Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.

    Osocil ma admin a zmazal prispevok ktorym som sa ohradila....demokracia na tomto fore???

    Nie..vymazu Vas...

    olejka
    24. jan 2014    Čítané 0x

    Ešte si stále myslíš,že Boh je zlý?

    Univerzitný profesor vyzval svojich študentov na diskusiu na tému existencie zla. 
    Začal slovami: „Stvoril Boh všetko, čo existuje?“  
    Jeden zo študentov bez váhania odpovedal: „Áno, stvoril!“ Profesor sa pýtal ďalej: „Stvoril Boh skutočne všetko?“ „Áno, pán profesor,“ odpovedal študent. Profesor pokračoval: „Ak Boh stvoril všetko, tak stvoril aj zlo, pretože existuje všade 
    okolo nás, a keďže každého definujú jeho skutky (ony ukazujú kým sme), znamená 
    to, že Boh je zlý.“ Študent bol týmto profesorovým záverom umlčaný a profesor bol 
    spokojný sám so sebou. Boh hrdý na to, že študentom opäť dokázal, že Boh a viera 
    je mýtus.  
    Do diskusie sa však prihlásil iný študent: „Môžem vám, pán profesor, položiť
    otázku?“ „Samozrejme,“ odpovedal profesor. Študent vstal a spýtal sa: „Pán profesor, existuje chlad?“ „Čo je to za otázku? Samozrejme, že existuje. Vari tebe nebola 
    nikdy zima?“ Študenti sa začali nad vývojom debaty pochechtávať. Mladý muž povedal: „V skutočnosti chlad neexistuje. Podľa zákonov fyziky je to, čo považujeme 
    za chlad, iba absencia tepla. Každé telo alebo predmet môžeme študovať z hľadiska 
    premeny a prenášania energie. V našom prípade z hľadiska prenášania, vedenia tepla. Je to teplo (nie „chlad“), čo telo alebo predmet prenáša. Absolútny nedostatok 
    tepla je tzv. absolútna nula; pri absolútnej nule je hmota inertná, neschopná reakcie. 
    Teda chlad v skutočnosti neexistuje. Je to len slovné vyjadrenie stavu, keď pociťujeme nedostatok tepla.“  
    A študent pokračoval: „Pán profesor, existuje tma?“ „Samozrejme,“ odpovedal 
    profesor. Študent pokračoval: „Pán profesor, opäť sa mýlite, tma taktiež neexistuje. 
    Tma je v skutočnosti len absencia svetla. Svetlo môžeme študovať, tmu nie: naprí-
    klad pomocou Newtonovej prizmy (hranola) môžeme lámať svetlo biele na mnoho 
    monochromatických svetiel rôznej vlnovej  dĺžky; s tmou nič také robiť nemôžeme. 
    A ako môžeme študovať rôznu vlnovú  dĺžku (kvalitu) svetla, tak môžeme merať aj 
    jeho intenzitu (kvantitu) – od vysokej po tú najnižšiu, t.j. po rôzne „stupne tmy“. 
    Ako môžeme určiť, aká veľká je tma v danom priestore? Keďže svetlo preniká, prestupuje tmu, a tým mení jej „intenzitu“, veľkosť tmy môžeme určiť iba tak, že zmeriame množstvo svetla, ktoré tam je. Nie je to tak? Tma je len ľudské označenie stavu, keď svetlo nie je prítomné.“  
    Mladý muž pokračoval a profesorovi položil ďalšiu otázku: „Pán profesor, existuje zlo?“ Profesor zneistel, ale odpovedal: „Pravdaže, veď som to už povedal. Denne vidíme príklady neľudskosti voči iným ľuďom, mnohopočetné zločiny a násilie 
    sú všade vo svete. Všetky tieto prejavy ukazujú na prítomnosť zla.“ Na to reagoval 
    študent slovami: „Nie, pán profesor, zlo neexistuje! Teda neexistuje samo osebe. 
    Zlo je iba stav bez Boha. So zlom je to podobne ako s chladom a tmou. Zlo je slovo, 
    ktoré ľudia používajú na opísanie stavu, situácie, keď nie je prítomný Boh. Zlo teda 
    Boh nestvoril. Zlo nie je niečo také, ako napríklad teplo a svetlo, alebo viera a láska. 
    Zlo – absencia Boha – je stav, v ktorom sa človek ocitne, keď je vydaný napospas 
    sebe samému, keď v jeho srdci nesídli Božia láska. Zlo – stav, keď nie je prítomný 
    Boh, je ako chlad – stav, keď nie je prítomné teplo, alebo ako tma – stav, keď nie je 
    prítomné svetlo.“ 
    Profesor si sadol. Nastala chvíľa ticha. Meno mladého muža bolo – Albert Einstein.

    olejka
    20. nov 2013    Čítané 0x
    Image title

    Zasa raz

    som sa nasýtila múdrosťami niektorých diskutujúcich o tom že nenarodené dieťa je nefunkčný mechanizmus...

    už tak ďaleko zájdeme ako Američania a Kanaďania??? Veď ich zákony označujú nového človeka .

    nie len zygotu, embryo ale aj deväťmesačný plod za majetok matky

    "Ty múj dúchod!!".....vravia bratia Česi...asi sa ho nedožijem ak by som na tomto fóre mala ešte dlhšie pôsobiť

    ,,,,

    má vedomie

    Dávno sme sa tak nezasmiali :
    Bob a Bobek cestovali do Ruska....zajac stavia transsibírsku magistrálu..,,E-e-j uchnem..!!"..toto si pamätám ako sme spievali na hodinách Ruštiny za socíku.Bola to pecka:D

    Ak ste niekedy mali spontánny potrat, viete, aká bolestná vie byť taká strata. O takúto stratu sa nedokážete úplne podeliť, lebo nik nedokáže tak precítiť oddelenie sa od dieťaťa ako vy. Štúdie ukazujú, že matkin žiaľ, keď spontánne potratí, je takmer taký intenzívny ako bolesť, keď jej dieťa zomrie po narodení. Napriek tomu lekári a priatelia berú jej stratu chladne a na ľahkú váhu: ,,Predsa môžete mať aj ďalšie, veď viete.“ Akoby dieťa bolo anonymným zhlukom molekúl v jej tele. Táto strata nie je ľahká. Je treba vedieť, že po spontánnom potrate matka obyčajne prechádza obdobím intenzívneho štvor - šesťmesačného žiaľu, po ktorom dochádza k ďalšiemu smúteniu počas asi pol roka. (Ak sa tento žiaľ nemierni alebo neuzdraví, bude príliš nepokojná a plná žiaľu na to, aby sa radostne pripútala k ďalšiemu dieťaťu, ak otehotnie v priebehu roka po potrate.) Obyčajne zažije šok, dezorganizáciu, vinu, hnev a osamotenosť, ktoré ak sa nedokáže vyrozprávať a podeliť sa o svoju bolesť – môžu celkom pohotovo viesť k dlhej depresii. Jej žiaľ je obzvlášť silný, pretože dieťa bolo dlho veľkou súčasťou jej života. Napriek tomu sa nik nevie podeliť o jej žiaľ – ak neprešiel tou istou stratou alebo nie je mimoriadne citlivý. Dokonca ani jej manžel, ktorý by mal byť jej najbližšou oporou v čase krízy, nemusí precítiť hĺbku jej žiaľu, nieto byť schopný podeliť sa oň. Ešte horšie je, keď si začne myslieť, že jej pomáha, keď jej povie, aby na to zabudla a pokúsili sa o ďalšie dieťa. Ale po spontánnom potrate je smrť dieťaťa takmer ako tajomstvo. Aké je nádherné, keď sa čakajúci rodičia modlia spoločne, nielen aby pomohli zabrániť nechcenému potratu, ale aj preto, aby sa otec dokázal podeliť sa o pocity s matkou a spoločne nadväzovať puto s dieťaťom v nej. Ak by sa mal plod spontánne potratiť, manžel sa môže deliť so svojou manželkou o bolesť a sprevádzať ju v jej žiali. Ona sa potom môže s ním deliť o svoju bolesť ľahšie a prinášať svoj žiaľ z tieňov na svetlo. Tak, ako sa spolu modlili ráno i večer za svoje dieťa, teraz sa môžu modliť jeden za druhého a prosiť Ježiša o zoslanie uzdravenia a odvahy znovu začať po smrti ich dieťaťa. Podelenie sa o žiaľ s manželom skráti obdobie smútku a pomôže vyhnúť sa manželským problémom, ktoré obyčajne nasledujú po strate. Ak sa nedokáže o svoje pocity deliť s manželom, môže sa aspoň otvoriť blízkej priateľke, najmä ak jej priateľkou je iná matka, ktorá zažila podobnú stratu. AKO SA MODLIŤ ZA VAŠE SPONTÁNNE POTRATENÉ DIEŤA: 1. Nájdite si tiché miesto na modlitbu, kde sa môžete sústrediť 2. Pozvite Ježiša, aby prišiel a bol prítomný s vami vo všetkej láske a moci 3. Vyjadrite svoj žiaľ, podeľte sa oň s Ježišom. Musíme byť oslobodení a môcť plakať. Plač v Ježišovej prítomnosti sa obyčajne zmení na hlboký pokoj už v priebehu niekoľkých minút. Matka, ktorá potratila, možno nesie svoju bolesť sama a uchovala si veľa sĺz, ktoré majú byť preliate, aby sa uvoľnila jej depresia. Niekedy sa zdá, že Ježiš akoby držal plačúcu matku vo svojom náručí tak, ako by to urobil starší brat. Aj žalm 56,8 hovorí: Ty si si všimol moje rozrušenie, teraz pozbieraj moje slzy do svojich nádob. 4. Odpusťte svojmu lekárovi alebo manželovi či každému inému, koho obviňujete zo zavinenia spontánneho potratu. (Možno potrebujete odpustiť aj sebe.) 5. V Kristovej prítomnosti, poproste o odpustenie svoje dieťa (kdekoľvek teraz môže byť v Božom kráľovstve), ak sa cítite vinná kvôli niečomu, čo ste urobili a čo mohlo prispieť k potratu. Napr.: Ak ste sa vy a váš manžel počas tehotenstva neustále hádali. Alebo v čase osamelosti ste sa podvolili depresii či sebaľútosti. Alebo ste zanedbali svoje zdravie (napr. Štúdie naznačujú, že deti narodené fajčiarkam sú veľmi často podpriemernej váhy). 6. Predstavte si Ježiša, ako vám dovoľuje držať svoje dieťa. Kým ho držíte, môžete mu povedať všetko to, čo ste mu chcela povedať, ale ste nemohla. http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s...

