olivieree
12. feb 2017
11828 

Výber ergonomického nosiča pre novorodenca

SKRÁTENÁ VERZIA TU https://www.modrykonik.sk/blog/olivieree/article/vyber-ergonomickeho-nosica-pre-novoroden-31mezo/

Problematika novorodeneckých nosičov

Keďže otázky ohľadom vhodného nosiča pre novorodenca sa neustále opakujú, rozhodla som sa napísať tento článok a snáď trošku pomôcť nováčikom a nosenia neznalým rodičom rozhodnúť sa pred kúpou. Tento článok bude zameraný výslovne iba na nosiče vhodné pre nosenie dieťatka už od narodenia. Nebudem sa venovať neergonomickým nosičom ani noseniu tvárou vpred, o tom všetkom pozri môj predošlý článok tu:

https://www.modrykonik.sk/blog/olivieree/article/prehlad-nosicov-a-ich-rozdelenie-j8xd2h/

Takže začneme. V prvom rade by som rada podotkla jednu vec. Často sa stretávam s rovnakým znením otázky: „Poraďte nosič pre novorodenca, šatku nie, šatky sa bojím“ – paradoxne, a toto je veľmi dôležité spomenúť, maminky/ocinovia ktorí sa na šatku odhodlajú, majú na 99% bábätko takmer vždy uložené dobre a dolaďujú už iba detaily, kdežto väčšina nosičových fotiek (nielen začiatnočníkov!!) je zle – z toho mi vyplýva jediné, a teda, že nastaviť správne nosič je oveľa ťažšie, ako naučiť sa viazať šatku. Myslite na to prosím keď sa budete rozhodovať, či šatku, alebo nosič.

Šatka má nesporne aj mnoho iných výhod:

  • Je univerzálna, prispôsobí sa akejkoľvek postave nosiaceho a rovnako aj akémukoľvek starému a veľkému, či malému, či asymetrickému dieťatku
  • Šatky sa dajú zohnať oveľa lacnejšie ako nosiče – babydoo alebo šanami alebo hoppedizky z bazárika sa pohybujú už okolo 30 eur, kvalitné ergo nosiče z bazárika začínajú obvykle na 60-tich eurách
  • So šatkou uviažete nekonečné množstvo úväzov dopredu, na bok aj na chrbát, variabilita šatky je jej neskutočne úžasná výhoda, dokážete si nájsť presne ten úväz, ktorý vyhovuje vám aj bábätku, ročnému obdobiu, veku bábätka, aktuálnej činnosti ktorú robíte
  • V šatke sa (väčšinou) dojčí oveľa jednoduchšie ako v nosiči - ale toto je prudko individuálne, niekomu na dojčenie vyhovuje viac nosič, a niekomu zase viac šatka
  • Jej výber je v skutočnosti veľmi jednoduchý, oveľa jednoduchší ako vybrať správny nosič
  • V šatke je bábätko pevne obopnuté zo všetkých strán, šatka je ako „druhá koža“, neskutočne pohodlná – žiadny nosič ktorý som doteraz skúšala sa z hľadiska pohodlnosti nevyrovnal šatke, šatka krásne rozkladá váhu bábätka

A to je len pár výhod na začiatok – ak som vás aspoň „nahlodala“, tu je krásny článok o pevnej šatke od Táničky:

https://mamamanosislaskou.wordpress.com/pevna-satka/

Prečo je také ťažké vybrať správny nosič pre bábätko? Pretože každý je iný – má iný bedrový pás (mäkký, tvrdý, stredne tvrdý, veľmi tvrdý, veľmi mäkký), iné ramenné popruhy (viazacie, zaklipávacie, prekrížené, neprekrížené), iný spôsob nastavovania výšky a šírky chrbtovej opierky, iný materiál, z ktorého je ušitý, jednoducho povedané, vyberať nosič je ako vyberať si nohavice – najlepšie je každý jeden si vyskúšať a zistiť, čo vám sadne. Pretože každý človek má iné preferencie a dokonca aj každé bábätko, treba nosič vidieť, omakať, ochytať, dať si ho na seba a dobre nastaviť.

A keďže každé bábätko je iné, niekomu môže byť daný nosič príliš krátky, inému príliš dlhý, niektoré bábätká majú dlhé nohy a krátky trup, alebo naopak, toto všetko môže výber nosiča pomerne dosť komplikovať.

Čiže za mňa, najlepšie riešenie, ak čakáte bábätko, je kúpiť šatku, a keď sa bábätko narodí a vy ten nosič aj tak budete veľmi chcieť, choďte na podporky a skúšajte, čo vám obom sadne.

Budem sa tu snažiť prezentovať hlavne nosiče, ktoré sú u nás bežne dostupné a rozšírené, nebudem sa zaoberať každým jedným zvlášť, a hlavne, budem sa snažiť byť stručná.

Nosiče vhodné pre novorodencov sa delia na tri kategórie, a ja začnem tou, ktorá je podľa môjho názoru pre malé bábätká najvhodnejšia a najlepšie prispôsobiteľná:

Vhodné od narodenia vďaka sťahovaniu/viazaniu:

Značky: Fidella Fusion Baby Size, DidyTai, Fidella Fly Tai Baby Size, Hop Tye, Storchenwiege nosič, Harma Mei Tai, Bondolino, EmeiBaby, Buzzidil Baby Size, Kokadi Flip Baby, Kokadi Tai Tai Baby, Kokadi Wrapcon / Wrapstar / Wraptai Baby, Buzzidil Wrappidil, Connecta, nová Noiga

Tieto nosiče sú podľa mnohých nosiacich – mňa nevynímajúc -  pre malé dieťa najvhodnejšie (hneď po šatke) – väčšinou sú vyrábané zo šatkoviny a teda obopnú dieťatko tak ako šatka a prispôsobia sa jeho telu. Tieto nosiče aj ja najradšej odporúčam na novorodencov, manipulácia s nimi je pomerne jednoduchá a hlavne rýchla. Nosiče sú príjemné, a extra hlavne tie viazacie (ako Fly Tai, Hop Tye, Didy Tai) sa dokážu prispôsobiť akejkoľvek postave nosiaceho. Nosič si pomocou šnúrok alebo iného spôsobu sťahovania prispôsobíte na miery bábätka, zapnete/zaviažete si bedrový pás, priložíte si dieťatko na telo a nosič si zapnete/zaviažete - rýchle, jednoduché, keď chcete dojčiť, jednoducho si dieťatko spustíte nižšie a hotovo. Teda odpadá potreba vkladať dieťatko do akejkoľvek vložky (či už externej alebo integrovanej). 

Výber je skutočne široký, a musím tu poznamenať jednu vec – väčšina týchto nosičov vydrží tak do 9-12 mesiacov (okrem Buzzidilu, vraj, ten vydrží relatívne dosť dlho), záleží samozrejme od veľkosti dieťatka a od toho, ako rýchlo rastie, no práve preto sú také vhodné pre novorodencov – netreba zo začiatku hľadať nosič na „celé nosiace obdobie“. Najlepšie je hľadať nosič pre dané nosiace obdobie ktoré je aktuálne – neskôr môžete nosič predať a kúpiť väčší, ktorý sa zase najlepšie prispôsobí potrebám a mieram vášho dieťatka. Nosiče na svojej cene strácajú len pomerne málo, pokiaľ sa oň dobre staráte, nemusíte sa báť ho neskôr predať za slušnú cenu.

Tu musím podotknúť, že niekoho môže zo začiatku odradiť potreba nosič nastaviť – toto sa môže zdať pomerne komplikované, pretože nosič treba prispôsobiť na šírku, a mnohé aj na výšku, bábätku a jeho mieram, čiže niekedy to naozaj pôsobí ako hotová veda. Preto možno niektorým ľuďom príde jednoduchšie vložiť bábo do vložky, ako nastavovať celý nosič.

Z vyššie menovaných sa najviac teší obľúbenosti nosič Storchenwiege – bedrový pás má na pracku a ramenné popruhy sa viažu, čo je super ak chcú nosiť dieťatko obaja rodičia, poprípade starí rodičia, proste ľudia iných váhových a mierových kategórií, nemusia nosič neustále prestavovať a prispôsobí sa im všetkým bez problémov. Pozor ale na jednu vec – s tým ako dieťatko rastie a rozširuje sa spodok nosiča, sa zároveň rozširuje aj bedrový pás. Toto môže byť problém pre veľmi chudé maminky ktorým nosič môže byť po čase príliš veľký na páse. Ja osobne ešte odporúčam kupovať zanosený Storch z bazárika, keďže zo začiatku môže byť nový nosič trochu tuhší.

Ďalej sú veľmi obľúbené Fidelly – Fidella Fusion Baby Size, plne prackový nosič, veľmi mäkký, nosný tak do 9kg, a Fidella Fly Tai, viazací nosič, ktorý čo sa týka záťaže vďaka spôsobu viazania odnesie bez problémov aj ťažšie deti.

