Ucitelka u dcery prednedavnom (vaham, ci to nemaju byt 2 slova):
    "Urobim vam z geografie peklo!!!!" tymto sposobom fakt nauci deti, aby mali zemepis radi.
    Znova a znova ma to vie nahnevat. Vraj casti atmosfery... Spravne som dala len stratosferu, kukla wikipediu a tie ostatne sa mi zda, ze som v zivote nepocula. Mam len sš vzdelanie, ale vseobecne, predpokladala by som, ze ucivo 5tej triedy zs by som dat mala.
    Je fakt toto zakladne vzdelanie?
    Vazne ste stotoznene s tym, ze sa decka drvia fakty, ktore najneskor do roka zabudnu a v buducnosti nemaju prakticky ziadne vyuzitie? Dokazete chciet od nich za toto dobru znamku? Dokazete ich to vyskusat? Dokazete im vynadat, ked z toho dostanu horsiu znamku?
    Vazne je moj nazor mensinovy?

    Zial...pokial je ucivo predpisane v danom rocniku...ucitel s tym nic nespravi...je to vecou Ministerstva skolstva a ucebnych osnov...bez ohladu na vyuzitie v realnom zivote...

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Ja som mala na geografii na zš takúto učiteľku. Nenávidela som ju...nevedela som mať dobrú známku. Postavila troch žiakov pred tabulu a dávala otázky rad radom, vieš nevieš, nemáš čas na rozmyslenie odpovedal hneď ďalší v poradí. Potom som prišla na gymnázium a mala som sa rozhodnúť kde ďalej. Šla som na geografiu, keď sa teraz nad tým spätne zamyslím, prečo mi išla najlepšie a prečo som sa pre ňu rozhodla, tak to celé pramení v učení tejto vtedy nenávidenej učiteľky. Čiže nikdy nevieš, čo má zmysel a čo nemá... to čo nás ona skúšala naspamäť popravde neviem dodnes lebo sa to odvtedy už asi tak 10krát zmenilo... v konečnom dôsledku však šlo o súvislosti medzi tými žvastami, ktoré sa nedali naučiť naspamäť. Veľa veci si však človek uvedomí v živote až neskôr 🙂

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Mne je z toho skolstva smutno, dne zvlast, je to demotivujuce a to mam dceru , co sa chce ucit veci ale ten sposob a pristup je niekedy na plac

    Odpovedz
    5. jún 2017

    môj syn dostal 3,4 z telocviku..nevie hrať volejbal,takže asi tak 😍..inak je výborný žiak,monitor urobil na 100 a 90 percent,no telesnú má na trojku 😝

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Mojej mame povedal zemepisar: "Ja vidím, že vaša dcéra to číta z mapy. Ale to je vlastne úplne v poriadku."

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Všetko je o prístupe. Základnu som prešla s čistými 1. Na strednej má profak chémie tak demotivoval, až som prepadla.
    Teraz mám dve výšky a ucim.
    Aj jeho syna som učila 😂😂😂😂😂

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Moja dcera na gympli , dnes 5 z telocviku , beh na 800 metrov , mala vyssi cas o dve minuty. ...skoro same jednotky co sa snazi aj koli vysvedcku co sa koncorocne pocita , a bum , na konci roka toto. Je toho viac.

    Odpovedz
    5. jún 2017
    Odpovedz
    5. jún 2017
    moni73
    autor

    Osnovy, no ved hej. A samozrejme je všetko o prístupe. Ale ten učiteľ má nad žiakom obrovskú "moc": ako môže niečo znechutiť, tak to moze odprezentovat ako to najlepšie na svete. Prečo dokazujú deťom, čo všetko nevedia? Prečo im neukazu, čo všetko sa za rok naučili? Nechcem vystupovať nahnevane, je mi z toho ale smutno.

