Recenzia športového kočíka Petite&Mars Royal: vylepšený krásavec s kráľovskou strieškou
Tentokrát sme testovali Petite&Mars Royal, a to vynovenú verziu 2021 v limitovanej farebnej kolekcii Heritage Voda. Námornícky 'vodný' farby, kvapkový vzor spodnej časti striešky, ako aj pásikavú podložku doplnila “kvapková” sklenená fľaša zdarma ku kočíku. Okrem podložky Royal v balení obsahuje prebaľovaciu tašku pre maminu, ako aj nánožník, teda je komplet vybavený aj na obdobie jeseň/zima. Čím ešte prekvapil a potešil? A čo by ešte mohlo byť lepšie? Čítajte vo veľkej, podrobnej recenzii športového kočiarika P&M Royal nižšie.
Plusy a mínusy kočíka Petite&Mars Royal 2021:
+ obrovská XXXL strieška s pridaným magnetickým okienkom
+ dlhé sedadlo s vysokou, 25kg nosnosťou priestranné aj pre štvorročné dieťa
+ mnohé mamičky poteší skladanie sedadlom dovnútra (podobné napr. modelu Valco Snap)
+ jednoručný systém skladania
+ veľká, zladená prebaľovacia taška, podložka a nánožník súčasťou balenia
+ vylepšené gumové kolesá s dezénom, čo nenachytajú kamienky a prejdú aj trávu
+ predĺžené popruhy bezpečnostných pásov sadnú aj väčším deťom
+ nastaviteľná - otáčacia - rukoväť pomáhajúca ťažisku
+ elegantné koženkové poťahy rukoväte a detského madla, príjemné na dotyk aj na čistenie
+ odpružené kolesá s pružinami vzadu
- nie je to ani najľahší, ani najmenší kočík po zložení (je každopádne dostatočne ľahký a skladný aj do menšieho auta)
- detské madlo sa neodklopí úplne, ale len 90 stupňov (takže si treba dať pozor, aby ho dieťatko nezlomilo pri nastupovaní)
- sed nie je kolmý, ale to ani pri pásovom polohovaní nebýva (nie je ani šikmý, a oproti Britax-om je úplne v pohode - dieťa sa mi každopádne nešmýkalo)
- pláštenka nie je v cene
- umelejšie tkaniny - nie je to bavlna
Podľa počtu mínusov by mohlo byť hneď jasné, že nový P&M Royal je naozaj veeeľmi pekným pomerom ceny a výkonu. Podobne ako Petite&Mars Street+ z predchádzajúcej recenzie, Royal ma prekvapil extra priestranným sedadlom, kde nebol absolútne nijaký problém voziť aj štvorročného. Ten sa v ňom aj pohodlne vyspal. Ďalším obrovským plusom je neskutočná, velikánska a plne krycia strieška proti slnku so šiltom, ktorú keď roztvoríš, zakryješ skoro celé dieťako. A to aj v ľahu.
Ako som už spomínala, Royal bol pre verziu 2021 vylepšený. Mamičky sa sťažovali na kratšie popruhy a ramená a chýbajúce náhľadové okienko v strieške. Obe boli update-ované - popruhy, poslušne hlásim, aktuálne poslúžia aj štvorročnému chlapcovi (testovali sme bez zimného overalu, ale tak predstavu z fotiek mať budete 😉), a strieška má v novej verzii sieťované vetracie/náhľadové okienko s magnetickým, teda tichým uzatváraním.
Vynovené boli aj kolesá, ktoré už nie sú EVA penové, ale pekne gumové s dezénom. Sú tak ako odolnejšie, tak aj o niečo terénnejšie. Royal každopádne nie je kočík do terénu, ale bežné nerovnosti, trávu, vyšľapanú cestičku a pod. sme s ním bez problémov prešli.
Ďalšou novinkou je koženka v novom štýle, ktorá je na rodičovskom aj detskom madle - nehrozí teda odretie peny, a aj sa lepšie drží či otiera. Nehovoriac o tom, že celý kočík s hnedými koženkovými akcentami fakt o dosť lepšie vyzerá 😍
A poslednú vec, ktorú spomeniem, sú k novej kolekcii patriace nové farby - maminy dievčatiek poteší pastelová ružová Rose Pink s kvetovanými detailmi podložky a vnútra striešky…
Naša testovaná verzia zasa bola limitka Heritage Voda, čo je edícia odkazujúca na základ života, prostredia, všetkého - vodu. Pre tento odkaz je Heritage voda vyrobená z komplet recyklovaných textílií, a je k nej dodávaná sklenená, opakovane použiteľná dizajnová fľaša zladená s kvapkovým vzorom.
Royal, či už pôvodný, alebo vynovený, je kočík čisto športový. Hlbokú vaničku ani autosedačku preto nepojme. Ľah je ale dostatočne hlboký aj pre malé bábätko, s ktorým, ak by si ho chcela používať, určite odporučím minimálne tú podložku, ale ideálne nejakú uni vložnú vaničku alebo hniezdo. Každopádne je to kočík ideálny skôr pre staršie dieťa, ktorému bude stačiť ako nosnosťou, tak aj priestorom. Mojou voľbou by bol tak okolo roka+ dieťatka, keď už chce pozerať skôr von, a ty chceš ľahší pokračujúci kočík, čo vydrží až do konca kočíkovania.
Čo sa doplnkov týka, okrem dodávanej prebaľovacej tašky, podložky, nánožníka a pri Heritage verzii aj sklenenej fľaše na vodu toho už veľa potrebovať nebudeš. Dokúpiť si môžeš pláštenku, prípadne univerzálny držiak na pohár.
Prvú vec, čo som s kočíkom spravila mimo nasadenia kolies, bolo prevážanie v aute. Veď ho treba nejak dostať domov, či..? 😊 Už pri skladaní som si, mimo podobnosti systému skladania s líniou Snap od Valco Baby, všimla, že je na vnútornú veľkosť relatívne ľahký. Áno, sú aj ľahšie kočíky (váži niečo cez 9 kg), ale keďže je vovnútri obrovský (a obrovskú má aj striešku), myslím si, že relatívne k tomu je aj ozaj ľahký. Do mikro kufra Kia Picanto vošiel, ale odklikla som zadné kolesá. Myslím, že by som ho narvala aj s nimi, ale nechcela som rvať 😄 A tak som ich (rýchlo a bez problémov) odňala a kočík zmestila v pohodičke. Ľahký a dostatočne skladný v pomere k funkciám by bol teda začiatok menovania jeho vlastností.
Neskôr, pri používaní s 20kg, 4r. synom, som si uvedomila, že je aj ozaj obratný. Nebol problém ani so zatáčaním, ani s vykladaním na obrubník (na toto som ja osobne mimoriadne citlivá), a ani som do neho s mojimi 176 cm nezakopávala. Chválim otočnú rúčku, ktorá príjemnému ovládaniu a ťažisku dosť pomáha (odporúčam rukoväť mať v najnižšej možnej pre “vodiča” pohodlnej pozícii).
Vďaka novým gumovým kolesám a odpruženiu sme prešli v podstate všetko. Nebol problém s trávou ani s mačacími hlavami, aj keď samozrejme úplne ťažký terén pre Royal nebude vhodný. Na veľmi veľmi nerovnom povrchu typu malé kocky v centre mesta predné kolesá trochu počuť budú - to je dané ako počutím materiálu o materiál, ako aj náročnosťou terénu (ešte som, mimo obrovských nafukovačiek, nenašla kolesá, čo by na tomto povrchu trochu počuť nebolo)… No čokoľvek, čo sme prechádzali, sme prešli, a to aj trávu, vyšľapané cestičky či ozaj rozbité chodníky. Takže, v rozumnom množstve, je aj relatívne (v rámci možností) terénny.
Posledné, čím za mňa športiak Petite&Mars Royal 2021 je, je pohodlný predovšetkým pre väčšie dieťa. S tou dlhou ložnou plochou, obrovitánskou strieškou, polohovaniu do ľahu a dlhou opierkou na nohy mamine, ktorá potrebuje niečo ľahšie a skladnejšie, ale stále dostatočne plnohodnotné a praktické, ponúka pohodlné riešenie takmer všetkého, čo potrebuje.
