Výzva z Tatra banky na dokladovanie prostriedkov z úveru

lilysk
29. nov 2013

Ahojte
Chcem sa poradit -mozno tu niekto je kto robi v banke a poradi mi ako postupovat . Som taka napalena ,ze keby teraz bola banka otvorena tak tam vletim a im poviem svoje ☹ Teraz ked deti zaspali som sa dostala k dnesnej poste ...otvorim dopis z Tatra banky a tam : Vyzva c.3 na dokladovanie prostriedkov z uveru ..bla bla bla a nakolko som nereagovala tak mi stahuju z uctu pokutu 30 eur !!! V 1 rade som ziadnu vyzvy 1 ani 2 nedostala ...pokial tom rozumiem jedna sa o nejake cestne prehlasenie ,ktore som mala napisat ,ze na co som peniaze z uveru pouzila - brali sme si uver na rekonstrukciu ...nie som uplne dementna tak keby som to bola vedela tak to trva asi 5 minut napisat taky papier a im odniest ,ale ani pri podpiovani uveru ani nijako som sa to nedozvedela az do dnesneho dna -ked uz mi ako pozeram aj stiahnli pokutu 30 eur !!!
To tak sa jedna s klientom ??? Vedia vyvolavat pre kazdu blbost a ponukat mi neviem co vsetko ,ale nemozu zavolat ,ze halo tak sme Vam poslali vyvu a nedostali ste nahodou ?Hrozi Vam pokuta ,alebo proste nieco ...otravuju s kazdou blbostou !!! Mam v Tatra 2 uvery 10 rokov -splacam na sekundu ani raz sa nestalo ,ze by som bola v minuse na ucte ...cela rodina mame u nich ucty ...mam 2 kreditne karty ... minule som si k staremu uveru dala ziadost o zrychlene splacanie zuctovali ma pokutu 110 eur ...k novsiemu uveru som si dala ziadost o mimoriadnu splatku ..zuctovali ma 110 eur za ziadost a pokutu 400 eur !!! Teraz mi poslali pokutu ,ze som nereagovala na vyzvu 1 a 2 ,ktoru som v zivote nedostala !!!! Pripada mi to taotalne zdieranie cloveka !!! Viem sa nejako proti tej pokute odvolat ?Alebo tam mam ist rovno za riaditelom >? Uz mam plne zuby toho ,ze mam stale nieco platit a ked oni by mali obetovat 1 telefonat a zavolat klientovi ...inak ten list neprisiel doporucene ,takze sa mohlo stat ,ze vyzva 1 a 2 sa stratili ,alebo niekto vybral zo schranky !!! Nehorazne nieco ...minule mi vsetky karty zablokovali ,lebo som vyberala z bankomatu ,ktory bol nejako poskodeny a z bezpecnostnych dovodov potom zablokovali kazdemu karty ...musela som ist osobne do banky pre novu kartu ...zuctovali ma 5 eur !!! Toto mozu???Nehovorim z,e platim za vedenie uctu a kreditky a proste len platim stale ....☹(( Pojdem do inej banky urcite !!!

lilysk
autor
29. nov 2013

Este som zabudla napisat ,ze manzelovi skoncila platnost kreditnej karty tak som musela nahanat v 3 pobockach ,lebo sa im stratila a nakoniec som ziadala o vydanie novej ,ktora sa tiez stratila ,takze mesiac som skoro kazdy den riesila kreditku !!!
Uz mi idu na nervy strasne -ktora banka je podla Vas seriozna a nezdiera klienta ?
Dakujem

moni244
29. nov 2013

@lilysk jednoznačne do inej banky, priateľ bol tiež v tej banke a čistá katastrofa, fakt ak sa dá, prejdi do inej banky, ako nevravím, že inde je to ideálne ale tatra banka je v podobných veciach expert

sisaha
29. nov 2013

@lilysk pracovala som kedysi v banke, tak nieco o ich moresoch viem..
1. Ty si si neprecitala uverovu zmluvu a podmienky? Banky vacsinou ak nejde o nic mimoriadne doporucene postu nezasielaju.. Dokladovanie ucelu je tvojou povinnostou, nechce sa mi verit, ze ti poskytli uver a nepovedali aky a co za to.. Mohli ti mozno zavolat, alebo poslať mail, ale budiž.
2. K tvojim uverom.., poziadala si si o mimoriadnu splatku uveru a nespytala sa na poplatky? Kazda zmena v uverovej zmluve mimo vyrocia fixacie je spoplatnovana, niektore zmeny aj v case vyrocia fixacie. Ja mam tiez v TB hypo, ale mimoriadne splatky riesim len v case vyrocia fixacie a mam to zadarmo. Zaklad je pytat sa.., teraz sa zbytocne hnevas..
3. Ak ti bola karta vydana z dôvodu chyby bankomatu, mala si ten poplatok reklamovat, vratili by ti ho.. Oni totiz tie poplatky zuctovavaju automaticky bohuzial.

