Chcem sa spýtať,v stredu idem na pohreb a osoba ktorá zomrela pôjde spáliť ze co kúpiť aké kvety živé ruze? Ďakujem za radu

    My sme neniesli nic, rodina zosnulej mala potom s vencami a kvetmi ,ktore ludia poprinasali starosti lebo ich museli odniest preč

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Kvety určite nie.. radšej dajte tých pár € rodine na omšu...

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Dones 2ruze. Ziadne peniaze, to je za mna extremne trapne davat smutiacej rodine. A budu ludia nosit aj vence aj kytice. Ja idem vzdy s max 4ruzami na pohreb.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Treba sa spytat smutiacej rodiny, nedavno som bola na pohrebe, kde zomrely isiel na kremaciu, a teda rodina si nepriala vence, ani kytice. Na pohrebe bolo milion ludi a samozrejme aj kytice, aj vence boli, ale omnoho menej akoby bolo za beznych podmienok. A vacsinou, ze napriklad za kolegov zomreleho z prace bol jeden, za susedov z bytovky a tak. Pohrebna sluzba to odnesie na miesto, kde bude potom urna. Niekde sa uklada urna zvlast ako pomnik s vlastnym miestom, tam nie je vela miesta na smutocne kvety. Niekde urobia pomnik na urnu na uz existujuci pomnik, napriklad na rodicov, tam maju kde dat tie vence.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @veronikastrickova úplne súhlasím.
    To je čo za sedlačinu, dávať pozostalým peniaze ?
    Vezmem dve ruže (kalie, lalie...)

    Určite by som neobťažovala pozostalých tým, čo mám priniesť.
    Najmä, keď nejde o pohreb blízkej osoby - to by som vedela presne, čo priniesť a nepýtala by som sa na mk

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Neviem ako to maju oni, ale my sme vence a kytice z takeho pohrebu (tiez s kremaciou..) odniesli na hrob, kde mame ostatnych zosnulych..

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Nemusíš priniesť vôbec nič.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Ja len preto lebo som to videla na jednom pohrebe kde bolo dopredu povedané ,že žiadne kvety nech nenosia lebo rodina po pohrebe tie kvety musí niekde odniesť...a to dosť rýchlo lebo nasledoval ďalší pohreb...tak to rýchlo nosili do kufra aut... A tam to odznelo ,že radšej dať na omšu...nie je to môj výmysel - iba som to už zažila keď som 3x bola v krematóriu...pohrebná spoločnosť nechcela mať s kvetmi nič spoločné

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Peniaze by som v živote nedala to mi príde fakt cez pokiaľ si to rodina nepýta ....normálne kvety .Potom sme ich dali na hrob napr starých rodičov

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @adulka07 tak to máte slabé pohrebné služby ....lebo čo sme mali mi o všetko sa starali . .aj kvety ponosili na hrob proste všetko

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @nyusika asi prvykrat s tebou nesuhlasim 🙃

    Pohreb (a neskor pomnik) je neskutocne nakladna vec, mnohym pozostalym pomoze 10€ viac ako dve ruze. Zosnulemu su uz aj tak ukradnute.

    Co ja zasa nechapem je slovensky narodny sport, zahadzat hrob 300 kilami umelych vencov…

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @adulka07 toto robi pohrebna sluzba, nie smutiaci.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @gladys_07 hanba by ma fackovala pytat od ludi na pomnik 😣

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @veronikastrickova 🤦‍♀️🤦‍♀️

    Kde si z toho vycitala ze pozostali maju nieco PYTAT?

    Je to proste vsetko drahe, ak chces pozostalym nejako ulahcit tazke chvile, mnohokrat najviac pomozu prave peniaze.

    To ma aj novomanzelov fackovat hanba, ze dostavaju peniaze?