Dinko, 4r.
K výzoru… Je mi jasné, že ten je silno subjektívny. Mne prišiel Petiťácky Royal čistý, hravý, zameraný skôr funkčne ako luxusne, a primerane k cene s prepracovanými (magnet na strieške, vnútorné vzorovanie, koženkové poťahy rúčky a madielka) či menej prepracovanými (suchý zips na uchytenie nánožníka či zadnej časti striešky) detailmi.
Textílie boli skôr umelejšie, ale nie tvrdé, a Dinko sa v sedadle napriek horúcemu dňu nespotil. Plusom je, že sú ekologické - u Heritage vyrobené z recyklovaných PET fliaš, podobne, ako to robí podstatne luxusnejšia napr. značka Easywalker. Vnútorné vzorovanie je za mna obrovské plus (podobné nájdeš napr. u značky Cosatto). Najmä menším deťom kvapky či kvietky urobia nielen radosť, ale zároveň stimulujú zrak a mozog.
Ako som už spomínala, strieška Royal-u je potiahnutá koženkou (rovnakou, akou je potiahnuté aj detské madlo). Rúčku kočiara možno nastavovať otáčaním, čo mi v rámci optimalizácie ťažiska kočíka vyhovuje. Ja som ho mala v nižšej strednej polohe, a to mám 176 cm. Muž (186 cm) ho mal vyššie a nesťažoval sa na kopanie do kočíka. Predpokladám, že 190+ centimetroví basketbalisti budú musieť prispôsobiť krok, ale pre každý bežnejší vzrast bude, verím, Royal výškovo vyhovovať.
Strecha kočíka je jednou z jeho top vlastností. Je totiž nielen pekná (vovnútri vzorovaná), ale aj obrovská! Teda, samozrejme s možnosťou skrátenia, ak dieťatko nepotrebuje tienenie, ale skôr výhľad. Hutný, hrubší šilt je možné sklopiť dovnútra a dozadu taktiež, aj keď ja som to skôr nerobila - nezavadzia. Novinkou na slnečnej strieške je pridané náhľadové okienko s vetracou sieťkou, ktoré možno otvoriť či zavrieť v tichosti, na magnet.
Zadná časť striešky skôr visí, ale vďaka suchým zipsom si ju pekne pripevníš, taže celkový look je dostatočne čistý. Do budúcna by som možno na zadnú časť pridala vrecko, ale to je už len maličkosť.
... aj sedemročný chcel skúsiť. Vošiel. Samozrejme, už sa nevozieva. Asi aj preto bol zvedavý 😊
Čo sa týka veľkosti sedadla, fakt, že štvorročný sa v ňom vedel vyspinkať, a hlavička mu nešúhala striešku ani nepadala dozadu - dala sa pekne oprieť - svedčí o tom, že je to fakt kočiarik aj pre veľké deti. Nebol problém ani so zmestením dieťatka, ani s ovládaním kočíka s dietkom približujúcim sa maximálnej váhovej kapacite.
Sedadlo má okrem dlhej opierky chrbta (46,5 cm) a priestoru k strieške aj dostatočne dlhú opierku na nôžky, čo je taktiež plus, a absolútne veľkorysú šírku aj na zimný fusak (37,5 cm šírky v prednej časti sedáku).
Čo by som mu vytkla dizajnovo je možno suchý zips na sedadle (ale tá mäkká časť, takže sa nezachytáva o oblečenie, o to pokoj), ktorý tam ale, na druhú stranu, je na jednoduché uchytenie nánožníka. Keďže nánožník je automaticky pribalený, budeš za rýchle upínanie rada.
Bezpečnostné pásy sú relatívne klasické, a ako som už v začiatkoch avizovala, po novom pre verziu 2021 aj predĺžené. Nemali sme s nimi nijaký problém - držia pekne, dieťatko sa samo nerozopína a neuteká 😀
Je to síce puzzle systém - spodné bedrové pásy treba zastrčiť do horných ramenných popruhov a zakliknúť do pracky. Spolu to vcelku drží, takže to nie je nijaká zásadná oštara, zapínať a pracovať s popruhmi.
Madlo je relatívne jednoduché, klasické, a teda, v novom 2021 šate potianuté koženkou v novom štýle. Dá sa ako kompletne odňať, tak aj odklopiť na stranu.
Mínusom by tu možno mohlo byť, že sa nedá komplet odklopiť, ale len cca 90 stupňov, a teda, pri extra živom dieťatku, čo sa na odklopené madielko zavesí, sa môže stať “nehoda”. Už len fakt, že odklopiť ide, je za mňa ale fajn, a pri nastupovaní je maminka vždy niekde okolo, takže ako nejaký zásadný problém to nevidím. Skôr to stresovalo môjho muža 😀
Mne prišiel P&M Royal ako ľahší kočík, a teda nie nejaký ultrapevný “ťažný kôň.” Ako ľahký kočík bol teda asi menej pevný a odolný, ako nejaká 15kilová kombinácia, ale držal dobre, nemala som pocit, že by hrkal či vŕzgal, a spokojná som bola aj s jazdými vlastnosťami. Jazdili sme prevažne v mestskom prostredí, a ako mestský kočík ho aj môžem odporučiť. Do ťažkého terénu, no, občasne áno, najmä ak hovoríme o tráve či hrboľatých chodníkoch… Každodenný tankdróm by som ale riešila väčším, ideálne trojkolesovým modelom.
Skladanie je jednoručné, aj keď pri (strednej) veľkosti kočíka budeš skôr používať dve, ako len jednu ruku. Je každopádne jednoduché - posunúť palcom zaisťovaciu páčičku, stlačiť zvyšnými prstami tlačidlo z druhej strany rukoväte, a začať skladať - tlačiť rúčku dopredu.
Je to systém veľmi podobný rade Valco Snap, a rovnako ako Snapíky, aj Royal sa skladá sedadlom dovnútra. Viem, že mnohé mamičky to z pohľadu čistého sedadla preferujú, a ak patríš medzi ne, Royal ťa tiež poteší.
Samotný zložený kočík je istený zaisťujúcou páčkou, aby sa samovoľne pri nakladaní/vykladaní z auta nerozložil, a pri otváraní kočíka ju rukou treba povoliť. Rozmer zloženého kočíka je primeraný a relatívne bežný pre túto veľkostnú a váhovú kategóriu. Nie je najmenší, ale s takým priestorom v sedadle sa na najmenšiu veľkosť na svete samozrejme nezloží. Skladný za mňa každopádne je dostatočne. Ak ti ale ide o mikro cestovateľský rozmer, určite sa treba poobzerať po niečom menšom (ale aj menej priestrannom).
Do mikro kufra Kia Picanto som ho zmestila, aj keď teda, pre ušetrenie miesta som odňala kolesá (len stlačiť gombík a stiahnuť). Vošiel by aj bez toho, myslím si. Do stredného či väčšieho kufra ho dáš bez problémov.
Kolesá línie 2021 a vyššie už sú pokryté gumou s dezénom, a teda nechytajú kamienky ako klasická EVA pena. Jazdia fajn - zatáčanie ani nerovnosti nerobili problém, aj keď teda počuť ich na mačacích hlavách, tak ako akékoľvek iné kolesá, trochu budeš. Veľká výhoda je za mňa ako ich váha, tak aj bezúdržbovosť a relatívne štýlovejší look, ak to porovnám s penou, čo sa časom veľmi znehodnocuje.
Odpruženie kočíka je na typ dostatočné - nárazy tlmí, ale hojdať dieťa veľmi nepohojdáš. Ale ani to nie je ten typ kočíka.
Brzda Petite&Mars Royal 2021 ostáva rovnaká ako predtým, a teda praktická kolísková. Znamená to, že si o ňu nezoderieš topánky, keďže sa aktivuje i deaktivuje našliapnutím zhora. Nachádza sa v strede zadnej časti konštrukcie, každopádne sme do nej ani ja, ani muž nekopali. Nemám veľmi čo vytknúť, brzda je proste OK.
