Ako sa naučiť nemčinu, keď som absolútny začiatočník?

jasmika
28. apr 2012

Ahojte, potrebbovala by som radu. Mám veľký záujem naučiť sa nemecký jazyk. No som na materskej s dcérkou - 2 roky. Manžel začal pracovať v Rakúsku, a mali by sme možnosť byť tam s ním, ale čo s jazykom? Ovládam anglický-a to iba zo školy...takže ten mi treba oprášiť. ale uvažovala som že by bolo fajn vedieť nemecky - možno by som si tam mohla najsť nejakú brigádičku...
Viete mi niekto poradiť ako sa naučiť jazyk,? nejakú metódu, či stránku 😒

slimstar
28. apr 2012

no ja som sa ucila nemcinu v skole, ale to som vela toho nevedela.
anglictinu som sa nikdy neucila a vsetkemu rozumiem. podla mna sa da naucit cudzi jazyk pocuvanim pesniciek a citanim textu na nete s prekladom. ak mate telefon s androidom su tam rozne aplikacie aj zdarma na precvicovanie cudzich jazykov. 😉

ikke
28. apr 2012

@jasmika najlepsia metoda je co najskor sa prestahovat za manzelom a citat vsetko, co ti tam pride pod ruku a pred oci, pocuvat ludi okolo seba (kludne aj odpocuvat 😉 ) a rozpravat. ak si uplny zaciatocnik, prihlasit sa na kurz tam. z vlastnej skusenosti, nikde sa nenaucis jazyk tak rychlo ako v prostredi, ktore nim hovori!

jasmika
autor
28. apr 2012

@ikke no, tiež si myslím,že je to najlepší učiteľ-to prostredie..ale ja tak po nemecky viem Gutten Tag 😀 a to je celé...neviem si predstaviť že by som sa tam učila z týmto základom...
Nemčina je ťažká reč na naučenie?

ikke
28. apr 2012

@jasmika tak si skus nemcinu pre samoukov po veceroch citat. ja som takto prisla do holandska, iba s minimalnou znalostou jazyka a po roku v kurze pre cudzincov som vedela plynulo rozpravat a po 3 rokoch som si urobila statnicu 😉 a nemyslim si, ze som nejaky talent na jazyky 😅

jasmika
autor
28. apr 2012

@ikke Ďakujem ti za rady...skúsim to nejako poriešiť 🙂 hádam sa niečo podarí

stardust
28. apr 2012