    Odpovedz
    26. dec 2022

    My sme boli na pohrebe kde potom zosnulý išiel na kremaciu a po pohrebe sa všetci presunuli k veľkému krížu čo je v cintoríne a každý tam zapálil sviečku.. neviem ako to bude tam, ale ak si zoberieš jednu sviečku do kabelky určite nič nepokazíš a môžeš ju ísť potom zapáliť aj sama..

    Odpovedz
    26. dec 2022

    U nás je to tak, že keď sa dajú peniaze pozostalí ich potom dávajú na výročné alebo mesačné omše za zosnulého.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Kvety pohrebna sluzba vyhadzuje, ak si ich pozostali nezoberu.
    Peniaze by som nedala a ani nevzala.
    A uz vobec nie 10-20euro.
    Biele kvety uz v sume a velkosti podla uvazenia a blizkosti zosnuleho zober.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Žiadna "sedlacina" to nie je.
    Peniaze mnohí dávajú v obálke s kondolenciou ako obetu na omšu za zosnulého. A tak sa to aj chape. To nie sú peniaze na nič iné🙄Začína to byť bežná prax,namiesto obrovských vencov a kytíc. Prípadne symbolicky 2ruze,či mini kytica a obálka.
    Namiesto kvetov.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Boli sme v septembri na pohrebe, kde zosnulý išiel na kremaciu. Napriek tomu, že bolo povedané, aby sa nenosilo veľa kvetov, každý priniesol. Kvety, vence. Dalo sa to potom všetko na hroby blízkych. Kúpila by som malú kytičku.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @nyusika
    @veronikastrickova
    Trosku nechapem vasmu komentaru... Sedlacina?? Hanba by ma fackovala??, 🤦‍♀️
    Mile dievčatá... To ze, ste to nezazili, alebo sa vam to zda zvlastne este neznamena, ze take zvyky niekde nie su zauzivane a uplne bezne.... Urcite je rozumnejsie prispiet,ako nakupit kvantum kvetov a vencov, ktore smutiaca rodina nema kde uložiť a tiez to hned vyhodit nie je najrozumnejsie riesenie.... Niekedy je pohreb pre rodinu naozaj velky financny náklad, a naozaj pomoze kazde euro... nemusite tu hned autorky zvozit pod ciernu zem, ked ste to nezazili, niekde to funguje naozaj bezne a ludia to beru ako ucast a pomoc smutiacej rodine v ťažkej životnej situácii

    Odpovedz
    26. dec 2022
    Odpovedz
    26. dec 2022

    @adulka07 🤗, nie je za co, niekedy mam pocit, ze su ludia, co si potrebuju stale kopnut a nieco dokázať, mat len svoju pravdu...
    Sice je svk mala krajinna, ale tie zvyky v jednotlivých castiach mozu byt niekedy diametralne odlisne

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @gladys_07 slovenský národný šport je žiť nad svoje pomery
    Zorganizujem mega svadbu - pretože dopredu čakám, že sa mi pozvaní hostia na zložia...toto len ako príklad.

    Kondolovať s obálkou s peniazmi je sedlačina.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @trgypadl mozno su zauzivane v BA. Bola som tento rok na 2normalnych pohreboch, 2kde sli zosnuli na kremaciu z toho jeden nebol ani cirkevny. Peniaze sa zbieraju v kostole, ked sa ide rozlucit ku truhle, tam je kosicek a tam sa dava fararovi, presne na omsu. Na pohrebe si neviem predstavit, pri vyjadrovani sustrasti este aj obalku strcit. Ked je leniva pohrebna sluzba pozbierat kvety, taka by to robit nemala a to je o tom ako si to zariadia, nie ze to robia vsade, lebo pozbierat kvety je uloha pohrebnej sluzby. A normalne sa po pohrebe kvety pozbieraju, daju na hrob, ku spolocnemu krizu, alebo na hroby kde kvety niesu.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @gladys_07 a ano uz som tu aj niekde citala, ze pozostaly pytali peniaze a aby kvety sa nenosili, takze ano je to obrovsky trápne.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @trgypadl pomôcť pozostalým sa považuje za normálne, kľudne sa môžu ľudia (napríklad bývali kolegovia) vyzbierať a odovzdať výťažok.