    Zobraz celú správu


    V duchovnom živote je nevyhnutné ísť vždy dopredu, nikdy
    nie dozadu. Loďku, ktorá zostane stáť a neplaví sa ďalej, odveje
    vietor naspäť.”sv. Páter Pio

    Na Slovensku je takmer 2 tisíc lekárni a viac než 4 tisíc farmaceutov. Zatiaľ nie je známe, koľko z týchto lekárni je možné považovať za pro-life. Pre tých, ktorým leží na srdci ochrana ľudského života a chcú uprednostňovať lekárne s pro-life postojmi sme pripravili zoznam lekárni, ktoré rešpektujú princípy uvedené v stanovisku otcov biskupov.

    Lekáreň Milosrdní bratia, Bratislava
    Lekáreň U Dobrého Pastiera, Žilina
    Lekáreň Karmel, Trstená
    Lekáreň Caritas, Martin
    Lekáreň Siloe, Martin
    Diecézna lekáreň Sv. Lukáša, Poprad
    Lekáreň sv. Alžbety, Špitálska 7, Bratislava
    Lekáreň Herba, Handlová
    Lekáreň Herba, Chrenovec – Brusno
    Lekáreň sv. Kozmu a Damiána, Hlavná ul., Prešov
    Lekáreň u Barborky, Levoča
    Lekáreň Adonai, Košice
    Lekáreň Avicena, Hliník nad Hronom

    Informácie o predaji hormonálnej antikoncepcie boli overené telefonicky, hlavným kritériom pre výber lekárne do zoznamu jej postoj k predaju hormonálnej antikoncepcie. Zoznam lekární budeme priebežne aktualizovať aj na základe tipov od čitateľov. K tejto iniciatíve sa pripája aj Fórum života.

    Zobraz celú správu
    olejka
    7. nov 2013    Čítané 0x
    Image title

    Dušičková rozprávka. Značka: Nielen pre deti

    Dušičková rozprávka. Značka: Nielen pre deti

    Ako hovoriť s deťmi a s ............. o nadchádzajúcich sviatkoch. A ako vyhovieť prvákom, ktorí ešte stále milujú rozprávky....? Možno takto... Posúďte sami.

    Kde bolo tam bolo, nebolo to v rozprávke a ani za siedmimi horami či za siedmimi dolinami. A nebolo to ani kedysi veľmi dávno. Bolo to tu a teraz. V neviditeľnom kráľovstve jedného veľkého a dobrého Kráľa, ktorý má rád ľudí.

    Keď sa narodili, daroval im všetko, čo potrebovali na cestu života. Ba aj viac, pretože chcel, aby boli bohatí a šťastní... a povedal im: „Žite v mojom kráľovstve. Radujte sa, veseľte sa, robte druhým radosť a čakajte. Čakajte, kým každého z vás nepozvem na veľkú hostinu. Urobím to len preto, lebo vás ľúbim..

    A tak ľudia žili. Niektorí svoje dary a talenty, od dobrého Kráľa využívali na to, aby tešili iných, ďalší zasa na to, aby mali ešte viac a viac vecí a menej priateľov.

    Dobrý Kráľ z času na čas napísal pre niekoho pozvánku, aby ho prišiel na hostinu. A keď sa spolu naobedovali, ponúkol mu jedno z ďalších kráľovstiev, ktoré sa skrývali za veľkou bránou.

    olejka
    2. nov 2013    Čítané 0x

    BOH HOVORI



    Muž zašepkal: „Bože, prehovor ku
    mne.“ A zaspieval slávik.


    Ale muž nepočul.





    Tak muž zakričal: „Bože, prehovor
    ku mne!“ A naprieč oblohou sa prevalil hrom a blesk.


    Ale muž nepočúval.





    Muž sa poobzeral a povedal:
    „Bože, daj sa mi vidieť.“ A jasne sa rozžiarila hviezda.


    Ale muž nevidel.



    A muž zavolal: „Bože, ukáž mi
    zázrak!“ A zrodil sa život.


    Lenže muž si to nevšimol.





    Ten muž v zúfalstve vykríkol:
    „Dotkni sa ma, Bože, a daj mi poznať, že si tu!“ Na to sa Boh načiahol
    a dotkol sa ho.


    Ale muž zmietol motýľa a šiel
    ďalej.





    V tomto som našiel veľkú
    upomienku, že Boh je vždy okolo nás v malých a jednoduchých veciach,
    ktoré považujeme za samozrejmé. Dokonca i v našom elektronickom
    veku... Takže by som chcel pridať ešte jedno:





    Muž zavzlykal: „Bože, potrebujem
    tvoju pomoc“ ...a on mu poslal priatela


    Ale muž si ho nevšimal a plakal ďalej.....
    1KOR 2,4





    Dobrá správa je, že si milovaný. Neobídi
    požehnanie len preto, že nie je zabalené spôsobom, aký očakávaš!

    olejka
    27. okt 2013    Čítané 0x

    Sviečka za nenarodené deti

    Poradové číslo 11 patrí aktuálnemu ročníku kampane Sviečka za nenarodené deti, ktorý prebieha počas októbra s vyvrcholením 2. novembra, a ktorým si každoročne uctievame pamiatku nenarodených detí, ktoré zomreli pri potrate.

    Hlavnou myšlienkou projektu je spojiť spomienku na všetkých zosnulých so spomienkou na nenarodené deti, ktoré zomreli pri umelom alebo spontánnom potrate. Vonkajšími symbolmi spomienky sú horiaca svieca, ktorú môžeme 2. novembra večer zapáliť v oknách našich domovov a modlitba za úctu k životu.

    Kampaň má pritom tri rozmery – duchovný, vzdelávací a praktický. V modlitbách chceme pamätať na zomrelých nenarodených detí,  i na tých, čo vykonávajú alebo aktívne podporujú umelé potraty. Milosrdenstvo a odpustenie sú cesta, ktorá je symbolom tohto duchovného rozmeru. Sprievodné aktivity tohto projektu sú spojené so šírením úcty k životu v každej jeho fáze - od počiatku až po prirodzenú smrť. Kampaň, organizovaná Fórom života a realizovaná v roku 2013 s podporou a požehnaním biskupov Slovenska, má okrem spomienky aj praktický rozmer.

