Aké výživné žiadať pre dvojmesačné bábätko?

tinka_21
6. feb 2013

Ahojte, aj ja som sa bohužiaľ, ako veľa iných mamičiek, ocitla v neľahkej situácii. Som slobodná mamička, mám dcérku, ktorá ešte len bude mať 2 mesiace. Problémy s partnerom začali hneď po narodení malej. Žili sme v ČR, ja som však šla rodiť na Slovensko, keďže sme tam boli sami a chcela som na začiatok pomoc od maminy. Od narodenia malej to však šlo dolu vodou a nevyzerá to nádejne, čo sa týka obnovenia nášho vzťahu. On sa vrátil do ČR, ja som zatiaľ po pôrode u maminy, aký bol aj plán, no vyzerá to tak, že sa nevrátim. Nedávno sa ma prvýkrát od pôrodu spýtal na peniaze, koľko mi má poslať, a aké mám výdavky s malou. Keďže nás dve s malou zatiaľ podporovala a všetko platila mamina, nemám predstavu. Nechcem pýtať ani veľa ani málo. Tak som sa chcela poradiť tu s vami... neviem čo všetko mám zahrnúť. Materskú dostávam z ČR, no cca len 8000 kč, kedže som bola ešte študentka, a pracovala som na dohodu popri vysokej škole.
Zároveň sa chcem poradiť, či vobec a kedy mám začať riešiť výživné aj súdnou cestou, keďže zatiaľ mi chce peniaze posielať.
Obávam sa totiž, že sa nestretnem s pochopením, a situácia sa môže ešte zhoršiť.
Viem však, že mnohé páry, ktoré nie sú zosobášené,a žijú spolu, riešili výživné dokonca len kvoli tomu aby to mali na papieri a mamička mala nárok na dávku v hmotnej núdzi, čo by možno dali aj mne, keďže nemám nič.
Ďakujem vám za pomoc

tajomna21
6. feb 2013

@tinka_21 popytaj sa maminy, kolko "ste ju stali", pis si vsetky vydavky (byvanie, oblecenie, umele mlieko ak nekojis, plienky, proste vsetko) .... + si pripocitaj pociatocne naklady na malicku (kocik, postielka ....) aj to by si mohla od neho ziadat prispevok na to na sude
ale urcite by som dala na sud navrh na urcenie vyzivneho, lebo takto ta nebude moct "vydierat" ak sa pohadate, ak to bude mat urcene sudne