    Ale vraziť na pohrebe do rúk obálku s peniazmi sedlačina je a nemá to nič spoločné so zvykni.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @veronikastrickova prečo by to mala byt práve BA?? Nie vsade, tak pohrebná sluzba funguje. Niekde sa starajú naozaj len o truhlz, uloženie truhly a nadmerne množstvo kvetov, rieši naozaj rodina. Neraz som zazila, ze rodina to roznasala po cintorine... A asi nie kazda rodina ma. Chut sa dotahovat este o to, ci si tie kvety odnesie niekam na hrob blizkych... Aj, ked zomrel niekto v praci,tak sme sa zlozili a spolocne dohodli, ci kúpime veniec a ostatné peniazky sa daju smútiacej roidne, nevidím na tom nic zle...

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @nyusika prosim Ta, podla Teba je sedlacina vsetko... Poslednych par dni citam mk a vidim ako vo vacsine komentov len prskas a sipis...

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Môj otec má pohrebnú službu. Kvety doniesť môžeš, ale tie sa vyhadzujú keď ide človek na kremáciu. Resp.je na rodine ako s nimi už bude potom zaobchádzať.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @veronikastrickova co je na tom trapne?? Urcie to ma vacsi zmysel ako, ked sa kupi xy kvetov a mozno do par hodin skončia v kosi.. Aj ten co kupuje ten kvet, si chce nejako uctit toho cloveka a prepac, mna by mrzelo ak by moja kytica, veniec skoncil hned na smetisku.... Radsej dam peniazky a viem, ze to rodine moze pomoct

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @trgypadl málo čítaš 😉

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Starky išiel na spálenie , kvety boli požičané a nikto nič nenosil. Ak aj áno náhodou (nepamätám) dali sa na hrob rovno.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @nyusika čo je to slovo sedlacina?
    Normálne sa kondoluje s obálkou.
    Prečo?
    Lebo sa dávajú peniaze-kto teda chce-na omšu za zosnulého,to nie sú peniaze ako finančná injekcia pre pozostalých🙄
    To,že ty si to nikdy nevidela,že nie si veriaca a že si niečo myslíš ešte neznamená,že máš pravdu.

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Zijem v zahranici, ked je pohreb, davaju sa peniaze ( nie nutene) a rodina zosnuleho to da potom vybratej charite. Kvety som na pohrebe, co som bola nevidela nikomu… len rodina dala jeden velky veniec .

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @terezka1947 no ved toto je cele pomylene "na omsu" kolko sa da fararovi za taku omsu?
    300-500e ako za svadby?

    Odpovedz
    26. dec 2022

    @natalka13 bežné sa dáva 10-20e. Cca toľko,koľko by dali za veniec,či kyticu.
    A je to normálna vec. Omše za zosnulých sa napr.u nás bežne prvý rok dávajú každý mesiac. Už je na tých pozostalých,čo z tých peňazí bude.
    Ale úmysel je na omšu za zosnulého.
    Omša u nás cca 5-10e. Nič si farár nenecháva
    Tie peniaze a evidencia omši sa posielajú na biskupský úrad. Aj energie,oplátky,víno niečo stojí.
    Netreba z toho robiť hystériu. Keď niečomu nerozumiem,neriešim,nevyjadrujem sa.
    Tu nejde o to,vyzbierať stovky eur a dať farárovi ako odmenu za pohreb🙄

    Odpovedz
    26. dec 2022

    Ked sme boli na takom pohrebe a vence/kytice aj niekto doniesol (napriek upozorneniu, ze to nie je potrebne), tak on ich potom kazali zamestnanci domu smutku dat na ine hroby, alebo k hlavnemu krizu, ak mali ludia na tom cintorine uz niekoho pochovaneho, tak to po rozlucke dali tam....

    Odpovedz
    27. dec 2022