    S predajom sviečky, ktorú ponúka Fórum života, je spojená verejná zbierka, z ktorej výnos umožňuje počas celého nasledujúceho roka financovať konkrétne projekty a dôležité aktivity zamerané na ochranu života od počatia po prirodzenú smrť a ľudskej dôstojnosti, podporu rodiny a ľudských práv, vzdelávanie, legislatívne a ďalšie zásadné kroky k tomu, aby téma života v našej spoločnosti nebola iba okrajovou záležitosťou.

    Fórum života

    Všetko čo potrebujem vedieť o živote, som sa naučil z Noemovej archy.....

    1) nezmeškať loď

    2) pamätať, že sme všetci na jednej lodi

    3) plánovať dopredu, Keď Noe staval archu nepršalo....

    4) udržať sa fit. Keď vám bude 600 rokov, niekto vás môže požiadať, aby ste urobili niečo skutočne vešké.

    5) nepočúvajte kritiku proste pokračujte v práci, ktorá sa musí urobiť

    6) postavte svoju budúcnosť na vysokom základe

    7) z bezpečnostných dôvodov cestujte v pároch

    8) rýchlosť nie je vždy výhodou. Slimáci boli na palube s geopardami.

    9) keď ste v strese, chvíľu sa plavte

    10) pamätajte, archu stavali amatéri, kým Titanic profesionáli.......

    11) búrka nevadí, keď ste s Bohom, vždy na vás čaká dúha.

    Zobraz celú správu
    olejka
    26. okt 2013    Čítané 0x

    Sterilizácia po pôrodoch sekciou - mám na ňu právo?

    S manželom sme 14 rokov  a máme 4 detičky, ktoré prišli na svet cisárskym rezom /bohužiaľ, vždy bol nejaký problém pri pôrode/ - bola som z toho veľmi nešťastná, ale už som to prijala ako fakt.
    Teraz čakáme dvojičky ... Som už v 8 mesiaci a chystám sa ležať do nemocnice.
    Mám veľký strach, že ďalšie tehotenstvo by som už asi neprežila /mám 35 rokov/. Doktori mi odporúčajú sterilizáciu, ale s tou musím súhlasiť ja. Už pri 4. dieťati na mňa pozerali či som normálna,
    že sa nedávam podviazať. Doteraz sme praktizovali sympto-termálnu metódu, ale sme len ľudia ...
    Chcem sa vás opýtať, či z morálneho, náboženského a zdravotného hľadiska mám právo sa dať sterilizovať?


    Ďakujeme za dôveru, s ktorou ste sa na nás obrátili. Hneď na začiatku Vás chcem popriať pokojný zvyšok tehotenstva a aby sa detičky narodili v poriadku.Verím, že Boh je pánom života a keď sa on rozhodol Vám ďalšie deti zveriť, dôveruje Vám.
    Konkrétne k Vašej otázke sterilizácie: Pýtate sa na hľadisko morálne, náboženské a zdravotné. Náboženské je podriadené v tejto oblasti mravnému: totiž morálka (etika) hovorí o tom, čo je objektívne dobré a zlé. Napríklad krádež je zlá, preto ju Cirkev zakazuje. Ale nie je to opačne: žeby krádež bola preto zlá, lebo je to v Desatore. To, že už spomínaná krádež je zlá, sa dá logicky zdôvodniť: nik nemá právo obrať druhého človeka o jeho majetok.
    Pokiaľ ide o hľadisko zdravotné, tiež musí byť podriadené dobru, mravnosti. Znovu si pomôžem príkladom: ak má niekto takú otravu krvi na ruke, že je potrebné mu ju amputovať, je lepšie prísť len o ruku, ako prísť o život. Ale ak by mal človek tú ruku iba zranenú, a bolo by možné ju liečiť, bolo by neetické (a zo zdravotného hľadiska nerozumné) tú ruku amputovať a neliečiť.

