icon
1 / 1
avatar

Ti dochodcovia nemozu zato, ze zili produktivny vek v sociku.
Uz nastupuju pomaly na dochodok ludia ktory zacinali pracovat v r 1990+
Problem je jasny malo eur v systeme vybranych a vela /PN, OCR a rodicaky/ vypustenych

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

ja by som si posvietial na takych co roky rokuce poberaju hmotne nudze, co maju prispevky na byvanie, atd atd. podotykam, medzi mnohymi som na urade videla aj mladych ludi, resp nie dochodcov. taki preco nepracuju? mnohi z nich mozno ani riadne v zivote nepracovali, a vlastne ich zivi stat, napr jednotlivec takto ziska pomaly 250 euro a za co? toto nie su vyhodene peniaze?
cely dochodkovvy system je uplne zle postaveny, za 10-20rokov nebude na nas kto robit, mladym sa nechce alebo utekaju za hranice a co potom? z coho nam dochodok budu vyplacat? cakam kedy stat zacne saskovat s druhym pilierom, to je otazka casu, mnohi maju tam desatisice eur vdaka akciovym fondom, toto vsetko padne do statu. otazka casu. a dochodok? uz teraz pisu ze sa zas bude posuvat hranica....nuz necaka nas dobra buducnost.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@natalka13

Ti dochodcovia nemozu zato, ze zili produktivny vek v sociku.
Uz nastupuju pomaly na dochodok ludia ktory zacinali pracovat v r 1990+
Problem je jasny malo eur v systeme vybranych a vela /PN, OCR a rodicaky/ vypustenych

@natalka13 problem aj to ze mnohi ludia tocia podpory viac krat za zivot. to mi tiez fer nepride. ze to tocia pomaly kazde dva roky plus dlhodobe PN ( fiktivne) aj tie fiktivne zivnosti ci ich minimalne zarobky...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@balerina2025

@natalka13 problem aj to ze mnohi ludia tocia podpory viac krat za zivot. to mi tiez fer nepride. ze to tocia pomaly kazde dva roky plus dlhodobe PN ( fiktivne) aj tie fiktivne zivnosti ci ich minimalne zarobky...

@balerina2025 ano podpora je zneuzivana vo velkom.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

A kde sú fiktívne PNky, OČRky už dopredu plánované. Prečo rodičák dostávajú aj tí, čo nikdy nepracovali? A rodia ako jablone? Maximálne podpory pri minimálnych odvodoch, tehotenské a kopec ďalších nezmyselných dávok? Koľko dôchodcov majú minimálny dôchodok a roky pracovali? Nie každý zarába tisíce mesacne, že mu víjde vysoky dochodok. Taká 1 osadníčka s 10 deťmi s 1 na rodičaku má hneď cca 1000 a v živote nedala štatu ani cent.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

Pandemicke OCR cez letné prázdniny? Ti co v živote nerobili majú vyššie dôchodky ako 40 rokov pracujúci dôchodcovia, lebo sa im ráta z HDP a jed zarába minimalkz máš nižší dôchodok....
Čiže sa nenavazajme do tých ktorí roky odvádzali do štátu a nemôžu za to, ze sa zmenilo štátne zriadenie na trhové, ale aj solidarita by mala mať hranice....

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@lalenka33

A kde sú fiktívne PNky, OČRky už dopredu plánované. Prečo rodičák dostávajú aj tí, čo nikdy nepracovali? A rodia ako jablone? Maximálne podpory pri minimálnych odvodoch, tehotenské a kopec ďalších nezmyselných dávok? Koľko dôchodcov majú minimálny dôchodok a roky pracovali? Nie každý zarába tisíce mesacne, že mu víjde vysoky dochodok. Taká 1 osadníčka s 10 deťmi s 1 na rodičaku má hneď cca 1000 a v živote nedala štatu ani cent.

