Pokiaľ máte možnosť, doprajte deťom kontakt s cudzím jazykom čo najskôr.
Pre dojčatá a batoľatá neexistuje žiadna reč ako cudzia. Cudzí jazyk sa učia rovnako ako jazyk materinský. Je to pre ne hra, melódia, rytmus a štruktúru jazyka sa učia odposluchom a tak ho „vedia“ ešte predtým ako sú schopné hovoriť.
Deti v našich jasličkách prichádzajú „do styku“ s bilingválnou výučbou pri všetkých činnostiach počas celého pobytu /pri jedle, hygiene, výtvarných činnostiach, hudobnej výchove, rozcvičke, pobytu vonku,...... Deti sa učia anglicky aj slovensky pomenovávať veci okolo seba formou rozmanitých hier. Frázy ako „go to the bathroom and wash your hands“ „sit on a potty, please“ „we´ll change your nappy, honey“, „say hello, thank you, ...“ „where are your slippers?“ atď, atď nie sú pre naše deti ničím neznámym. Na ďalší rozvoj slovnej zásoby a frazeologických spojení sa využívajú pesničky, pohyb, krásne flash karty, DVD rozprávky v angl.jazyku, knižky a množstvo iného materiálu.
Znalosť cudzieho jazyka je dnes nevyhnutnosťou, ale učiť sa ho až v dospelosti je riadna drina. A tak by sa každý rodič mal snažiť priviesť svoje deti k cudziemu jazyku čo najskôr.
Vedecký výskum mozgového vývoja ukázal, že najlepším vekom pre vytváranie základných nervových spojení k získaniu schopnosti hovoriť materinským jazykom i cudzím jazykom rovnako dobre je vek do troch rokov a druhým najlepším obdobím je vek do šiestich rokov.
