icon
1 / 1
avatar

Nie bláznov, ale hlupákov!

Odpovedz
3. nov 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@juhseverzapad

Ž14,1: Zbormajstrovi. Dávidov žalm.Blázon si v srdci hovorí: "Boha niet."Skazení sú a ohavnosti páchajú.Nikto z nich nerobí dobre.

Ž53,1: Zbormajstrovi. Podľa "Machalat". Dávidov poučný chválospev.Blázon si v srdci hovorí: "Boha niet."

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Sir1,14: Najkrajšia múdrosť je milovať Boha.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Toto si nechaj do kostola. Počúvaj hlupáka a budeš hlúpa. Múdrosti ťa naučí iba múdri človek.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Najväčšiu pravdu hovoria deti, blázni a starí ľudia. Preto deťom neveríme, bláznov zatvárame a starcov nepočúvame!!

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad tak ak si svoj koment myslela, ako gramaticke okienko, tak len pre tvoju info, blazon ma sirsi zmysel, ako som sa ti to snazila prezentovat. No v podstate ide o hlupost.
A k druhemu komentu, deti su uprimne a pomenuvaju veci, tak, ako su. Blazni, ak myslis psychicky chorych ludi, ktori ostali v rozumovom vyvoji na urovni dietata, tak to je to iste. A starci, predpoklada sa, ze clovek po mnohych zivotnych skusenostiach zmudrie, co nie je vylucene. Moja babka bola velmi mudra zena, ktora vedela velmi mudro usmernit a zivotom ukazat, ako a co. No zial, nie je to vseobecne pravidlo. Vzdy zavisi od jednotlivca samotneho, ci si vyberie cestu mudrosti, alebo hlupost. Cestu zivota, alebo smrti...

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Cestu života a cestu smrti? To myslíš vážne? Vieš čo je na svete isté! Dane a smrť. Všetci raz zomreme, tomu sa ani ty nevyhneš.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad lenze ja nepisem o nesmrtelnosti na tomto svete, ma to uplne iny vyznam. Cesta zivota, vedie k vecnemu zivotu a cesta smrti, je zatratenie, odmietnutie Boha a zivot bez Neho. Hovori sa, aky zivot, taka smrt. Vsetci zomrieme, no je to tak, ako sa porodom konci zivot babatka v brusku a pokracuje inym sposobom na svete. Niekto moze zit stastny zivot, pomahat inym aj v tazkych zivotnych okolnostiach a vytvara nebo uz tu na zemi a niekto moze byt nestastny, ublizovat inym a zit v pekle uz tu na zemi. Po smrti to pokracuje, ale inym sposobom.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Určite ti je jasné, že som neveriaca. Ale kebyže si mám vybrať náboženstvo, tak je to budhizmus. Jedine v tom je veľmi veľa pravdy.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad je mi jasne, ze neveris v Boha, ano Bohu 😉. To vsak nic nemeni na fakte, ze Jeho existenciu tvoja viera, ci neviera neovplyvnuje. Viera je darom pre nas.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Nemusím veriť v boha. Mne stačí veriť, že zajtra víde slnko. Nikoho imanigárneho na to nepotrebujem. Kebyže veríš v Krista, tak to beriem, lebo to bol človek z mäsa a kostí ako napr. Budha, či Luther.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad lenze Boh je trojjediny: Boh Otec, Boh Syn (Jezis Kristus) a Boh Duch Svaty. (I ked necakam, ze to pochopis). A mozem ti zarucit, ze rozhodne sa nejedna o imaginarneho priatela. 😉 Tak Budha, Luther, ci ini sa uz pred Jeho tvar postavili.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Budha bol ešte pred Kristom! Tiež nečakám, že to pochopíš 😉

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad nemam co 😉, Boh bol este pred stvorenim sveta.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Jasné a stvoril zem, Adam a Eva mali Kaina a Ábela. Kain zabil Ábela a začalo sa ľudstvo množiť v podobe incestu, nakoľko jediná žena bola Eva. Vieš o tom, že Vatikán priznal vývin človeka z radu hominid? Akého si náboženstva?

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines ja žijem krásnu cestu života aj bez Boha a vysedávania v kostole...neberiem ani nenútim druhým vieru tak ako sfanatizovaní veriaci. Kresťanstvo ako také má jednu obrovskú chybu-múti mozgy,nedáva odpovede,len nádeje.súhlasím,že každý by mal v niečo veriť,ale natískať Boha neveriacim v Boha je ako natískať vodu utopenému.ja som veriaca,ale neverím v Boha. A že naša neviera v Boha nemá naň vplyv? Som s tým v pohode lebo ani náboženský fanatizmus nemá vplyv na moju vieru.