Brzdí a šetrí obuv. 😉
S veľkosťou i prístupnosťou do košíka na náupy som takisto nemala problém. Košík je priestranný a nie je uzavretý, takže do neho zmestíš v podstate hocičo, čo bežne potrebuješ.
Ak by som ho mala vylepšovať, určite by som pridala gumičkové okraje po bokoch pre ešte jednoduchší prístup, a možno nejaké menšie vrecko zo zadnej či bočnej strany. To sú ale mikro vylepšenia a s celkovou funkčnosťou košíka som bola v rámci kategórie spokojná.
Berúc do úvahy všetky vlastnosti, plusy, mínusy, výbavu a cenu, Petite&Mars Royal 2021 by som zhodnotila na 90 %. Sama som prekvapená 😊 Ale malý bol v ňom rád, tlačil sa mi extra jednoducho, a celková funkčnosť ma v ničom neodradila. K tomu velikánska strieška a dlhá plocha na spanie, a máš kočík, čo ti vydrží naozaj, naozaj až do konca. Môžem ho skutočne odporúčať.
V porovnaní s konkurenčnými modelmi... Royal ja vidím ako doplnenie toho, čo chýba športiaku Petite&Mars Street+ Air, alternatívu pre mestskejšie mamičky s potrebou extra veľkej striešky.... Street Air má oproti Royalu vo verzii s nafukovacími kolesami naviac, čo sa týka terénnosti. S nafukovačkami toho proste prejde viac, a je to aj trochu väčší, teda pevnejší kočík. Royal má oproti nemu plusy v oblasti striešky, ktorá je jednoducho ozaj väčšia; skladanie smerom dovnútra; a teda aj menší zložený rozmer a nižšiu váhu.
Oproti Valco Snap línii, s ktorou P&M Royal zdieľa podobný štýl skladania smerom dnu, vidím výhodu v pevnejšom kočíku s odpružením. Tieto vlastnosti Valcu veľmi chýbajú, z mljho pohľadu. Royal oproti nim proste vydrží dlhšie a lepšie, bez kamienkov kolesách.
Konkurenciu vidím aj u obľúbených Joie Litetrax a Mytrax, ktoré možno vynikajú tým, že sú známe, dobre polstrované, a ich košíky na nákup sú proste top... Royal je ale oproti nim OMNOHO priestrannejší a prakticky aj ľahší.
Je to celé o preferenciách a potrebách teba a tvojej rodiny, samozrejme 😉 Ak výbavu nepotrebuješ a dieťatko máš drobnučké, aj menší kočík postačí, to je jasné.
Rozmery rozložený: 108x57x87 cm
Rozmery zložený: 75x57x28cm
Výška rukoväte: 96 - 106 cm
Rozmery sedacej časti (ložnej plochy): 46,5 cm (chrbtová opierka), 37,5 x 22 cm (plocha sedáku), 96 cm (celková dĺžka v ľahu)
Priemer kolies vpredu: 17 cm
Priemer kolies vzadu: 24 cm
Rozmery nákupného košíka: 40 x 35 x 17 cm
Nosnosť v športovom sedadle: 22 kg
Nosnosť košíka: 3 kg
_____
Recenzia nebola zaplatená a všetky názory a hodnotenia športového kočíka sú moje vlastné, zohľadňujúce reálne výhody, ale aj nevýhody testovaného kočíka Petite&Mars Royal (2021) vo verzii Heritage Voda. Cieľom je skutočne iba snaha sprostredkovať každej mamičke, ktorá o tomto - či akomkoľvek inom - kočíku uvažuje, jeho reálne silné i slabé stránky.
Vidíme sa na pri kočíkoch, Instagrame, alebo len tak.
Pozdravuje
Eli
Nový, 2021 Petite&Mars Royal naložený - a hor sa testovať! Vedeli ste, že vylepšené Royal športiaky majú nové kolesá (namiesto penových gumové s dezénom), predĺžené bezpečnostné popruhy, a tiež obrovskú striešku s pridaným uzatvárateľným náhľadovým okienkom? Uvidíme, každopádne - chystá sa recenzia 😉
Recenzia kočíka Petite&Mars Street+ - vylepšený "pouličník" má čo ponúknuť v meste aj teréne
Pôvodný športový kočík Petite&Mars Street samotný vychádzal z dizajnu Streetu značky Monza. Je to jednoznačne (a iba) športový kočík s viacerými limitujúcimi faktormi - teda nie pre všetky vekové kategórie. Najviac sa hodí práve pre staršie deti. Pre tie bol extra testovaný na vyššiu, 22kg nosnosť (+ 3 kg v košíku na nákupy). A aj keď platí, že vyššia nosnosť nie vždy korešponduje s veľkosťou dieťaťa, čo kočík naozaj unesie... V tomto prípade je dvadsaťdva kilogramov absolútne odôvodnených, lebo do kočíka štyri- až päťročáka narveš (fakt!). Pre ešte lepší ľah (oproti ne-pluskovej verzii) samozrejme zvládne aj menšie detičky a bábätká. Aj keď - úplne od narodenia by som ho asi nepoužívala, pre pidi midi detičky je asi príliš priestranný.
Tak v čom má + (Plus) verzia česko-slovenského dizajnu Street-u naviac, a čo by sa ešte dalo vylepšiť? A je to taký rozdiel, ak človek má Air a ne-Air verziu? Odpovede prináša veľká recenzia športového kočíka Petite&Mars Street+ v Air i ne-Air (ja by som ju nazvala Classic) verzii.
+ cena - je to jeden z tých dostupnejších športiakov, a pomer cena-priestor pre dieťa-výkon sú proste wau (výkon by som podčiarkla najmä v Air verzii)
+ pohodlné ťažisko a vďaka nemu jednoduché ovládanie; nemala som problém ani s obratnosťou ani s podvihovaním na obrobník
+ možnosť výberu penových (základných) kolies alebo príplatkových Air nafukovačiek
+ veľmi priestranné sedadlo s vysokou nosnosťou, v ktorom sa odviezol aj päťročný syn
+ dobre krycia strieška so šiltom a zadným vreckom napr. na kľúče
+ otočná ukoväť - preferujem ju (oproti teleskopickej), ale je to samozrejme subjektívne -> každopádne pridáva na obratnej manipulácii
+ personalizácia - možnosť obmieňania farieb striešok (aj skutočne limitovaných na 100 ks celosvetovo) + poťahových setov na popruhy (a ešte sú v ponuke aj zladené doplnky)
____
- jeden z tých väčších neotočných športových kočíkov, takže aj po zložení nejaké to miesto zaberie (nie je to extrémne, ale je to viac, ako napr. nejaký Oyster Zero či TFK Dot 2)
- podstatne lepšie jazdné vlastnosti s nafukovacími kolesami (čo je plus), no tvrdší, omnoho menej terénny model so základnými penovými kolesami (ale teda aj za nižšiu cenu)
- polohovanie opierky nôh je pomerne náročné/žťažkopádne, aj keď pôsobí jednoručne
- podnožka pod opierkou na nohy: žiaľ, pre výhodu polohovacej opierky je spodná časť, kde si staršie dieťa pokladá nohy, takmer neexistujúca, nemá si ich tam ako pohodle oprieť
- niekomu by mohlo prekážať, že sa kočík skladá sedadlom smerom von
V prvom rade by som rada porozprávala o rozdieloch oproti predchádzajúcej, základnej Street (bez +) línii.
Dôležitou zmenou je samozrejme vizuálna. Okrem koženkovej rukoväte, ktorá je proste luxusnejšia, je rozdielom aj upínanie látky striešky vzadu. Už "neplandá", ako to bolo predtým, ale je pekne prizipsovaná o vrch. Vetrateľný zad je prekrytý čiernou látkou s vreckom zaistenou suchým zipsom, ktorý nie je súčasťou striešky.
