Vyplatenie škodovej udalosti auta rozpočtom

pillipilli
9. júl 2016

Ahojte do auta mi nacuvali na parkovisku. Obhliadac to vyhodnotil ako skodovu udalost ktoru budeme riesit rozpoctom. Vraj mi poslu na ucet sumu co to bude stat ,od tej sumu si odpocitaju 66€ co mam spoluucast a uz je na mne kde si to dam urobit. Som poistena v Kooperative platim rocne na auto 280€ povinne aj havarijne. Ale prisiel mi papier ze mam vraj prvom odfaxovat original fakturu za opravu. Tak vyvolavam,bud to nezodvihnu,alebo ma prepajaju sto krat a nakonirc pan co to ma na starosti ma dovolenku a vzdy mi povedia iny datum kedy pride a neni nikto kto by to riesil.Bola som aj u nich v kancelarii a tam mi pani nevedela povedat nic. Vraj je to vsade tak ked platit tak hned ale ked treba vyplacat tak uz nema kto. No super. Otras! Chcem sa spytat ci mate skusenosti ohladom likvidacie rozpoctom. Je naozaj rozpoctom to ze musim prvom dat opravit auto a potom zaslat fakturu?

domibeyoutiful
9. júl 2016

Ahoj, na začiatok poviem, že auto mám poistené na SK, ale žijem v ČR, škodovú udalosť mi tiež spôsobil Čech a tak sa to riešilo z jeho poistky. Poškodil mi auto na parkovisku a po vyplnení správy o nehode bol postup taký, že on zavolal do svojej poistovne, kde evidovali, že spôsobil škodovú udalosť a keď to bolo zaevidované, mala som tam zavolať ja a dozvedzieť sa ďalší postup. Tam mi ponúkli možnosť, ktorú myslím opisuješ ty, ale bola to len jedna z možností a ja som si mohla vybrať. Stačilo mi nafotiť si škody na mojom aute, poslať im to mailom a na základe toho mi potom znalec odhadol cenu škody, s ktorou som ale stále mohla nesúhlasiť a ísť inou cestou. Ja som sa medzitým už informovala v servise na cenu opravy a to, čo mi ponúkla poisťovňa bolo dostačujúce, preto som súhlasila, peniaze mi prišli na účet a nik už nikdy ďalej neriešil či, kde a za koľko som si auto nechala opraviť. Prístup, aký opisuješ mi príde hrozne neprofesionálny, keď by to inak nešlo neodišla by som z pobočky kým by mi nezavolali kompetentného, nadriadeného, ktorý mi presne povie čo potrebujem vedieť a rozhodne aj pohrozila zmenou poisťovne na konci poistného obdobia a negatívnou reklamou, svoju skúsenosť máš právo zdielať, napr na fb je skupina "Tabuľa hanby" a toto je veľký strašiak pre takýchto sviniarov, že si urobia zlé meno. Držím palce, aby sa to podarilo čím skôr vyriešiť

blevka
9. júl 2016

Pokiaľ viem, tak pri oprave rozpočtom ti majú automaticky poslať peniaze na účet. Aspon ja na ne už dva mesiace čakám, zhodou okolností tiez v Kooperative (tam je poistený vinník) Celé dni nikto nezdvíha a keď zdvihne tak pani čo ma na starosti likvidáciu mojej škody je na dovolenke, pn, alebo niekde inde a vraj sa mi ozve...este nikdy sa mi neozvala.... Pritom plnenie z inej poisťovne som mala na účte do troch dní.

pillipilli
autor
9. júl 2016

Ved toto,aj mne bolo povedane ze mi poslu peniaze a tym to hasne a zrazu nie . Samozrejme ako pise blevka nikto kompetentny neni lebo dovolenkuje . Ale myslim ze klamu. V pobocke som uz oboznamila ze posledny krat som tu poistena. Ale inm je to jedno. Negativnu reklamu maju uz na internete kopec leudi na nich nadava presne za tento pristup,ako vzdy ta ista pesnicka kompetentny dovolenkuje,prepajaju a nikto nedviha a ak zodvihne neni kompetentny... No uzas

bohuslava8
9. júl 2016

znamená to, že ti preplatia faktúru základ dane bez dph a asi ešte zníženú o tvoju spoluúčasť

domibeyoutiful
9. júl 2016

No prečítala som si veru príspevok po mne a som z toho znechutená, neviem, čo poradiť, asi len pevné nervy, skutočne držím palce

belllinka
10. júl 2016

Haha, v Kooperative dovolenkuju asi stále, nedvíhajú a od nich sa peňazí nedočkáš, aj keď sa na hlavu postavíš, ušetríš si nervy, ak to prijmeš ako fakt, že si to i tak dáš opraviť zo svojho...

maslenka47
10. júl 2016

@pillipilli nerozumiem, ale ved skodu by mal hradit ten, co skodovu udalost sposobil. Teda z JEHO poistky (pripadne z jeho vrecka).