    Tento širší úvod som napísala preto, aby som mohla ľahšie priblížiť, ako je toto všetko poprepájané v otázke sterilizácie.
    Sterilizácia ako taká je zmrzačenie človeka, lebo ide o poškodenie psychofyzickej integrity ľudskej osoby. Pod týmto pojmom sa chápe odstránenie nejakého orgánu alebo jeho časti, alebo spôsobenie jeho funkčnej nedostatočnosti. Zmrzačenie teda v širšom zmysle spočíva v pozbavení nejakej funkcie, ktorú vykonáva niektorý orgán.
    Z morálneho hľadiska však rozlišujeme cieľ a okolnosti zmrzačenia. Morálne akceptovateľné vo vzťahu k dobru osoby je ospravedlniteľné terapeutické zmrzačenie (sterilizácia) – aby sa zachránil život organizmu. Je to napr. odstránenie orgánu postihnutého gangrénou alebo rakovinou, amputácia chodidla a pod. Tu je úmysel chrániť zdravie pacienta.
    Morálne neakceptovateľné sú však druhy zmrzačenia agresívne (z pomsty, zastrašovania a pod.), z trestu (napr. odťatie ruky zlodejom) a zmrzačenie antiprokreatívne – t.j. odstránenie maternice a vazektómia za účelom neplodnosti.
    Rozlišujeme sterilizáciu priamu a nepriamu:
    Priama sterilizácia sa vykonáva preto, aby človek - subjekt (či muž alebo žena) bol neplodný a to je v protiklade s integritou a dôstojnosťou ľudskej osoby. Ľudská plodnosť nie je totiž iba nejaký jednoduchý biologický fakt, ale je symbolom, vyjadrením a prejavom celkovej plodnosti osoby v jej jednote tela a duše.
    Nepriama sterilizácia má za cieľ prostredníctvom terapeutického zákroku zachrániť život alebo zdravie (napr. pri rakovinových nádoroch, pri nebezpečenstve vnútromaternicového krvácania, pri rakovine prsníka...). Lekár sleduje priamo terapeutický cieľ a sterilizácia je nepriamym efektom medicínskeho zákroku, teda nie je priamo chcená. Musí však byť zachovaná proporcionalita medzi zlom, ktorému sa chceme vyhnúť, a nechceným zlom, vyplývajúcim zo zákroku – neplodnosťou.
    Vo Vašom prípade by šlo o sterilizáciu priamu (antiprokreatívnu) a nie je ju možné považovať za „terapeutickú“ - nič by sa ňou vo Vašom tele neliečilo. Totiž Vám ženské orgány – či už maternica, vaječníky alebo vajcovody nespôsobujú samy osebe ohrozenie života, nie je potrebné ich odstraňovať alebo urobiť nefunkčnými. Ohrozenie života by vám potenciálne mohlo priniesť ďalšie tehotenstvo.
    Preto keď hľadáme prostriedky, ako tehotenstvu predísť, musíme rozlišovať, ktoré z možných prostriedkov a spôsob sú morálne dobré a ktoré nie (to je to hľadisko etické).
    Rozumiem, že Váš úmysel je dobrý – chcete byť zodpovední za zdravie, za rodinu, deti, ktoré Vám Boh už zveril. Ale samotný cieľ, ani úmysel nestačí na to, aby „posvätil“ prostriedky – tu konkrétne priamu sterilizáciu. Vo Vašom prípade by bola sterilizácia v podstate chirurgickou antikoncepciou. A nik Vám v Cirkvi nemôže udeliť „výnimku“, aby ste mohli používať nejakú formu antikoncepcie – a to jednoducho preto, lebo nik nemá kompetenciu na to, aby určoval, čo je dobré a čo zlé. Používanie antikoncepcie je mravným zlom – človek vedome chce urobiť pohlavný akt neplodným, „sterilizovaným“. Preto aj keby ste boli v akejkoľvek ťažkej situácii, ani vtedy nik nemôže povedať, že vo Vašom prípade sa zlo „prerobí“ na dobro.
    Snaha o predchádzanie tehotenstvu z objektívneho dôvodu nie je zlá. Vo Vašom prípade táto snaha je oprávnená.. PPR – ako orientácia vo vlastnej plodnosti – je prostriedkom mravne dobrým (teraz nehodnotím efektívnosť). PPR nie je „prirodzenou antikoncepciou“ a jeho podstata je úplne iná. Myslím, že je tu vhodné ešte napísať niečo k antikoncepcii ako takej (lebo sa týka aj jej chirurgického spôsobu pri priamej sterilizácii.)
    Nielen manželia so zdravotnými dôvodmi, ale aj mnohí iní sa nachádzajú v podobnej situácii, samozrejme, každý pár je individuálny. Je veľa takých, ktorí by ochotne prijali viac detí, keby mali lepšie bytové podmienky, iní zas cítia, že nemajú síl pozývať viac detí do svojho života, než majú momentálne alebo sú už vo vyššom veku, kedy sa už necítia na to, aby vzali zodpovednosť za ďalšie deti, ale ešte plodní sú, iní majú možno postihnuté deti a pod. Títo všetci sa spoločne dostanú v určitom bode svojho manželského života pred otázku: Ako máme žiť, ak nechceme hrešiť, ale zároveň si chceme svoju lásku prejavovať aj manželským spojením?
    Dávať si tieto otázky je prejavom zodpovednosti za rodinu, ku ktorej Cirkev manželov vyzýva. V encyklike Humanae vitae Cirkev manželom hovorí, že majú zvážiť svoje podmienky a možnosti – fyzické, ekonomické, sociálne... Majú mať na pamäti dobro detí – aj tých, ktoré sa narodili, aj tých, ktoré sa môžu narodiť.
    Takže v tomto kontexte je aj Vaše súčasné rozhodnutie predchádzať tehotenstvu objektívne a zodpovedné (nazývame ho „spravodlivým“ dôvodom).
    Ďalším krokom v rozhodovaní je otázka, ako tento spravodlivý a dobrý cieľ dosiahnuť. Mnohí vedia, že Cirkev antikoncepciu nepripúšťa, ale málokto vie (aj z katolíkov), prečo.
    Z Vašich slov predpokladám, že ste veriaca. Preto Vám iste nebude vzdialený pohľad na samotnú podstatu sviatostného manželstva.
    Manželstvo ste uzavreli manželskou zmluvou. Tá predelila váš život – vzájomne ste sa jeden druhému sľúbili odovzdať a prijať. Slovami manželského súhlasu ste vyjadrili vôľu žiť vo vzájomnej jednote, a ochotu prijať sa navzájom ako potenciálni rodičia. Manželský sľub teda má význam jednoty a vzájomnej plodnosti, pretože manželstvo je logicky uzatvárané ako základ možnej budúcej rodiny.
    Preto až od chvíle vyjadrenia manželského súhlasu majú muž a žena právo na manželský akt. Manželským spojením vyjadrujú v telesnej rovine to, čo vyjadrili v rovine duchovnej – to, čo povedali svojou vôľou, svojimi ústami slobodne a úprimne pri sobáši. Keď túto istú skutočnosť vyjadria svojím telom (pretože človek je ako osoba jednotou tela a duše – nie sme netelesné bytosti, ani nie sme len živočíchy), manželstvo je nielen platne uzavreté, ale aj „dokonané“ a od tejto chvíle aj nerozlučiteľné. Potom každý manželský akt má byť vždy potvrdením manželskej zmluvy, tej sebadarujúcej lásky, ktorú ste si sľúbili.
    Katolíckym manželom, ktorí pristupujú k sviatostiam, môže pomôcť aj paralela s Eucharistiou. Manželstvo sa nazýva sviatosťou Ženícha a nevesty – a vzťah Krista a Cirkvi je obrazom manželstva. Keď Kristus za nás vydal svoje telo, pri poslednej večeri hovori: Vezmite, jedzte.. toto je moje telo, ktoré sa dáva za vás...“. Keby on svoju obetu neuskutočnil a zostalo by iba pri slovách, aký by mali slová význam? On to, čo povedal, aj urobil. Keď nám kňaz pri sv. prijímaní ukazuje hostiu a hovorí: „telo Kristovo“ - nehovorí len „duša Kristova“, aj keď, samozrejme, je v hostii Kristus prítomný aj s telom a božskou dušou.
    Akt, ktorý by ste mali, keby ste sa dali vedome sterilizovať práve z dôvodu, aby ste zneplodnili vaše manželské spojenie, by potom síce bol akt sexuálnej aktivity, ale v nijakom prípade to nie je „manželský akt“. Neobsahuje totiž ten prokreatívny význam. Manželský akt musí mať vždy tieto dva významy – ak sa zruší jeden význam, ruší sa automaticky aj druhý. Prokreatívny (plodivý) význam nie je totožný s plodivou funkciou: tento význam má manželské spojenie vždy vtedy, keď je uskutočnené takým spôsobom, akým sa zvyčajne odovzdáva život – a to pri priamej sterilizácii nie je. (Pri sterilizácii nepriamej – keby Vám napr. odstránili maternicu kvôli nejakému nádoru a pod., by bola neplodnosť nechceným dôsledkom, a vtedy nemá vplyv na ten prokreatívny význam manželského spojenia. Prokreatívny význam manželského aktu je vylúčený len priamym zásahom s cieľom zneplodniť manželské spojenie).
    Cirkev nás učí (a v spomínanej encyklike opakuje), že každé manželské spojenie si má zachovať oba svoje významy – význam zjednocujúci a plodivý. Zjednocujúci význam má vtedy, ak symbolizuje jednotu manželov na duchovnej úrovni a plodivý vtedy, ak nie je úmyselne daný styk zásahom človeka zneplodnený, povedali by sme sterilizovaný. Len vtedy, ak je manželský akt takýto, je prejavom skutočnej lásky a znovuobnovením manželského sľubu – prijatím aj odovzdaním sa svojmu manželovi, manželke. Len vtedy je pravým sebadarovaním.
    Keďže každá antikoncepcia (tak hormonálna, ako aj chirurgická (priama sterilizácia), bariérová (kondómy, pesar) alebo behaviorálna – prerušovaný styk) má svoj cieľ práve v tom, aby urobila daný pohlavný styk spoľahlivo neplodným, je v priamom rozpore s manželským sľubom a sebadarovaním. (Viac o rozdiele medzi antikoncepciou a PPR sa môžete dočítať v brožúrke Boh za dverami manželskej spálne, ktorá nedávno vyšla v edícii Viera do vrecka vo vydavateľstve Don Bosco. LPP ju má tiež v ponuke). Výnimky v tejto oblasti neexistujú – to totiž nie je vecou dohody v Cirkvi. Ona to neurčila, ona len rozlišuje a označuje, čo je dobré a čo je zlé, aby sme si mohli správne formovať svedomie.
    Znovu sa vrátim k príkladu s krádežou: kradnúť bude vždy zlé, aj keby sa celý parlament dohodol, že nie. A rovnako nemôžu byť výnimky, ktoré by prerobili krádež na „dobrú“, ani také, ako napr. keď by niekto povedal: ja teraz žijem len z podpory, len zo sociálnych dávok, stratil som prácu, to ani mne nedovolíte kradnúť? Veď aspoň v Tescu, inde nie..“
    Niekedy ľudí mýli aj to, že plodivý význam manželského aktu považujú za plodivú funkciu. Nie, nemusíme mať úmysel dieťa splodiť, je celkom čestné a v poriadku, ak nemáme úmysel dieťa splodiť pre nejaký spravodlivý dôvod (ako už napr. vyššie uvedené). Pre zachovanie plodivého významu postačí to, že úmyselne svoj pohlavný manželský život nezneplodňujeme a nijako nezasahujeme do prirodzeného poriadku stvorenia. Ale ak by predsa k neplánovanému tehotenstvu prišlo (nič okrem úplnej zdržanlivosti alebo kastrácie nie je 100 %), sme ochotní dieťa prijať.
    Ešte by som sa rada vyjadrila k spoľahlivosti metód na predchádzanie počatia. Ani sterilizácia by Vám nezaručila 100 % efektivitu, tú má len absolútna zdržanlivosť alebo kastrácia.
    Medzi ľuďmi býva na prvom mieste kritizovaná nespoľahlivosť PPR, hoci spoľahlivosť prirodzených metód – konkrétne STM sa pri správnom používaní vyrovná spoľahlivosti hormonálnej antikoncepcie. (V svetovom odborom zdravotníckom časopise Human Reproduction bola uvedená nedávna štúdia o efektivite symptotermálnej metódy – je o nej informácia aj na stránke LPP. V súčasnosti sa stále viac výskum zameriava na PPR, hoci ho nemotivujú náboženské dôvody, ale najmä zdravotné. Aj spomínaná štúdia bola financovaná nemeckou vládou, prebiehala pod dohľadom univerzitných lekárov a svojím rozsahom a dĺžkou trvania asi nemá obdobu – 20 rokov, 900 párov.)
    Problémom však býva práve to „správne používanie“. Vy píšete, že používate symptotrermálnu metódu. Neviem, či ste absolvovali kurz, či ste využili poradenstvo LPP , či máte vhodnú literatúru a pod. Nezriedka sa totiž môžeme stretnúť s prípadmi veľmi svojráznych metód, ktoré sú poskladané z rôznych rád a skúseností. Nie všetci, ktorí tvrdia, že poznajú a používajú PPR, túto metódu správne pochopili alebo aplikovali.
    Stále máte možnosť využiť poradenstvo a sprevádzanie STM – či už telefonicky alebo cez emailovú adresu, alebo cez poradňu STM na našej stránke. (Kurz STM má jedno zo stretnutí venované aj návratu plodnosti po pôrode).
    Vo Vašej situácii by sme Vám odporúčali používať symptotermálnu metódu s použitím konzervatívnejších – prísnejších – pravidiel (v praxi to značí využívať na manželské spojenie len obdobie poovulačnej neplodnosti). Prijatie týchto pravidiel znamená prijať do života možno viac zdržanlivosti, ale rozhodne nevyžaduje absolútnu zdržanlivosť.
    A ešte pár slov k zdržanlivosti: zdržanlivosť sama osebe nie je zlom. Abstinencia môže byť prejavom zrelej lásky a úcty k partnerovi, i k Bohu. Poukazuje na schopnosť sebaovládania a na to, že naše manželstvo nestojí na sexe. Mnoho starších manželov sa sexu dobrovoľne vzdáva. A snáď v každom manželstve nastane situácia, kedy sú vážne a spravodlivé dôvody zdržať sa pohlavného styku na čas niekoľkých týždňov či mesiacov. Takéto obdobia sú bezosporu náročné. Ale paradoxne môžu manželstvo posilniť, pokiaľ ho obaja partneri dobrovoľne príjmu a rozvíjajú vzťah inými spôsobmi.
    Odpoveď nebola stručná, ale veľmi mi záležalo na tom, aby ste mali komplexný pohľad na celú túto problematiku. V Lige pár páru sa snažíme naozaj úprimne pomôcť manželom v orientácii podľa mravných noriem. Mravné normy chránia určité hodnoty, a keď ich sprostredkúvame ľuďom, snažíme sa chrániť tým aj ich vlastné dobro. Totiž, ak je niečo proti morálke, je to zlé nie preto, že to nejaká abstraktná norma zakazuje, ale preto, že je to niečo, čo škodí človeku samotnému. Je to skutok vnútorne zlý, tj. tomu, kto si ho zvolí, škodí na tele i na duši. A to aj v prípade, keby sa pre takýto skutok rozhodol z nevedomosti (vtedy síce nemá vinu, ale to zlo a jeho následky pôsobia a zraňujú.)
    Prajem Vám múdrosť Ducha svätého do Vašich rozhodnutí a ešte raz pokojné tehotenstvo.
    Budem na Vás myslieť v modlitbe, osobitne na budúci týždeň, keď pôjdem do Magenty, kde žila sv. Gianna Beretta Molla, ktorá je patrónkou manželiek a matiek s rizikovým tehotenstvom. Nech Vás Pán sprevádza a žehná,

