Toto prváci?
Počty do 20 sú úplne v pohode v 1.triede .. však v druhej bude už aj násobilka
@kahanikova nasobilka sa uci v tretej triede
@katkahanulova a do kolko by m prvak vediet narat? ved do 10 sa ucia v skolke.
@competition 😂 sorry už si to nepamätám presne ale nad podobnými prikladmi som na zš revala v 1.triede
@kahanikova nasobilku uz presunuli do 3tieho rocnika.
Toto ucivo je na prvaka ok - aby si upevnil pocitanie v obore do 20 s prechodom cez 10tku.
Uplne bezne, nasa tiez tak mala
@kahanikova násobilka je v 3 ročniku, v druhom je počitanie do 20 teraz
Naši tiež také rátajú.
@kahanikova anooo 😂😂😂 dostala som 5 jak oči, lebo koľko je 12-5? 7. Výborne a 12-7? Nevieeeem 😭 a takto dokolečka 😂 učiteľka si myslela, že jej naschvál robím nervy a ja som to fakt nevedela 😂😂😂
@bella1303 už sto rokov je to prvácke učivo 😃
@kahanikova násobilka sa učí až v treťom ročníku 😉
Su to primerane priklady pre prvacika. @kahanikova ma pravdu, v druhom rocniku sa uz uci nasobilka. Dcera je druhacka a teraz preberaju nasobenie cislom 5 🙂
@competition
@darina1952
@jamabe
@sara07 u nás druháci sa učia už nasobilku a teraz prvý polrok prebrali do 10 a ďalší pol rok budú do 20 preberať.
@rybka2018 a chodí klasickej normálnej školy ? lebo nech zoberiem akýkolvek zošit pracovny aleb učebnicu tak násobenie tam nie je
su dva druhy mierne odlišné štýlom učebnica a prac. zošit ale ani v jednej nie su priklady na násobilku
monntesoori alebo školy pre nadané deti si pridávaju alebo miešaju mierne učivo ale základ deti maju ako v klasike
@patka06 ano, dcera sa uci matematiku hejneho metodou od zaciatku. Starsia dcera sa ucila klasickym spobom, takze to viem aj celkom porovnat. Spociatku sa mi hejneho styl ucenia vobec nepacil. Dcere ratala strasne ale ozaj strasne pomaly. Pri starsej dcere sme museli ratat jednoduche priklady na rychlost, pri mladsej nam ucitelka v prvom rocniku stale prizvukovala, ze vobec nevadi ked priklad rataju aj 2 minuty. Ze deti same musia prist na system pocitania a riesenia uloh. Tiez riesia uplne ine typy uloh. Pri niektorych len gulam ocami 🤣 napr. Dedo leson. Ale vsetky tie ulohy maju vyznam a teraz v druhom rocniku uz vidim, ze sice stale pocita o cosi pomalsie ako starsia v druhom rocniku, avsak viac nad prikladmi premysla, uvazuje logickejsie a vie si samostatne poradit aj s komplikovanejsimi ulohami. Uvidime co nas bude cakat v dalsich rocnikoch 🙂
@neanea tiež porovnávam len ja teda s predošlými ročníkmi ...majú úplne iné témy ...výsledky tipujú miesto počítania ...doma som učila rovnice aj zlomky, aby výsledok vedela aj vypočítať. Metóda to možno nie je zlá, ale nie je dotiahnutá do konca a v konečnom dôsledku budú mať deti problémy niečo vypočítať ....som zvedavá ako zvládne dcéra monitor 9 ....pri klasickej matike mala v monitore 5 96%
@natalka13 moja už má aj fyziku aj chémiu a tam počíta bez problémov, vysvetľujú im tam vzorce a výpočty zvlášť
Je na OG, takže strednú tam pokračuje a túto matiku akceptujú a ďalej ju už na vyššej úrovni potrebovať nebude
Najdôležitejšie a pre život praktické veci sa učia práve na základnej škole
@patka06 no presedlat z klasiky na čisto hejného je tažšie ale všetko je o učitelovi , idealne je ked začinaju od prvej triedy
je viac na logiku, zameriava sa aby deti vedeli princip,system, dôvod ako počitat nie len nadrilujeme automaticky a je to
v čechách ju učia ovela viac a aj dlhšie a nie je žiadny tlak nejak ju dat preč
@patka06 tak dcera zatial vysledky vzdy vypocita a vie mi vysvetlit aj postup vypoctu, takze ziadne tipovanie a hadanie vysledkov. ale samozrejme sa neda porovnavat matematika druheho a siesteho alebo siedmeho rocnika, ktoru sa uci tvoja dcera. Na slovensku sa hejneho metodou uci zatial kratko, na dcerinej skole sa uci podla hejneho len 4 roky, teda tie deti este nepisali napr.komparo, na zaklade ktoreho by sa dalo ohodnotit, ktora metoda ucenia je lepsia. V cechach funguje tato metoda dlhsie a vraj deti, ktore sa ucili hejneho metodou dopadli v testovaniach lepsie. Sama som zvedava, ci sa tato metoda osveci alebo sa skoly vratia ku klasickej variante. S dcerou sa ucim pravidelne, v ramci precvicovania jej davam aj priklady a ulohy z pracovneho zosita beznej matematiky a zatial vsetko zvlada.
A este napr. k tym rovniciam. Dcera od prveho rocnika prebera zaklady rovnic, zatial len obrazkovou formou (su to ulohy dedo leson, kde ma kazde zvieratko nejaku silu a deti musia doplnit na druhu stranu rovnice zvieratko resp. zvieratka tak, aby platila rovnost sil). Myslim, ze na tom budu neskor stavat riesenie rovnic.
Inak mozem sa opytat, preco dcere zmenili metodu ucenia matematiky v siestom rocniku? V dcerinej skole zavadzali vyucbu hejneho metodou len prvakom. Ti, ktori sa ucili klasicky, sa ucia matematiku nadalej nornalnym sposobom.




Toto sa učili druháci