S tým súvisí aj sieťka za chrbtovou opierkou, ktorá ide až hore. Bráni proti náhodnému zošmyknutiu dieťata, a umožňuje tiež jednoduché vetranie v lete. K tomu ešte aj lepšie vyzerá, keďže nekončí po pár cm. Stačí odpojiť kraje so suchým zipsom, vyhrnúť a zachytiť zadnú časť sedáku (pri sklopenej pozícii).
Ďalšia, aj keď skoro neviditeľná vec, je spevnenie rukoväte (a striešky, ktorú drží) stredovou tyčkou. Tá spája rukoväť a kočíku tak dodáva extra spevnenie. Je tiež dôvodom, prečo striešku Street+ nedokážeš použiť na Street neplusový (a naopak) - je to jednoducho iné (= lepšie) konštrukčné riešenie.
Aj ľah je ešte hlbší. Asi ako u každého ľahšieho neotočného športového modelu, nie je to 180 stupňov. Každpádne, je to skoro to - a je to rozdiel, ak si pozrieš Street a Street+ vedľa seba.
Eko-kožený poťah rukoväte je jednoznačným plusom a omnoho príjemnejší, než penová rúčka u staršieho modelu. Pena sa môže jednoduchšie poškodiť, a aj na dotyk, napr. v lete, je do ruky o dosť menej komfortná. A to nehovorím o to, že aj podstatne lepšie vyzerá. Na druhú stranu, ako nejaký životne dôležitý fakt to zasa netreba brať, lebo aj na penovú rúšku P&M Street-u je vždy možné kúpiť či dať ušiť kožený / koženkový návlek.
V prvom rade šikovný, odolný, priestranný. Taký stred, keď po kombinácii hľadáš niečo ľahšie, ale nechceš golky, ultraľahký či cestovný - ultraskladný model, ale zároveň nechceš ani nejaký ťažký, neskladný tank.
A pekný, keď si farbu/vzor vyberieš podľa svojho vkusu - a správne doladíš. A je si z čoho vyberať.
Street+ je kočík mnohých tvárí, aj ked sa teda nikdy nejedná o kombináciu. Obvykle si kupuješ základ - konštrukciu so sedadlom v čiernej farbe (buď klasiku Street+ s kolesami z peny ~ 160+ eur, alebo Street+ Air s nafukovacími pneumatikami ~ 230 eur), a samostatne dokúpiš set striešky a zladeného polstrovania (~ 30-50 eur). Okrem nadčasových jednofarebných, kovom lemovaných farieb máš na výber aj rôzne sezónne farbičky (znovu, na žiadosť toľkých, vyšiel aj komplet v čičmanskom vzore Heritage Folk), ako aj limitované verzie Limited 100. Neskutočné na tom je, že aj keď sa značka Petite&Mars predáva vo viacerých krajinách, limitka 100 ks je na všetko DOKOPY. Skutočne tak budeš mať limitovanú edíciu striešky iba ty a ďalších 99 ľudí na celom svete, nie viac. Rovnaký kočík tým pádom bežne len tak nestretneš (jedine že by ste sa s kamoškou dohodli na rovnakej limitke 😊).
My sme testovali Carbon Grey, ktorá v niektorých svetelných podmienkach trošku zelenou šmrncnutá, a k nej Limited 100 Toucan verziu. Toucan Limited je krásne veselá, farebná, a najmenšiemu Ferdinandovi sa nesmierne páčila. Aby som tomu tiež fotkám dala nejakú logiku, Toucan limitku som mala "oblečenú" na kočíku vždy s Air nafukovacími kolesami, a Grey sivú farbu som zasa párovala s klasickými ne-Air, penovými mestskejšími kolesami.
Spárovaním základu + farebného setu máš komplet kočík, ktorý tak vyjde v mestskej verzii cca 200 eur, a v Air verzii cca 270 eur.
Ako čisto športový kočík neponúka Street+ ani konfiguráciu s adaptérmi a autosedačkou, ani možnosť pripojenia hlbokej vaničky. Za to sú však dostupné všakované doplnky, ktoré poväčšinou nie sú myslené jedine a len na tento kočík, ale obvykle fungujú univerzálne. Patrí k nim univerzálny nánožník Street, Street+, Royal, Move (< 20 eur) alebo dečka, pláštenka (áno, dokupuje sa, ~ 10 eur), prípadne rôzne druhy P&M podložiek. Čisto na Street+ sediace sú potom len sety striešok, a ešte set nafukovacích kolies Air. Ak si teda kúpiš základný StreetPlus a rozmyslíš si neskôr kolesá, "sterénnenie kočíka" Air nafukovačkami ťa vyjde na cca 100 eur. Poraď sa vždy v predajni, kde si kočík kupovala/kupuješ.
Podložku Memory s pamäťovou penou, ktorú sme testovali v Toucan vzore, úplne v pohode využiješ takmer vo všetkých ďalších kočíkoch. Jej obrovskú výhodu vidím okrem príjemných materiálov mäkkých na dotyk aj v stredovom výreze. Diera v ohybe znamená úplne bezproblémové skladanie kočíka aj s vloženou podložkou. Vložka do sedadla stojí cez 30 eur, ak by ťa to zaujímalo.
Dizajn športiaku P&M Street + je spravený múdro. Ako je múdro, pýtaš sa? Oblo, čisto, a tak, že v podstate nemá prečo vadiť či nepáčiť sa absolútne nikomu. Veľkosť, aj keď nie je najmenší, takiso sadne drvivej väčšine ľudí - nižší budú vidieť, kam idú, vyšší nebudú pri mini kúčíku zhrbený (napomáha aj nastaviteľnosť rúčky 😉 ). Moderný, pekný športový kočiar olejších línií, funkčného dizajnu. Samozrejme jednoduchší - asi ako keď si kúpiš auto za 12 tisíc, nebudeš čakať, že bude na pohľad aj pocit rovnaké, ako auto za 35 tisíc. Silno oceňujem prvky hravosti, veselosti. Tú dodávajú práve meniteľné striešky a fakt rôznorodé farby na výber.
Materiály sú umelejšie, ale nie v zlom zmysle slova. Polyesterová tkanina nie je nedýchavá, takže nehovoríme o materiále, kde by sa dieťatko spotilo... skôr sú fajn v tom, že sa ľahko otierajú vlhčenými utierkami. Ako, so Street-om kupuješ si kočík cenovo dostupný, a ako taký ho aj hodnotím a beriem do úvahy. Porovnávať ho s nejakým ultra-luxusným moelom nechcem, a ani som, pravdupovediac, nič extrémne nečakala. Možno aj preto som bola z množstva výhod a fungujúcich detailov kočíka veľmi pozitívne prekvapená (no a čo nie je potrebné, to nemá). Spokojnosť s materiálmi je, verím, dosť o tvojej preferencii a potrebe. Ale teda podložky, ak by si chcela ešte mäkší pocit na koži tvojho pokladíku, sú vždy možným riešením.
- látka je na výzor a dotyk rovnaká u striešok limitiek i klasických farieb
Rodičovská rúčka je, ako som už vyššie spomínala, potiahnutá luxusnejšie pôsobiacou koženkou. Nie je jej veľmi čo vytknúť - ide dostatočne nízko a vcelku vysoko, a potom sa dá ešte zahnúť (viď obr.) 😉 Muž (186 cm) si široké možnosti otáčania ozaj užíval a praktikoval aj tzv. "závodnícky" mód. Nastavovanie - regulácia rúčky sa ovláda bočnými dvoma tlačidlami, a rozsah výšok je od 78 do 110 cm výšky rúčky (mnou namerané). Nastavovanie rukoväte nie je jednoručný spôsob, ale vyhovoval priamočiarosťou. Problém som s ním nemala.
Niekomu ultravysokému (195+ cm) by mohlo prekážať, že sa iba otáča - nevysúva, tým pádom by mohol zakopávať dlhými krokmi o kočík. Mne sa to stalo za celý čas asi dvakrát (176 cm) pri ponáhľaní sa. Partner sa nejak nesťažoval a do kočíka nekopal. Takže pohoda.