Predpokladam, ze na tom papieri, co ti prisiel, je nejake zdovodnenie, preco chcu prvom doklad o oprave. Tak im ho dodaj, je s tym snad nejaky problem (okrem moznosti, ze chces od poistovne viac, ako realne stala oprava)?

Nuz a vazne si myslis, ze v inej poistovni to bude o inom? Nebud naivna. Vyhrazat sa babam na pobocke, ze uz sa tam viac nepoistis podla teba co pomoze. Oni maju moznost ovplyvnit leda tak prd a vyplatenie tvojej skodovej udalosti na nich vobec nezavisi. Samozrejme, ze im to je jedno. Su tam zamestnane na to, aby pomohli nestastnikom vyplnit papier, ked si chcu nieco poistit. Inak hovno vedia a este aj ked chces zmluvu vypovedat, tak ti proste nepomozu, lebo na to ich firma neplati a nemaju na to pracovny proces /nevedia co spravit a firma by tam podanu vypoved zrejme ani neuznala/.

pillipilli
autor
10. júl 2016

@maslenka47 ide o to ze je to skodova udalost bez cloveka co to sposobil. Ten tam neostal cakat aby sa mi pochvalil ze mi rozdrbal auto. Ide o to ze mne bolo u obhliadaca povedane ze mi poslu peniaze a dalej nic nebudem riesit. A nie ze si to mam prvom dat opravit a oni mi potom boh vie co z toho preplatia. Zo zakona skodova udalost je o tom ze pistovna ti ma vyplatit podla svojho znalca ciastku za opravu minus svoju spoluucast.
Potom na pobocke som sa nevyhrazala a uz vobec niesom naivna ,ale som im oznamila ze u nich koncim s poistenim. Je mi to jasne ze tie zeny su tam len na robenie zmluv.

pillipilli
autor
10. júl 2016

@belllinka po citani diskusii na nete je mi to asi jasne 🙂 vsade sa pise o tom istom ,ludia na nich nadavaju.

bosoriak
10. júl 2016

@maslenka47 Nemozem suhlasit. Tie baby na pobocke su tam ako reprezentanti poistovne. A ak im klient povie, ze vypovie zmluvu, tak sa maju predsa snazit ho udrzat. To, ze poistovna nie je schopna zabezpecit riadne skolenie a vnutorne procesy predsa nie je problem pre klienta. A ako, ze im je jedno, ze klient odide? Pre koho budu potom pracovat? Ja viem, ze vacsina tychto pracovnikov ma taky ten slovensky statnouradnicky pristup, lebo ved kam by inam klient isiel. To je hrozne.

@pillipilli Napis staznost na postup likvidacie, na to musia reagovat. V zavere mozes pokojne napisat, ze ak ti v zakonnej lehote neodpovedaju a nevyriesia tvoju skodovu udalost, budes to riesit cez Narodnu banku slovenska, ktora vykonava dohlad nad poistovnami. KEby to urobil kazdy a nevyplakaval len na forach, tak sa nieco skutocne pohne.

pillipilli
autor
10. júl 2016

@bosoriak dakujem za odpovedd. Zatial chcem sa dovolat tomu panovi,co to ma na starosti ,vraj ma prist v pondelok . Potom to uz budem musie riesit inak. Na jednom fore sa vyjadril jeden pan ( najskvor nejaky poradca alebo pravnik) ze je na to zakon aby ti vyplatili peniaze a tym to hasne ,ziadne dokladanie faktur alebo ako chcu odomna prvom dat spravit a potom uvidime. Bouzial vraj ludia nevedia na co maju pravo a tak...
Na pobocke ma neprehovarali vobec,aj mne to bolo divne ved to je ich robota. Proste este mi aj pani povedala ze vo vnutri co sa tyka likvidacie skvod je tam katastrofalny system,ktory nefunguje. Cize v podstate si nas....a do vlastneho hniezda. Oni tam maju asi vkuse niekoho co sa im stazuje a uz asi nemaju volu ludi prehovarat. Neviem.

bosoriak
10. júl 2016

@pillipilli Robila som v poistovni (nie v tejto) a jedine, co ti poradim je, aby si vsetko riesila pisomne. Telefonat sa neda dokazat a ak ti aj nahodou ten pan zdvihne telefon a povie ti "Ano ano, uz to vyplacame" a peniaze ti nepridu, si tam, kde na zaciatku. Oni su tam na to, aby po splneni podmienok vyplatili plnenie. Ze tam maju bordel nie je tvoj problem. Ty musis platit nacas, to iste musia aj oni.

