Slávne osobnosti, ktoré dokazujú, že známky nie sú všetko
Ak ste práve s námahou predýchali pohľad na vysvedčenie vašich detí, možno vám pomôže práve náš článok. 🙂 Tieto slávne osobnosti dosiahli úspech aj napriek tomu, že ich učitelia označili za priemerných, netalentovaných či beznádejných.

Thomas Alva Edison
Je prekvapivé, že jeden z najproduktívnejších a najslávnejších vynálezcov v histórii sa za školskými lavicami potrápil. Jeho učitelia ho pokladali za hlúpeho a otravného študenta, ktorý sa pýtal príliš veľa otázok. Množstvo sťažností zo školy donútili Thomasovu mamu, aby ho zo školy odhlásila a učila ho sama doma. A táto snaha priniesla výsledky – Thomas Alva Edison vynašiel fonograf (predchodca gramofónu) a žiarovku.
Winston Churchill
S britským politikom, premiérom a jedným z najslávnejších vodcov to v škole vôbec nevyzeralo ružovo. Hoci vynikal v literatúre a histórii, známky z iných predmetov mal podpriemerné. Učitelia v jednom zápise tiež poznamenali, že „nemá vôbec žiadne ambície“. Churchill mal pocit, že je v škole nútený učiť sa veci, ktoré ho ani trochu nebavia. Keď spomínal na svoje školské časy, pokladal ich za jedno z najsmutnejších období v jeho živote.
Charlotte Brontë
Slávna britská spisovateľka, autorka románu „Jana Eyrová“, ako žiačka výrazne nevynikala. V jej hodnotení sa spomína, že „píše priemerne“ a „neovláda gramatiku, geografiu, dejepis.“ Záznam je zo školského registra Clergy Daughters' School v Cowan Bridge. Učitelia ďalej spomínajú, že Charlotte je síce vo všeobecnosti múdra, no v učení jej chýba systematickosť.
John Lennon
Ako tínedžer na Quarry Bank Grammar School v Liverpoole v päťdesiatych rokoch sa Lennonovi podarilo to, čo málokomu – bol vylúčený zo školy trikrát za jeden deň. V školskom zázname sa uvádza: „Je isté, že ho čaká iba neúspech... Beznádejný prípad... V triede je skôr za klauna... Mrhá časom všetkých žiakov.“
John Lennon odišiel zo školy ako 16-ročný a napriek nepriaznivým ohlasom zo strany učiteľov dosiahol ako hudobník svetový úspech.
Steven Spielberg
Najznámejší filmový režisér na svete, autor filmov ako E.T., Jurassic Park či Indiana Jones to v začiatkoch svojej kariéry mohol pokojne vzdať. Nepodarilo sa mu totiž urobiť prijímacie skúšky na filmovú školu University of Southern California School of Theater, Film, and Television. Skúšal to dokopy až trikrát – a trikrát bez úspechu. Ani to mu nezabránil v tom, aby prerazil vo filmovom priemysle a získal celosvetové uznanie. Spielberg sa na školu vrátil v roku 2002, o 35 rokov neskôr, aby si dorobil bakalársky titul – išlo o gesto, ktorým chcel poďakovať svojim rodičom.
Ďalšie zaujímavé články na rôzne témy sme pre vás pripravili aj na našej webstránke.
Zdroje:
Odporúčame
Súhlasím, že nie sú všetko, no ak chce niekto študovať a vzdelávať sa, pracovať v odbore, na ktorý nestačí šou vzdelanie, tak jednoducho musí mať výborné. Je to tak, lebo prijímacie skúšky na vš sú náročné, netvrdím, že všetky odbory, no vždy sa tam dostanú najlepší. Neviem si predstaviť, iné kritériá prijímania na vš. Ale vidím a uvedomujem si ten tlak na deti, už na 1.stupni ZŠ to tak je.
@montemotherone V niečom máš pravdu 🙂 ale v mnohých veciach sa mýliš...ver že sú takí, ktorých urobili šťastným, statočným dobrým, hrdým človekom. Osobne poznám takých ľudí, nieje ich veľa, ale sú aj takí, možno aj preto že to učenie im íšlo jednoducho povedané samé (bez drtenia)...A sú to skvelí (veľmi múdri) ľudia...Zlo nie sú samotné známky, ale to že ľudí(deti-žiakov) škatuľkujeme...Ty máš také známky tak si taký a tak podobne, chyba je niekde inde...