Aj tu samozrejme platí, že najlepšie je vyskúšať, čo vám sadne, či viazací nosič, plne prackový, alebo „half buckle“ – teda polo prackový ako je Storch.

Špeci poznámka pre Ergobaby Adapt: tento nosič nevyžaduje žiadnu novorodeneckú vložku, šírka nosiča sa prispôsobuje pomocou suchých zipsov, a teda výrobca deklaruje, že je vhodný už pre novorodencov. Ja osobne ho ale vôbec neodporúčam (a v českej skupinke Nosíme děti na FCB je taktiež medzi nedoporúčanými nosičmi), keďže je pomerne dosť tvrdý a neprispôsobivý a dieťatko z neho veľmi rýchlo vyrastie (je vhodný do konfekčnej 74), čiže pomer cena/výkon je slabá. Mala som ho doma a osobne by som teda radšej zvolila inú variantu pre novorodenca, za mňa je to krok vedľa od Ergobaby.

Dodatok - ak už Ergobaby Adapt máte, sedí vám aj bábätku a ste s ním spokojné, vedzte že TO je to najdôležitejšie - spokojná matka a spokojné dieťa. A neriešte nič viac 🙂

Koniec hlásenia o Ergobaby Adapt.

Videá:

Fidella Fusion: https://www.youtube.com/watch?v=Z5nROdpC_zs

Storchenwiege: https://www.youtube.com/watch?v=fl9NcwMSjJo

Este jedno video k Storchu od skvelej Luc Rejuk, vraj takto ovela lepsie sedi: https://www.youtube.com/watch?v=MXtyl-07L1U

Kokadi Tai Tai: https://www.youtube.com/watch?v=vWW46s4a0-4

Kokadi Flip: https://www.youtube.com/watch?v=WwzZPh4mvKM

Didytai: https://www.youtube.com/watch?v=5H6YW59VniY

Hoptye: https://www.youtube.com/watch?v=gmYH5YdbRjE

Fidella Fly Tai: https://www.youtube.com/watch?v=age2UoXOIWk

Bondolino: https://www.youtube.com/watch?v=NLsaoFxbrqo

Emeibaby: https://www.youtube.com/watch?v=ZBkhhliZFCo

Buzzidil Baby Size: https://www.youtube.com/watch?v=HBQegYreDBI

Buzzidil Wrappidil: https://www.youtube.com/watch?v=s_TD58WFSRU

Obrázky:

Bondolino, bedrový pás na suchý zips a popruhy sa viažu:

Kokadi Tai Tai - bedrový pás na pracku, popruhy sa viažu:

Kokadi Wrap Tai, bedrový pás aj popruhy sa viažu:

Kokadi Flip - bedrový pás aj ramenné popruhy sú na pracku:

Spôsob regulácie šírky medzi nožičkami:

Emeibaby, plne prackové, opierka sa prispôsobuje aj pomocou krúžkov:

Harma Mei Tai, plne viazací:

HopTye, plne viazací:

Storchenwiege nosič, bedrák na pracku, popruhy sa viažu:

Sťahovanie šírky sedu:

Šírka medzi nožičkami stiahnutá na max:

Buzzidil Wrappidil:

Buzzidil Baby Size, plne prackový:

Fidela Fusion (plne prackový):

Regulácia Fidelly Fusion: na výšku aj na šírku

Fidella FlyTai, plne viazací:

Plne stiahnutá na minimum:

Didytai, plne viazací:

Nosiče s externou novorodeneckou vložkou

Značky: Ergobaby, Boba 4G, Je Porte Mon Bebé, Noiga staršia verzia (ktorá sa už nevyrába), Tula

Externé novorodenecké vložky ja osobne neodporúčam vôbec, z môjho pohľadu je to asi najmenej vhodný spôsob nosenia novorodenca – jednak je pomerne komplikované do nej dieťa napolohovať správne (hlavne pre neskúsených nosičov), druhak – a toto sa týka hlavne vložiek typu Ergobaby – v lete je v nich nepríjemne teplo a v zime, pokiaľ bábätko nosíte na bunde (čo väčšina začínajúcich nosiacich nosí), a oblečiete ho trochu viac, do vložky sa vám už nezmestí, a bez nej je mu nosič príliš veľký. Ďalšia nevýhoda je, že deti z týchto vložiek vyrastú pomerne dosť rýchlo a bez nich je im nosič ešte príliš široký – toto sa dá riešiť tak, že stiahnete telo nosiča šnúrkou, tak aby látka chrbtovej opierky bola bábätku od kolienka po kolienko, toto riešenie je ale skôr núdzové a ja osobne ho preferujem iba v krajnom prípade.

V mojom mini prieskume v skupine Nosíme naše deti na FCB z týchto vložiek najlepšie dopadla Boba – riešenie pomocou externého vankúšika patrí ešte k tým šťastnejším, podobne to má riešené aj JPMB. Polohovanie bábätka týmto spôsobom vraj nie je ani veľmi zložité, ani časovo náročné, vankúšik vraj môže trochu zavadzať kvôli svojim rozmerom (JPMB).

Z týchto nosičov teda vôbec neodporúčam pre novorodencov Ergobaby, Noigu a Tulu

S trochou šikovnosti sa dá odporučiť Boba a JPMB.

Dodatok: PO vzhliadnutí JPMB vankúšika naživo musím napísať, že si osobne neviem v tom malé bábätko predstaviť. Každopádne je dôležité, aby dieťa na vankúšiku nesedelo, ale bolo usadené až ZA ním v chrbtovej opierke nosiča.

Čiže by som veľmi neodporučila ani tieto vankúšikové novorodenecké vložky, keďže laika veľmi lákajú k tomu, dieťatko na ten vankúšik posadiť - dieťa ale v nosiči nemá sedieť, má byť podsadené.

Treba sa vždy u predajcu informovať ohľadom vložky, keďže častokrát ju treba k nosiču kúpiť samostatne, teda nie je jeho súčasťou a nie je zahrnutá v cene nosiča.

Bez vložky sú tieto nosiče vhodné cca od 4 mesiacov, záleží na veľkosti dieťatka 🙂

Videá:

Ergobaby: https://www.youtube.com/watch?v=6SeOwBYCa3o

Boba 4G: https://www.youtube.com/watch?v=Iztq48IeQo4

JPMB: https://www.youtube.com/watch?v=p54m4pMQWz8

Noiga: https://www.youtube.com/watch?v=nIXMKadqK7I

Tula: https://www.youtube.com/watch?v=J6_F33THSjs

Obrázky:

JPMB: vankúšik a golier

Ergobaby vložka:

Napolohovanie staršieho bábätka (menšie vo videu):

Ergobaby v nosiči:

Tula vložka:

Napolohovanie bábätka:

Boba 4G:

Napolohovanie bábätka:

Boba 4G dieťa v nosiči:

Vložky s integrovanou novorodeneckou vložkou

Značky: Liliputi, Manduca, Rischino, Beco Butterfly 2, Zumbucca starší model 2014

Tieto nosiče sú praktické z toho hľadiska, že novorodenecká vložka je súčasťou nosiča, čo je veľmi šikovné riešenie, keďže medzi nosiacim a dieťaťom je minimum látky a vkladanie dieťaťa do vložky je pomerne jednoduché. U Liliputi a Beco je vložka odnímateľná, u Rischina a Manducy je neodnímateľná, ale dá sa zložiť tak že staršiemu dieťatku nezavadzia. Vložka u Rischina je flexibilná do výšky aj do šírky, u Manducy je možnosť upnutia do 3 výškových pozícií po bokoch cvokmi, u Liliputi sa vložka "nasadí" na suchý zips a reguluje takisto pomocou cvokov (dvoch).

Dodatok k Zumbucce - nie všetky staršie typy túto vložku nutne obsahujú, vraj si niektoré maminy nechávali šiť bez nej (keďže im bola na väčšie dieťa zbytočná).

Pokiaľ sa jedná o nosiče s novorodeneckou vložkou, tento typ mi príde najprijateľnejší z hľadiska dieťaťa aj nosiaceho. Má však svoju nevýhodu - vkladanie dieťatka je manipulácia naviac, ktorú nie každé dieťa znáša, a ani každý nosiaci – ja som moju Evku odnosila od jej narodenia v Liliputi nosiči a dosť ma rozčuľovalo, že kedykoľvek som si chcela Evku vybrať von z nosiča (kým bola ešte vo vložke), musela som si niekde sadnúť, oprieť si nohy o vyvýšený bod, vybrať ju z vložky, a zase naopak, ak som si ju tam chcela vložiť, zase sa celé toto muselo zopakovať. Čiže je to pomerne nepraktické a zdĺhavé, a zbytočne sa naťahuje manipulácia s novorodencom.