Striešky klasickej i limitovanej edície majú rovnaký tvar, kryciu schopnosť (= veľkosť) a kvalitu poťahových materiálov. Nemám veľmi čo vyčítať. Novinky Pluskovej edície športového kočíka Street+ som už nejaké spomenula vyššie - no tu, v detailoch, ešte dodám, že aj na "čistote dizajnu" bolo strieške pridané. Strieška, aj keď podobnej (dobrej) veľkosti, ako predtým, sa teraz už nezazipsováva/nerozzipsováva pre jej zväčšenie/zmenšenie. Má viac polôh, a tak si ju otvoríš tak, ako potrebuješ. Plus vyklopíš alebo založíš dovnútra šilt. Takto sa majú robiť striešky, 'za mě dobrý'. 😊
Ako plus určite treba uviesť aj pomerne veľké náhľadové okienko, v ktorom je sieťka. Takže ho možno, spolu so zadnou krytkou pri sklopenom sedadle, využívať aj na prúdenie vduchu počas teplých dní. Mínusom okienka je zasa zapínanie na suchý zps, keďže pri lepších modeloch sme zvyknutí na magnetické alebo iné nehlučné systémy. Je to ozaj maličkosť, a pri cene kočíka naozaj jednoduchá odpustiť.
Ako som už naznačila, sedací priestor je naozaj veľmi štedrý. O moc väčšie to už pri kočíkoch, veľmi nebýva. Chrbtová opierka má 48 cm na výšku (+ kopa priestoru k strieške), sedacia plocha na šírku 35 cm, na hĺbku 23 cm, a celková dĺžka ložnej plochy - dĺžka celého sedadla v ľahu je 95 cm. Ja som v kočíku bez problémov vozila 3 a pol ročného, a aj päť a polročný sa do neho stále zmestil.
Pri tak staršom dieťati (vozil sa pre testovacie účely, inak sa už nevozí) samozrejme vidno, že už je to veľké dieťa. Ale vojsť vojde, cez striešku mu hlava netrčí, a ak je unavené (napr. nejaké dieťatko so zdravotným postihnutím), bez ťažkostí sa odvezie. Toto, skombinované s 22kg nosnosťou sedáku, je jednou z veľkých predností kočíka. Ak nechceš priveľa investovať a jednou z tvojich najhlavnejších priorít je, aby (pokračovací) športový kočík vydržal až do úplného konca kočíkovania... priestorovo Street+ vydrží. Aj s fusakom. Aj v zime (a po snehu, ak máš Air nafukovacie kolesá).
Prosím, vezmi do úvahy, že sme v kočíku vozili väčšie deti zámerne. Je dobré vedieť si predstaviť, ako kočík vyzerá s dieťatkom, ktoré má práve váhu, ktorá je uvádzaná ako maximálna nosnosť kočíka. Maličké dieťatko sa predsa vojde do úplne každého kočíka - a mamičky skôr zaujíma, dokedy reálne kočík môžu používať.
Sedadlo nie je úplne kolmé, ale ak nehľadáš úplne pravý uhol, budeš myslím si spokojná. Vzpriamená poloha je OK. Mechanizmus regulácie - nakláňania opierky chrbta je pásový - áno, viem, nie každá taký preferuje - a každopádne bol vynovený. Pri staršom P&M Street-e bolo treba spojené pásy držať a druhou rukou posúvať plastovú klipsu. Pri novšom Street+ sú jednotlivé pásy polohovania oddelené, takže ich od seba možno ťahať jednoduchšie a opierku chrbátika posunúť vďaka tomu trochu vyššie (treba trošku použiť silu). Za mňaa moje decká bola chrbtová opierka kolmá dostatočne, nesťažovali sa. Tiže mi príde výrazne kolmejšia než napr. u Britax B-Agile a B-Motion línií. Úplne kolmá (90 stupňov) samozrejme nebola, ale to pri pásovom polohovaní ani nejde.
Mínus vidím vo vylepšení opierky nôh. Dizajnéri to mysleli dobre a chceli to urobiť jednoručné - preto je pod opierkou dvojitá páčka, ktorú stlačením z oboch strán (akoby "zoštipnutím") uvoľníš. Vtedy opierka nožičiek môže ísť nadol. Problém je, že tá ruka, čo klip pod sedadlom uvoľnila, tam ešte stále je, a tak sklopeniu nožnej opierky bráni. Je to celkovo dosť ťažkopádny, nie úplne proces. Aj keď vidím, o čo sa výrobca snažil (a chválim myšlienku), praktické používanie ešte nie je úplne vychytané. Radšej by som to robila rukami dvoma - ale bez problémov.
S opierkou nôh súvisí aj druhý mínus, ktorý je nutné si uvedomiť. Podnožka, teda priestor pod nožnou opierkou, je takmer neexistujúca. Podnožkou myslím tú platformu, kde si staršie dieťa pri spustenej opierke nožičiek položí nohy.
Tým, že sedadlo je polstrované, a taká je aj opierka nôh, zaberá táto "doska" opierky nôh pomerne dosť priestoru - a na podnožku tým pádom akosi neostalo miesto. Dieťatku tým pádom pri sklopení visia nohy. Tu, nižšie na obrázku je to s veľkým dieťatkom, naschvál trochu extrémnejšie kázané, nech vieš, o čom hovorím. Ani jeden syn sa, pravdupovediac, nesťažoval, ale je to škoda. Podnožka by ozaj mala byť prítomná, je to jednoducho vyšší komfort. Sťažuje totiž aj samostatné nastupovanie dieťaťa do sedadla - keďže si "nemá kam stúpnuť", treba mu vždy trochu pomôcť.
Sedadlo teda možno polohovať ako nekorýtkové, teda samostatne chrbtovú a nožičkovú časť. Pre neotočné športiaky typické a vhodné. Opierka chrbta má zv. "nekonečný náklon", teda ako na pás regulovateľná má v podtate neobmedzený počet polôh, do ktorých ju nakloníš. Polohovanie nahor je, ako som spomínala, ťahaním pásov od seba plus vytlačenie opierky nahor (teda dvojručné). Nadol ti stačí jedna ruka, ktorá zatiahne za "šupátko" = väčšie plastové očko na pracke, do ktorého navlečieš prst a zatiahneš. Jednoduchšie to už moc nejde, čo je super.
Opierka nôh má počet polôh limitovaný na tri - spustená, v medzipolohe a úplne nahor - teda aby dieťatko pri ležaní malo nôžky rovno.
- Dinko (3,5 roka) spinká (vždy) s mierne dvihnutou chrbtovou opierkou - opierka sa dá ešte spustiť, no on preferuje byť trochu vyššie
Pri sklopenej polohe možno vzadu vytiahnuť krytku, zrolovať a nechať prúdiť vzduch. No ak to neurobíš, pútko na zaistenie sa možno zíde, na... kľúče..? 😉
_____
Nastavovať sa dá aj výška ramenných popruhov päťbodových bezpečnostných pásov. Nastavuje sa to trochu old-school systémom pretiahnutia cez pútko (v troch výškach). Ten každopádne funguje a nie je ťažký na pochopenie - takže prečo nie. Popruhy sú OK dĺžky a aj väčšie dieťatko sa zmestilo.
Vždy je samozrejme ešte o čosi lepšie, najmä kvôli fusaku, mať pre väčšie deti v zásobe ešte pár centimetrov, ale tak - mohlo by to byť horšie. Nám v zimnej kombinéze a s väčšími chalaňmi fakt stačili, aj keď to už bolo ltt (len tak tak).
Päťbodové popruhy samotné sa zapínajú systémom, ktorý mi vyhovoval. Každá strana sa samostatne zaklikne do hlavnej pracky. Vrché časti nie sú vo forme puzzle do spodných, ale majú samostatnú pracku - pútko, o ktoré sa do spodných pekne zakliknú a nevyšmyknú sa. Chválim. Naopak, polstrovanie popruhov, aj keď super, že je zladené so strieškou, by som uvítala nejaké zaistiteľné o vrch. Takto sa totiž pri navliekaní/vyberaní dieťatka z a do kočíka šmýka. Najmä medzinožné polstrovanie sa vie aj vyvliecť. Cvok alebo inézaháknutie by to vedeli vyriešiť.
