icon
1 / 1
avatar

Veď to sa práve podporuje navzájom. Bolo by príliš progresívne rozšíriť ho 🤷‍♀️

Odpovedz
18. okt 2025
avatar

V Česku majú zabezpečenú trať ETCS na 1 200 km a na 750 vozidlách za 560 miliónov € a na Slovensku máme zabezpečenú trať na 204 km a na zvyšné trate počítajú žeby zabezpečenie stálo 3600 miliónov €.
Tak neviem či mi máme zabezpečenie pozlátené alebo prečo to nedokážeme.
https://zive.aktuality.sk/clanok/kIBfFEv/mohlo-...

Odpovedz
18. okt 2025
avatar

Tak za 14 rokov Ficovlády nedokážeme do ničoho investovať,pretože všetko rozkradnú….Smer je totiž zločinecká a zlodejská skorumpovaná banda príživníkov, ktorí doteraz nevytvorili žiadnu hodnotu,produkt alebo službu…Sú nacucnutí na štát a ten cicajú,lebo nič iné robiť nevedia…

Odpovedz
18. okt 2025
avatar

Noo podľa mna sa tu tuneluje viac než dosť 😂😂

Odpovedz
18. okt 2025
avatar
@maranco

V Česku majú zabezpečenú trať ETCS na 1 200 km a na 750 vozidlách za 560 miliónov € a na Slovensku máme zabezpečenú trať na 204 km a na zvyšné trate počítajú žeby zabezpečenie stálo 3600 miliónov €.
Tak neviem či mi máme zabezpečenie pozlátené alebo prečo to nedokážeme.
https://zive.aktuality.sk/clanok/kIBfFEv/mohlo-...

@maranco kde je to písané, ze 3600mil? Nenasla som alebo som slepúch.
Železnice uz roky dostávajú mensi a mensi rozpočet, žiadna vláda im nechce pridať, asi preco, ze. Na Slovensku sa dokáže len tunelovat,v štátnych firmách obzvlášť. My nikdy nebudeme na takej úrovni ako je Česko, železnice su pre slovenský štát najmenej atraktívne. Teraz dokonca prebieha optimalizacia na žsr, este aby mal aj kto robiť o par rokov. Alebo aby niektoré staničky nezrušili.

Odpovedz
18. okt 2025
avatar
@20erika07

@maranco kde je to písané, ze 3600mil? Nenasla som alebo som slepúch.
Železnice uz roky dostávajú mensi a mensi rozpočet, žiadna vláda im nechce pridať, asi preco, ze. Na Slovensku sa dokáže len tunelovat,v štátnych firmách obzvlášť. My nikdy nebudeme na takej úrovni ako je Česko, železnice su pre slovenský štát najmenej atraktívne. Teraz dokonca prebieha optimalizacia na žsr, este aby mal aj kto robiť o par rokov. Alebo aby niektoré staničky nezrušili.

@20erika07 Za hlavný dôvod pomalej modernizácie zabezpečovacej techniky označuje ŽSR vo vyjadrení pre Živé.sk nedostatok peňazí.

Len zavedenie systému ETCS na hlavnú transeurópsku sieť (Trans-European Transport Networks alebo TEN-T) odhaduje náklady na 1,2 až 1,4 miliardy eur. Do sumy počíta aj modernizáciu zabezpečovacích a oznamovacích zariadení.

Na zvyšnú časť rozšírenej a doplnkovej siete TEN-T predpokladá približne 2,43 miliardy eur.

Prepočet nákladov na zvyšnú časť železničnej siete momentálne ŽSR nemajú.

Odpovedz
18. okt 2025
avatar
@maranco

@20erika07 Za hlavný dôvod pomalej modernizácie zabezpečovacej techniky označuje ŽSR vo vyjadrení pre Živé.sk nedostatok peňazí.

Len zavedenie systému ETCS na hlavnú transeurópsku sieť (Trans-European Transport Networks alebo TEN-T) odhaduje náklady na 1,2 až 1,4 miliardy eur. Do sumy počíta aj modernizáciu zabezpečovacích a oznamovacích zariadení.

Na zvyšnú časť rozšírenej a doplnkovej siete TEN-T predpokladá približne 2,43 miliardy eur.

Prepočet nákladov na zvyšnú časť železničnej siete momentálne ŽSR nemajú.

@maranco dava to zmysel, lebo predpokladám, ze v cechach maju zmodernizovane uz davno viaceré zab.zariadenia a oznamovaciu techniku, nasledne uz samotne etcs ich nestalo az tolko prachov. Tu len základné výbavy niektorých staníc su minimálne 10rokov pozadu oproti Česku, takze investícia na zavedenie etcs je tu pochopiteľne vyššia. Nuž, ale toto nikdy nebude medzi prioritami štátu. Kym bude take Česko celé pokryté etcs ,my možno urobíme poťažko nových 10km trate s etcs level 2 . Na zaplakanie.

Odpovedz
19. okt 2025