    Schindlerová Mária, etická poradňa LPP.

    http://www.lpp.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=598:sterilizacia-po-porodoch-sekciou-mam-na-nu-pravo&catid=16015&Itemid=414

    Liečebné metódy našich babičiek:

    „Ja na zlepšenie trávenia pijem pivo, pri nechutenstve pijem biele víno, pri nízkom tlaku červené víno, pri vysokom tlaku koňak a keď som nachladnutá, tak si dám slivovicu.“

    „A kedy piješ vodu?“

    „Tak takú chorobu som ešte nemala!“

    olejka
    22. okt 2013    Čítané 0x

    O tom prečo nenosím červený náramok

    Premýšľam ako sa môže stať z červenej nitky okultný predmet ...stačí ak spojí nejaký Michael Berg pár známych celebrít do viery v istú starú židovskú sektu a máme tu novodobý módny ale žiaľ i "duchovný" hit..."duchovný" však v negatívnom slova zmysle nakoľko vlastnenie okultných predmetov (čo kabala náramok rozhodne je) a viera v ich moc otvára jednotlivca práve pôsobeniu zlého v jeho živote a potom mu už nepomôže ani červená nitka ani zariekanie ani žiadne podobné bludné praktiky...
    Boh je len jeden a on sa nenechá posmievať...viera v ezoteriku a okultizmus je veľmi striktne v odpore s Bohom a požehnaním do života...hrajeme sa pokým sa nepopálime no potom neplačme, že po popálení ostávajú rany...

    NENOSÍM ČERVENÝ NÁRAMOK na ochranu pred Zlým, lebo môj Pán je môj Ochranca a Osloboditeľ a On už zvíťazil nad každým Zlom svojou smrťou a zmŕtvychvstaním !

    A preto V TOMTO PRÍPADE MI VOBEC NEVADÍ ŽE bez červeného náramku NIE SOM IN !!!

    ...možno práve tým som viac IN ako by ste mohli čakať ;)

    ...a tá koláž obrázkov pod žurnálom mala vyjadriť to že viera v nosenie červených náramkov nekorešponduje s vierou v Boha...mnohí ľudia žiaľ mylne o sebe hovoria že veria v Boha ako všemocného stvoriteľa, nášho nebeského otca a podobne a zároveň žijú plný klamstiev o magických náramkoch, kameňoch a podobnom...jednoducho, že svoj život orientujú skôr na to ako SA zachrániť než aby skutočne žili to že ak je ich Boh taký milujúci, starostlivý a hlavne všemocný prečo teda svoju vieru vkladajú skôr v stvorené veci ako v Neho? Opakujem hovorím o veriacich ľuďoch.

    Budem úprimná a poviem pravdu že ma to mrzí...lebo toto všetko hlása veľmi silná sekta menom NEW AGE a je to deštruktívne presne tak ako deštruktívne k malým deťom a ženám sa chovajú guru tej sekty. Hnutie kabala a viera v silu magických predmetov a podobne pod NEW AGE spadá a vlastne ju tým ľudia dosť podporujú. Žiaľ je to o neinformovanosti ľudí ktorý dajú súhlas s takým niečim, ale kto chce ten si zistí info o New age a ich praktikách vymývania mozgu. Sekta je veľmi nebezpečná vec a od oficiálnej hociakej inej cirkvi sa líši tým že sa v nej vyskytujú prejavy ktoré postupne ničia psychiku členov a napokon celú ich osobnosť. Potom takýchto ľudí dávajú dokopy psychológovia skrze individuálnu interveciu a je to dosť dlhý proces. Poviem len toľko...tento žurnál chcel povedať, že je dôležité zisťovať pravdu skôr ako s niečim súhlasím....lebo inak to môže mať negatívny dopad na náš život...hoci aj po kvapkách...

    Nechcela som tým povedať uverte v to čo ja a hotovo...nie...chcela som tým povedať hľadajte pravdu a tá vás vyslobodí...je veľa pravdivých dokumentov o hnutí New age a aj o kabale...dá sa o tom informovať v rôznych vedeckých literatúrach a podobne...len nesúhlasme slepo s niečim len preto, že nám to podsúva "holyvúd" alebo nejaké celebrity ktorých životy sú často žiaľ v procese rozkladu :( ...takže tak...