Detské madlo je také základnejšie, a trochu tam cítiť cenu kočíka. Je super, že je potiahnuté koženkou ako rukoväť - pekne to spolu ladí. Plasty sú ale také - no, plastové. A madlo sa neotvára do strany úplne, ale len cca 90 stupňov. Na nastupovanie to stačí... no mama sa potom bojí, či sa pri otvorení madla a nastúpovaní dieťaťa krpček o madlo nezaprie a neulomí ho.
Druhá vec, ktorá je zároveň pozitívom aj negatívom, je mechanizmus zaklikávania madla. Musíš to robiť dvoma rukami a trafiť sa: Najprv je potrebné odhrnúť gumovú časť poťahov, a potom nájsť správne miesto a úchyt madla nakliknúť. Toto riešenie bolo iste vymýšľané s estetickým hľadiskom na mysli, pretože to vyzerá čistejšie, a to dokonca aj keď a rozhodneš madielko nepoužívať. Robí to ale zbytočnú námahu naviac - a niekedy sa človek v rýchlosti proste nevie trafiť (a želá si, aby to bolo jednoduchšie).
Samotný fakt, že kočík má madlo v cene, to madlo je koženkové a dokonca sa okrem odnímania dá aj odklápať, je na cenu kočíka fajn - a nerada by som kočík za toto nejak extra penalizovala. Len mi to prišlo dobré spomenúť.
Súčasťou sedadla je aj popruh skladacieho mechanizmu, pre ktorý je aj uspôsobená Memory podložka.
Skladanie kočíka nie je žiadna veda - akurát niektorá by mohla povedať, že sa jej nepáči, že sa skladá sedacou časťou do von. Ja som s týmto nemala nikdy väčší problém, viac mi vnútro zašpinilo keď tak dieťa ako kufor auta. No a za to rýchle skladanie mi to stálo. Pre tie, ktoré to ale nemusia, to asi ale môže byť deal-breaker (dôvod, prečo kočík nekúpiť).
Proces zloženia kočíka pozostáva z dvoch jednoručných krokov. Zaklikneš poistku na zadnej časti konštrukcie vľavo (malé potlačenie na odistenie), a potom kočík potiahneš rezkým pohybom za popruh na sedadle dohora. To je celé. Keď tak na konci zatlač k sebe, nech je poskladané balenie kočíka čo najploskejšie, a nakladáš do kufra.
Rozkladanie tiež nie je v ničom problematické - odistíš poistku zaisťujúcu, že kočík ostane zložený, a rozklápaš. Otvorený kočík klikne, že je zaistený, a môžeš kočíkovať.
Zložený kočík nie je najskladnejším na trhu v rámci typu. To je fyzika daná pomerne priestranným sedadlom a konštrukciou vhodnou aj na veľké nafukovacie kolesá. Každý bežný, aj menší (akurát nie mikro) kufor auta bude s kočíkom P&M Street+ v pohode. Mooožno bude treba odňať madlo v prípade šetrenia miesta.
Petite et Mars Street nebude pre teba, každopádne, vhodný, ak je naozaj prioritou model športiaku fakt čo možno najmenší.
Možnosť výberu dvoch typov kolies je nepopierateľnou výhodou tohto modelu, a jedným z dôvôdov jeho u nás skutočne prevažujúcej popularity. Skúšali sme obe - najprv nafukovacie Air kolesá, a potom nenafukovacie - z EVA peny.
Nebudem sa tajiť názorom, že silno odporúčam kolesá Air - nafukovacie (toto prekvapilo aj mňa, seriózne). Ja som totiž obvykle zástancom radšej ľahších - bývam v meste, oceňujem ľahšie, obratnejšie kočíky... Ale skutočne bola manévrovateľnosť na "rovnostiach" aj nerovnostiach jednoducho lepšia. Aj na mužovi bolo vidno, že si jazdu s nafukovacími pneumatikami užíval viac. Rovnako ich robustnejší tvar a veľkosť bude tvojím kamarátom na snehu, štrku a pod. Predné nafukovačky majú priemer 21 a zadné nafukovacie kolesá 30 cm.
Čo sa penových kolies týka, sú, presne podľa predpokladu, jednoduchšie. Menej terénne, trošku hlučnejšie (je to proste dané menšou veľkosťou a materiálom), a aj pocit z odpruženia je razom slabší. Na jednoduché jazdenie, mestské chodníky, nákupy - či na výlety bez náročného (napr. lesného) terénu sú pre ich nižšiu váhu a celkový zložený rozmer kočíka jednoducho vhodnejšie. Aj ak je u teba cena veľmi zásadným kritériom, pôjdeš skôr do kolies penových. Predné majú priemer 17 cm, zadné 24 cm.
Odnímanie kolies funguje takisto jednoducho - stlačíš vrchné tlačidlo za kolesom a ideš. Aretácia kolies sa aktivuje spodnejším tlačidlom za kolesom - jeho posunutím do strany.
Kolesá zabrzdí brzda kolískového typu, takže neodierajúca topánky. Tie sú už pomerne štandardom, a fungovala nám bezproblémovo.
Čo je ešte na kolesách dobrou zmenou - vylepšením - je ich stredový upínací mechanizmus pri oske. Ty to pri používaní neuvidíš, vovnútri ale je tam taký vytŕčajíci plastík, ktorý tým, že vytvára tlak na spoj, mierne znižuje hlučnosť spoju kolesa. Jasné, že v tejto cenovej kategórii nehľadaj kočík, čo jazdí prakticky sám a bez akéhokoľek zvuku. Budeš príjemnejšie prekvapená - v porovnaní s očakávaním dokonalosti v každom detaile kočíka za dobrú cenu.
- kolesá nenafukuj prislabo, ale určite nie viac, ako 2 bary, čo je optimum. Mnoho mamín a tatinov si poškodí kolesá na automatike na pumpe, ktoré koleso prefúkne a rám kolesa poškodí. Radše nafukuj ručne - myslím to vážne. Kontrolovať tlak treba tak raz mesačne, raz za dva mesiace.
Ku košíku toho veľa čo povedať nie je. Problémy sme nemali, dostupný je - tak priemerne... mohlo by to byť lepšie (stredová tyč je pomerne vysoko, takže prístup s veľkým balíkom nie je optimálny). Vylepšenie tejto situácie by vyriešili okraje pružnejšie, nech sa doň dá ľahšie dostať (možno to neskôr príde). Veľkosť je tiež primeraná: orientačné rozmery 52 x 34 x 15 cm - d x š x h. Proste taký bežný košík bežného kočíka. Postačí.
Na rozdiel od napr. Valco Snap som Streeťácky košík po zemi a obrubníkoch nešúchala. Takže môže byť.
Odkladací priestor kočíka je okrem nákupného košíka doplnený aj vreckom na zadnej časti opierky. To je ale dostupné skôr pri sklopenej opierke, teda ležiacom či pololežiacom dieťatku.
Napriek nijakým špeciálnym očakávaniam, a okrem kopy pozitívnych aj viacero recenzií pôvodného Street-u naznačujúcich, že kočík je to skôr tvrdý, som zo športového kočíka Petite&Mars Street+ bola veľmi príjemne prekvapená. Jasné, že prevedenie cenovo dostupného modelu bude jednoduchšie, čo sa týka materiálov, detailov... Ale vieš čo? Ono to je kočík aj pekný, aj praktický. Vozil sa mi dobre, a to aj na tráve či snehu (najmä s nafukovačkami. Aj dieťa bolo spokojné. Čo viac za tú cenu chcieť?
Keď vezmem do úvahy všetky jeho vlastnosti, výhody, nevýhody PLUS cenu, vychádza mi hodnotenie 80 %. A 8/10 je na kočík za 200-270 eur (plus prípadná zľavička za registráciu či nejaké sezónne zľavy) veľmi, veľmi super. Sama by som si kočík po kombinácii kúpila, áno, ak by som teda nepotrebovala niečo vyslovene mikro. A môžem ho tým pádom tým, čo sa trafí funkčnosťou aj výzorom, odporučiť. Ešte pár nových generácií s malými praktickými vylepšeniami, a možno aj nedostihnuteľný vo svojej cenovej kategórii bude (ak teda ešte nie je).
