Tringelty - dilema

27. nov 2022

Ahojte, včera večer sme si s muzom vysli na rande po dlhšej dobe(prvy krat dieťa na noc u babičky 😁)
Boli sme v “drahšom” podniku(pre nás drahší znamena 10-20€ na drink) a bola som nemilo prekvapená z personálu, ako sa zachoval pri výdavoku z hotovosti.
Platili sme 61€, nesedeli sme pri jednom drinku ani pri vode a boli sme tam max hodinu…do krabicky sme vložili 70€ a na výdavok sme čakali skoro 15 minút, v poloprázdnom podniku(preto sme aj menili lokalitu), čašníčky na nás ani nepozreli a teda s výdavkom sa naozaj neponahlali, doslova čakali aby sme odlisli😁 o tie peniaze mi šlo/nešlo, minuli by sme ich v ten večer tak, či tak ale ten princíp.
Samozrejme, že sme chceli nechať tringelt, ale 9euro sa nám zdalo vela, nahliadnuť od toho, že v tej sume drinku je už podľa mna zahrnutá príprava drinku a obsluha, preto je drahší a tringelt by mal byt dobrovoľný nie ako samozrejmost ani v drahom podniku.
Sama som ako študentka brigádovala, ako čašníčka v lepšom podniku aj v restike… a teda my sme vydavok museli odniest, ak zákazník nepovedal zaokrúhlenu sumu.
Nakoniec, keď nám už bolo trápne čakať sme sa postavili a odisli ale mám to v hlave, keby dáme 100€ tiež nevydajú? 😁 je to nejaký nový trend? 2 roky sme si takto neboli večer sadnúť…

dilino
27. nov 2022

Trebalo sa obratiť na majiteľa podniku.

ku_uk
27. nov 2022

Ja si tiež nechavam vydať, zaikruhlujem len ak viem, že v peňaženke nemám mince, aby som doložila do tringeltu, keď som spokojna. Ale tiež som sa poslednú dobu stretla s tým, že čašníčky zdute, znudene očami ta vyhadzujú z podniku a pri platení čakajú, ze sa zachováš ako ich zamestnávateľ a dáš im vyplatu 🙈
Casnici majú svoj plat, tringelt je len bonus od zákazníka aj to nieje povinnosť, ale ja nechavam.. zo zvyku

baluinka
27. nov 2022