Dodatok - jedna mamina napísala celkom fajn fintu - ak máte prebaľovací pult, dá sa dieťatko celkom šikovne vložiť do vložky na pulte 🙂

Ďalšia vec je dojčenie – ak chcete dojčiť dieťatko v novorodeneckej vložke, musíte si celý nosič (aj s bedrovým pásom) zapnúť nižšie, čiže ďalšia komplikácia.

Dodatok - dnes som videla maminu nosičku začiatočníčku ako dojčila úplne mini bábätko v Rischine v novo vložke bez toho, aby s nosičom akokoľvek pohla. Klobúk dolu a super správa, že možné je to aj takto 🙂

Ďalšia nevýhoda u týchto nosičov je tá, že bábätko vo vložke musí mať nožičky spočiatku schované „vnútri“ nosiča, na žabku, a toto môže u mnohých detí vyvolať odrážací reflex a následný nepokoj v nosiči. Najlepšie má túto vec vyriešenú Rischino nosič, ktorého vankúšiky sa dajú zahnúť dovnútra a bábätku tak môžu nožičky trčať von.

Dodatok - nie každé bábätko dovolí nožičky takto "rozkročiť", hlavne zo začiatku, dokonca ani v Rischine, ale nie každému bábätku to vadí, takže netreba sa toho nijak "preventívne" báť, naozaj treba vyskúšať 🙂

Keď dieťatko z vložky vyrastie, opäť sa rieši rovnaký problém ako u externých novo vložiek – nosič je dieťatku ešte príliš široký, ale vložka už malá. Toto sa opäť dá riešiť stiahnutím nosiča, v krajnom prípade, opäť má ale toto najlepšie riešené Rischino, kde sa dajú vankúšiky zahnúť dovnútra nosiča, tým sa nosič zúži na potrebnú šírku.

V mojom prieskume som si všimla pár vecí ohľadom týchto nosičov – niekomu manipulácia pri vkladaní do vložky vôbec nevadila, niekomu to liezlo na nervy rovnako ako mne a niekomu to naopak veľmi vyhovovalo, niektorí ľudia mali pocit, že dieťatko je vo vložke bezpečne uložené a nehrozí mu vypadnutie. Rovnako rozdielne boli aj reakcie detí, čiže opäť platí, ako pri všetkých nosičoch, treba vyskúšať.

Požičiavala som začínajúcej „nosičke“ Rischino Standard a môj veľmi obľúbený Hop Tye (viazací nosič bez vložky, regulovateľný na výšku aj šírku), aby si vyskúšala oboje a rozhodla sa čo jej bude viac vyhovovať – vybrala si Rischino, tento typ novorodeneckej vložky jej sadol. Inokedy som mala zase dve mamičky, ktorým tento typ vložky absolútne nevyhovoval a naopak si veľmi pochvaľovali nosiče typu Hop Tye a Kokadi Flip.

Čo sa často vyskytovalo v prieskume – maminky sa sťažovali na Manducu, pripadala im pomerne dosť tvrdá a neprispôsobivá pre tak malé bábätko, toto sa ozývalo asi najčastejšie. Manduca väčšine deťom skutočne sadla až tak okolo pol roku. Na druhú stranu je to asi najrozšírenejší nosič v našich končinách.

Liliputi – ten sa vyskytuje už menej často, je podobný Manduce, o niečo mäkší a príjemnejší, vložka je odnímateľná a uchytáva sa na suchý zips, ale riešenie jej zapínania je podľa mňa pomerne dosť nešťastné – zapína sa na cvoky do takého akoby „tunelu“ ZVONKA chrbtovej opierky a je tam pomerne dosť náročné vopchať prsty (priateľovi sa tam ani nezmestili) – čiže toto bolo z môjho (a mojej sestry) pohľadu asi najviac otravné.

S Becom ani Zumbuccou osobné skúsenosti nemám, doplním neskôr.

Rischino Standard je z týchto nosičov asi najlepšie riešený – novorodenecká vložka je regulovateľná na výšku aj na šírku, dokáže sa teda prispôsobiť rôzne veľkým bábätkám, upína sa do „klipsov“, teda toto je pomerne rýchle a nenáročné, vankúšiky na nosiči sa dajú zahnúť, čiže nožičky môžu ísť von, chrbtová opierka je veľmi príjemná a tenká.

Tu by som rada poznamenala jednu vec – ja osobne pre novorodencov odporúčam Rischino buď látkový (tie sú neskutočne príjemné už od novoty) alebo šatkový zo šatky Sŕdcka (tá je relatívne rýchlo zanosená a mäkká), ak chcete z inej šatky je dobré kúpiť už zanosený, keďže šatky typu Dunaj, Malachit, Úsvit bývajú veľmi tvrdé a teda aj nosiče z nich sú na začiatku pomerne dosť tuhé a pre novoška to nemusí byť zrovna ideál. Čiže na toto si treba dať pozor.

Ak by som to zhrnula, z týchto nosičov najviac odporúčam Rischino Standard látkový, potom Zumbuccu (dnes sa už tento typ ale nevyrába a tak sa dá zohnať iba v bazáriku pri troche šťastia), Liliputi, Beco a až úplne nakoniec Manducu (ktorej kúpa sa komplikuje aj kvôli fejkom ktorých je na trhu obrovské množstvo).

Videá:

Manduca: https://www.youtube.com/watch?v=QrgP87fRnE8

Beco Butterfly 2: https://www.youtube.com/watch?v=FVEyiSCcCiQ

U Beco pozor na Beco Gemini, to je klokanka, nevhodný nosič, Beco Soleil má zase externú novorodeneckú vložku.

Technika vkladania je u Zumbuccy, Liliputi aj Rischina rovnaká ako pri Manduce, ale keď nájdem videá aj k týmto nosičom, doplním.

Obrázky:

Rischino: všimnite si klipsy do ktorých sa vložka uchytáva, šikovné a rýchle riešenie, regulovateľné, gumičky po bokoch vložky zase umožňujú výškovú a šírkovú variabilitu

Dieťa v nosiči (nie som si istá či vo vložke) - každopádne tu je vidieť ako sa dajú zahnuť vankúšiky dovnútra a dieťaťu trčia nôžky von:

Manduca - toto je vlastne aj spôsob akým sa dieťatko vkladá dnu, musíte pri tom sedieť:

Rozložená vložka a zložená:

Zapnuté bábätko:

Manduca dieťa vo vložke v nosiči, zamerajte sa na nožičky, toto môže mnohým deťom vadiť, vyvolávať odrážací reflex a spôsobovať diskomfort:

Beco Butterfly 2:

Zumbucca:

Liliputi:

Toto je ten tunel s cvokmi do ktorého sa cvoky zapínajú. Pomerne dosť úzky:

Toľko teda k problematike výberu nosiča pre novorodenca, ak by mi ešte niečo napadlo, doplním a dopíšem, poprípade ak naberiem ďalšie skúsenosti s ostatnými nosičmi, doplním. Článok sa budem snažiť priebežne aktualizovať.

Recenzie (rôzne) nájdete v tomto článku na konci:

https://www.modrykonik.sk/blog/olivieree/article/prehlad-nosicov-a-ich-rozdelenie-j8xd2h/

Požičovne: 

http://stastnamama.sk/eshop/pozicovna

http://www.nosime.sk/category686-pozicovna

http://nosimevsatke.sk/index.php?route=product/category&path=127

http://www.ergonomickenosice.sk/pozicovna-ergonomickych-nosicov-a-satiek/

https://www.facebook.com/pozicovna.eliterka/?fref=ts

https://www.facebook.com/pozicergoprebabatko/?fref=ts

http://www.klbkostastia.sk/pozicovna/

https://www.facebook.com/Nos%C3%ADm-a-pom%C3%A1ham-225724861179701/?fref=ts

https://www.facebook.com/ErgoRent/?fref=ts

https://www.facebook.com/mybaby.babywearing/?fref=ts

Dobrý deň.. chyba mi tu ergo baby adapt 🙂 ten mám ja 😂

12. feb 2017

@zuzuzv vidíš, doplním - ale dopredu upozorňujem že to nebude pozitívne odporúčanie 🙂

12. feb 2017

Doplnené 🙂

12. feb 2017

Hotová veda toto,asi len predsa len pôjdem do satky

12. feb 2017

@v3v3rica áno, paradoxne šatka je veeeľmi jednoduchá vec. Vôbec sa jej netreba báť. Minule bola na podporke jedna mamina, šatkujúca, chcela vyskúšať nosiče, a teda sama povedala, že to je hotová veda, že asi radšej ostane pri šatke... 🙂

12. feb 2017

Akože nosiče sú super praktickí pomocníci, ale skôr pre väčšie deti 🙂

12. feb 2017

@miskabiska adept pre FB a magazín? 🙂

12. feb 2017

@redlola dakujem 🙂
skvelý článok, moja úcta k zozbieraniu informácií a spracovaniu.
ešteže nie som cieľovka, toľko typov... stratila som sa v prvej tretine 😀 Normálne som rada, že toto nemusím riešiť 😀

12. feb 2017

@olivieree úplne super vyčerpávajúci článok, ďakujem zaň😊
Prvorodenú som odnosila v Manduce a Tule Toddler, teraz mám nachystanú šatku Slncia a nosič Rischino, takže spokojne čakám na pôrod (ktorý mal byť akože dnes😅 ).