@lalenka33 absolutny suhlas... a o ich invalidnych doxhodkoch, ktore poberaju snsd odkedy uzreli svetlo sveta, ani nehovorim. A potom clovek, ktoremu by ten invalidny ozaj mal byt odsuhlaseny, ho jednpducho "nedostane", lebo...
A kopec dalsich tahov so sirotskymi atd. Raz to tu bolo pisane, neverila som, co vsetko nakombinuju, len aby sa dostali lahko k peniazom...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@blondiee83

@lalenka33 absolutny suhlas... a o ich invalidnych doxhodkoch, ktore poberaju snsd odkedy uzreli svetlo sveta, ani nehovorim. A potom clovek, ktoremu by ten invalidny ozaj mal byt odsuhlaseny, ho jednpducho "nedostane", lebo...
A kopec dalsich tahov so sirotskymi atd. Raz to tu bolo pisane, neverila som, co vsetko nakombinuju, len aby sa dostali lahko k peniazom...

@blondiee83 aj tie ID z mladosti. ako ozaj, hlavne pisem o psychiatrickych diagnozach. poznam kopec ludi co maju ovela väznejšie stavy a ID neuznali a taki musia makat. a kolki taki co su na ID z mladosti vlastne ani nerobia vobec a este dostanu aj dochodok ako pracujuci ludia co musia makat minimalne 30 rokov na to aby dostali daku almuznu.
velmi zle nastaveny cely system.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@lalenka33

A kde sú fiktívne PNky, OČRky už dopredu plánované. Prečo rodičák dostávajú aj tí, čo nikdy nepracovali? A rodia ako jablone? Maximálne podpory pri minimálnych odvodoch, tehotenské a kopec ďalších nezmyselných dávok? Koľko dôchodcov majú minimálny dôchodok a roky pracovali? Nie každý zarába tisíce mesacne, že mu víjde vysoky dochodok. Taká 1 osadníčka s 10 deťmi s 1 na rodičaku má hneď cca 1000 a v živote nedala štatu ani cent.

@lalenka33 presne tak. preco rodicak dostavaju aj tie , co nikdy nepracovali. takisto aj tehotenske. uplne zbytocne vyhodene peniaze. ked raz chcem dieta, snad nemam 0 na ucte.
aj tie fiktivne navysovanie materskej a davky v nezamestnanosti, preco toto neriesia?
k tym osadnikom, ti maju este aj byvanie z eurofondov, oni nie su zatazeni hypotekami ako bezni obcania...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

Mňa zaráža aj poberanie plného invalidného, práca na plný úväzok - žiadna chránená dielňa, a poberanie asistencie na hendikepovanú osobu... Prosím pekne vysokoškolsky vzdelaná osoba...
Ako nezmyselné príspevky pre osoby poberajúci dávku hmotnej núdze,
Neslávne SOS dávky, a príspevok živnostníkom, počas kovidu a aj tak fakturovali...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@brendaa

Mňa zaráža aj poberanie plného invalidného, práca na plný úväzok - žiadna chránená dielňa, a poberanie asistencie na hendikepovanú osobu... Prosím pekne vysokoškolsky vzdelaná osoba...
Ako nezmyselné príspevky pre osoby poberajúci dávku hmotnej núdze,
Neslávne SOS dávky, a príspevok živnostníkom, počas kovidu a aj tak fakturovali...

@brendaa no hej to je tiez zaujimave, ak som raz 100 percentny invalid, preco dokazem plnohodnotne pracovat...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

Väčšina z nás sa dôchodku nedožije, však sa otvorene hovorí o bližiacej veľkej vojne. A nutne príde - aj kvôli tomu aby sa zničila a reštartovala ekonomika - ak ju niekto prežije...Štaty maju napožičiavane, su podzadlžovane krajiny aj ľudia...toto vojna utne

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@balerina2025

ja by som si posvietial na takych co roky rokuce poberaju hmotne nudze, co maju prispevky na byvanie, atd atd. podotykam, medzi mnohymi som na urade videla aj mladych ludi, resp nie dochodcov. taki preco nepracuju? mnohi z nich mozno ani riadne v zivote nepracovali, a vlastne ich zivi stat, napr jednotlivec takto ziska pomaly 250 euro a za co? toto nie su vyhodene peniaze?
cely dochodkovvy system je uplne zle postaveny, za 10-20rokov nebude na nas kto robit, mladym sa nechce alebo utekaju za hranice a co potom? z coho nam dochodok budu vyplacat? cakam kedy stat zacne saskovat s druhym pilierom, to je otazka casu, mnohi maju tam desatisice eur vdaka akciovym fondom, toto vsetko padne do statu. otazka casu. a dochodok? uz teraz pisu ze sa zas bude posuvat hranica....nuz necaka nas dobra buducnost.