lili_mia
29. nov 2013

@lilysk Na letákoch ohľadom zrýchleného splácania úveru je informácia, že je za to mesačný poplatok, konkrétnu výšku neviem. Fajn, naštvala si sa, zajtra chod do hypertesca, tam by mala byť pobočka TB otvorená do 12.00 pokiaľ nedošlo k zmene a tam sa pokojne opýtaj, čo sa pýtaš nás. Možno si naozaj dostala tie dve výzvy, ale žiaľ, mohli sa stratiť v kope letákov a navyše informáciu o tom prehlásení by si mala mať niekde v papieroch, alebo v podmienkach zverejnených na stránke. Mohlo sa aj stať, že si proste prepočula, stalo sa aj mne, v papieroch mi ukázali, že ozaj tam to je (v mojom prípade to bolo niečo iné) a zbytočne ma trhalo ako žabu, nesplnila som si povinnosť voči banke. Takže naklusaj do banky a tam nech povedia čo a ako.

raza
29. nov 2013

tak, myslím, že žiadna banka nie je úplne seriózna, ale tatra banka je podla mňa najhoršia 😝

rora
29. nov 2013

najdi si nejakeho financneho poradcu, ktori ti poradi z ktorej inej banky si vziat vyhodnejsi uver a vyplatit nim tento terajsi. a s tou bankou skoncit. to je riesenie c.1.
Riesenie c.2. ist do banky, dozadovat sa dokazu o tom ze si bola (podla banky) v minulosti oboznamena s danou vyzvou (ze ti ju dorucili) a ze odmietas zaplatit pokutu... takisto by som podala na ich oddelenie staznost ako ich verny zakaznik a o sposobe akym sa k tebe zachovali... a nasledne potom vykonat riesenie c.1 o ktorom som na zaciatku napisala

sisaha
29. nov 2013

@rora prosim ta, nerad zbrklo... Uver môže opäť bez poplatku meniť, ked bude mať vyročie fixacie.. Po dalsie, banka ju nie je povinna oboznamovať s tym, že jej nieco doručili. Ona porušila podmienky zmluvy. To, že si neprečitala uverovu zmluvu nie je chyba banky. Takisto si nemyslim, ze jej nepovedali, ze to musi doložiť. Možno na to zabudla.. V tomto pripade odporučam možno vyvarovať sa unahlenych rozhodnuti a vždy sa pytat predtym, než o niečo požiadam. Tyka sa to aj predčasneho splacania hypoteky..

zuzkat1
29. nov 2013

@lilysk manzel je tiez v tatre a cista katastrofa. Ja mam csob a zatial som spokojna. Maju nejake ucty aj bez poplatkov.

