji vsak za to ist si ho pozriet.

Ma neskutocnu atmosferu, ale urcite budu musiet  nieco spravit s tym, aby do hradu nevpustali naraz take mnozstvo navstevnikov.

Pod hradom na turistov znovu cakaju stanky so suvenirmi a skanzen, ktory sme vsak nestihli pozriet . Skoda, na to som sa tesila.

Cestou z Branu sme z busu videli zaujimavu pevnost, Rasnov, ku ktoremu viedla lanovka. Mozno nabuduce 🙂

Do mesta Brasov sme to uz nemali daleko. Je to jedno z najnavstevovanejsich miest v Rumunsku. Okrem bohatej historie sa pysi aj lanovkou a nadhernym vyhladom z prilahlej hory Tampa. Tam, kde je teraz napis Brasov, bolo niekedy Stalin 🙂

Na opacnej strane je mestsky hrad, ktory sme vsak uz nestihali navstivit.

Mesto je obohnane hradbami,

dominantou je Cierny kostol, ktory vyhorel /preto ten nazov/,

a namestie, ktore je vzdy plne turistov.

A nie, toto nie je prava tvar Rumunska 😀

Vecer sme sa presunuli na nase druhe ubytovanie v hoteli Decebal. Vyhodou boli nedaleke supermarkety, nevyhodou absencia restauracie, ktoru majitel vraj stavia uz niekolko rokov. My sme mali *nadherny* vyhlad na buducu restauraciu.

Dalsi uzasny den plny dojmov sme mali za sebou.

jeeeej moja domovina <3

23. apr 2019

😀 aj ja chodievam na panov, ked to damy zvladaju pomaly 😀

autor

@emjee Tak na jednom hrade nas samotny hajzel dedo posielal na panov 🙂

23. apr 2019

Zrejme sme sa niekde stretli, boli sme v rovnakom čase na rovnakých miestach... 😃 Akurát my sme boli súkromne. Peleš sme si pozreli hneď ráno 9.15, lístky sme si kúpili do minúty, hneď sme aj vošli do zámku, stihli sme to ešte pred tými davmi, oplatilo sa privstať si, teda aj keď sme bývali v apartmáne pár minút odtiaľ, sprievodkyňu sme síce nemali, ale videli sme celý zámok, kde nám milo a ochotne a bez uplatenia všetko ukázala a vysvetlila zadarmo jedna z dám, ktoré tam dozerali... Brán fakt nášivka, ale stál za to, fakt aj mne veľmi pripomína Niedzicu, zažili sme aj vystúpenie takých milých seniorov v dobovom oblečení. Okrem Brašova, kde sme tiež prespali, sme si cestou späť pozreli aj Salinu Turdu, stálo to za ten zážitok, dcéra to dala aj o barlách, pretože hneď v prvý deň si na Korvinovom hrade podvrtla členok... Tiež sme prespali v meste Sibiu, ktoré sa radí medzi najlepšie miesta pre život...

autor

@lusiena Je to mozne, my sme stretali roznych Slovakov, subezne s nami sli aj dva dalsie busy, hoci inymi smermi, no mozno prave na Pelesi sme sa minali my pri vstupe a vy pri vystupe, len si nepamatam nikoho s barlami.

23. apr 2019

@adri266 dcéra na Peleš nešla, museli sme jej všetko nafotiť... Veľa toho z Rumunska nevidela, ale bola zlatá, že to s nami dala aj s tými barlami, ešteže sme ich bezproblémové kúpili... ☺️ Ešte sa do Rumunska plánujeme vrátiť, aj kôli nej, aj preto, že v Sinai sme chceli ísť lanovkou aj ku Babelskym sfingam, ale neboli sme pripravený na toľko snehu. Ani Sighisoaru sme nestihli a ešte je tam čo vidieť...

@lusiena jeeej, tak to musim fakt Peta nahovorit

@emjee určite, bude sa vám tam páčiť... ☺️

23. apr 2019

@lusiena ako ste tam prosím boli? ty k tomu výletu neplánuješ napísať takýto blog na inšpiráciu na vlastnú päsť? 😀

@tana_v ja nie som ktovieaká spisovateľka 😁 boli sme pár krát na takomto výlete cez cestovku, ale vždy to boli takpovediac preteky a celý výlet bol človek v pokluse. keď vidím na internete zaujímavú ponuku na výlet a páči sa mi to, tak si o tomto sama na nete pozisťujem , prečítam, vyberiem si len to, čo sa páči nám ako rodine, naplánujem termín, zaistím si cez booking.com ubytovanie a ideme na výlet... 😆 Takto si vieme naplánovať čo a kedy aj podľa počasia uvidíme, prípadne ak nám domáci odporučia niečo zaujímavé, keďže sme tam autom, vieme si pozrieť čokoľvek chceme...

autor

@tana_v My sme doteraz kazdu dovolenku robili to iste, co @lusiena ale zatial to boli cesty tu na SK, POlsko, Madarsko, Cechy. Do Rumusnka som mala obavu ist sama, plus minuly rok som mala nehodu na svojom aute, a v servise nam ho dobabrali, nemala by som odvahu vziat ho na vsetky tie serpentiny. Takze sme sli na istotu. Ale videla sme auta s SK znackami, takze uz ludia cestuju aj samostatne.

24. apr 2019

@adri266 máš pravdu, na auto musí byť spoľahlivé, zvlášť v krajinách, kde nie je celkom istota, aj keď Rumunsko už nie je na tom zle... tiež sme takto pochodili Poľsko, boli sme v Maďarsku aj v Čechách... V lete sa chystáme do Dánska, resp. do Slovinska... A ešte mám v pláne dvojtýždňovú šnúru v Čechách. Len dovolenky nemám toľko, koľko by som potrebovala... 😁

@adri266 aj takúto cestu sme zažili, a nebolo to len pár metrov, ale niekoľko kilometrov... 😁

autor

@lusiena Neviem, ci to nie je ten isty usek 🙂 My sme mali taku cestu cestou na hranice na juhu Rumusnka. jAle bolo vidno, ze to robia, ale prasilo sa riadne.

24. apr 2019

@adri266 toto bol taký horský prechod niekde za Oradeou smer na Korvinov hrad, ale tam nebolo ani človiečika, ani žiadne stroje... A to auto na fotke bol poriadny nový Mercedes...

@lusiena Tak mozno ten isty usek 😀

24. apr 2019

Jejjj krásny článok,študovala som v Rumunsku,a všade som bola,spomenula som si na tieto krásne miesta.Rumunsko som precestovala, oplatí sa ísť aj na západ do Timishoary,aj na sever,pozrieť kláštory a chrámy.😉