bejbi777
7. feb 2023
511

Zimné radovánky na jednom mieste? áááno Damänová rezort!

Časy kedy sme si hocikedy od začiatku decembra až do konca februára vzali sánky a išli sa na najbližší kopec vyblázniť sú už nenávratne preč. Našťastie tu ešte v dnešnej dobe máme miesta kde deti môžu v januári vidieť ako vyzerá skutočný sneh. Čas nášho pobytu sa nenávratne blížil a ja som sa modlila aby sme ho skutočne aj absolvovali, tí ktorí máte viac detí to určite poznáte ako je to s chorobami hlavne v zimných mesiacoch. Avšak v piatok ráno sme sa zobudili všetci plní síl a radostných očakávaní nášho zimného pobytu v Demänová rezorte.

Demänová rezort je moderné stredisko so všetkým čo bežný človek potrebuje k aktívnemu aj pasívnemu oddychu. Rezort ktorý poskytuje zábavu v každom ročnom období.  Vzhľadom k tomu, že bývame blízko Bratislavy a sneh sme videli naposledy pred rokom v januári, sme sa na víkend v Demänová rezort veľmi tešili. Naše deti Tamarka (9r), Teodor (6r), a Marína (3r) sa najviac tešili na sneh a hotelové raňajky kde si užijú jedlo čo doma zvyčajne na raňajky nemôžu.

Cesta tam je relatívne krátka a komfortná, niečo menej než 3 hodiny a hneď 5 minút po zjazde z diaľnice sme sa dostali na miesto. Kto by chcel predtým ešte doplniť zásoby na apartmán, tak treba ísť 5 minút opačným zjazdom smerom do Liptovského Mikuláša, kde e sa nachádzajú viaceré obchody s potravinami a športovými potrebami. My sme okrem fľaše vína potrebovali ešte napríklad aj plavky pre syna, ktoré sme zabudli doma. 🙂

Privítalo nás krásne mrazivé počasie Deti už z auta híkali, koľko je tu snehuu.

Zaparkovali sme pár metrov od vstupu na recepciu. Check-in prebehol veľmi rýchlo, keďže naše údaje sme poskytli už pár dní predtým online, čo považujem za veľké pozitívum. Ak by sa tam náhodou niekto musel z nejakého dôvodu zdržať, tak sú pre deti pripravené tabuľa na písane, hračky a stolík na kreslenie, aby to čakanie bolo čo najpríjemnejšie. Zhruba do 10 minút od príchodu sme už parkovali pred našim apartmánovým domom. Už pri ceste autom po areáli sa nám zdala tá cesta trocha pridlhá, čo sa nám aj pri ceste pešo z večere bohužiaľ potvrdilo.

Boli sme ubytovaný v apartmáne J. Od reštaurácie sme boli vzdialení cca. 500 metrov a pri ceste naspäť sme museli prekonať 20 metrové prevýšenie, čo s tromi deťmi a plným žalúdkom nebolo úplne jednoduché.

Poďme však späť k apartmánu. Vybrali sme si apartmán Family View a odhliadnuc od veľkej vzdialenosti prakticky od všetkých atrakcií, sme boli s apartmánom veľmi spokojní. Síce teda vzdialenosť ku všetkým atrakciám bola pridlhá, ale zato výhľady cez veľké terasové presklené dvere boli dychberúce. Ja s mojim minimalistickým okom som bola veľmi očarená škandinávskym štýlom mne lahodiaciam. V apartmáne prevládalo hlavne drevo a všetko spolu krásne zapadalo.

Zaparkovali sme dolu pod apartmánom čo nám veľmi zjednodušilo vynášanie batožiny na tretie poschodie kde sme boli ubytovaní. Z auta do výťahu to bolo pár metrov a rovnako z výťahu do apartmánu. Dvojposchodový apartmán sa nám zapáčil hneď na prvý dojem, všetko čisté, moderné, účelne a prakticky zariadené. Deti hneď v úvode samozrejme absolvovali schody hore – dolu tak zo 10x a bola to pre nich počas celého pobytu najväčšia zábava.

