Pracujem ako čašníčka, môže ma lekár vypísať PN keď som už mala jeden potrat?

suzynka
2. máj 2019

Cawte. Mam otázku. Môže ma lekár vypísať na PN keď pracujem ako čašníčka 14 a viac hodín denne a mam k tomu aj astmu a jeden potrat??

beky1813
2. máj 2019

Pteco by nemohol?

suzynka
autor
2. máj 2019

@beky1813 ja lenže ci sú to dôvody na vypísanie na PN

mima172
2. máj 2019

@suzynka Ahoj... ja sedím v kancelárií a keď som bola tehotná, tak mi bývalo proste zle celý deň v kancli za PC a lekárka nemala problém vypísať ma 🙂

lea299
2. máj 2019

@suzynka Tak dôvod na PNku sú aj boľavé kríže, ak ti je proste zle potrebuješ oddych tak ťa vypíše každý jeden lekár 🙂

sissy27
2. máj 2019

@suzynka byť tebou si rozmyslím, či pôjdem na pn, prídem o značnú časť platu a budem obmedzená vychádzkami, alebo požiadam zamestnávateľa o vhodné pracovné miesto a v prípade, že nie je v jeho možnostiach mi ho poskytnúť, tak budem "doma", za plný plat a bez obmedzenia vychádzok... samozrejme za predpokladu, že si zamestnaná na zmluvu a tehotenstvo si oznámila písomne.

eri444
2. máj 2019

Samozrejme, že sú to pádne dôvody na vypísanie PN-ky. Toho sa vôbec nemusíš báť. Jedine že by bol doktor nejaký vadný ale inak každí jeden by ti to mal bez problémov vypísať.

ukulela
2. máj 2019

@suzynka ak mas riadnu pracovnu zmluvu a "gule" komunikovat so zamestnavatelom, tak mas lepsie moznosti, ako PN.
ziadat o adekvatny pracovny cas, resp aj o preradenie na vhodnu pracu(bez kratenia platu, tak hovori zakon). a ak zamestnavatel pre teba vhodnu rpacu nema, ty ostavas doma za normalny plat. co je vzdy viac, ako PN a nie si obmdzena vychadzkami. ide len a len o to, ze zamestnavattelia su hajszlici, nie som si ista ustretivostou majitela restiky/baru/krcmi voci casnicke - a zamestnanci radsej stiahnu chvost a volia lahsiu cestu PNky, nez by sa domohli svojich prav.