12. feb 2017

@zelovocka drzim palce nech vsetko dobre dopadne 🙂 slniecka su uzasna satka, urcite v nej bude babatku skvele 🙂 a Rischino je velmi prijemny nosic 🙂

12. feb 2017

@miskabiska dakujem 🙂 tolko typov a nove neustale pribudaju - niekedy ani ja nestiham, drviva vacsina znaciek tu ani nie je 😀

12. feb 2017

Skvelý článok, dúfam že pomoze mnohým maminkám. Aj ja by som ho ocenila rok dozadu ale to už nejde zmeniť. Ešte som chcela doplniť ze Cybex má ergonosic s novo vložkou (Cybox my.Go) veľmi podobný manduce. My sme používali ten🙂

13. feb 2017

Parádny článok, vďaka. Ináč tiež som z tých čo mali najprv obavy zo šatky a nakoniec satkujem od začiatku, doma mám aj dva nosiče (manducu a Lenku) a napriek tomu stále používam len šatku lebo mi je to jednoduchšie a príjemnejšie 🙂 možno keď bude malinká už behať tak zas skúsim prejsť na nosič 🙂

13. feb 2017
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@lusiana999 mne sa zdá že tam nemá dobre zahúateny chrbátik a nôžky nie sú dostatočne vyššie ako ritka ale možno ho mám len zle nastavený.. maly má cez 5kg a je v ňom spokojný

13. feb 2017

@lusiana999 •*zagulateny

13. feb 2017
Komentár bol odstránený

@gabikaz dakujem krasne 🙂 a ano, uz som ich par videla, ale zase nechcem tam davat vsetky, uz aj tie co som tam dala je podla mna prilis vela 🙂

13. feb 2017

@ivanapetrasova ja som tiez satkomaniak :D akoze doma mam asi 5 nosicov ale vyuzivam ich minimalne, skor na poradenstvo alebo ked niekto potrebuje pozicat. Inak satka, stale, aj ked uz mala beha, proste som este nenasla ziadny nosic ktory by mi bol taky pohodlny 🙂

13. feb 2017

@lusiana999 clanok je subjektivne zhodnotenie mojich skusenosti a skusenosti maminiek na FCB v skupine Nosime nase deti a adminiek z Nosime deti (ceska skupinka), v ktorej Ergobaby Adapt napriklad vobec neodporucaju - cize to nie je moj vymysel a nie som teda jedina ktora ma nan takyto nazor. V skupine Nosime nase deti na FCB (slovenskej) ho testovalo cez 20 mamiciek, ich recenzie si mozes precitat v albume recenzii, drviva vacsina ma rovnaky nazor ako ja. Viac k tvojmu prispevku nemam co dodat.

13. feb 2017

@zuzuzv kludne mi posli fotky do spravy, rada ti pomozem ho spravne nastavit. Ale v prvom rade chcem aby si vedela ze najdolezitejsie je spokojne babo a spokojny rodic. TO je dolezite a to je alfa a omega nosenia 🙂

13. feb 2017
Komentár bol odstránený

@lusiana999 Ergobaby ako značka ktorá ide z kožou na trh si musí byť vedomá toho, že ich nosič bude aj terčom kritiky, a nielen chvály. Pasuje sa s tým každý výrobca, už je iba na ňom, ako sa ku kritike postaví - či si ju vezme k srdcu a zlepší sa, alebo ju bude ignorovať. Nech sa mi tí kompetentní zástupci ozvú, nemám s tým problém, možno spoločne dospejeme k lepšiemu nosiču 🙂 alebo môžu kľudne mávnuť rukou nad mojím názorom.

13. feb 2017
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@lusiana999 som satkarka, no prešlo mi rukami viacero značiek nosičov. Tiez sa prikláňam k názoru, že existuju lepšie a pohodlnejšie nosiče ako je ergo, či manduca. Ich ďalšou veľkou nevýhodou je aj to, že sa často fejkuju. Ak si ich chce človek kúpiť v obchode, sú drahé a ak z druhej ruky, nemá istotu, či ide o pravé originály. Ak si dohre spomínam, ergo ma unikátne výrobne čísla, podľa toho sa dá skontrolovať originalita.
Ich ďalšou nevýhodou je, že farby časom blednú. Čo sa málokedy stane pri šatkovych nosičoch. Môže byt za nimi aj cela fabrika odborníkov, je to fakt, ktorý hra v ich neprospech.

13. feb 2017
Komentár bol odstránený

Tu nikto nespini ergobaby ako znacku, autorka clanku len pise ze ergobaby neodporuca pre novorodencov, lebo jeho riesenie pomocou novorodeneckej vlozky nie je idealne (co nie je, je to kompromisne riesenie aby sa dal vyuzit jeden nosic od zaciatku az do konca).
Ad kauza adapt - maminkam za testovanie nikto neplati, nie je dovod aby ich recenzie boli zaujate.

13. feb 2017

Pokial viem tak autorka clanku nema dovod byt zaujata (z komercneho hladiska), toto je vsak clanok na osobnom profile preto je jej pravo odporucat nosice podla vlastnych preferencii.

13. feb 2017
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@lusiana999 prosím vás, čo riešite. Ergo je fajn nosič. Ale sú aj lepšie. To hovorím ja ako bezny plebejec. Nikým platený, súkromná osoba, ktorá nosí cez dva roky v rôznych druhoch nosičov a šatiek.
Tak je na výrobcovi aby sa prispôsobil trhu. Ergo ma svojich zastancov

13. feb 2017
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@olivieree

Dobrý večer, nedá nám nereagovať na danný článok, ktorý verejne očierňuje svetovo uznávanú a hlavne oceňovanú ergonomickú značku Ergobaby, ďakujeme pekne za upozornenie na tento článok.
Milá adminka, veľmi nás mrzí, že vďaka svojmu článku očierňujete a zavádzate mnoho mamiek, ktoré si prečítajú tento váš článok, kde ani neuvádzate aktuálny stav k značke a doplnkom Ergobaby viď. neaktuálne foto. Značka Ergobaby je celosvetovo známa, podporovaná a milovaná značka, stojí si za svojou kvalitou, ide o amerického výrobcu, ktorý distribuuje ergonomické nosiče do celého sveta a to vždy pod záštitou dôrazu a apeláciou na 100% zdravotnú bezzávadnosť po stránke ortopédie detí- mezinárodná zdravotnicka organizácia International Hip Dysplasia! Za ich zrodom a schválením stojí celé konzílium lekárov – odborníkov. Firma Ergobaby by nikdy nepriniesla na trh produkt, ktorý by bol ako sa vyjadrujete vy v prípade nosiča adapt –krokom späť. Preto tento váš nevhodný článok, ktorý je zavádzajúci a očierňuje značku Ergobaby postupujeme na právne oddelenie do Nemecka.
Vašim jednaním sa dopúšťate hanobeniu značky a odklonu od pravdy. Váš subjektivny názor je názorom iba vašim, ani nepatríte medzi lekárskych odborníkov, čo vás neopravňuje zavádzať tu natoľko deštruktívne a očerňujúce informácie, vďaka ktorým uvádzate do neistoty tých, ktorí nosiče Ergobaby používajú a sú s nimi spokojní.
Prajem vám pekný večer Babygroup.