A k pointe,ja milujem bláznov. Blázni milujú svoj život. V každom z nás je blázon,a kto ho v sebe potláča,ukracuje sa o krásy života. Súhlasím s
@juhseverzapad ,že nie s bláznami zle pochodíš,ale s hlupákmi a tých je všade neúrekom.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad to, ze sa vo Sv. Pisme spomina Adam a Eva, neznamena, ze boli jedini ludia na svete. A aj genom cloveka sa vyvija. Na to, ze ta viera nezaujima mas celkom fajn vedomosti, aspon niektore. 😉

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@dr_smajlik a kto ti co natiska? Prisla si do mojej temy, ze ta zaujala, nie ze som ta prinutila 😉

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Ďakujem, ale zabudla si napísať akého si náboženstva. Ľahšie by sa komunikovalo, nakoľko viem z každého všeobecne.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad ja si myslim, ze je to viac, ako jasne. Vyjadrujem sa tiez dost jasne, i ked mi ktosi napisal, ze nerozumie mojim slovam.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Nie je to jasné, nakoľko je veľa podobných náboženstiev, ale víklad biblie majú odlišný.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad a zo vcerajsej diskusie ti sv. Spoved nenapovedala nic?

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Spoveď majú Katolíci, Evanjelici i Adventisti. Jehovisti neviem. Pravoslávny,..

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad sv. Spoved, ako sviatost, maju len katolici, greckokatolici a zrejme aj pravoslavni. Medzi nimi je rozdiel akurat v obradoch a male teologicke rozdiely.
U ostatnych to sviatost nie je, alebo ju nemaju.
Ty si sa vsak neveriacou zrejme stala, alebo si v procese hladania. Alebo nie?

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad a jehovisti su sekta, tak ako mnoho inych.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Nikdy som neverila, nie som ani pokrstená aj keď rodičia sú. To že niečo viem, znamená, že čítam, počúvam a pozerám. Takže si katolíčka.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Inak môj mm je katolík a má aj birmovku 😉

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad ale asi vieru nezije, alebo ano?
Ako pisala pani vyssie, kazdy v nieco veri, len je v konecnom dosledku dolezite, co to je. (Cesta zivota a cesta smrti)
Takze teraz si v procese hladania? Co take ta na Budhovi zaujalo?

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad inak je zvlastne, ze neveris, no si v skupinach o nadprirodzene a medzi nebom a zemou. Zrejme tam rozoberaju ducharske zazitky, alebo nie? Vcera si drzala s ebi88, tak by som to necakala 😉.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Takže! Ja neverím v boha, ale verím v paranormálne javy! Verím v reinkarnáciu= budha.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad ako mozes verit v paranormalne javy, ked veris v reinkarnaciu?

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@katharines Teraz si odporuješ ty! Prečítaj si náuku o Budhovi!

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad a zamyslela si sa niekedy, ze ak clovek nerobi pokanie a nezije svoj zivot ani v sulade so svedomim a reinkarnacia je vymysel, tak co potom?
Napadol ma pri tebe tento citat:
Iz55,6: Hľadajte Pána, kým sa dá nájsť,volajte ho, kým je nablízku!

A hladat a spoznavat sa da, len ked clovek zije. Laska k Bohu i ludom ma v nebi obrovsku cenu, pretze to je i vlastnost Boha (laska v sirsom slova zmysle, kedze pre mnohych je laska=eros).

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

@juhseverzapad ako si odporujem? Pytam sa ta.

Odpovedz
3. nov 2018
avatar

Reinkarnáciu sa považuje tiež za paranormálny jav a už bola aj v niekoľkých prípadoch dokázaná.

Odpovedz
4. nov 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@juhseverzapad tak, ako aj vyskyt dusi z ocisca , ktore prosia o modlitby.
To, ci to bola reinkarnacia, ako pises, je uhol pohladu a mozna bujna fantazia aj u jednotlivcov. Videla som i par dokumentov. Takto posobit totiz nemusia samotne duse.
Zjavne ti duchovno chyba. Tuzba po nadprirodzenom, je prirodzena, pretoze dusa vola po Bohu a hlada ho. No ludia si tuto tuzbu vyjadruju rozne.