inulienka11
10. júl 2016

Ahoj.my tiez riesime skodovu udalost v kooperative ako poskodeni.dva tyzdne sa nam nikto neozval ako to budu riesit lebo to vyzeralo na totalnu skodu.obvolavali sme vsetkych a dozvedeli sme sa ze to bude ciastkova skoda az potom sme dali auto opravit.a teraz uz od nas chcu hned fakturu za opravu.tak teraz nech oni cakaju kym nam opravia auto.

pillipilli
autor
10. júl 2016

@inulienka11 a dali vam vybrat ze ci chcete rozpoctom alebo u nich v servisoch?

inulienka11
10. júl 2016

Poradila nam likvidatorka aby sme to dali do zazmluvneneho servisu.lebo by nam nemuseli preplatit celu sumu faktury.najskor sme chceli dat rozpoctom ale dali sme to na kryci list
@pillipilli

frapper
10. júl 2016

@pillipilli Ja by som asi odporúčala krycím listom.Dáš auto do zmluvného servisu a oni si krycím listom servis a poisťovňa medzi sebou vyplatia za opravu,ty len si vyzdvihneš opravené auto v servise,nemusíš mať hotovosť za opravu.Čo viem takto funguje v Allianz,myslím tak by mali praktizovať aj iné poisťovne.

pillipilli
autor
12. júl 2016

@bosoriak tak dovolala som sa nejakemu nadriadenemu,ktory uznal ze urobily chybu a dal to urgentne riesit. Dnes mi nabehli peniaze 217€ plus spoluucast 66€ si odratali tak 280€ cc.
No a oprava stoji 580€. To su proste vychcanci. Znovu som mu napislala ze nesuhlasim s tym a on to vraj posunul ku kompetentnym. Co mi je zarazajuce nikto sa ma ani nespytal ci s tou sumou suhlasim .Proste nic len mi pipla sms ze mi nabehli peniaze. Divny postup.
Mozem sa ta opytat kedze sa do toho rozumies, je to spravny postup? Dakujem

inulienka11
12. júl 2016

@pillipilli ahoj.nam uznali sumu 4700 eur.ako som pisala dali sme to na kryci list.povedala nam ze tato suma bola vyratana za opravu s original dielmi a dost vysokou sumou za opravu v zazmluvnenom servise.tak tiez dufam ze sa do toho zmestime

frapper
12. júl 2016

@pillipilli mali by o tom poslať nejaký papier,ako sa dopracovali k takej sume.Ale možno odrátali amortizáciu,lebo bez amortizácie má len Allianz,tí vyplácajú bez,všetku opravu.Niekedy je to drahšie,ale keď sa niečo stane poteší.

inulienka11
12. júl 2016

@frapper my mame skodovu udalost cez kooperativu a obhliadkar tvrdil ze amortizacia uz rok neni

rebeka25
12. júl 2016

Ja som mala pred mesiacom skodovu udalost s tym ze ja som bola vinnok. S poskodenym som vsetko spisala,nahlasila do kooperativy aby bolo vsetko ako ma byt a zrazu o dva tyzdne bac. Vola mi poskodeny ze preco som nic nenahlasila. A ja ze coze? Ved mam aj potvrdenia. Tak oni sa ani neunuvali na pobocke to nahodit do systemu proste cele otras. NIkdy viac kooperativa

inulienka11
12. júl 2016

Presne tak.na pobocke neochota a vobec su neni ochotni medzi sebou komunikovat.dva dni som vsetko obvolavala kym som sa nieco dozvedela.

bosoriak
13. júl 2016

@pillipilli Nie, havarijnemu ani zakonnemu poisteniu sa nerozumiem, ja som robila na inom oddeleni, ale asi sa budes musiet znovu pytat, ako sa k tej sume dopracovali. Ale teda katastrofa s tymi plneniami, to asi robia vsetky slovenske poistovne.

damoska
26. máj 2018
Používateľ damoska je nedôveryhodný
Je možné, že nejde o reálnu osobu, ale o profil alebo viacej profilov vytvorených za účelom propagovať konkrétne výrobky/služby alebo účelovo manipulovať diskusiu. Pozri príspevky od damoska.

ktorá poistovna je v tomto najlepšia? My máme obe auta poistene v jednej poistovni, teda PZP+havarijné, ale pravda je, že zatial som to neriešila....

frapper
26. máj 2018

@damoska myslím že Allianz,čo počúvam aj rýchlo vyplatia peniaze,od doloženia dokladov k poist.udalosti.

tinkaro
6. máj 2021

ahojte, poradíte mi ako riešiť poistnú udalosť? mali sme haváriu zavinil ju iný, ide to z jeho PZP, dať si auto opraviť do autorizovaného servisu, alebo rozpočtom?