13. feb 2017
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@lusiana999 Nechapem co riesis. Je to na sukromnom blogu. To, ze sa to objavilo v nosiacich skupinach, je v poriadku, su tam povolene clanky o noseni. Da sa tam o tom diskutovat v ramci pravidiel, ktore maju dane skupiny nastavene.
Toto je subjektivny nazor skusenej nosiacej zeny, to je cele. Kazdy si moze urobit svoj nazor.
Nikto neociernuje firmu Ergobaby, naopak, Ergobaby Organic je bezne v nosiacich skupinach odporucany ako vhodny ergonosic (narozdiel napr. od Ergobaby 360 a nech mi nikto nehovori, ze ked sa pouziva podla navodu celom od rodica, tak ze je to vhodne nosenie a ze to nebol napr. tiez krok spat od klasickeho organicu).
Skupinka na Fb si moze zakazat a povolit co chce a nastavit pravidla ake chce, pretoze je zalozena nejakymi osobami a tie tvoria jej pravidla, nie je ziadnym "majetkom" verejnosti.
Ja ked si tu ako sukromna osoba napisem clanok o nosicoch, tak sa napr. taka Manduca moze aj od jedu roztrhnut, ale prosto zenam s velkostou XS ju v zivote neodporucim, lebo na pase im nemoze sediet (ak maju pas 65cm a menej), vzdy im pas spadne na bedra. Takze ano, moj muz ju 5 rokov vychvaluje do neba, ale ja ju nosim len ked musim a vsetko ostatne poziciam z domu. Lebo mi je pohodlna. A darmo ma integrovanu novorodenecku vlozku, ked 2m dieta do nej poriadne clovek nenapasuje, lebo vlozka mu byva vacsinou uz mala a bez vlozky mu je to velke. To je prosto dan za to, ze sa niekto snazi niekto urobit uni nosic - vzdy pride faza, kedy to nebude celkom ono. Ale darmo ja toto vysvetlim svojmu chlapovi, ked najblizsie bude nosit nasu takmer 2-rocnu dceru, aj tak si ju zas da do Manducy. A ja to respektujem.

13. feb 2017

*nepohodlna

13. feb 2017

@anjelik2150 ergobaby urobilo uz krok spat svojim modelom 360, nevidim dovod, preco by tak neurobilo pri dalsom nosici (netvrdim ze sa tak stalo, lebo adapt nemam vyskusany, ale vzhlaodm na model 360 by som to vobec nezavrhovala 😉)

13. feb 2017
Komentár bol odstránený

@ivanka.7 kopírujem vyjadrenie z firmy Babygroup ani ergo 360 nieje žiaden krok vzad, to len pár ľudí si to stále zve vysvetľuje a porovnáva to s visítkom: Vážené maminky, prosím než začnete o něčem diskutovat a něco očerňovat ne vždy vhodně zvolenými slovy, rádi bychom Vás poprosili o přečtení a informování se o nosítku Ergobaby Four position 360 na odkazu, který uvádíme níže. Prosím rádi bychom se k této diskuzi také vyjádřili s postojem jako firma Ergobaby. Ergobaby je americký výrobce, který distribuuje nosítka do celého světa a to vždy pod záštitou důrazu a apelace na 100% zdravotní bezzávadnost po stránce ortopedie dětí! Když se pořádně na nosítko 360 podíváte, ať na prodejně či na fotkách, je zřejmé, že v každé poloze jsou nožičky dítka perfektně stabilizované v poloze M. Dále zde hovoříte o zádech. Ergobaby je si vědomé vzhledem k dlouhodobým průzkumům, spolupráci s ortopedy a působením na trhu o tom, že záda u dítěte musí být do písmene C. V poloze směrem vpřed je dítko podsazeno zadečkem do kapsy nosítka a tím se právě páteř krásně zakulatí i v této diskutované poloze. Navíc v návodu i na stránkách výrobce je jasně napsané, že poloha vpřed je vhodná až od určitého věku dítěte na kratší dobu během dne, kdy samo drží hlavičku a již je pro něho objevování světa vhodné. Jinak poloha je určená do klidného prostředí, přírody, domů…kde není dítě vystaveno velkému ruchu a je dobré s dítkem komunikovat například držením ručiček, aby vědělo, že jste mu stále nablízku. Berte tuto polohu jako možnost, kterou spousta rodičů vyhledává a rozhodně za dobu působení Ergobaby na trhu nezpůsobilo toto nosítko žádnému miminku ortopedické potíže. To by asi nedopadlo dobře, jak jistě chápete vzhledem k soudním možnostem,-) Děkujeme, že jste si toto přečetli a trošku popřemýšleli o diskuzi viz výše. Natálie z Ergobaby

13. feb 2017

@lusiana999
@anjelik2150

Baby, nadych, vydych, uvedomte si ze toto je clanok, moj osobny sukromny subjektivny nazor 🙂 nikomu nosic nezakazujem, iba ho neodporucam pre novorodencov, to je vsetko, Zem sa toci dalej 🙂 to co tu predvadzate vy dve je brutalna negativna reklama voci Ergobaby, pokial sa takto chovaju jeho zastupkyne na SR a CR, je to hanba. So sponsoringom tohto clanku nemam nic spolocne, netusim o com je rec ani. Kazdopadne, ak mi date svoje mena, rada napisem na centralu Ergobaby akych to maju podarenych zastupcov a aku uzasnu reklamu robia firme. A ked ma fakt nastvete skopirujem to aj do clanku a uvidi to ovela viac ludi ako iba citatelky tychto komentarov.

13. feb 2017

@olivieree to preto, že si hájime vaše neustále osočovanie a stojíme za značkou Ergobaby, ktorá má miliony spokojných užívateľov po celom svete a vy týmto čo píšete a hlásate v sukr.skupinách ľudí len zneisťujete? prepáčte toto je už silná šálka kávy, máme všetky vaše vyjadrenia aj fungovania skupín od jednej z vás, ktorá sa už na vaš chod skupín nemôže ani prizerať a vrcholne nesúhlasí s tým, čo v skupinách robíte, asi by sa to užívateľom nepáčilo.

14. feb 2017

@anjelik2150 mne to pripomína situáciu akoby sa koncern BMW hneval za to, že ho všetci napodobnuju a za to, že na fórach si ľudia píšu, že sú bavoraky drahé a rovnaku, ak nie lepšiu, službu im spraví aj Opel. To chcete zakázať všetkým ľuďom rozprávať? Alebo pokutovať každého kto nepovie nič pozitívne na váš produkt? Trochu detinsky prístup.
A dobre, že ste posunuli info firme. Možno sa zbadajú, že doba sa zmenila a treba sa prispôsobiť.

14. feb 2017

@lusiana999 tvojim obrázkom Fittnesky by som sa tu neoháňala lebo babatko tam má maximálne zle uložené, dieťatko sedí naa bedrovom páse, malo by sedieť v látke nad bedrobým pásom. Bedrový pás zapnuť vyššie nad pupok dotiahnuť maximalne a dieťatko uložiť za bedrový pás. Dalej má velmi zle dotiahnuté ramenné popruhy dieťatko od mmainky odstáva. A teda tiež by som si velmi rada pozrela kde je ten článok sponzorovaný možeš nam to tu ukázať? Ja som to totiž nenašla 😉

14. feb 2017

@lulu939075 zasponzoroval ho sam fb alebo mozno mk ked sa ukazalo ze je citany. Aj mne tak vyhadzuje na fb ako sponzorovany blog od jednej znamej a ona si ho teda nesponzoruje 😉

14. feb 2017

@redlola ja nevychadzam z uzasu nad tymto absolutne neprofesionalnym pristupom. Ergobaby firme napisem, rada ich informujem akych maju na Slovensku zastupcov.

14. feb 2017

@olivieree milá pani firma Ergobaby už rieši vás a dostali komplet všetky prinscreeny z niekoľkomesačného diania na stránke, kde ste adminkou. Kde názorne neodporúčate nosiče ergobaby, maminka, keď vloží foto tak hneď jej píšete, čo si to kúpila aby to vrátila na predajcov a tiež aby to predala ďalej. Asi vám práve z firmy Ergobaby nikto nič nepodplatil, keďže dokola opakujete tie isté značky. Aj vaše posledné oznámenie a následne vyjadrenie k firme a komenty všetko je to v správnych rukách. Áno zaplatil sa sponzoring, len verím, že za stránkou ktorú spravujete a za vašimi vyjadreniami si stojíte. pretože nedovolíme špiniť meno Ergobaby a zneis´tovať ľudí na základe vášho subjektívneho pohľadu. Pekný dník prajem.

14. feb 2017

Ja len toľko napisem ze som mala lepsie nosiče ako je ergobaby a pre malicke novorodeniatko ho nikdy odporucat nebudem.

14. feb 2017
14. feb 2017

@anjelik2150 vidis, ja som akurat odoslala Ergobaby email so staznostou na Luciu Kopcovu 🙂 inak tie printscreeny by som aj ja rada videla, kde maminku presviedcam aby vratila co si kupila, kedze tymto stylom ja fest nikdy neradim pokial sa nejedna vyslovene o klokanku 🙂 inak skupinka je sukromna, akekolvek vynasanie z nej je porusenim pravidiel skupiny - a vase obvinenie ze ma ktokolvek podplatil je asi jedina pravne riesitelna vec na celej tejto cirkusade.... 🙂 zacinate byt ludom na smiech, a prezentujete Ergobaby v tom najhorsom svetle.

