Rodinné prídavky v Rakúsku

martinka191228
4. máj 2023

Dobrý deň , mala by som otázku ohľadom rodinných prídavkov v Rakúsku, Svokor podal žiadosť už minulý rok v júni aby poberal rodinné prídavky na 2 maloleté deti , pracuje ako opatrovatel na živnosť. Stále tam vyvoláva že či sa niečo pohlo s papiermi pretože už rok tomu bude a stále nedostali nič. Papiere zo školy , rodné listy potom svokrine papiere , že na Sk nepoberá prídavky a nič. Tak či náhodou nebude treba nejaké tlačivá preložiť v nemčine. Má stým niekto skúsenosťi ? Ďakujem za odpovede

lilienkah
4. máj 2023

@martinka191228 my sme vybavovali v júni keď sa nám narodila dcérka az teraz po 11m sme dostali papier že nám to konečne schválili resp. doplatia tie minule mesiace, ľudia čo si to robia sami čakajú aj dlhšie nám to robila jedna pani účtovnícka ktorá sa v tom obracia, do roka prídavky sú šťastie sama som z toho bola šokovaná ja som tomu dávala max pol roka 😤

martinka191228
autor
4. máj 2023

@lilienkah museli Ste prekladať papiere do nemčiny? Či stacili len slovenské papiere ? Už aj im v júni bude rok. Ani sumu mu nepovedali , že koľko budú dostávať deti . Dievča 12 ročne , chlapec 15 ročný. Ale asi na každého 182 euro. On chcel cez svoju agentúru vybaviť ale oni také nerobia . Tak všetko sám posielal poštou . Lenže vždy keď im volá tak vždy niečo stratia , už 3 krát posielal všetky papiere.

lilienkah
4. máj 2023

@martinka191228 no aj nám tak… poslala som im potvrdenie od doktora s trvalým pobytom na další mesiac mi domov prišiel papier že nemajú trvalý pobyt ale zaujímavé že potvrdenie od doktora majú? 🙈 bolo to v jednej obálke podotýkam.. a po nemecky treba

martinka191228
autor
4. máj 2023

@lilienkah nečudujem sa , strašné veľa ľudí sú ktorý čakajú ako my , úplne všetky papiere treba preložiť po nemecký? Rodný list , potvrdenie zo školy, trvalý pobyt, svokra papier z úradu, že od kedy nedostáva prídavky, a čo ja viem čo ešte

martinka191228
autor
4. máj 2023