@veronikap1199 ja väčšinou poznám takých, ktorí mali výborne známky, išlo to samo ako píšeš a prišli do života a zistili že im je to nanič. Že často ich priemerní spolužiaci sa uplatnili lepšie a ich to žerie celý život. V detstve im totiž každý tvrdil, že "keď sa budeš dobre učiť, budeš sa mať dobre" či "budeš úspešný"... Šťastie ale aj plytký úspech v ľudskom svete závisí od rôznych vecí... Stavať svoje šťastie, či budovať svoju osobnosť na nejakom čísle, ktoré je len subjektívnym výplodom jednej konkrétnej osoby (učiteľa) je choré... Vieme dobre ako to chodí, často jedna výborná známka ťahá so sebou druhú (nepokazíme predsa premiantovi vysvedčenie)... Také dieťa dostáva výborné hodnotenie bez ohľadu na jeho výsledky. Ak doma nemá zásadových a prísnych rodičov, ktorí ho udržia "na zemi" postupne zlenivie a poveziem sa až do maturity. Potom ale príde tvrdý život, kde už nikoho jeho známky nezaujímajú. TO je najväčšie riziko pre takéto deti/študentov 😕
@montemotherone Ako som už povedala vyššie v niečom máš pravdu...Ale Ty píšeš o takých , ktorým hovorili "keď sa dudeš dobre učiť(( a tým to nešlo celkom samé)... ja hovorím o tých ktorí sa nedrtili vôbec a sú úspešní...Ďalšou vecou je to, že sa začala rozmáhať šikana práve tých dobrých žiakov, hanbia sa povedať že majú jednotky, lebo to nieje in a druhí sa im smejú...prečo asi...Múdri ľudia, nemajú problém sa presadiť a určite to nestavajú na nejakom čísle...problém majú iní... Skús sa aj na to číslo pozrieť trochu ináč, neber ho iba ako"subjektívny výplod konkrétnej osoby(učiteľa)" lebo potom to vidíš takto-negatívne 🙂 A poviem Ti ešte, že poznám aj jedého veľmi úspešného ml. pána ktorý navštevoval alternatívnu školu v Poprade, hneď od jej založenia. Strednú školu si zvolil klasiku a na začiatku mal problém, sám bol v šoku..,ale iba chvíľu a dnes sám povie že nejaké to hodnotenie by malo byť, samozrejme nemusia to byť známky. Dnes už tento ml. muž má VŠ za sebou a úspešne a ani s prácou nemá žiaden problém...Na druhej strane musí sa ukazovať zrkadlo každému,potom takýto ľudia nastúpia do práce a pri menšom neúpechu alebo kritike sa zrútia...nechápu že čo sa deje veď doteraz bolo všetko super, nikto ma nehodnotil(aj slovné hodnotenie je hodnotenie)všetko bolo dobré aj keď nebolo...Ale máš pravdu aj ty 🙂 a chápem ako to myslíš 🙂
Súhlasím aj s Vami veronikap aj s Vami montemotherone - a na zákalde tých dvoch názorov podľa môjho subjektívneho názoru ten prienik je správny! Aj ja poznám čestných, svedomitých žiakov, ktorí sa uplatnili v živote aj ,, grázlov" ktorí sa tiež uplatnili v živote! Pravda je tá, že každý život je iný, jedinečný a závisí od veľmi veľa faktorov akým smerom pôjde ten ktorý jedinec! Faktom je, že obdobie školskej dochádzky je o vzdelávaní sa, adaptabilite, socializácii a zahrňuje v sebe mnoho iných atribútov, ktoré sú nevyhnutné do života!
Začni písať komentár...



Známky nie sú všetko a vlastne nie sú nič. Robia len zlú službu. Šikovným deťom, ktoré nenabehnú na klasický školský systém ničia sebavedomie a deti s dobrými známkami môžu stresovať a vytvárať tlak ktorý ničí ich zdravie a vytvára nesprávny obraz o sebe samom. Zameriavame sa na výsledok a nie samotnú radosť z poznávania a objavovania sveta. O tú sa oberáme. Bábätku netreba dávať známky aby chcelo začať chodiť, či rozprávať. Začne, lebo sa chce stať súčasťou tohto sveta. Nič iné. Známky sú najväčšie zlo školského systému, ktoré nikdy nikam neviedlo. NIKOHO na svete dobré známky neurobili šťastným, dobrým, statočným, či hrdým človekom...