Dnes sme navštívili CPPPaP a vysledok: Leuška je velmi vysoko nadpriemerne inteligentná a ma dislexiu, disgrafiu a disortografiu.🤯
Mam zmiesane pocity, na jednu stranu som rada ze viem kde bol celu dobu problem, na druhu som strasne nastvana ze za 5 rokov na ZŠ si to nikto nevsimol..
Ono niekde je ubrate a niekde pridané,väčšinou to tak býva. Ľahké to mať nebudete Všetko čo sa v škole známku je totiž má poruchy
skúste školu,kde budú rozvíjať jej potenciál a budú akceptovať diagnózy. Máloktorá škola je taká bohužiaľ. Malý je autista a už teraz mám obavy
no bude to mať ťažké. Ja som na tom podobne bola. 5ročníkov na ZŠ motyvačné 3 a 4. Už som mala averziu na školu. Doma som sa učiť nechcela, vškole podobne. Diagnóza nadpriemerne inteligentná a k tomu disortografia. V škole diagnózu neakceptovali vo väčšine prípadov. Ona potrebuje iný prístup ko je v klasickej štátnej škole. Držím palce
ak ta to trochu upokoji... moja dcera mala to iste, ale dosli sme na to uz v druhej triede."nastastie" citala od zadu, od stredu naspat, od stredu a odzadu... nedalo sa to nevidiet. presla cviceniami, mala ulavy, neskor v osmicke sme vybavili integraciu aby mala viac casu na monitory a nemusela pisat diktat, iba doplnovacku. vdaka tomu vyssiemu iq v pohode spravila prijimacky na tri gymple, zmaturovala tiez v pohode, aj ked mala vyhodu viac casu a nemusela pisat anglictinu. no a teraz je tretiacka na vyske. tam to ani nikto netusi ze take daco ma. inac, z dyslexie sa dostala uz na zakladke. naucila sa v pohode citat a knihy ma rada.
co sa tyka ucitelov, otras. za celu zakladku a gympel som narazila az na dve, ktore boli ochotne akceptovat papiere od psychologicky a spec. pedagogicky a integraciu. ostatne total ignoracia, nezaujem a nulova empatia.
Môj najmladší syn má 24 rokov a presne toto mu diagnostikovali kedysi a k tomu AD HD - hyperaktivitu, nikto si to nevšimol v škôlke ani v škole, nechali ho prepadnúť ako prváka, piatka aj siedmaka -až potom nastali vysetrenia, psychológovia a špecialisti - strednú školu skončil s vyznamenaním