lilysk
autor
29. nov 2013

@sisaha
ja sa nehnevam za to ,ze som platila pokutu za mimoriadnu splatku ,alebo za poplatky ...je mi jasne ako to je a vedela som o tom .
Hnevam sa za to ,ze som ziadala o zmenu zmluvy - dodatok o zrychlenom splacani pred 46 dnami - ked som dala ziadost v banke okamzite mi stiahli poplatok 110 eur -do dnesneho dna nemam ucet na zrychlene splacanie - vcera som bola v banke a este ten ucet nie je aktivny !!!!Ta baba co tam sedela mi povedala ,ze banka tu ziadost schvalila ,ale este sa neda vkaladat na ten ucet co je zrychlene splacanie !!!To teraz akoze 3 mesiace mam cakat ? Lebo to zrychlene splacanie sa da dat len ku dnu kedy ide splatka na uver a uz u mesiac som tam nemohla nic dat teraz k 1 dec bude dalsi mesiac -to je akoze normalne ?Tak za co si uctuju 110 eur ?A naco si klient da zrychlene splacanie ? Mozem dat 3 nasobok mesacnej splatky -takto uz som tam mohla dat akoze za 2 mesiace a ide to hned z istiny a takto som tam nedala nic ,lebo este nie je aktivne -ale mojich 110 eur je uz urcite !!!Jedno vyhlasenie som dala ked som ziadala o uver ,ze na co pouzijem tie peniaze ...dalsi papier som dala ked sme dokoncili rekonstrukciu -supis vykonanych prac a kolko to stalo - ta co som jej to dala -uverova poradkyna povedala ,ze je to ok a to je vsetko ....teraz po roku co mam uver a uz rok byvame v byte mi pride tento papier a pokuta ???Akoze nie som ja uplne blba ,ze by som jedno lajstro nedokazala dat banke ak to ziada a splnit si svoje povinnosti voci banke 🙂)))Nikto mi nepovedal ,ze to ma byt cestne prehlasenie ako pisu teraz v tomto - uz by nebol az taky probem tam doplnit ,ze ja XY cestne prehlasujem nie ?Serie ma ,ze kvoli hovadinam vyvolavaju a ponukaju tie svoje genialne sluzby ,ale pokial by mali naozaj klienta upozornit a usterit mu euro tak to nie !
A ten bod 3 -no ano bola to chyba bankomatu -volali mi o 10 tej vecer ,ze mi zablokovali vsetky karty a ze ak chcem novu kartu mam prist na pobocku .Kedze karty pouzivam denne nic sa nedalo robit len sa rano dotrepat s 2 detmi do banky ...vystat si radu ...vysvetlit tej babe co tam bola o co ide ...Vam ktore mate deti asi nemusim vysvetlovat aky super zazitok je ist s malymi detmi do banky ked je tam kopec ludi ...uprimne -mna ani nenapadlo ,ze by si za to este mali pytat peniaze ...alebo ma mala upozornit ta pracovnicka ...nie ?
Ja som dlho zila v zahranici a tam keby sa mi take nieco stalo tak do X hodin pride kurier a donesie mi novu kartu ,alebo sa ma opytaju telefonicky o ktorej mi to vyhovuje v ktorej pobocke a uz by ma tam cakali a o 2 minuty aj odchadzam -este by som dostala kyticu a vedenie uctu na rok zadarmo 🙂)))
Ale tu to zial nehrozi ani za 100 rokov ☹

lilysk
autor
29. nov 2013

@raza Otrasne -len zaplat a neotravuj ! To je ich kredo ☹

0604katka
30. nov 2013

My sme mali čsob. a bol to horor.teraz máme tatra banku a sme spokojný.ide to asi aj od prístupu atď ...

majusqa77
30. nov 2013

@lilysk skus si prezistit, ci nemas v TB narok na osobneho bankara. ja riesim vsetko cez neho a nikdy som nemala ziadny problem, ziadne poplatky navyse, nic..

valy
30. nov 2013

skus napisat cernej, moźno by Ti mohla pomoct
http://www.bankovyombudsman.sk/kontakty/

sisaha
1. dec 2013

@lilysk na zrychlene splacanie ti odporucim iba zavolat na Dialog a spisat s nimi staznost.. Hovory su nahravane, takze budu sa tym zaoberat.., to iste sa tyka poplatku za kartu.
K tomu uveru: precitaj si uverovu zmluvu,ak sa v nej nenachadza, ze mas napisat cestne prehlasenie, tak tiez mozes ziadat o vratenie pokuty...

severankasr
1. dec 2013

ahoj, ja som v TB, tiež som žiadala o zrýchlené splácanie hypo úveru, poplatok m stiahli hned ešte som nestihla dvere za sebou zatvoriť a úver mi schválili o 9 týždňov - volala som niekoľlkokrát na pobočku, na dialog- čiže som čakala na to cez 60 dní-bolo mi povedané, že sa tak dlho čaká

lilysk
autor
1. dec 2013

@severankasr ahoj
ja som volala dnes na dialog a ta slecna mi povedala ,ze na schvalenie je 10 dni a uz to mam aj schvalene ,ale ma mali kontaktovat a nikto mi nic neposlal ani nic -tak som dala staznost -to spisala ,takze teraz uvidime co sa bude diat ,lebo som davala tu ziadost 1.10 a schvalili to 10.10 a odvtedy uz som tam mohla dat vlastne 2 splatky ,takze jasne ,ze dam staznost ,lebo takto mi peniaze vlastne stoja ...otrasne daco ☹Ale najlepsie asi vazne na ten dialog ,lebo to sa nahrava a nemozu potom z teba urobit debila 🙂