    Ďakujem aj tak každému z vás za reakcie vo fóre 🙂 a ďakujem aj ľuďom ktorý mi za ten čas ktorý tu tento žurnál je napísali osobné správy a povzbudenia do toho, že som sa verejne vyjadrila...Nechcela som nikoho ani pohoršiť ani ponížiť...snažila som sa len vniesť otáznik medzi to čo sme možno tak samozrejme a automaticky infiltrovali už aj do našej módy ... prajem všetkým pekný večer 🙂

    S pozdravom MarTinka qTinka ;)

    Jedna odborníčka nazvala ženský mozog ,,detektorom emócií". Dodáva:,,Tak ako bojová stíhačka F-16, aj ženský mozog je vysoko výkonný - vybavený na vystopovanie neverbálnych signálov tých najvnútornejších emócií druhých ľudí v každom okamihu. A naopak muži vnútorne vnímajú, že niečo nie je v poriadku, až keď vidia slzy. Typická mužská reakcia na emócie je vyhnúť sa im za každú cenu."
    BRIZENDINE.L The Female Brain

    olejka
    10. okt 2013    Čítané 0x

    Pozor na to

    Čo je psychická manipulácia?

    Je to ovládanie ľudí bez ich vedomia, často na ich škodu. Sekty používajú kontrolu myslenia, čiže manipuláciu ľudí pomocou psychologických techník (tie vznikli v rámci psychoterapie s cieľom pomôcť pacientom, avšak v sektách sa zneužívajú tak, že ľuďom škodia), aby verbovali a udržali členov v sekte. Ani jeden človek skutočne podrobený psychickej manipulácii si to nikdy neuvedomoval, ani tomu neveril. Tí, ktorí boli podrobení kontrole myslenia, zvyčajne vášnivo bránia svojho manipulátora vyhlasujúc, že on im jednoducho ukázal svetlo... Alebo ich zázračne premenil.

    Charakteristickou črtou stretnutí, na ktorých dochádza k psychickej manipulácii ľudí, je, že sa konajú na miestach, kde sú účastníci izolovaní od vonkajšieho sveta bez možnosti odísť v ľubovoľnej chvíli domov. Program je zostavený tak, aby spôsobil fyzickú a psychickú únavu. Dosahuje sa to spravidla dlhými hodinami prednášok, počas ktorých účastníci nemajú možnosť relaxovať či premyslieť si to, čoho sú účastníkmi. V metódach „obracania na pravú vieru" zohráva dôležitú úlohu zavedenie žargónu - nových termínov, ktoré majú význam len pre zasvätených a sú nezrozumiteľné pre tých „zvonku".

    Nadobudnutie kontroly nad mysľou človeka, čiže psychická manipulácia, prebieha v troch etapách:

    > zníženie bdelosti - nervový systém prestáva riadne fungovať, človek čoraz ťažšie rozlišuje medzi fantáziou a skutočnosťou. Medzi techniky udržujúce dysfunkciu nervového systému patrí diéta založená najmä na zelenine a ovocí s vynechaním alebo vážnym obmedzením múčnych jedál, orechov, semien, mliečnych výrobkov, rýb a mäsa; ďalej bombardovanie intenzívnymi zážitkami, obmedzenie spánku, maximálne zorganizovanie dňa, aby neostal čas na relaxáciu a zamyslenie. V tejto etape nastupuje aj tzv. bombardovanie láskou - darčekmi, komplimentmi, pozornosťou. Takisto je dôležité udržovanie obetí v stave ustavičnej exaltácie, nadšenia, poskytovanie extrémne silných emocionálnych zážitkov;

    > psychická dezorientácia, programové vnášanie nepokoja - keď sa bdelosť zníži, obeť je podrobená silnej indoktrinácii. V tejto etape je zasypaná prílevom nových informácií, odporúčanej literatúry, skupinových diskusií, rozhovorov s jednotlivými členmi skupiny. Často sa tu prelína ilúzia so skutočnosťou a človek je schopný ľahko prijímať zvrátenú logiku;

    > človek prestáva samostatne myslieť - používajú sa pritom techniky redukcie myslenia. Techniky zmenených stavov vedomia spočiatku prinášajú pokoj, pretože zamestnávajú myseľ niečím jednoduchým (napr. opakovaním mantry), na čo možno sústrediť pozornosť. Stále opakovanie mantry spôsobuje
    pocit excitácie a nakoniec halucinácie. Výsledkom zredukovaného myslenia je vzďaľovanie sa od všetkého a odvrátenie sa od všetkých okrem tých, ktorých označia manipulátori. Niekedy manipulátori ponechajú určitý priestor na relatívnu slobodu, napríklad dovolia pokračovať v štúdiu, v zamestnaní. Obrovské percento aktivity človeka sa však koncentruje na konanie v prospech sekty. Dôležité je uvedomiť si, že keď sa účastníkom navrhuje redukcia myslenia a techniky, ktoré to majú napomáhať, hovorí sa im, že tým konaním veľa získajú - napríklad nájdu osvietenie.
    Jednou z metód, ktoré sa používajú na redukciu myslenia, je aj meditácia. Ak človek strávi denne pol hodiny až hodinu v meditácii, je veľmi pravdepodobné, že po niekoľkých týždňoch nebude už schopný vrátiť sa k plnému vedomiu (hladine beta predstavujúcej plné vedomie, bdelosť, myslenie, riešenie problémov, pozorné počúvanie, učenie s porozumením, normálny život). Zostane v zafixovanej hladine alfa tak dlho, kým bude pestovať meditáciu. Hoci to môže byť užitočné, hlavným výsledkom je redukcia myslenia. A obzvlášť, ak praktizuje meditáciu v nadmiere, spôsobuje, že jeho myšlienky začnú postupne zanikať.

    Niektoré skupiny to pokladajú za nirvánu, to je však podvod a lož. Väčšina takto meditujúcich ľudí má problémy so sústredením, duševná práca od nich vyžaduje väčšiu námahu, hoci si to často sami nepriznajú. Zmenené stavy vedomia spôsobujú, že človek sa stáva poddajnejší. Od poslucháčov sa vyžaduje, aby neanalyzovali slová, ale dovolili im vstupovať „rovno do srdca", čiže priamo do podvedomia. To spôsobuje, že človek prijíma za svoje a za pravdivé také idey, s ktorými - keby ich vedome analyzoval - by inak nesúhlasil.

    Takýchto techník je množstvo. Tie však, čo sú tu načrtnuté, vysvetľujú, prečo každý človek môže byť potenciálne ovplyvnený pôsobením siekt.

    KTO SA MÔŽE STAŤ OBEŤOU SEKTY?

    Odpoveď znie: KAŽDÝ. Je to preto, lebo:

    1. sekty používajú nemorálne metódy psychickej manipulácie;
    2. v sektách existuje zásada „svätého klamstva" s cieľom získať nových členov, čiže zásada, že účel svätí prostriedky. Takto sa aj ateista môže dostať do náboženskej sekty, lebo ho oklamú, že to nie je „svetonázorová ani náboženská filozofia", ale práve ich učenie predstavuje „nadhľad nad všetkými náboženstvami a svetonázormi".
    Vo chvíli, keď spoznáva túto filozofiu natoľko, že by si mohol všimnúť viaceré náboženské dogmy, ktoré obsahuje, jeho myslenie je už do takej miery kontrolované, že tomu nevenuje pozornosť;
    3. sekty brzdia a odmietajú individualitu človeka; spôsobujú, že ich členovia sa v rámci nej už nerozvíjajú tak ako „na slobode", preto sa sekty orientujú nielen na mladých tínedžerov, ale aj na kvalifikovaných a schopných odborníkov;
    4. ľudia sa do siekt získavajú najčastejšie pod maskou ambivalentných činností, ako napríklad sponzorované štúdiá podľa záujmov obete – sú však spojené so silnou indoktrináciou; ideologicky ambivalentné prednášky, do ktorých je vpašovaný svetonázor sekty; pseudopsychologické cvičenia – interpersonálne cvičenia a cvičenia zamerané na vnímavosť atď. Preto treba vždy skúmať, či reklamovaný kurz vedú diplomovaní psychológovia alebo amatéri (sektári), a z akej organizácie pochádzajú.

    Definícia sekty

    Fenomén siekt sa dostal do popredia počas 20. storočia, hoci je oveľa starší. Nájsť najlepšiu definíciu nie je jednoduché. Tieto hnutia totiž vznikajú v rôznorodých kultúrach a často sa skrývajú za rôzne ideológie a náboženstvá. Niekedy aj hlavné náboženstvá sú svedkami toho, ako sa z nich vyčlení istá skupina veriacich a vytvoria spoločenstvo, ktoré sa časom zmení na sektu.

