Ako je to teraz s hypotékami?

13. aug 2022

Ľudia všade počujem aké to je zlé… V blízkej budúcnosti by som sa chcela osamostatniť, no už sa začínam obávať že nenajdem ani byt, nie to ešte že mi dajú hypo 😂 Ako sú na tom teraz hypotéky? Kde je ti najvýhodnejšie? Mám si zaobstarať aj finančného agenta?
Za každú radu budem vďačná 🙂

estrella5
13. aug 2022

Viac ako to, kde je to aktuálne najvýhodnejšie a či treba finančného poradcu, by som sa v prvom rade zamýšľala nad tým, či mám/budem mať našetrených na tých 20% v hotovosti (dá sa dofinancovať spotrebným úverom, ale predsa...) .. a nad tým či mám dostatočný príjem na to, aby mi vôbec hypotéku schválili... 🙂 Aspoň môj názor je ten, že primárne riešiť dostatočný príjem, resp.bonitu ako takú + tých našetrených 20%... Následne až potom sa zaujímať o to čo si sa pýtala... Ale nie som žiadny odborník, len laik, ktorý si tiež plánuje žiadať o hypo..

lucyluska
13. aug 2022

Ahoj, keď som vybavovala druhú hypotéku mala som čas a vybavila som si ju sama.
Ide o to, že už som čo to vedela, pozrieť, porovnať hypotéky%, obvolala som si ich zopár, všetko aj tak zváži či teda berieš hypo sama, to % sa môže líšiť.
Zaujimali ma podmienky úveru, šetriaci účet, karta, kde sa peniaze môžu vybrať...
Potom fix, poplatky za vybavenie úveru...
Potom si riadne preštudovať zmluvu, predkupnu, kúpnu atď, človek čo sa v tom nevyzná nebude vedieť 🤷🏼‍♀️
Kľudne finančného poradcu si vybav, oni dostanú províziu z toho že dohodili teba ako klienta.
Treba si preveriť či ťa nedohadzuje do konkretnej banky, lebo mu dajú vyššie provízie... 😉 Nič v zlom.

zuzanka.zuzu
13. aug 2022

ježíííííš kedysi boli hypo 6% ešte skvelé... dnes ľudia plašia lebo z 1% zdvihli na 3% 🙄

xena0
13. aug 2022

@zuzanka.zuzu aj ceny nehnuteľností sú inde

zuzanka.zuzu
13. aug 2022

@xena0 🙄 vždy sa nájde nejaký argument "prečo to nejde" 😉

xena0
13. aug 2022

@zuzanka.zuzu tak úplne jednoduché to nie je ale samozrejme že aj dnes, ak je príjem a niečo našetrené tak sa dá🙂