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @myrkamirka ale po francúzsky vie lepšie ako tá učitelka telocviku..vlastne..ona nevie vôbec..aký paradox 😀

    Odpovedz
    5. jún 2017

    nie nesuhlasim, cele nase skolstvo je hrozne, nesuhlasim aby deti dostavali domace ulohy ktore potom robia do noci a ani oni ani rodicia si neoddychnu, deti nemaju cas sa venovat rodine, surodencom konickom lebo po skole do vecera robia ulohy, rodicia si nemaju po praci kedy oddychnut lebo tie ulohy su niekedy tak dlhe a tazke ze im musia pomahat, nesuhlasim s drezurou pred tabulou, s ucenim sa nezmyslov, memorovanim pouciek a rokov, s tym ze v skole sa deti neucia logicky a kriticky uvazovat, ze sa iba biflia a ked vyjadria svoj nazor je zle, nesuhlasim s neschopnymi ucitelmi, ale sme na slovensku nie vo finsku a nic s tym nezmozem, bohuzial

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @moni73 akurát dnes sme to doma rozoberali. Syn sa učil fyziku jak blázon. Aj ju mal rád zo začiatku. A na pisomke im zas nasúkala také "praktické" úlohy, že hrôza.
    Veď zlé známky deti aj aj jen vizitka, ako vie učiť.

    Odpovedz
    5. jún 2017

    aj ja sa nad tym zamyslam, lebo neviem uz skoro nic zo skoly a to som bola jednotkarka. a skoro nic som nepotrebovala vediet. teraz to vidim, ked s detmi robievam pokusy. co vlastne k zivotu potrebujem, co sa da lahko a uzitocne naucit. a ako zle nas skola naucila zit. co take uzitocne nas naucila? neviem strojopis, (teda uz viem, ale to som sa sama teraz naucila) nemam ani nejake ekonomicke vzdelanie, ani to zakladne, nic nic nic. ziadna financna gramotnost, ziadne aspon zakladne fakty o vlastnom zdravi, o tom ako funguju medziludske vztahy napr. nic dolezite, co v zivote clovek potrebuje. a ze je toho dost, co by aj v skole mohli ucit.
    ale presne, drvia ich nazvy casti atmosfery, ale povedia im k tomu aj nieco viac? ako ktora co ovplyvnuje, naco ju mame, co sa stane ak by nebola napr?

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @moni73 uprimne , ja som sa dnes rozplakala , ako som po vikende co dcera s nami nechcela ist na kupalisko lebo sa chcela ucit , lebo chce mat koncorocne vysvedcenie dobre, zalezi jej na tom ....ako som uvidela tu 5 z TV

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @katasa Teeeeeeda Kati , klobúk dole to som nevedela že si až taká hlavička 🙏🏼👌🏼🔝☺

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @helencek my zas mame anglictinu taku...dcera vie anglicky od mala vynikajuco , filmy knihy v anglictine, ucitelka jej dava horsie znamky koli tomu ked v slohu alebo rozhovore pouzije ine slovo ako by pouzila ucitelka, slovo ktore tam je uplne ok

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @katasa 😀a pamatal si ta?😀.
    Vela zalezi od ucitela, to ze nemaju taky zaklad ako my je uz o inom, vecne vymyslaju a aj tak deti potom stresuju. Mne sa nepacia pracovne zosity, ktore si musi rodic uhradit az do 9.rocnika, mne sa vlastne nepaci ani to ze mame 9-ty rocnik. Dobry pedagog, ktory vie naucit deti v tejto dobe fakt vynimka. My sme pouzivali logaritmicke pravitko, rozne funkcie kalkulkacky goniometricke, linearne funkcie. Oni v zs nic😕citatelky dennik, herbar, to vsetko sme robili bez reptania, atd, syn v stvrtom rocniku ma prirodovedu jeden tyzden sa ucili vesmir, potom vlkov, uplnu premenu nymfy, a teraz huby takze gulas, o slovencine za tyzden vsetky neohybne slovne druhy. No a v matike ze najdi scitacieho vodcu a odkoduj stavbu kocky😦😦😦tak dobre blbosti

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @myrkamirka tak to je smutné,našťastie riešime len telocvik,pretože môj synáčik..trubka úprimná..jej povedal,že by prežil keby mu nedala jednotku na vysvedčení..😍..mal čisté jednotky,triedna sa za neho prihovorila 🙂

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Naposledy si robili prezentaciu z anglictiny, podla vlastneho vyberu, malo to byt o spisovateloch, pekne si to pripravila , malo to byt na 5minut cca, dala na usb klucik a ucila sa to povedat tak ze dala kluc do telky a ako isli obrazkymk tomu , ona rozpravala....dosla ze dostala 3 , lebo ucitelka povedala aby to hodnotili a oznamkovali ziaci...dcera je pomerne hanbliva a ze ticho hovorila a tak....ale ucitelka jej povedala ze co sa tyka anglictiny a toho co povedala je to na 1...ale zapisala jej tu 3 podla hodnoteni ziakov.