@balerina2025 tak ,tak,ešte pridaj koooopec predĺžených rodicakov na pseudo choroby do pomaly maturity potom na otcovske dovolenky kde tato v pohodička makal na pseudo novú zmluvu a stať mu cvakal vreckové ,na pseudo Corona ocr,on a veeeela ineho.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@maciatkolulu

@balerina2025 tak ,tak,ešte pridaj koooopec predĺžených rodicakov na pseudo choroby do pomaly maturity potom na otcovske dovolenky kde tato v pohodička makal na pseudo novú zmluvu a stať mu cvakal vreckové ,na pseudo Corona ocr,on a veeeela ineho.

@maciatkolulu veru. a toto niekto riesi? ako to ludia zneuzivaju?

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@pink_lady

Väčšina z nás sa dôchodku nedožije, však sa otvorene hovorí o bližiacej veľkej vojne. A nutne príde - aj kvôli tomu aby sa zničila a reštartovala ekonomika - ak ju niekto prežije...Štaty maju napožičiavane, su podzadlžovane krajiny aj ľudia...toto vojna utne

@pink_lady no denne sledujem spravy, dobre nas necaka.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@balerina2025

@pink_lady no denne sledujem spravy, dobre nas necaka.

@balerina2025 mam znamu co berie invalidny, k tomu opatrovak na 15 rocneho syna, ktory sam denne cestuje autobusom na strednu skolu 20km, aj spat, uplne samostatna jednotka...a ona na posudkovej sa rozrevala ze nech jej ho neberu co bude ona robit ...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@balerina2025

@pink_lady no denne sledujem spravy, dobre nas necaka.

@balerina2025 bohuzial, zneuzivania je plna prdel, a preto to potom nedostanu tí co naozaj potrebuju...

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@pink_lady

@balerina2025 mam znamu co berie invalidny, k tomu opatrovak na 15 rocneho syna, ktory sam denne cestuje autobusom na strednu skolu 20km, aj spat, uplne samostatna jednotka...a ona na posudkovej sa rozrevala ze nech jej ho neberu co bude ona robit ...

@pink_lady ludia su najlepsi herci. snad sa im to v zivote vrati, karma zdarma.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@blondiee83

@lalenka33 absolutny suhlas... a o ich invalidnych doxhodkoch, ktore poberaju snsd odkedy uzreli svetlo sveta, ani nehovorim. A potom clovek, ktoremu by ten invalidny ozaj mal byt odsuhlaseny, ho jednpducho "nedostane", lebo...
A kopec dalsich tahov so sirotskymi atd. Raz to tu bolo pisane, neverila som, co vsetko nakombinuju, len aby sa dostali lahko k peniazom...

@blondiee83 áno, na ID od narodenia som zabudla...lebo sa krížia medzi sebou ako zvieratá a každý ma diagnózu. U nás lekárka vedľa v meste pekne ,,za odmenu" diagnozy, pnky a posudky, aj v telke bola, licenciu jej vzali. A fakt chorý človek má smolu.
Naozaj sú profesie, ktoré zarábajú málo a tak majú aj malé dôchodky, ale potrebujeme aj smetiarov pekárov, upratovačky. Milujem tie komentáre mala sa lepšie zamestnať, mala by vyšší dôchodok. Ale kto by zbieral smeti, upratoval školy, nemocnice, piekol chleba? Tie múdre internetové hviezdy isto nie.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

Máte pravdu dievčatá.
Lenže my sme proste taká spekulantská východoeurópske mentalita, že sa to nikdy nezmení. Jozef Mak to vymyslí, lekár dá štempel, úradník prehliada. Kto sa ozve, nahlási a poukáže nebodaj na problém je zradca/udavač/závidí..