severankasr
1. dec 2013

@lilysk vidíš a mne to schvaľovali viac ako dva mesiace

lilysk
autor
1. dec 2013

@severankasr tak vidis ,ale podla mna tak robia a hovoria ako sa im hodi ....som velmi nespokojna ...tak celkovo ...ochota ,pristup ☹

mirkazbirka
1. dec 2013

Čo sa týka dokladovania účelu použitia prostriedkov u teba rekonštrukcie myslím, že je treba doložiť fotografie a spísať všetko, čo a v akej sume sa tam rekonštruovalo, to tlačivo by Ti mali dať v banke. Oni to porovnajú s pôvodným stavom so znaleckého posudku, či bol ten účel splnený a peniaze preinvestované. Žiadne čestné prehlásenie, aspoň myslím. Od načerpania úveru je to potrebné doložiť do určitého času, to som si nie istá, asi do roku a pol. Malo by to byť aj v zmluvných podmienkach. Určite to rýchlo dorieš.

krprtka
22. jan 2014

@lilysk mne sa stalo toto iste, peniaze mi ale vrátili..

lilysk
autor
22. jan 2014

@krprtka ahoj
Po tom rozruchu co som tam urobila aj mne 🙂Nakoniec to bola ich chyba ....ale uznali az na konci ked som hovorila s riaditelkou !🙂

lili_mia
23. jan 2014

@lilysk Som rada, že si priznali chybu. Chápem pobočkárov, oni nevidia do celého spisu ohľadom hypotéky, najmä ak je to všeobecné okienko, pokiaľ si nehovorila priamo s hypotekárnym poradcom. Tak si Ťa teda medzi sebou posúvali. Ja som si dnes bola u nich zrušiť bežný účet. Dvihli poplatok z 5 na 7 ečiek. Zmenili podmienky na získanie polovičného poplatku za vedenie - využívanie mobilných služieb (nech idú do čerta, do toho ma nemôžu predsa nútiť), raz mesačne prihlásenie do IB, alebo zavolať na Dialog, kde iba overia môj hlas (som tam od čias študentských a oni ku mne takto??? raz do mesiaca volať ako debílek????) Čiže ak odmietnem trapošiť s telefonátmi na Dialog, mám platiť 7 ečiek??? K zrušeniu si vypýtali 9 ečiek, za vedenie účtu, zablokovanie karty a zvyšok ako poistka, ak mi tam nájdu nedoplatky, no písali mi iné baby, že je to aj vedenie účtu za mesiac v ktorom mi zrušia účet, teda aj za február. Tooo teda potom bude telefonát na Dialog a potom sťažnosť bankovej ombudsmanke, Asociácii bánk a možno aj SOI .. nútiť klienta platiť za niečo k čomu už nemá prístup.

lilysk
autor
23. jan 2014

@lili_mia Presne toto mi muz hovoril vcera ,ze 7 eur -ja tam 2 ucty 2 uvery 2kreditky -otranse a len plat !!!To som ani nevedela,ze ked zavolam na dialog tak je 5 eur len poplatok?nerozumiem tomu celkom ☹ Ja sa chystam ist do inej banky urcite !!!!

lili_mia
23. jan 2014

@lilysk Vedenie účtu je za 7 € a zmenili teda podmienky na tú zľavu, zrušili mať 10 platieb kartou. Po novom máš do mesiaca využiť minimálne dve ich inovácie, viamo, platba cez mobil, bezkontaktná platba cez mobil, dialog, prihlásenie sa do IB, vedenie účtu pre manželov a živnostník s neviem akou sumou. Pre 100% zľavu neviem, určite študenti, nejaký zostatok na účte či ako, neviem, len som videla, že ma nútia do mobilných platieb a trapošenia po telefóne, zrušila som všetko, čo som mala na IB a dnes som prišla, že končím. Systém mi vyrátal, že treba mať na účte 9 €, doložila som a v tom je poplatok za vedenie účtu tento mesiac, zrušenie karty a že keby niečo, no u mňa v profile mi písala ich pracovníčka, že systém účet ruší cca mesiac, čiže mi vezmú aj vedenie účtu za február, lebo systém to inak nevie. Ak to spravia, to teda bude telefonát na Dialog!!! Brať peniaze za niečo, k čomu už nemám prístup. A ked sa naštvem, pôjde to do Markízy a nech oni za mňa riešia 🙂

lilysk
autor
23. jan 2014

@lili_mia Otrasne !!!Ciste Slovensko vazne ☹(
Ja osm zrusila bezkontaktne platenie na karte po tom co som videla nejaky film o tom ako sa to da zneuzit ...na IB som sporadicky....Viamo nemam ,lebo neznasam telefonovanie a smrat phone ...mam taku nokiu 10 rocnu total srot mam na nej ucty tak 2 eura mesacne ,lebo vazne len mimoriadne ak zavolam niekam a mne aby sa vedel niekto dovolat zo skolky ak nieco ...co som mala iPhone a iPad som dala dceram na hranie ...normalne som ako z praveku v tomto ,lebo ma to neskutocne rozculuje s tym narabat a internet v mobile a podobne 🙂))) Takze to nic tiez nevyuzivam ...takze mam platit 7 eur za nic ?????Otrasne !!!