P&M Street+ mne osobne príde najbližšie takým ABC Design Okini či Gesslein S4, kde každý má niečo navrch, ale niečo slabšie (Okini nemá nafukovačky a je skôr mestskejší, aj keď teda ľahší, a S4-ka je odpruženejšia, ale drahšia a s tenším materiálom striešky).
Oproti napríklad Britax-u B-Motion 4 Plus, čo je v kategórii u nás asi jeho najväčší konkurent, je Street+ za mňa lepšie ovládateľný kandidát s vyhovujúcejším ťažiskom, a tiež vhodnejší pre vyšších rodičov. Oproti Oyster Zero je zasa o čosi menej štýlový, podstatne ťažší a menej skladný, ale zasa s dlhšou ložnou plochou, nastaviteľnou rukoväťou a možnosťou terénnych Air kolies.
Najmä tie kolesá sú obrovským prínosom pre maminy, čo nechcú veľký tereňák, ale niečo také strednejšie, čo aj po štrku, poľnej ceste občas bez problémov prejde. Pre takéto maminy, a detičky, čo už nepotrebujú plnú kombináciu, je Street Plus určený a absolútne vhodný. O to viac, ak je rozpočet obmedzený. Potvrdzuje to aj fakt, že je to jeden z najpredávanejších športových kočíkov svojho typu v našich končinách. Chápem, prečo - je to stred všetkého, čo si môžeš želať, za príjemnú cenu. Takže taký "ľudový" kočík, ale v šate, za ktorý sa nemusí hanbiť ani štýlovejšia mamina.
Mojím osobným odporučením je určite si Air kolieska zaobstarať (asi vždy okrem prípadov, že naozaj kočík plánuješ používať len do obchodov a na nenáročné trasy). Najmä po rozbitých mestských chodníkoch sa mi s ním kočíkovalo ozaj lepšie - dodávali manévrovateľnosť aj istú dávku prirodzeného odpruženia, akú len nafukovačky vedia dodať. Ak veľmi chceš aj tie ľahšie penové, objednaj ho s obomi. Ale pravda je tiež, že to ho trochu zbytočne predraží.
_____
Zhrnutie v číslach:
Rozmery rozložený: 108x56x87 cm
Rozmery zložený: 75x56x28cm
Výška rukoväte: 78 - 110 cm
Rozmery sedacej časti (ložnej plochy): 48 cm (chrbtová opierka), 35 x 23 cm (plocha sedáku), 95 cm (celková dĺžka v ľahu)
Priemer kolies vpredu: 17 cm penové, 21 cm nafukovacie Air kolesá
Priemer kolies vzadu: 24 cm penové, 30 cm nafukovacie Air kolesá
Rozmery nákupného košíka: 52x34x15 cm
Nosnosť v športovom sedadle: 22 kg
Nosnosť košíka: 3 kg
_____
Ďakujem značke Petite&Mars za možnosť dôkladne ho odskúšať v reálnych podmienkach nášho domova i okolitého prostredia.
Recenzia nebola zaplatená a všetky názory a hodnotenia športového kočíka sú moje vlastné, zohľadňujúce reálne výhody, ale aj nevýhody testovaného kočíka Petite&Mars Street + (Air). Cieľom je skutočne iba snaha sprostredkovať každej mamičke, ktorá o tomto - či akomkoľvek inom - kočíku uvažuje, jeho reálne silné i slabé stránky.
Vidíme sa na pri kočíkoch, Instagrame, alebo len tak.
Pozdravuje
Ahojte. Nerada a s ťažkým srdcom vám potrebujem aspoň tu, takto povedať, že s koníkom už Kočíkopédiu ani Kočíkovú poradňu (a ani nič iné) robiť nebudem. Bolí ma to, bolo to také moje ďalšie bábätko, a aj preto sa túto správu odhodlávam napísať už pár dní.
V Kočíkovej poradni už teda odpovedať nebudem, a ani Kočíkopédiu už ďalej neposuniem - ostávajú, ako sú, a čo s nimi bude, ja už neviem a nemám ako ovplyvniť. Ja ako osôbka v nejakých oficiálnych poradniach nemôžem a ani nechcem pokračovať. Rada sa však s ktoroukoľvek z vás normálne, ako mama s mamou, porozprávam. Pokecať môžme tu v IPčke či v skupinke Kočíkovo. Ako človek stále existujem.
Instagram eli_kocikuje si mám nechať, a tak ostáva (neplánovane súkromným) miestom, kde nejaké novinky (či starinky) poshare-ujem. Nech ste v (kočíkovom) obraze tie, ktoré chcete byť. Tiež platí, že 28.2. tam niektorej z vás testovaný kočík EW Rudey venujem. Takisto článok o Petite&Mars Street+ sa tu na profile v blízkej budúcnosti objaví.
Kočíky sú jedna z mála vecí, ktoré viem, poznám, rozumiem im ako ničomu inému, a mrzí ma to. Preto to celé - Kočkopédia, Kočárkopedie, poradňa - vzniklo - pomôcť aj druhým, zorientovať ich. Nepredávať niečo konkrétne, ale informovane pomôcť sa rozhodnúť, vyjsť z chaosu a tisícov možností, v ktorých sa novopečená mamina tak ľahko stratí. Snáď sa to aspoň trochu podarilo, ďakujem za tú možnosť všetkým, čo sa na produkcii i prijímaniu obsahu podieľali.
Ďakujem tiež všetkým za kopec poďakovaní, pochvál, láskavých slov a podpory počas celej tej cesty... ❤️
Takto my robíme hudbu. Po nociach, keď je trocha voľného času, ‘všichni (Dinko) ruce nahoru’ 😊
V piatok vyjde nová pesnička cover (obal) ktorej inak zdobí rúčka práve tohto mládenca.
https://open.spotify.com/artist/6ywghg7NMnYNOY8... ak máš Spotify a followneš, budeš ju hneď vidieť v release radare^^
...ak inak niekto robíte hudbu tiež, určite poznáte SubmitHub. ako kurátor playlistov tam mám osobný kód na 10 % zľavu na SubmitHub premium kredity. keby sa niekomu zišla... https://www.submithub.com/coupon/submithub10
Viete, čo náš čaká ďalej? Testovať ideme Petite&Mars Street+ Air, a to rovno s dvomi strieškami - Limited 100 Toucan, ktorých je, tak ako ostatných P&M limitiek, vyrobených celosvetovo len 100 ks, a klasickou elegantnou sivou. 🐧
A aby toho nebolo málo, máme aj Toucan zladenú podložku, a aj klasické penové kolesá - takže vlastnosti kočíka s terénnymi nafukovačkami, ako aj bez nich, budeme "hlásiť" priamo z prvej ruky, bok po boku 😉 Píšte, ak vás niečo konkrétne zaujíma, nech to potom zahrniem aj do finálnej recenzie 😊
Toooľko dotazov na tento kočík som dostala, tešila sa naň, a recenzia je konečne online ^^ Aký je kočík Easywalker Rudey? Čítaj o ňom viac: https://www.modrykonik.sk/blog/kocikopedia/article/recenzia-kocika-easywalker-rudey-solidn-y6rj31/
Naše výborné karamelové košíčky, čo sú super aj bezlepkové - inšpirácia pre návštevy hoc aj na Silvestra 😉 https://varecha.pravda.sk/recepty/neskutocne-ka...
Dievčatá, vedeli ste, že do recenzií na Kočíkopédii sa už dajú vkladať aj fotky? Nie je nič lepšie, ako pomôcť niekomu reálnymi vlastnosťani kočíka a zároveň mu ho aj ukázať - inak, ako na tých prefintených upravených fotkách predajcov. Tak ak nejakú fotečku a pár slov ku kočíku, čo si už mala máš k dispozícii, do Kočíkopédie s nimi 😉
Ďakujem každšj, čo sa so mnou snaží pomáhať. Veľa krásnych nakočíkovaných kilometrov a Veselé Vianoce ❤️
Vianočná, prázdna a krásna Bratislava (aneb čo uvidíte na nočných potulkách na bicykli).