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@balerina2025

@lalenka33 presne tak. preco rodicak dostavaju aj tie , co nikdy nepracovali. takisto aj tehotenske. uplne zbytocne vyhodene peniaze. ked raz chcem dieta, snad nemam 0 na ucte.
aj tie fiktivne navysovanie materskej a davky v nezamestnanosti, preco toto neriesia?
k tym osadnikom, ti maju este aj byvanie z eurofondov, oni nie su zatazeni hypotekami ako bezni obcania...

@balerina2025 presne tak, súhlasím so všetkým, čo si napísala. Každý má.v zuboch len dôchodcov, ale iných, co vydrbávajú so systémom nevidia.
To isté je s odvodmi do ZP. Mne sťahuje zamestnávateľ už cca +100€ mesačne a našťastie to nevyužijem , ťažko chorí si zakladajú zbierky na liečbu a tí, čo nikdy nezaplatili do ZP ani cent, lebo platí štat maju ošetrenie a operacie zdarma. Fajčíš, piješ, sexuješ bez ochrany? Plať si liečbu sám. Nie, že ja naňu prispejem. Prečo by som sa mala skladať alkoholikovi na 3 mesačnu liečbu na protialkoholickom alebo fajčiarovi na liečbu rakoviny pluc, alebo lahkej slečne na pohlavne choroby. Tam by šlo veľa peňazi do štatnej kasy.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar
@brendaa

Mňa zaráža aj poberanie plného invalidného, práca na plný úväzok - žiadna chránená dielňa, a poberanie asistencie na hendikepovanú osobu... Prosím pekne vysokoškolsky vzdelaná osoba...
Ako nezmyselné príspevky pre osoby poberajúci dávku hmotnej núdze,
Neslávne SOS dávky, a príspevok živnostníkom, počas kovidu a aj tak fakturovali...

@brendaa a príspevok na hypotéku. Mám na bývanie, tak si ho kúpim. Nemám, tak bývam u rodičov, alebo v podnájme. Keď si požičiam, tak si aj platím. Prečo sa ja mám skladať niekomu na hypotéku? Mne nájom tiež nikto neplatí.

Odpovedz
3. dec 2025
avatar

A ešte výsluhového dôchodky ....ktoré poberajú aj tí, čo sedeli celý život v armáde v kancelárii....ja ich neberiem tým, čo naozaj makali v armáde, ale naozaj poznám prípady, kedy by som ich prehodnotila a hlavne ich vysku

Odpovedz
Včera o 05:04
avatar
@lalenka33

@balerina2025 presne tak, súhlasím so všetkým, čo si napísala. Každý má.v zuboch len dôchodcov, ale iných, co vydrbávajú so systémom nevidia.
To isté je s odvodmi do ZP. Mne sťahuje zamestnávateľ už cca +100€ mesačne a našťastie to nevyužijem , ťažko chorí si zakladajú zbierky na liečbu a tí, čo nikdy nezaplatili do ZP ani cent, lebo platí štat maju ošetrenie a operacie zdarma. Fajčíš, piješ, sexuješ bez ochrany? Plať si liečbu sám. Nie, že ja naňu prispejem. Prečo by som sa mala skladať alkoholikovi na 3 mesačnu liečbu na protialkoholickom alebo fajčiarovi na liečbu rakoviny pluc, alebo lahkej slečne na pohlavne choroby. Tam by šlo veľa peňazi do štatnej kasy.