14. feb 2017

@anjelik2150 este jedna vec, v mojom clanku Prehlad nosicov mam Ergobaby Original aj Ergobaby Adapt uvedeny medzi odporucanymi nosicmi (akurat nie pre novorodencov), teda medzi X inymi znackami, ktore tiez povazujem za ok a vhodne. Kiezby mi aspon polovica z tych znaciek zaplatila za tieto clanky...ja sprosta to robim zadarmo a z vlastnej vole pomoct ludom zorientovat sa.... :D

14. feb 2017

@anjelik2150 nehnevajte sa na mňa, ale to čo tu riešite je smiešne... stojím za
@olivieree, ergobaby by som žiadnej mamičke na nosenie novorodeniatka neodporučila, zo svojich osobných skúseností aj zo skúseností mojich priateliek. Nikto tu značku Ergobaby neosočuje, možno by nebolo pre vás na škodu naučiť sa čítať medzi riadkami 🙂

14. feb 2017

@olivieree haha tak naozaj ste už na smiech tu sťažnosť by som rada vidieť. Už sa veľmi tešíme na odpoveď výrobcu aj to, čo dnes opäť predvádzate v skupine na SR. Máte naozaj odvahu. Viac s vami nekomunikujem sú nato ľudia, všetky prtsc zo skupiny sú poslane na centrálu ergo, toto už bola posledná šálka kávy a nebudeme sa prizerať ako očierňujete značku.

14. feb 2017

@olivieree ano videli, sme že za chodu ste menila vyjadrenia, pani zlatá máme vašu pôvodnú verziu zálohovanú, ktorou ste chcela zneisťovať ľudí.

14. feb 2017

@olivieree na smiech ste tu jedine vy, nebudem s vami riešiť nato sú tu ľudia a už všetky podklady majú na stole. Viac vás žiadam aby ste nešírila neprávosti a stála si za svojim vyjadrením, keď tvrdíte, že je pravdivé. ďakujeme osobe, ktorá sa na vaše ťahy v skupine už viac neprizerá ale keď sa vyjadrila k čomukoľvek bola zmazaná a boli jej prikazane veci od adminov hlavných, takže takto fungujete spravodlivo.

14. feb 2017

@olivieree prepáčte ale už dlhe mesiace a roky sa prizeráme tomuto nezmyselnému šíreniu nepravdy a ohováraniu značky a nebudeme ako ostatní ľudia vo vašej kvázy skupine a držať ústa a keď sa vám nepáči mažem komenty a preč zo skupiny, bez udania dôvodu. Áno takto to u vás funguje.

14. feb 2017

@anjelik2150 zabudli ste napisat ze pekny vecer. Mimochodom tak prepracovany clanok :-O muselo to stat tolko sil ...

14. feb 2017

@olivieree pocuvaj, ja som ani nevedela, ze ty si taky poloboh nosiaci, co povies, tak to ludia kupuju.:D

14. feb 2017

Klobúk dolu.. úžasný článok, ktorý pomôže mamičkám ako si vybrať a hlavne ukazuje obrázky ako sa s ním narába pred tým než si ho kúpila skúsenosti ... Som rada že niekto také napísal že si vôbec na to zrobil čas..Určite tento článok budem zdieľať medzi svojimi priateľmi aby sa mohli aj oni čosi dozvedieť ...Pre mňa je to TOP článok.❤

14. feb 2017

Paradny prehlad, ani som netusila kolko tych nosicov vlastne je a som rada, ze mam jeden z tych spravnych. Dakujem @olivieree za zozbieranie vsetkych nazorov a skusenosti.
A este k tym "ergozenam"... tieto dve damy, ktore tak "srdcervuco" obranuju svoju znacku maju podla MK profilov skusenosti akurat s kocikmi, ktorym robia reklamu... mozno by bolo fajn keby ste si @anjelik2150 a @lusiana999 precitali este raz, ale CELY clanok a nielen tu cast o Ergobaby...
Lenze sa obavam, ze to aj tak nepochopite. Pri vasich vyjadreniach sa mi vynara iba jedine.. "Komu neni vzhuru dano, v apatyce nekoupi!".
Uzite si to so staznostami, a hlavne PEKNY VECER!

14. feb 2017

Skvely clanok, klobuk dolu, aku si si s nim dala namahu. Aj ked satka je satka pre novorodenca, je vela mamiciek, ktore proste chcu nosic. Tiez obcas mam problem, ze aky je najvhodnejsi, kedze mne male deti nosice odmietali. A cela kauza ohladom Ergo je az smiesna, osobne ich nikdy neodporucam. Som sukromna osoba, zazalujete aj mna?

14. feb 2017

@ludmilajulka dakujem velmi pekne, dalo to zabrat celkom 🙂

14. feb 2017

@lumoska no ja som z toho v soku, zase mam byt mesiac na co namyslena 😀

14. feb 2017

@luno dakujem krasne 🙂

14. feb 2017

@olivieree keby len mesiac!!!!:D
@lulu939075 aaa Luci, ty si celu tu nemenovanu skupinu vymyslela! ....tusim si najblizsie vypytam autogram.🙂

14. feb 2017

@tery3018 obe slecny alebo panie su zastupcami Ergobaby,.Joolz a Suavinex na slovenskom trhu ale z toho co som o nich pocula sa vraj nevyznaju ani v nosicoch, ani v kocikoch, tak neviem.

14. feb 2017

@tamoulik ja sa tiez vzdy vratim k satke. Este som taky pohodlny nosic neobjavila 🙂

14. feb 2017

@lumoska jeej bude autogramiada 😀

14. feb 2017

@olivieree to mi bolo jasne hned, ved su "nabrifovane" ako sa na spravnu US firmu patri :D ale aspon robia reklamu clanku, ktory si teraz precita viac ludi ;)
A ked budete davat tie autogramy v nemenovanej skupine, tak od teba chcem, lebo si pre mna uplna bohyna vo viazani satiek ;) :D

14. feb 2017

Mne sa stačí pozrieť na predajný album a mám pocit, že tí Američania sú príšerne nekreatívni :D článok je super, som rada, že si spomenula menej známe Bondolino...sesternica z Nemecka nosí v ňom a aj nám bol celkom pohodlný 🙂

14. feb 2017

Super článok a preto som ho aj zdieľala na fb...ja som síce tiež za šatku pre novoška, tomu sa nič nevyrovná 🙂
A paničky nech sa aj poskladajú, sú trápne. Týmto som rada, že ergobaby nemám, ani nechcem a nikomu nebudem radšej ani odporúčať! A nie kvôli tomuto článku, ale kvôli osobám, ktoré ho tu údajne zastupujú a takto sa správajú!! Dúfam že aj prtsc tejto vašej nekorektnej a trápnej konverzácie je na tom stole! 😂

14. feb 2017

@grika Tiez mame doma bondolino, a bol to muzov top nosic.

14. feb 2017

Ach jo. Damy z ergobaby ste fakt famozna dvojka. Mozno ste len dvojjedina. To je jedno. Asi vas mama zabudla naucit ze hovno smrdi najviac ked sa rozmazava.
Neodprucat nieco a zakazovat resp ociernovat su dve rozne veci. Robite z komara slona a samy skodite ergobaby znacke viac ako udajne tato recenzia .

Uz sa tesim az vas pravnici ergobaby vysmeju ze ste narobili uplne zbytocne coromoro pod sukromnym blogom a este mu aj pomohli zvysit citanost.
Big facepalm.

A nezvadzajte o tom za co sa zo skupiny NND vyjazuje.
Btw nechcete nas zazalovat vsetky co sme si hocikedy co i len raz dovolili neodporucat ergobaby?
Osobne s nim mam skusenost a hoci bol fajn (starsi model) v jeho cenovej relacii a aj lacnejsie hocikedy s cistym svedomim milerada odporucim maminam a oteckom stokrat lepsie nosice. . Slobodne ma zalujte ....

14. feb 2017

Baby
@olivieree
@lumoska akože moj autogram má obrovsku cenu :D Ešte budem rozmýšlať či sa vas vobec pri najbližšom stretnutí budem poznať :-P

15. feb 2017

Ja by som prosila, kedze ludia nadobudli jasnu predstavu o tom, ze nie autorka recenzii, ale vy dve ste poskodili meno znacky, aby ste nas potom informovali, ako Ergo voci vam zakrocilo aj s oddelenim pravnikov :D.

15. feb 2017
Komentár bol odstránený

@deniseee a ostatné zbytočne sa vyjadrujete a pridávate, všetko je posunuté ďalej na právne oddelenie a pani autorka dostane odpoveď toto už je na riešenie pre iné osoby, ktoré nedopustia ničenie dobrého mena celosvetovej značky.