Aj tento náš výtvor, bezlepkové Valaššské moravské frgále, sa ujal - doma, majmä u Felixa 😉, ale aj na Vareche (aktuálne v top 10 najpozeranejších). Je ale už zložitejší, kto si trúfa, skúste - je to mňam!
Recept mám tu: https://varecha.pravda.sk/recepty/bezlepkove-va...
Môj nový recept na Vareche mi vytiahli aj na Homepage 😍
https://varecha.pravda.sk/recepty/lussekatter-s...
Lussekatter, kysnuté esíčka so šafránom a hrozienkom na každej strane... Ak niektoré skúsite, dajte mi vedieť, za mňa zaujímavá obmena pre mňa akoby známej chute 😊
Dobrú chuť, a hlavne krásne a pokojné vianočné sviatky.
Ako si (správne) kúpiť ojazdený - použíavaný kočík? Kuk! Napísala som k tomu Kočíkopédiácky článok 😉
https://www.modrykonik.sk/blog/kocikopedia/article/ako-kupit-sportovy-kombinovany-golfov-tnxrmr/
Kočík v kočíku a extra striešky v strieške (vaničky)? Ideme testovať, a rovno dva veeeľmi odlišné modely kočíkov. Kombinovaný Easywalker Rudey (OMG tak sa teším z tohto kočíka, neskutočne podarený vyzerá byť) a športový vylepšenie už tak dobre známeho P&M Streetu - Petite&Mars Street+!
Je Rudey pokračovanie Mosey-ho? Je Street+ omnoho lepší od klasického nepluskového - a v čom? To sa dozviete po našom testovaní 😉
Cybex Talos S už je v predaji (tešíte sa? toľké ste sa ma na to pýtali 😉). Tu je vcelku pekné porovnanie nového modelu Talos S Lux vedľa seba s modelom Cybex Balios S lux, ktorý už dobre poznáme:
https://www.youtube.com/watch?v=3SHO1sLGcqk(je to v poľštine, ale rozumieť je myslím si dobre)
Máme byt izolovaní. Tak sme. #nofilter
Dvoj-pesnička (podobné ako dvojplatnička, len hudobnejšie) pre milovníkov melancholiky a elektroniky. Poteší ma názor (aj ktorá verzia je lepšia). https://open.spotify.com/album/6Od1mu40xVnO7F73...
Kočíkový luxus alias ak nemáš ohraničený rozpočet na kočík, aj takéto luxusné všeličo je dostupné 😉 Kuk na nový článok, čo som práve vypustila na Kočíkopédiu: https://www.modrykonik.sk/blog/kocikopedia/article/najstylovejsie-kociky-2020-top-10-luxu-hcavpe/
Ahojte baby, maminy, kamošky. Spravili sme novú, takú rockovú pesničku. Krpcom sa moc páči, tancovali na ňu po celej hale. Veľmi by som si chcela vypočuť aj iné názory, tak ak by niektorá chcela a bola ochotná, tu je Spotify link. Je to taký alternatívny rock, také provocative dosť, a teda je to anglická pesnička. https://open.spotify.com/album/0GdjKwAsAa4qY7Dm... Ďakujem za každé vypočutie a input, kľudne aj negatívne. Chystáme niečo nové a potrebujem vedieť, čo zlepšiť.
Čerstvý článok s Top jednoručne skladateľnými kočíkmi roka 2020, kuk sem: https://www.modrykonik.sk/blog/kocikopedia/article/top-viac-ako-10-jednou-rukou-zloziteln-9ipv5r/
Top 10 cenovo dostupných dvojkombinácii pre rok 2020 - článok ready! 3-2-1 čítaj 😉
https://www.modrykonik.sk/blog/kocikopedia/article/top-10-cenovo-dostupnych-kombinovanych-k-50nh3o/
Dnes špeciálne sa chcem podeliť o zázrak života a našu ženskú superschopnosť vtelenú do malej ježurky. Neskutočné. V tých očkách a sklonenej hlávke je všetko. A potom ďalšie, nečakané puf. ❤️
Ak plánuješ na leto zháňať ultrakompaktný dovolenkový kočík, nenechaj si ujsť tento výber aktuálnych TOP modelov, čo som práve dopísala. Horúce priamo z pece! https://www.modrykonik.sk/blog/kocikopedia/article/top-10-najlepsich-cestovnych-a-dovolenko-q1vpm5/?fbclid=IwAR09EVciTcs_2aBaajj5JFhY3OqsxaumPSWCJCTA22d2Lyfe8RzF2VZQjDc
Tento recept na WELSH sme natáčali (áno, ruky aj postup sú moje! 😉), pretože k Francúzsku mám veľmi blízko (aj som tam strávila nejaký čas), a k tomu je to veľmi veľmi originálny a zároveň chutný, i keď pomerne chlapský recept. Ihneď nás napadlo, že by to mohol byť vynikajúci nápad na blížiaci sa Deň otcov! Naozaj odporúčam vyskúšať - každý muž, čo môže pivko, bude rád, ak mu "ľahko pivársky" receptík naservírujete - aj s pohárom chladeného. Kytica k nejakému ďalšiemu (vášmu) sviatku takmer zaručená ❤️ Vive le Welsh, bon appétit!
Veľmi sa teším, že sa nám za tých pár dní podarilo vydať pesničku tak, aby dnes, na Deň Detí, už bola vonku na Spotify: https://open.spotify.com/track/3tGjWFy0bHXeU3k1...
To All Mine (pre tých nerozumejúcich, Pre Tých Mojich) som napísala a poskladala s Dinkom sediacim mi na kolenách v náhlom prívale lásky. Je plná ako radosti, tak aj smútku z nestihnutých okamihov či nedokonalých rozhodnutí. Venovaná je všetkým synčekom, dcéram, aj tým nenarodeným maličkým, ktorých navždy nosíme vo svojom srdci.
Všetko najkrajši ku dňu detí, deti moje, deti všetky, lásky malé po celom svete ❤️
Ahojte maminky, babuľky, priateľky aj (zatiaľ) neznáme. Chcela by som vás o niečo poprosiť. Asi väčšina nevie, ale okrem kočíkov skladám, hrám a spievam pesničky. Je to taká melancholická, melodická, trošku alternatívna indie hudba, takže mi je jasné, že nie každému sa bude páčiť - tak je to so všetkým umením, je mi jasné, a nikoho nenútim. Robím to hlavne pre seba, ale nie tak dávno som si spravila aj youtube account, kde mám zatiaľ len pár videí. Veľa ľudí o tom nevie, ako hovorím, preto tam veľa ľudí nejak nechodí - ale, aby som si mohla kanál rozšíriť, pridať viac popisiek, "about" video a tak podobne, potrebujem 100 ľudí, čo kanál odoberajú (subscriberov). Ak by niektoré zaujímala hudba, a možno aj moja tvorba, nepomohli by ste mi, že by ste mi kanál odoberali? Spamovať vás nebudem, videjká nám zaberajú kopu času tak nie sú vydávané nejak vo veľkom, a piesne tam sú zatiaľ 4.
Kanál je tu, postujem pod mojím druhým "ja", &tilly. Je potrené dať klik na "odoberať kanál", nič viac. https://www.youtube.com/channel/UCbDYQTs9_KMSMh... Pomôžete mi viac ako si myslíte, a trošku snáď aj domácej tvorbe 🙂 Z odberu ani za pozretie taký malý umelec nemá nijaké peniažky, nesnažím sa na vás získať ani si spraviť reklamu - zárobok - chcela by som sa len viac realizovať, ale za to, že si to robím len tak pre seba, ma youtube penalizuje a očakáva subscriberov... tak preto vás prosím a ďakujem.
Veľmi pekne ďakujem každej, a rada pošlem za odber srdiečka, ak sa o ne prihlásite tu komentom napr. Veľa lásky ešte želám, buďte zdravé, ste všetky úžasné a vždy, keď sa tu na MK poobzerám, teším sa, že my maminy si vieme takto pomáhať, podeliť, poradiť a podržať. ❤️