lili_mia
23. jan 2014

@lilysk Ved môžeš volať na Dialog 🙂
Ak chceš zrušiť, tak čo najskôr. Účet mám už len v Zuno, mám ten bez poplatkový účet, kedže vôbec nespravím obrat minimálne 300 ečiek, aby som si mohla aktivovať iný typ účtu u nich. Len si musím dať pozor na bankomat, zadarmo sú výbery cez bankomaty Tatrabanky v hodnote 50 ečiek a viac.
Kamoš mi vravel, že som ozaj paranoidná, aby niekto chodil po ulici s čítačkou karty a skúšal koho oberie cez mobil, či cez bezkontaktnú platbu kartou. Ale keby mi ukradli mobil, alebo mi niekde vypadne, tak to by som ozaj bola zrelá na mašľu, kedže si neviem zabezpečiť iPad, mne práveže vyhovujú tie herné aplikácie na pršteky 🙂
A ja tiež telefonujem minimálne, mám O2 a tam si nabíjam každé tri mesiace kredit 8ečiek, plus od nich mám bonus 2eurá, kedže nabíjam vždy v posledný deň a až ked mi pošlú sms s upozornením, že ak si nenabijem, tak nebudem môcť telefonovať a dávajú mi k tomu ten bonus 🙂

danuska4883
26. jan 2014

@lilysk
@lilysk MNE SA STALO,ZE POSTA PRISLA KU SUSEDOVI,ASI DVA KRÁT SUSED MI TO DONIESOL PO DVOCH TÝZDNOCH,VOLALI MI Z TATRABANKY A JA ZE JA SOM NIC NEDOSTALA A ONA TAM SU TAKE DRZANE,TAKZE MNE TO PRISLO,ALE UZ TIEZ SOM MUSELA ZAPLATIT S UPOMIENKOU 15EUR,AKO TAKE MAM NERVY Z TATRABANKY ZE AZ SU TO STRASNÍ ZDIERACI PENAZI PODLA MNA!!! ALE ZASE ZACINAM BYT SKLAMANA UZ AJ Z VUB nie sme neplatcovia,ale uz sa nam stalo,ze sme neskor zaplatili lebo manzel dostava vyplatu vzdy inac,no a ziadali sme o pvoolene preceerpanie vyplata mu chodí pekna ale neschválili nam to,tak teraz neviem,asi podjem do inej banky,lebo ked kvoli tomuto nam nemaju schválit hypoteku,co chceme asi o rok,tak radsej teraz odist,ako mat potom problem!!!

lilysk
autor
26. jan 2014

@danuska4883 Hej len zdieraju stale kazdeho -mam aj ja strasne nervy na nich ☹

draik
27. jan 2014

@lili_mia
V momente žiadosti o zrušenie účtu v Tatre sa ruší balík a účtujú sa operácie za daný mesiac podľa cenníka. Oplatí sa preto rušiť účet na začiatku nového mesiaca, keď tam už nebudú prebiehať žiadne platby. Rušenie trvá 30 dní, platí sa len za mesiac v ktorom bola podaná žiadosť o zrušenie účtu (ten účet sa blokuje, nové odchádzajúce platby nie je možné uskutočniť, prichádzajúce zostanú na účte a po definitívnom zrušení účtu bude zostatok vysporiadaný tak, ako bolo zadané pri zrušení účtu).

@danuska4883
Pošta prišla k susedovi preto, že na na liste bola zlá adresa alebo preto, že zlyhal poštár?
Na prečerpanie účtu nemá nikto nárok, niekde asi bude problém...
V každom prípade bacha na negatívny zápis v úverovom registri, to by výrazne znížilo šance na hypo.

s0nicka
7. feb 2014

len jedno k tomuto, zmeň banku, a že vraj "SVETOVÁ BANKA" tak zdieračská a najdrahšia