    Slovo sekta pochádza z latinského secta (smer), ktoré je odvodené zo slova sequi (nasledovať) a pôvodne označovalo nové náboženstvo a hnutie, či už vzniklo samo alebo odlúčením sa od niektorej náboženskej skupiny. Aj mnohé z etablovaných náboženstiev, boli pôvodne označené ako sekta. Židia týmto slovom označili dokonca aj kresťanstvo (Sk 28, 22). Neskôr sa začal meniť význam tohoto slova a používal sa na označenie nových náboženstiev ale aj komunít, ktorých metódy boli nebezpečné a násilné. Dnes má toto slovo v kresťanstve, židovstve a islame negatívny pejoratívny, zatiaľ čo v budhizme alebo v Japonsku neutrálny význam. Aj preto odborníci hľadajú nové pojmy, ktoré by pomohli rozlíšiť hranice medzi náboženstvom a sektou.

    V prípade, že vznikne nové náboženstvo alebo keď sa časť veriacich oddelí od svojej komunity, odporúča sa pojem: nové náboženstvo, nové náboženské hnutie; ak to nemá kresťanský podklad, tak aj: alternatívne náboženstvo a alternatívne náboženské hnutie; tam kde sú tendencie: autoritatívnosť, uzavretosť, fanatizmus, neznášanlivosť, či selekcia informácií, používa sa označenie: autoritatívna, uzavretá, neznášanlivá náboženská spoločnosť/skupina; a tam, kde sú znaky škodlivosti voči členom: psychologická manipulácia, deštrukcia, násilnosti, prípadne sklony k agresii (vražda, samovražda), používa sa označenie: deštruktívna, škodlivá, nebezpečná, zločinná skupina/spoločnosť. Vzhľadom na vyššie uvedené členenie, by sa slovo sekta malo používať na posledné dve menované skupiny. Je dôležité, aby sa pod slovom sekta myslelo niečo negatívne a aby nebolo zneužívané automaticky na zaškatuľkovanie niečoho nového, ale len na označenie niečoho, čo je deštruktívne. Netreba zabúdať, že aj sekta môže prejsť vývojom a zrieknúť sa všetkých metód, pre ktoré bola označená ako sekta a etablovať sa ako tradičné náboženstvo (tento titul by však nemala získať, ak sa nepostaví čelom k svojej násilnej minulosti), na druhej strane aj vo vnútri tradičných náboženstiev, môže niektoré spoločenstvo vykazovať sektárske znaky a praktiky.

    Vo všeobecnosti sa ako sekta označuje: „manipulatívna, totalitná, autoritárska skupina alebo spoločenstvo, so škodlivým, deštruktívnym vplyvom na integritu a identitu človeka." Sekty môžeme ďalej rozlišovať podľa prístupu k svetu na: odmietajúce svet, prijímajúce svet a prispôsobujúce sa svetu. Ďalšie delenie siekt je podľa ich cieľa:
    náboženské (hnutie Hare Krišna, Mormoni, Šrí Činmoj, Scientologická cirkev),
    politické - odvolávajú sa na univerzálne platné myšlienky: boj proti komunizmu, ekológia, svetový mier... (Európska robotnícka strana, Transcedentálna meditácia, Óm Šinrikjó), psychoterapeuticko-výchovné - ponúkajú testy osobnosti a sebazdokonaľovacie kurzy (New Age, reiki)
    a komerčné - základom je zisk (Herbalife, Amway international).

    Podľa občianskeho združenia Integra - centra prevencie v oblasti siekt, možno najčastejšie pri sektách rozlíšiť tri štruktúry:
    systém pyramídy - hierarchie (čím ste vyššie, tým máte viac výhod), systém pavučiny - tvorený viacerými pyramídami (tento je veľmi nebezpečný, pretože rozloženie jednej pyramídy, neznamená zánik sekty, ako celku) a systém hviezdy - jadrom je guru (tento systém sa uplatňuje pri vzniku sekty). Ak je sekta riadená autoritatívne a ničí identitu jedinca, hovorí sa o deštruktívnych sektách. V prípade, že sekta kladie väčší dôraz na vonkajšie rituály, používa sa aj termín kult. A o zhubných kultoch a sektách sa hovorí v kontexte hromadných samovrážd a vrážd, pričom ich počet v rokoch 1970 - 2000 dosiahol podľa odhadov číslo 2066. Toto číslo však odhaľuje len počet prípadov, kedy bola dokázaná priama súvislosť so sektou alebo kultom.

    Kým zo začiatku boli sekty hrozbou pre hlavné náboženstvá (keď sa skrývali za niektoré z náboženstiev, alebo sa z niektorého náboženstva odčlenili, no navonok vystupovali pod jeho menom), dnes vďaka narastajúcemu počtu členov ale aj radikálnym postojom, ohrozujú samotnú spoločnosť.

    V strednej Európe pôsobí okolo 600 siekt, vo svete ich počet dosahuje niekoľko tisíc. Niektoré pramene uvádzajú číslo 12 000. K najznámejším sektám patria: cirkev zjednotenia (munisti), hnutie Hare Krišna, cirkev Ježiša Krista svätých posledných dní (mormoni), Scientologická cirkev (dianetika), Šrí Činmoj, Transcedentálna meditácia, hnutie Grálu, New Age, Psychotronika, Raëliánske hnutie, Satanizmus, Silvova metóda, svedkovia Jehovovi, rodina lásky (Deti Božie), Reiki, Óm Šinrikjó a Herbalife.

    Na Slovensku pôsobí približne 40 siekt. K najznámejším patria: Svedkovia Jehovovi, hnutie Hare Krišna, cirkev zjednotenia, Scientologická cirkev (munisti), cirkev Ježiša Krista svätých posledných dní (mormoni), hnutie Grálu, Šrí Činmoj, Sahája jóga, Slobodná ľudová misia, Beňovci a i..

    olejka
    9. okt 2013    Čítané 0x

    AMWAY - cesta do záhuby

    AMWAY - cesta do záhuby

    Od novembra 1994 sa po celom Slovensku lavínovite začalo šíriť atypické podnikanie Amway. Možno už mnohých z vás oslovili priatelia či známi, alebo elegantne oblečení neznámi ľudia, v mnohom pripomínajúci Svedkov Jehovových, ktorí vám však neponúkali „Strážnu vežu“, ale „super ekologicky nezávadné“ čistiace prostriedky a kozmetické výrobky a s nadšením vám hovorili o svojom novom „súkromnom podnikaní“, ktoré im pomáha riešiť ťažkú finančnú situáciu dnešnej doby. Pretože v prípade Amway ani z ďaleka nejde o nevinné podnikanie, treba vedieť, čo Amway v skutočnosti je a aké ciele sleduje.

    Vznik Amway Na seminároch Amway sa môžete dozvedieťo tom, ako sa „od skromných začiatkov na opustenej čerpacej stanici v roku 1959 sen spoluzakladateľov Richarda De Vosa a Jay Van Andela stal skutočnosťou a Amway sa stala jednou z najväčších a najúspešnejších spoločností priameho predaja na svete“.

    Dnes má firma Amway, ktorá sídli v USA (v meste Ada, v štáte Michigan), 10

    000 platených zamestnancov a viac než 2 milióny distributérov, ktorých riadia

    pobočky Amway zriadené dnes už v takmer 70 krajinách sveta.Slovensko sa zapojilo do spolupráce s kooperáciou Amway ako 64. krajina v

    olejka
    26. sep 2013    Čítané 0x

    Asistovaná reprodukcia z iného uhla.

    Otázka na kresťanského gynekológa Mudr. Ivana Wallenfelsa

    Bude sa dať robiť aj na Slovensku asistovaná reprodukcia spôsobom, ktorý katolícka Cirkev povoľuje?
    Pýtate sa asi na možnosť vnútromaternicovej inseminácie, ktorá nadväzuje na manželský pohlavný akt a katolícke učenie ju považuje len za pomoc pri prirodzenom počatí, nie za jeho náhradu, čo by už nemohlo byť akceptované. Nemusíme hovoriť o budúcnosti, na Slovensku sú lekári, ktorí sú ochotní akceptovať požiadavky páru v tomto zmysle, aj keď ich asi nie je veľa.

    http://www.40dni.sk/index.php?menu=oao&id=14

    POSTOJ KATOLÍCKEJ CIRKVI

    Postoj Katolíckej Cirkvi k otázkam umelého oplodnenia sa opiera o tieto dokumenty:
    -Humanae vitae (1968) – encyklika pápeža Pavla VI.
    -Donum vitae (1987) – inštrukcia Kongregácie pre náuku viery o rešpektovaní začínajúceho sa ľudského života a o dôstojnosti plodenia.
    -Katechizmus Katolíckej cirkvi (1992, 1997) – čísla textu 2373 – 2379.