@povuma presne, suhlasim
@lalenka33 zrusit aj ten , je na case. prikryvam sa perinkou, na aku mam.
@lalenka33 suhlasim uplne.

este by som zrusila tie fiktivne davky. ide ma roztrhat ako niekto kto riadne v zivote ani nerobil, si fiktivne navysuje. najviac sa mi pacia mlade rodiny, co maju vela deti, a obaja rodicia bez prace. je nam vsetkym jasne ze neziju zo vzduchu ale ked som si spocitala kolko dostane taka rodina / HN, podpora byvania, ochranny prispevok/ . plus daka ta fuska na cierno, preco nie...cele zle. potom sa este budu buchat pre ID z mladosti a nakoniec takito dostanu viac na dochodok nez niekto kto 30-40rokov maka. smutne.

Odpovedz
Včera o 06:02
avatar

príspevok je o starobných dôchodkoch a a pletiete sem tehotenské, PN, OČR a podobne, to je úlne iný šuplík peňazí

Odpovedz
Včera o 09:50
avatar
@lucka_ke

príspevok je o starobných dôchodkoch a a pletiete sem tehotenské, PN, OČR a podobne, to je úlne iný šuplík peňazí

@lucka_ke ale stale to nie je balik pre socialku? akoze socialka ma uz teraz dlhy a este rozdava. myslim v globale. ale aj tak. preco nezmyselne davky?
ako chapem ze to maju podelene ale treba sa ozaj zamysliet ze my davame ludom v HN a neviem ake ochrany takym co v zivote ani nerobili. davame aj ludom co by robit mohli ale nechce sa im. poznam mnoho takych. a zas aj ty sama vies ako ludia vyuzivaju zakony tejto krajiny.

Odpovedz
Včera o 09:57
avatar
@lucka_ke

príspevok je o starobných dôchodkoch a a pletiete sem tehotenské, PN, OČR a podobne, to je úlne iný šuplík peňazí

@lucka_ke áno, pletieme lebo vždy ma každý v zuboch len dôchodcov a ich dôchodky. Ale kopec iných nezmyselných dávok nevidia. Lebo tie väčšinou využívajú aj oni.

Odpovedz
Včera o 10:09
avatar
@lalenka33

@lucka_ke áno, pletieme lebo vždy ma každý v zuboch len dôchodcov a ich dôchodky. Ale kopec iných nezmyselných dávok nevidia. Lebo tie väčšinou využívajú aj oni.

@balerina2025
@lalenka33
ja len, že článok je o dôchodkoch ako takých, to či ľudia využívajú OČRky alebo nie na to nemá žiadny vplyv, na túto tému zneužívania by sa dala napísať hrubá 3-dielna kniha, ale to je iná téma, všetky vlády s rovnaké v tom, že nechcú robiť nepopulárne opatrenia a nikto sa neodváži krátiť tieto dávky, naopak, pred voľbami zvyknú ešte navýšiť, alebo zaviesť nové ako napr. tehotenské

Odpovedz
Včera o 10:17
avatar
@balerina2025

ja by som si posvietial na takych co roky rokuce poberaju hmotne nudze, co maju prispevky na byvanie, atd atd. podotykam, medzi mnohymi som na urade videla aj mladych ludi, resp nie dochodcov. taki preco nepracuju? mnohi z nich mozno ani riadne v zivote nepracovali, a vlastne ich zivi stat, napr jednotlivec takto ziska pomaly 250 euro a za co? toto nie su vyhodene peniaze?
cely dochodkovvy system je uplne zle postaveny, za 10-20rokov nebude na nas kto robit, mladym sa nechce alebo utekaju za hranice a co potom? z coho nam dochodok budu vyplacat? cakam kedy stat zacne saskovat s druhym pilierom, to je otazka casu, mnohi maju tam desatisice eur vdaka akciovym fondom, toto vsetko padne do statu. otazka casu. a dochodok? uz teraz pisu ze sa zas bude posuvat hranica....nuz necaka nas dobra buducnost.