15. feb 2017

@anjelik2150 obávam sa, že aj vy ste zrelá na riešenie pre iné osoby 😇💃

15. feb 2017

@lusiana999
@anjelik2150 baby vy ste majsterky reklamy a ani o tom neviete. Toto čo ste tu spravili má za následok jedine poškodenie mena firmy ktoru zastupujete. Ale nepoškodzuje ho autorka článku ale vy dve svojim nevhodným spravanim. Zjavne ste marketing neštudovali. A keby ste boli napr moje zamestnankyne tak by som asi s vami mala vážny pohovor o tom ako sa spravat k zákazníkom, aj k tým potencialnym. Ale dobrú službu robíte aspoň autorke clanku, lebo vďaka vám sa roznesie medzi viac ľudí. Tak nabudúce si radšej lepšie rozmyslite kým začnete konať.

15. feb 2017

@ivanapetrasova ste určite znalá zákona, tieto postupy a veci ďalej prenechávame na vyšší level.

15. feb 2017

Ergo baby, byť na vašom mieste, radšej zmazem všetky komentáre a ticho šúcham nohami a modlím sa, aby bolo z toho iba napomenutie od šéfa. Ako Vám napísala dáma vyššie, z marketingového hladiska ste to dobre domrvili. Robíte tu plecia, vyhrážate sa stále nejakými právnikmi a printscreenmi. Však ok. Reálne autorka nijako neporušila pravidlá hospodárskej súťaže, ani nemá nekalé obchodné praktiky. Iba napísala že neodporúča nosič pre novorodencov. Čo jej potvrdilo viacero pouzivateliek. Tak namiesto toho, aby ste tu robili humbuk, ste mali radšej s tými printscreenmi utekat na centrálu, nie za právnikmi, ale za šéfmi, že "Aha: toto sa nepáči našim potenciálnym zákazníkom, čo ideme s tým spraviť? Ako zvýšime predaj?" Produkt nemôžete nanútiť ľuďom, aby ho mali radi, keď ho nemajú radi, resp sú iné, ktoré majú radšej a teda aj v prípade kúpy rozhodnú preferencie.

@anjelik2150
@lusiana999

@olivieree ty nás dúfam budeš informovať o tom ako sa ti firma ospravedlnila za neprofesionalitu svojich zamestnancov a ako ti navrhla recenzovanie jej produktov. Pripadne samotné ergo príde s tým, že ponúkne v tej 15tisicovej skupine lokálnym skupinám svoje produkty na testovanie.
Vážená spoločnosť Ergo (resp jej zástupca), touto cestou prihlasujem trnavskú regionálnu skupinu nosiacich rodičov do testovania vašich výrobkov.

15. feb 2017

@anjelik2150 rada si počkám na výsledok od ľudí z vyššieho levelu. Ale bez ohľadu na na to, nič to nemení na tom, že z pohľadu marketingu značky ste to veľmi veľmi velmi pokašľali (a v tejto oblasti som teda znala nie len vzdelaním ale aj profesionálne). A zaslúžili by ste si pokarhanie z "vyšších levelov" lebo šmahom ruky ste nevhodným správaním prišli o dosť veľa možných zákazníkov. A v biznise (aj v tom s nosičmi) ide len o získanie si zakaznika.

15. feb 2017

@olivieree jani, stojim za tebou a suhlasim uplne v tom, ze ergo adapt neodporucam maminam s novorodencami. Celkovo som vyskusala mnozstvo nosicov, aj sa v mojej poradenskej cinnosti stretli so vselicim, ale su podla mojej mienky ovela vhodnejsie nosice nez je adapt. Same mamicky mi pisu na margo adaptu "je tam nejak divne", "odstava mi od teba", "medzi nami je prilis velka medzera ","ruti sa mi do stran "..adapt sa im tazsie nastavuje a subjektivne citia., ze cosi x nim nie je ok. Moze mat innovativne prvky ako nastavenie medzi nozkami na suchy zips farebne odlisitelny podla veku ci konfekcnej velkosti dietatka..proste novorodenec tam "nevyzera" dobre 😉 ked don dorastie, zvyknu mi pisat ze teraz nam je adapt dobry..uz sa v nom nosime..a pod..osobne som doposial videla len jedneho novoska, konkretne mal vsak uz asi 5 tyzdnov tusim vtedy, ktory bol v adapte dobre. A to podotykam bolo vacsie babatko, vahovo myslim (narodil sa vyse 4,5 kg). Takze uplny suhlas mas moj janka a prajem ti pokoj a pohodu, nech mozes dalej pisat a sirit osvetu x ako podobne sa prezentujuca aj recenzentka ergo pomocok viem, ze toto je cisto nezaplatena robota, ktoru clovek pise po nociach, lebo chce, veri comusi a snazi sa o cosi..ked mi na moj post o komparacii klokanky a ergo nosica (kde som siahla po mdc z prozaickeho dovodu ze bola co s farieb a dizajnu na fotenie naj jednoduchsia 😁) jedna mudrlantka napisala ze som zaujata voci danej klokanke a ze mi ocividne mdc zato zaplatila 😂😂😂, len som si vzdychla ze I WISH 😂😂😂 drz sa janka xxx uz podla komentarov tu je citit obrovsku podporu pre teba ❤️

15. feb 2017

Super napísaný článok. Vzdavam hold pisatelke za množstvo zozbieranych informácií a obrazovej dokumentácie k konkrétnym nosiacim pomôckam. Kebyze niesom šatkoholička, tak by som si na základe tohto článku vedela vybrať to pravé orechové pre seba. Jednoznačne by som ale skôr ako si akýkoľvek nosič kúpim, najskôr ho vyskúšala a na základe toho až išla do kúpy nosiča.👏👏👏👍

15. feb 2017

@adacelovska inak aj ja som ten typ. Doma mám tri nosiče a aj tak nosím v šatke... na každom jednom mi niečo vadí a stále mám pocit, že tam niečo nie je dobre a že šatka je stále neprekonana...

15. feb 2017

@tanity dakujem krasne za podporu 🙂 inak tiez si kolkokrat zelam bodaj by som to mala zaplatene 😀

15. feb 2017

@redlola o vsetkom budem informovat 🙂 aj ked necudovala by som sa kebyze mi z Ergobaby odpisu ze mojou kompenzaciou je brutalne zvysenie citanosti mojho clanku vdakatymto dvom zenam 😀

15. feb 2017

@lulu939075 kukaj ju, slava jej stupla do hlavy 😀

15. feb 2017

@tery3018 jooj tak teraz budem namyslena ja 🙂

15. feb 2017

@grika ja som ho este neskusala ale ludia co ho maju su s nim spokojni 🙂

15. feb 2017

Tak z Ergobaby odpisali....padla som na zadok z tak profi pristupu.

16. feb 2017

@olivieree taký prístup by som čakala od serióznej firmy. Nesklamali.

16. feb 2017

@olivieree haaaaa, no prosim. Perfektni.
Damy? Uz si trieskate hlavu o stenu niekde?

16. feb 2017
16. feb 2017

@olivieree Takto riesia problemy profici.

16. feb 2017

Gratulujem k takemuto vysledku a som zvedava koho maju teraz na stole tam v ergobaby ze poskodzuje meno svetoznamej znacky 😁😉

17. feb 2017

@olivieree ja by som chcela vidieť tvoj mail 😊😉 A tlieskam tej odpovedi a pánovi Grohovi, email na úrovni, takto sa riešia sťažnosti. Holt nemecká precíznosť a profesionalita. Škoda že tak nevyskolili aj svoje zástupkyne ktoré im urobili iba hanbu...Ale aj to sa vďaka tebe zmení 👏🏽Mala som možnosť komunikovať s veľa firmami naprieč celej Európy a Ázie ale toto čo predviedli tie dve pani som fakt nikde nevidela...

17. feb 2017

Áno, takto má vyzerať profesionalny prístup. Dievčatá sa majú ešte veľa čo učiť od svojich nadriadených.

17. feb 2017

myslim, ze este chcem vidiet vyjadrenie dvoch dotycnych zastupkyn... pripadne aj tych pravnikov, co spominali 😀
@anjelik2150 a lusiana999 vyjadrite sa k tomu? 😀

17. feb 2017

ja som zvedava tiez na vyjadrenie dam z ergobaby :D ci budete čusat? :D

17. feb 2017

naozaj fajn článok, je určite za ním kopec času, ale ja si myslím, že výber nosiča je veľmi individuálny a najlepšie je si nosič vyskúšať...nikdy by som len tak niekomu niečo neodporučila, lebo mne môže sadnúť a niekomu absolútne nie ( myslím ergonomické nosiče )...ja chápem obe strany a super, že sa to vyriešilo v celkom rozumnej miere 🙂 ináč obdivujem, ako to stíhaš pri bambulke, ja som praveze obmedzila skupinu na FB, lebo je to neskutocny pozierac casu 🙂

17. feb 2017

Damy zastupkyne sa uz akosi nevyjadruju...