Žiadne prebytočné veci ani nábytok sme tam nenašli. Kuchyňa bola praktická, nenápadná a veľmi dobre zariadená aj pre hostí, ktorí by si chceli niečo navariť. Chladnička, mikrovlnná rúra, rýchlovarná kanvica, či mini indukčná doska tu nechýbajú. My leniví s polpenziou sme však po uložení deti do postele použili iba vínové poháre a na druhý deň na obed veľké lyžice na polievky , ktoré sme si objednali z reštaurácie. Naše deti sú veľmi akčné, už pár výjazdov na Kramáre máme za sebou – a  teda všade oblé hrany ma veľmi potešili, nenašla som tu žiadnu ostrú hranu.

Samé superlatíva áno, našlo sa však aj pár negatív ale nič z toho nám vyslovene nevadilo, avšak pobyt by nám ešte viac spríjemnili. Trocha nás sklamalo, že vo „family“ apartmáne chýbal či už nočník alebo podsedák na záchod aby sa aj najmladší hostia cítili ako doma🙂 ale to všetko si viete za minimálny poplatok požičať, to sme sa už dozvedeli až doma  - nikto nás na to neupozornil.

Teplota v apartmáne na naše pomery bola príliš vysoká, nedala sa regulovať a teplota v kúpeľni to už bol iný masaker. Na dolnom poschodí bola teplota 25, na hornom 26 a v kúpeľni 30 stupňov! Po vypnutí radiátora v kúpeľni to kleslo na ledva znesiteľných 28. Podlahové kúrenie však tak pálilo, že s bosými nohami bolo ťažké vydržať stáť na podlahe. Regulácia termostatom bola zbytočná, nastavili sme na ňom 20 stupňov, ale bolo to len na okrasu, takže v noci sme sa skôr cítili ako v strede júla a nie v strede januára. Už chýbali len komáre 🙂. Určite by pri znížení teploty ušetril aj majiteľ keďže teplota sa dala regulovať jedine vetraním.

Hladní sa odtiaľto nedostanete.

Ako sme už spomínali, areál je veľmi rozsiahly a pri ceste do reštaurácie sme po skúsenosti v prvý deň na tie ďalšie zvolili radšej auto.

Raňajky i večere sme mali v reštaurácii Safran na poschodí. Je to akýsi mix indicko-slovenských jedál, kde si zákonite musí nájsť každý to svoje. My by sme najradšej ochutnali úplne všetko, v ponuke boli všetky druhy mäsa na rôzne spôsoby, taktiež aj ryby, zeleninové jedlá , fast-foodové, pizza , či sladké jedlo, proste výber jedla bol veľmi ťažký , naše oči chceli ochutnať úplne všetko. Jedlo bolo stále dopĺňané a nestalo sa nám že by niečo na čo sme si spravili ešte chuť nedoplnili.

Bolo tam  mnoho iných rodín s menšími či väčšími deťmi, čo nám vyhovuje, keďže vtedy nie je počuť na celú miestnosť len naše deti. Dokonca je priamo v miestnosti aj kútik pre najmenšie detičky, ktoré nevydržia dlho sedieť pri stole, s drevenenou šmýkačkou a vkusnými montessori hračkami, ktorý využívala naša najmladšia dcérka. Praktické.

Jediné čo nám na reštaurácii prekážalo, bola komunikácia v angličtine. Aj keď obaja s manželom  rozprávame anglicky tak nám celkom prekážalo že v rodinnom slovenskom hoteli musíme komunikovať v angličtine. Raňajky boli veľmi rozmanité podobne ako večere a dalo sa vybrať z vajíčok pripravených na veľa spôsobov alebo si vybrať z ďalších vari 100 možností rôznych raňajkových jedál či už na slano alebo na sladko. Veľa zeleniny, teplé chrumkavé kváskové pečivo z ich vlastnej pekárne bol príjemný bonus. Nikto z nás našťastie nemá žiadne potravinové intolerancie – no všimla som si tam bezlaktózové, bezlepkové jedlá, všetko bolo pekne vyznačené. Takže čo sa jedla týka, boli sme viac ako sa dá spokojní a bez problémov by sme sa tu stravovali aj viac ako 2dni🙂.