@balerina2025 Chyba je tá, že proste od pádu socializmu sa naučili ľudia nepracovať a poberať dávky. Dnes máš napríklad v okrese 5000 nezamestnaných a 10 000 voľných miest a proste ak niekoho hľadáš nezoženieš a ľudia sú na úrade práce roky. Proste tu len radikálne pol roka podpora ak máš nárok, po polroku dovidenia, plať si sám aj zdravotné odvody, práce je plno. Detto ľudia odkázaní na hmotnú núdzu, poberať maximálne napríklad rok za obdobie 10 rokov a potom nič nevyplácať a nech im neplatí štát ani zdravotné poistenie. Dnes máš na úrade práce matky s deťmi čo robiť nechcú, lebo ich uživí muž a sú tam len preto aby si neplatili samé zdravotnú poistenie, rovnako ženy podnikateľov čo nepotrebujú robiť a ide im len o to zdravotné poistenie alebo ľudí čo chodia načierno robiť do zahraničia a tvária sa, že nemajú prácu. Detto z tých poberateľov hmotnej núdze veľa robí na čierno na stavbách. Na čo by robili niekde za 800 eur mesačne v čistom ak im štát zaplatí zdravotné odvody, dá dávky a občas idú niekde na stavbu na fušku kde si zarobia tých 800 eur za 4 dni a nie chodiť mesiac do práce každý deň...

Odpovedz
Včera o 10:24
avatar
@marsmykkok

@balerina2025 Chyba je tá, že proste od pádu socializmu sa naučili ľudia nepracovať a poberať dávky. Dnes máš napríklad v okrese 5000 nezamestnaných a 10 000 voľných miest a proste ak niekoho hľadáš nezoženieš a ľudia sú na úrade práce roky. Proste tu len radikálne pol roka podpora ak máš nárok, po polroku dovidenia, plať si sám aj zdravotné odvody, práce je plno. Detto ľudia odkázaní na hmotnú núdzu, poberať maximálne napríklad rok za obdobie 10 rokov a potom nič nevyplácať a nech im neplatí štát ani zdravotné poistenie. Dnes máš na úrade práce matky s deťmi čo robiť nechcú, lebo ich uživí muž a sú tam len preto aby si neplatili samé zdravotnú poistenie, rovnako ženy podnikateľov čo nepotrebujú robiť a ide im len o to zdravotné poistenie alebo ľudí čo chodia načierno robiť do zahraničia a tvária sa, že nemajú prácu. Detto z tých poberateľov hmotnej núdze veľa robí na čierno na stavbách. Na čo by robili niekde za 800 eur mesačne v čistom ak im štát zaplatí zdravotné odvody, dá dávky a občas idú niekde na stavbu na fušku kde si zarobia tých 800 eur za 4 dni a nie chodiť mesiac do práce každý deň...

@marsmykkok ja chapem ze chyba je v zakone. a ti co vedia , vedia ako ho zneuzit.

Odpovedz
Včera o 10:30
avatar
@marsmykkok

@balerina2025 Chyba je tá, že proste od pádu socializmu sa naučili ľudia nepracovať a poberať dávky. Dnes máš napríklad v okrese 5000 nezamestnaných a 10 000 voľných miest a proste ak niekoho hľadáš nezoženieš a ľudia sú na úrade práce roky. Proste tu len radikálne pol roka podpora ak máš nárok, po polroku dovidenia, plať si sám aj zdravotné odvody, práce je plno. Detto ľudia odkázaní na hmotnú núdzu, poberať maximálne napríklad rok za obdobie 10 rokov a potom nič nevyplácať a nech im neplatí štát ani zdravotné poistenie. Dnes máš na úrade práce matky s deťmi čo robiť nechcú, lebo ich uživí muž a sú tam len preto aby si neplatili samé zdravotnú poistenie, rovnako ženy podnikateľov čo nepotrebujú robiť a ide im len o to zdravotné poistenie alebo ľudí čo chodia načierno robiť do zahraničia a tvária sa, že nemajú prácu. Detto z tých poberateľov hmotnej núdze veľa robí na čierno na stavbách. Na čo by robili niekde za 800 eur mesačne v čistom ak im štát zaplatí zdravotné odvody, dá dávky a občas idú niekde na stavbu na fušku kde si zarobia tých 800 eur za 4 dni a nie chodiť mesiac do práce každý deň...

@marsmykkok ja suhlasim s tym co si napisal.

Odpovedz
Včera o 10:31