Odpovedz
4. nov 2018
avatar

@juhseverzapad Isaac Newton
Anglický matematik a fyzik Isaac Newton kráčal so študentmi okolo cintorína. Istý študent podpichol veriaceho profesora a opýtal sa ho: „Vy veríte, že prach týchto mŕtvych môže vytvoriť nové telo schopné života?“
Profesor neodpovedal hneď, no na druhý deň urobil pred študentmi pokus. Priniesol oceľové piliny, zmiešal ich s obyčajným prachom a zmes vysypal na stôl. Začal nad ňou krúžiť magnetom a zmes sa začala hýbať. Oceľové piliny sa prichytili na magnet, prach ostal na stole. Profesor vyslovil poučenie: „Boh si ponechal nekonečne viac síl, než vložil do magnetu.“

(Zdroj: http://www.myslienky.estranky.sk)

Odpovedz
4. nov 2018
avatar

@katharines ahoj, čítam si tvoj blog, máš tu zaujímavé príspevky. Chcem sa ta opýtať na názor. Ja som krstná evanjelicka, po mamine, ocino je katolik, ale chodí k nám do kostola. Chodíme aj na spoveď. Vyššie píšeš, ze to vlastne ani sviatosť ani nie je kedže som evanjelicka. Tiež tam mame premenenie, pijeme krv Kristovu a prijímame jeho telo. Môj muž, praktizujúci katolik vraví, ze spoveď nie je to podstatne, ale skutočná ľútosť hriechov pred Bohom a hlavne milovať Boha a Ježiša Krista a veriť v nich, ze to je jediná cesta k večnému životu. Na to mimochodom "prišiel" Luther. A teda keď Boha celým srdcom niekto miluje, verí v neho aj jeho Syna, pomáha druhým ľudom, nudným, delí sa s vecami aj peniazmi, ale je evanjelik, myslíš ze skončí v pekle? Len ma zaujíma tvoj názor 😊 Vďaka a prajem pekny deň

Odpovedz
27. dec 2018
avatar

@leann245 dakujem za doveru, ak je tato otazka myslena uprimne. 😉
Napisem ti, ako je to u katolikov. Sv. Spoved je sviatost, ktora je velmi potrebna, lebo vdaka nej mozeme ziskat stratenu milost posvacujucu. Sv. Spoved je u nas osobna. Sam Jezis povedal sv. Sestre Faustine (ona sa pricinila o sirenie ucty i obrazu k Boziemu milosrdenstvu), ze On sa pri sv. Spovedi knazom len zakryva. No dolezitou sucastou je aj dokonala lutost a predsavzatie. Pisem dokonala lutost- lutujem, lebo som urazila Boha, lebo je aj nedokonala - lutujem, ze sa bojim trestu. Na to, aby clovek napredoval v duchovnej oblasti je vsak vhodne mat dobreho spovednika, za ktoreho sa vsak treba modlit.
Takze najprv je dolezita lutost, ale podstatne je hriechy osobne vyznat. Je to aj jeden z exorcizmov. Dokonca, ak penitent nevyzna co i len 1 hriech, spoved je neplatna, lebo je to obrovsky prejav nedovery voci Bohu, co je vazne previnenie.

Pokial viem, evanjelici maju neosobnu spoved a sviatost to nie je. Tiez nemate premenenie. Mate len bohosluzbu slova a nie bohosluzbu obety. Takze evanjelik nesmie pristupit k eucharistii u katolikov, kde je v eucharistii pritomny samotny Pan Jezis.

A nie, nemyslim si, ze ked zije evanjelik svoju vieru a zije dobry zivot, zeby skoncil v pekle. To vobec nie, len v katolickej cirkvi je viacero moznosti, ako sa posvacovat. V katolickej cirkvi mame 7 sviatosti:
1 krst
2 sv. Spoved
3 Eucharostia
4 Sviatost birmovania
5 sviatost manzelstva
6 sviatost knazstva
7 pomazanie chorych

Odpovedz
27. dec 2018
avatar

@leann245 a je viacero evanjelickyh denominacii, tak neviem, ku ktorej patris ty. Nasla som i toto
http://www.veriaci.com/ine-cirkvi.php

Odpovedz
27. dec 2018
avatar
Odpovedz
27. dec 2018
avatar

@leann245 ale aj spolocne prvky

Odpovedz
27. dec 2018
avatar

@katharines Dakujem pekne za vysvetlenie, samozrejme som to myslela úprimne, ja si rada vypočujem rôzne pohľady na vec a nazory iných nás môžu veľakrát obohatiť. 😉🙂

Odpovedz
27. dec 2018
avatar

@leann245 i ja ti dakujem 😘 a suhlasim s tebou (s tymi nazormi 😉)

Odpovedz
27. dec 2018