Keďže nikto z nás nelyžuje, bola hlavným trávením pobytu vonku sánkovačka. Priniesli sme si svoje boby a lopaty, ale kto by aj zabudol, tak si vie bez problémov požičať zo ski centra. My sme chceli skúsiť jazdu na snowtubingu  tak sme si ho požičali a oplatilo sa. Deti sa na ňom dosýta vybláznili.

Počasie nám vyšlo výborné a napriek predpovedi, že namala padnúť ani vločka tak rozprávkovo krásne snežilo a mohli sme sa poriadne vyblázniť pri sánkovaní či už na ohradenom okruhu, alebo o kúsok ďalej na väčšom kopčeku. Napriek hlavnej sezóne a víkendu sme necítili, že by tam bolo veľa ľudí a netlačili sme sa.

Návštevou detičky potešil aj veľký zajko maskot z rezortu, ktorý si s deťmi spravil rannú rozcvičku, sánkovačku a potešil aj deti z lyžiarskeho kurzu.

Okrem sánkovania sa tu samozrejme dá aj lyžovať. A celú lyžiarsku výstroj si taktiež viete požičať v ski centre. Svah, ktorý tam je, nám prišiel miernejší, ideálny skôr pre začiatočníkov, či už deti alebo aj starších. Veľmi sme rozmýšľali dať dve staršie deti lyžovať , je tam výučba lyžovania a snowboardingu vedená certifikovanými inštruktormi, ktorí to s malými deťmi fakt vedeli, čo sme si všimli minimálne pri sledovaní z okna.

Avšak naše deti natoľko očarili všetky aktivity vo Fun centre že lyžovanie sme tentokrát odložili.  Pre ubytovaných hostí však každý deň premáva viac krát denne Ski bus priamo z rezortu do Jasnej a späť – čo považujem ako veľmi veľkú výhodu keďže vieme ako je to s parkovaním a cenami v takýchto lokalitách.

A ak sa vám nechce nikam cestovať samozrejmosťou je 3hodinový skipas pre každého v cene pobytu. Okrem sánkovania sme sa tešili aj na korčuľovanie. Bohužiaľ umelé klzisko bolo úplne zasnežené a neupravené, čo nás trocha sklamalo, keďže sme si z domu priniesli vlastné korčule. Myslím, že keď už rezort prezentuje korčuľovanie ako možnosť, tak by sa malo o samotnú plochu aj starať.

Staršie deti boli chvíľku sklamané že sa nebudú korčuľovať, no v rámci ohradeného areálu, kde bolo nefunkčné klzisko bola aj 3D poschodové bludisko s tobogánom, kde teda po pár minútach zabudli že nejaké klzisko tu vôbec je a všetky vonkajšie atrakcie si poctivo vyskúšali niekoľkokrát.

Nečakala by som že takáto aktivita sa dá využívať aj v zime ale naše deti boli z tohto natoľko nadšené a absolvovali niekoľko takýchto spustení a hneď sme vedeli, že večer nám nepovedia, že sa im nechce spať.

Manžela veľmi potešilo workout ihrisko pre dospelých.

Naša najmladšia Marína sa najviac tešila na bazén a niekoľkokrát denne padla otázka kedy si môže dať plavky. A tak po poriadnej sánkovačke sme konečne zavítali do wellnes centra. Wellness centrum sa nachádza v samostatnej budove a je ohraničené dobou 90minút. Do 17ej je plavková zóna vhodná pre deti – po 17ej bezplavková bez detí. Šatne sú síce menšie ale úplne stačia a sú spoločné pre všetkých. Vnútri vo wellness potešili  naše deti dva menšie oddelené detské bazény, kde deti krikom nerušili ostatných hostí, ktorí si chceli užiť ticho vo vírivkách. Vonku sa nachádzajú vírivky a aj Kneippov kúpeľ. Ja som si nejak naivne myslela že si vychutnám aspoň pár minút iba v spoločnosti manžela a vírivky – keďže by tam mali byť do 17ej aj animátory, ale nejak sme ich nepostretli🙂 a tak si manžel -milovník saunovania naplno užil všetky sauny a ja som si užila detský bazénik s našimi tromi láskami ktoré sa veľmi tešili že môžu z bazéna pobehovať cez sneh do horúcej vírivky.