    Odpovedz
    5. jún 2017
    Odpovedz
    5. jún 2017
    Odpovedz
    5. jún 2017
    moni73
    autor

    @ivianocka ja tiez, stale vyznamenana. Akurat som sa tiez nad tou atmosferou (takychto veci je kopec, len tato je cerstva) zamyslala, teda nad sposobom vyuky a napadlo mi pre mna celkom fajn prirovnanie: pride mi, ze tvoj spoluziak sa vola janko (nic nehovoriace) alebo vies, ze ten chlapec, ktory nevies ako sa vola je priatelsky, ma dobre srdce, byva blizko teba, sedi v poslednej lavici pri okne, ma 2 sestry, rad sa hra s legom... (toto ma vypovednu hodnotu). Samozrejme, ze meno pouzivame kazdy den. Ale v skole ucia viacmenej len to "meno"

    Odpovedz
    5. jún 2017

    zenyyyy. mna az desite tymto tu. ja mam normalne zaludocne krce z toho, ekd dcera zacne chodit do skoly. uz sme si smuzom slubili, ze budeme cez vikendy povinne chodit von, hocikam hocico robit, aj keby traktory padali, ale ze im nedovolime sa cele dni len ucit. a na co vlastne? ja som mala solovu trojku z nemciny. a potom som sla do nemecka a zacala som plynule po nemecky🙂 a kolko som nad tym sedela. anglictina to iste.

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @moni73 velmi dobre prirovnanie s tym menom. coraz smutnejsie sa mi to zda.

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @moni73 je prisnost a prisnosť...ja som chodila na niekolko jazycnu zakladku, take a hentake vyucko, ucitelky pristup ako na strednej...niektore boli dobre prisne, ze aj naucili, ale aj vyzadovali... ine boli doslova bosorky...dalo mi to, ze na gymku som sa ucila minimum, vedomosti som mala na rozdavanie a uz ma nic nezaskocilo..

    Odpovedz
    5. jún 2017
    moni73
    autor

    @jeennyv chvilu si bola popredu, ale tipujem, ze teraz ste na tom viacmenej rovnako (s tymi gymnazialnymi spoluziakmi). Dcera vedela velmi skoro citat, vdaka tomu ju poznalo siroke okolie 😉. Teraz uz citaju vsetci. 9 sa atmosferu naucia, 1 nie. Teraz su hodnoteni jedna a pat, za rok-dva to budu nevediet rovnako...

    Odpovedz
    5. jún 2017
    moni73
    autor

    A aby nevznikol pocit, ze som nejako proti prisnosti. Dcere nejde matematika. Objektivne a tak je aj ucitelkou (spravodlivou, prisnou) hodnotena. Napriek tomu na nu nepoviem jedno skarede slovo. Dcera ju ma rada a dokonca ucitelku obdivujem, nakolko v jednom (technickom) predmete vie dat dcere 1 a v matike 4. Smekam pred ucitelkou, ktora ju na zaklade zleho jednoho predmetu nezaradia do kategorie "blb"

    Odpovedz
    5. jún 2017
    Komentár bol odstránený

    @moni73 ja uz mam ukoncenu vs 😀 schopnost sa ucit a rychlost ucenia ci dlzka pamate sa vyrovnat neda...niekedy ta take furie dovedu k tomu, ze si iste veci pamatas dozivotne to ucenie v tebe vypiluju aj ja som to neznasala, ale v zivote som sa na gymku ci vs tak nevytrapila ako na zakladke..

    Odpovedz
    5. jún 2017

    Tiez nie som proti prisnosti, sama jej poviem ze sama si moze za niektore veci, ona sama to vie, ze ked nieco neurobi ma to nasledky.Ale demotivovat niektorymi sposobmi je neprijemne.

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @paola881 až tak to tak neber 😀
    Je veľa učiteľov, čo to tak majú.
    Druhá nie je toľkoročná a ani sa nekončí titulom 😉

    Odpovedz
    5. jún 2017

    @brendaa jasneee 😂

    Odpovedz
    5. jún 2017
    moni73
    autor

    @helencek kraaasne

    Odpovedz
    6. jún 2017

    @moni73 dakujem,mazem ☺

    Odpovedz
    6. jún 2017

    @katasa nejde o titul vôbec 😎🙏🏼🔝 ja by som nedala asi ani jednu 👌🏼

    Odpovedz
    6. jún 2017