icon

Koľko rokov musím uchovávať účtovníctvo ako prenajímateľ?

Zodpovedané
16. jún 2025

Dobrý deň,

chcem sa informovať.

Ak som registrovaná ako prenajímateľ, koľko rokov musím uchovávať účtovníctvo ako fyzická osoba, ak majetok nie je zaradený do obchodného majetku?

Koľko rokov spätne mi môže daňový úrad urobiť kontrolu?

Ďakujem.

Dobrý deň,

daňové doklady ako sú faktúry, zmluvy, potvrdenia o platbách a pod. je potrebné uchovávať 10 rokov po roku, za ktorý sa podáva daňové priznanie. Napríklad ak podávate daňové priznanie za rok 2024, doklady musíte uchovávať do konca roka 2035.

Citujem zo Zákona o správe daní (daňový poriadok):

§ 51 Záznamová povinnosť
Záznamy, evidencie a doklady k nim sa vzťahujúce je daňový subjekt povinný uchovávať po dobu, v ktorej nezanikne právo na vyrubenie dane alebo rozdielu dane alebo uplatnenia nároku na sumu podľa osobitných predpisov.¹

§ 69 Zánik práva vyrubiť daň
(1) Ak tento zákon alebo osobitný predpis neustanovuje inak, nemožno vyrubiť daň ani rozdiel dane alebo uplatniť nárok na sumu podľa osobitných predpisov po uplynutí piatich rokov od konca roka, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie alebo v ktorom bol daňový subjekt povinný daň zaplatiť bez povinnosti podať daňové priznanie, alebo v ktorom daňovému subjektu vznikol nárok na uplatnenie sumy podľa osobitných predpisov.

(2) Vyrubiť daň alebo rozdiel dane alebo uplatniť nárok na sumu podľa osobitných predpisov možno najneskôr do desiatich rokov od konca roka, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie alebo v ktorom bol daňový subjekt povinný daň zaplatiť bez povinnosti podať daňové priznanie, alebo v ktorom daňovému subjektu vznikol nárok na uplatnenie sumy podľa osobitných predpisov.


S prianím pekného dňa,
Lenka