Spokojná mama = spokojné deti.

Po wellness na chvíľku deti a hlavne rodičia ocenili aj veľkú telku na ktorej nájdete všetky možné kanály aj youtube, myslela som že telku tu určite nevyužijeme ale unavené deti ktoré si nevedia oddýchnuť lebo chcú vštko preskúšať si pozreli krátku rozprávku a všetci sme boli spokojní.

V sobotu večer sme ešte stihli zaujímavú zvyklosť pálenia lyží, kde lyžiari jazdili na svahu bez svetiel a plno detí ich v nadšení očakávalo so svetelnými faklami v rukách. Všetko bolo jednoducho komentované aj pre tých najmenších a deti mali krásny zážitok.

Každý víkend je tu animačný program na rôzne témy s usmiatymi a vtipnými animátorkami. Páči sa mi že program majú daný tematický na každý víkend spojený s animačným programom pre deti ale aj pre dospelých.

Detičky viete po večeri poslať ku veselým animátorkám, do detského kútiku, zatiaľ čo vy si v bare viete vychutnať obľúbený drink v spoločnosti vašich najmilovanejších. A tak sme túto možnosť využili aj my, a vychutnali sme si pár minút sami s pohárom kvalitného vína a potom všetci do postele, kde sa spalo ako na obláčiku.

Detaily dotvárajú celkový dojem a tých detailov tu je veľmi veľa jedným z nich sú vyšité vankúše či uteráky s ich vlastným logom.

Posledný deň bol na pláne už len odchod z apartmánu a check-out, ktorý tiež prebehol rýchlo a bezproblémovo napriek tomu, že sme to nestihli presne do 10.00, čo je trocha na tesno ak sa chcete trocha vyspať, v kľude najesť a potom ešte pobaliť. Na konci, sme ešte navštívili miestne potraviny Kriváň, kde mali fantastické kváskové pečivo, ktoré nás očarilo už v reštaurácii pri švédskych stoloch, a nakúpili sme si ho do zásob aby sme pri chrumkaní mohli spomínať na fakt parádny pobyt v tomto rodinnom rezorte.

A ako by sme zhodnotili tento náš rodinný zimný pobyt?

Pobyt bol pre nás ako rodinu veľmi vydarený a určite by sme ho radi absolvovali znova. Možno teraz pre zmenu v lete aby sme mohli využiť  všetky zvyšné atrakcie, ktoré v zimnej sezóne nie sú dostupné a určite by sme cielene zvolili apartmán, ktorý by bol bližšie k reštaurácii a detským atrakciám, keďže sme si neuvedomovali rozsiahlosť komplexu. Ak sa bude dať v lete rezort  radi preskúmame. Sme najviac šťastní že sme ho v našej rodinnej zostave mohli absolvovať hlavne vďaka vedeniu Demänová rezortu a testovaniu modrého koníka, každopádne musím potvrdiť že ubytovanie v rezorte stojí fakt zato.

plusy:

+ vynikajúce jedlo v reštaurácii

+ svah na sánkovanie

+ vlek priamo v rezorte

+ lyžiarska škola

+ free skipas + požičovňa lyží

+ krásny minimalistický apartmán a celkovo štýlovo pôsobiaci rezort

+ veľa atrakcií a animácie pre deti

+ všade čisto či vo wellness, reštaurácii či apartmáne

+ všetko na jednom mieste , stačí odparkovať auto a užívať si všetko čo rezort ponúka

mínusy:

- vzdialenosť apartmánu od reštaurácie

- veľmi vysoká teplota v apartmáne, ktorá sa nedala regulovať

- iba jeden 90minútový vstup do wellness na pobyt

- nefunkčné, zasnežené klzisko

- anglicky hovoriaci personál v reštaurácii Safran

#test_demanova_rezort39
#recenzia

My sme boli v lete v apartmáne N, úplne hore na kopci - to len bolo šlapania 😳