17. feb 2017

@tamoulik mozno stale cakaju na vyjadrenie pravnikov? 🙂

18. feb 2017

@brumca jasne ze najlepsie je nosic vyskusat. Preto to aj vsade,v kazdom clanku a kazdej konverzacii zdoraznujem. Nosic musi sadnut ako nohavice. A suhlasim ze fcb je obrovsky pozierac casu, zatial mam len jedno dieta tak sa to da, ked priatel pride domov a venuje sa jej, aspon chvilku mam pre seba vtedy a pisem alebo prekladam, to je asi jedina moja psychohygiena na materskej 🙂

18. feb 2017

Boze, neviem ci sa mam smiat, ci plakat z tolkej ludskej tuposti! Bolo by fajn, aby sa teraz damy vyjadrili....

18. feb 2017

Pretoze damy nie su tak tupe aby sa k tolkej blbosti vyjadrovali :D kludne si rieste ako sa vravi mudrejsi co... tak asi preto...tak kludne rozoberajte a vyhodte ma zo skupiny lebo ste fakt smiesne;trapne :D

18. feb 2017

@olivieree necakaju na nic ale nemam cas sediet stale na nete a riesit vasu blbost,skuste aj vy sa venovat lepsej cinnosti nez sediet na nete a riesit blbosti...

18. feb 2017

@anjelik2150 zrazu sú to blbosti....

18. feb 2017

@ivanapetrasova čo iné by mala povedať...?
Mohla by napríklad:
"Prosíme, prijmite naše ospravedlnenie, nebolo našim cieľom rozhnevať vás. Reprezentujeme nosiče, o ktorých kvalite sme presvedčené. Preto nás mrzí, ak niekto nie je s nimi spokojný. Vieme, koľko ľudskej sily stojí za ich vývojom a aj sa plne stotožňujeme s ekologickým aspektom výroby produktov. No je pravdou, že sme sa asi príliš nechali uniesť emóciami v snahe obrániť značku. Všetky vaše postrehy sme posunuli pracovníkom spoločnosti Ergobaby a dúfame, že sa ich podarí čo najskôr zapracovať do vylepšenej verzie tohto nosiča. Ak by ste mali nejaké otázky na nás ohľadom produktov, pokojne sa ozvite, radi Vám ich zodpovieme. Želáme všetko dobré"

18. feb 2017

@redlola áno presne. A vieš co, mne by stačilo aj "prepáčte, nechala som sa uniesť. Ale poučím sa do budúcna." Veď stat sa môže každému... A hlavne si pripomeňme kto začal toto celé riešiť, kto začal riešiť tieto "blbosti"?

18. feb 2017

velmi to svedci o vasej profesionalite.....

18. feb 2017

@anjelik2150 ja by som vás dve grácie poprosila iba o to, aby ste už neriešili nosenie. Nejde vám totiž o dobro zákazníkov a ich detí, jediné čo vidíte je váš zisk a to je smutné. Takíto ľudia by nemali predávať nosiče, ani reprezentovať firmu Ergobaby. Ešte veľmi veľmi rozmýšľam nad tým, že dám pod zoznam požičovní aj varovanie pre zákazníkov aby sa oblúkom vyhli vašej firme a osobám. Pretože takýto prístup, to je na zaplakanie.

19. feb 2017

@anjelik2150 a zo skupiny si už preč, jednak si porušila pravidlá o zákaze vynášania zo skupiny a druhak, pokiaľ si bola so skupinou tak príšerne nespokojná ako písala Lucia, tak nechápem tvoju motiváciu v nej zostať. Vyriešili sme to za teba. Na FCB je milión nosiacich skupín, kľudne sa pridaj do inej.

19. feb 2017

@anjelik2150 takze podme postupne. Teraz tu mas plnu pusu reci, ako vy sa k blbosti vyjadrovat nebudete. Kedze k clanku a recenzii ste sa obe vyjadrili viac raz, tak ostava len vyjadrenie Ergobaby... to vyjadrenie vyrobcu je podla vas blbost? Ci to, ze v skutocnosti to bola autorka, ktora vec naozaj hlasila, zatial co vy ste na nu iba robili bububu? Ako je vidiet, vyrobca nie je stotozneny s vasim jednanim. A to rozhodne nie je dobre. Ked by ste boli ako vravis mudrejsie (mudrejsi ustupi), tak by ste sa nielen v zivote tu nestrapnovali a nevyhrazali sa, ale este po vyjadreni vyrobcu by ste mali svoje komentare zmazat, nech sa z vas nesmeje cela SR a CR, teda ta nosiaca komunita. Zo skupiny si davno von, cize tiez nechapem, co tu teraz vypisujes a splietas, akoby si o tom ani len netusila. Spinis a ohovaras nasu robotu, vynasas od nas, sama sebe tu dakujes za odovzdane screeny (nie som odbornik psycholog ani psychiater, ale mozno by ti konzultacia u nejakeho v tomto nezaskodila), a potom sa tu ides rozdrapovat, ze len ma vyhodte??? Inak, aby som nezabudla, po vyjadreni vyrobcu, ktory evidentne slusnost v sebe ma, napisat ludom, ze su blbi, resp. ze "nebudem riesit vasu blbost" je system, ktorym sa na trhu nosiacom doslova pochovavate, vase slova su presne tou lopatou, ktorou si kopete hrob. Vasa skoda. Ergobaby by si zasluzilo rozhodne lepsieho distributora. Dufam, ze presne tak budu aj konat, aby ich zastupoval v buducnosti niekto, na koho sa budu moct s doverou obratit.

19. feb 2017

prechody vykania a tykania su sposobene chvilami, kedy hovorim dotycnej ako k jednotlivcovi a vzapati ako k obom zenam, zasupcom tejto znacky

19. feb 2017
Komentár bol odstránený

@deniseee perfektné napísané ☺️

21. feb 2017

@olivieree 😲 super clanok... Ked som cakala dcerku tak som zacala hladat nosic a kedze som sa nevedela nejako zorientovat tak to trvalo dlhsie... Samozrejme zacala som hladat nosic kde moze byt babatko aj tvarou od nosiaceho, chvalabohu som sa pridala do skupiny o noseni a docitala sa o klokankach... potom som natrafila na ergobaby v obchode ale ten co sa mi pacil mi prisiel velmi drahy a tu novorodenecku vlozku, tak to som sa bala co s nou 😀 tak samozrejme najznamejsi nosic je manduca tak, ze si kupime ten... Ale tie farby nic noc... A nejak sa mi az tak nepozdaval... Zacala som castejsie navstevovat stranku o noseni a zaujal ma satkovy nosic Rischino... Ked sa dcerka narodila tak sme ho objednali a cakali... Doslo vsak na krizove obdobie a ja som v rychlosti kupila elasticku satku, ved aj tak budem nosit v nosici... Bolo to super hned ked som si dcerku uviazala zaspinkala ❤ ked mala malicka dva mesiace konecne prisiel nosic... Moj prvy dojem bol, ake su tie popruhy velke 😄 ale tento nosic nam neskutocne sadol! Ta vlozka je super, mame satkovy a farby su nadherne... Ale ten pocit, ked som mala dcerku v satke 😍
Neuvazujete napisat nieco podobne aj o satkach? Dozvedela som sa, ze existuje vela primesi, vela druhov satiek, niektore sa dlhsie zanasaju, niektore menej 😕 a zase som tam kde som bola 😄 keby aspon nestali tolko kolko stoja, tak si kupim aspon tri 😂

Skoda, ze som toto, co viem teraz nevedela od zaciatku... Hned by som kupila satku a aj nosic. Nosic mi pride praktickejsi, ked niekam ideme autom, alebo potrebujem malicku rychlo utisit a tiez na nosenie pre manzela... Satka je zas uzasna v tom, ze vas spoji 😍 a urcite by som v nej aj kojila... S nosicom mi to nejde 😐

10. mar 2017

@lienka182 dakujem krasne za komentar 🙂 obavam sa ze pri satkach by ten.clanok bol tak na tri zimy 😀 Tanicka ma skvely clanok ohladom satiek https://mamamanosislaskou.wordpress.com/pevna-s... skus si prestudovat ten, ale co sa tyka satky tak osobne poradenstvo je naj, hlavne pokial hladas satku na vacsie dietatko a nie na novorodenca. Inak ja som sa v nosici naucila kojit az ked mala Evka rok!! A niektorym babam to ide uplne samo okamzite. Nie si nahodou na Fcb? Ak.ano napis mi na Jennka Capkova a poradim ti ohladom satky 🙂

10. mar 2017

Prosím, chcela by som sa vás spýtať na nosiče mei tai ktoré sú aj v ponuke bazáru na MK a sú za dosť nízku cenu. Co sú to zač 🙂

13. jún 2017

@katkacic ktoré konkrétne myslíš? Kľudne mi napíš správu 🙂

4. júl 2017
16. aug 2017

@leeilask dakujem idem studovat 🙂

16. aug 2017

Začni písať komentár...

Odošli