    Problematické oblasti z pohľadu morálky

    oddelenie plodivého aspektu manželského aktu od spojivého; získavanie spermií masturbáciou; prístup k dieťaťu ako k tovaru alebo ako k nárokovateľnej položke (tzv. právo na dieťa); darcovstvo spermií a vajíčok, prenášanie zodpovednosti na tretiu osobu – lekára (ktorý v snahe zabezpečiť len úspešný výsledok môže mať tendenciu zničiť poškodené embryá); oplodnenie viacerých vajíčok – vznik viacerých embryí, ktoré budú označené ako nadbytočné a následne zničené alebo zmrazené; náhradné materstvo.

    Pohlavný akt obsahuje spojivý a plodivý aspekt, ktoré nemožno oddeliť
    Technika, ktorá nahrádza manželský akt, je morálne neprijateľná
    Vstup tretej osoby je morálne neprijateľný
    Masturbácia ako spôsob získavania spermií (či už na vyšetrenie alebo na použitie pri inseminácii alebo oplodnení) je morálne neprijateľná (KKC 2352).
    Technika, ktorá uľahčuje manželský pohlavný akt alebo mu pomáha, je morálne prípustná.
    Z uvedených techník sa Cirkev nestavia negatívne k IUI a GIFT, pokiaľ sa spermie nezískavajú masturbáciou, ale sú odobraté z pošvy ženy po riadnom pohlavnom styku.


    AKÉ SÚ ODPORÚČANIA pre kresťanské páry?

    -Nakontaktovať sa na manželov, ktorí svoju neplodnosť prijali a vyriešili ju napr. adopciou. Skúsenosť takýchto manželov im môže pomôcť prijať ich situáciu.
    -Skúsiť hovoriť o adopcii – niekedy práve adopcia pomôže prekonať prekážky psychologického charakteru u páru, ktorý je ináč plodný, len neúspešný pri počatí. Neraz sú neveriaci alebo nepraktizujúci veriaci lepším príkladom ako veriaci.
    -Kontaktovať sa na tých, ktorí môžu sprostredkovať vyšetrenia u veriacich lekárov:

    -manželia Laukovci (www.billings.sk),
    -Liga pár páru (www.lpp.sk);
    -Centrum pre bioetiku v Banskej Bystrici, 974 01, Kapitulská 21, BeLic. Pavla Poloňová, tel. 048/472 0214. Toto centrum má adresár veriacich gynekológov a lekárov rešpektujúcich učenie Cirkvi.
    -Aj na Slovensku je už školiteľka Creightonského modelu (CrMS), metódy PPR a hlavného diagnostického prostriedku tzv. NaProTechnology (Natural Procreative Technology) – Michaela Rusnáková, misha@fertilitycare.net.
    CrMS je vedeckyskúmaný už viac ako 25 rokov v Inštitúte pápeža Pavla VI. Pre štúdium ľudskej reprodukcie v Omahe (Nebraska USA), úplne v súlade s učením Cirkvi.

    Pri dodržiavaní určitých podmienok Cirkev nenamieta voči niektorým technikám

    – ide o techniky GIFT a AIH – IUI,pokiaľ im predchádza riadny manželský pohlavný akt, z ktorého sú odobraté a upravené spermie. V centrách asistovanej reprodukcie na Slovensku prichádza do úvahy akurát AIH (IUI). Treba však počítať s tým, že v spomenutých centrách im ponúknu aj (a možno iba) IVF a ICSI. Ich úspešnosť je totiž vyššia (okolo 25 %) než IUI (15 %). Navyše poisťovňa neprepláca IUI.


    Ak je pár veriaci, a ide mu o súlad s učením Cirkvou, pri využití služieb týchto centier si dá ako podmienku pri IUI možnosť riadneho manželského aktu, nie masturbáciu. Budú sa na takýchto manželov pozerať čudne, ale keďže im ide aj o biznis , vyhovejú im.

    Netreba zabúdať ani na taký rozmer týchto „techník“ ako je dopad na psychicko-sexuálnu rovnováhu manželov. Je to priam vpád do výsostne intímnej sféry manželov, cítia sa pod dozorom, pohlavný styk (pri inseminácii) je načasovaný na deň a hodinu, manželské lôžko sa mení na biologické laboratórium, boj proti neplodnosti sa stáva skutočným pokusom o „donucovanie tiel“ atď. Výsledný efekt môže byť ešte horší než pred pokusom.

    Tiež treba hovoriť aj o zdravotných rizikách pre ženu, ak sa stimulujú vaječníky. IUI je totiž úspešnejšia, ak je spojená so stimuláciou vaječníkov. U určitého percenta žien však môže dôjsť až k hyperstimulácii.

    Je tu tiež zvýšené riziko narodenia postihnutého dieťaťa. Napr. manželia sa môžu dostať pod veľký tlak, keď po dlhoročnej neplodnosti alebo po opakovanom nedonosení dieťaťa diagnostikujú dieťaťu počatému vďaka AR ešte pred narodením Downov syndróm. Štatisticky deti narodené po AR majú väčšie percento vrodených vývojových chýb. Takisto nie je isté, či aj ich dieťa nebude neplodné. Lekári síce nazývajú asistovanú reprodukciu „liečba neplodnosti“, ale tu ide o obídenie problému, nie o jeho odstránenie.

    Ak sa aj napriek všetkým týmto faktom manželia rozhodnú pre niektorú z techník neprijateľných z morálneho hľadiska (IVF, ICSI) cirkvej apeluje aspoň na to, aby nedali oplodniť viac vajíčok ako jedno alebo dve, aby ostatné nemuseli byť zničené alebo zmrazené. Argumentovat je jasný. Je nielen nemorálne, ale aj nevýslovne kruté mať dieťa za cenu zabitia jeho súrodenca (alebo súrodencov).

    (www.babetko.sk)

    ODKEDY JE ZABÍJANIE ZDRAVOTNOU STAROSTLIVOSŤOU
    Tak a zasa zavádzame ostošesť...
    http://www.rtvs.sk/tv.programmes.detail/archive...
    minutáž 00: 25:05 deň po Národnom pochode za život a ideme rozoberať v hlavných správach aké je nezodpovedné otehotnieť a vziať urgentnú antikoncepciu????Áno veď to je abortus teda potrat!!!!Zatiaľ čo hak berie ,, IBA!" 13% žien??? A to je podľa pani doktorky strašne málo a asi zodpovedné!!!! 5172 spontánnych potratov na Slovensku a z čoho??? Nie náhodou práve z hormonálnej antikoncepčných prípravkov ktoré nastavujú telo ženy abortívne na dlhú dobu????Nie náhodou tichý potrat????

    Hormonálna antikoncepcia=tichý zabiják !!!

    (2 fotky)

    „Povedzme áno láske a nie sebectvu, povedzme áno životu a nie smrti.“
    Pápež František

    olejka
    9. sep 2013    Čítané 0x

    Kto sa stará o nenarodené deti?

        Niekoľko patrónov nenarodených detí a hnutia za život.

    Rajmund Neonnatus

    Význam mena: poradca a ochranca (zast. nem.)

    Patrón tehotných žien, pôrodných asistentiek, pestúnok, detí; nespravodlivo obžalovaných, proti popôrodným ťažkostiam šestonedieľok

    Sv. Rajmund (špan. Ramón) Nonnatus pochádzal z obce Portell pri Barcelone v severovýchodnom Španielsku. Latinské prímenie Nonnatus znamená nenarodený. Dostal ho preto, lebo jeho matka zomrela prv, ako sa mohol narodiť. Pri umývaní mŕtvej matky prítomné ženy zbadali, že dieťa sa v nej hýbe. Ak ho chceli zachrániť, nebolo veľa času na rozmýšľanie. Situáciu vyriešil brat mŕtvej ženy, keď mečom rozrezal jej telo a tak pomohol priviesť dieťa na svet. Bol to chlapec. Dali mu meno Rajmund. Tento nezvyčajný „cisársky rez“ sa uskutočnil niekedy v r. 1200.............

    http://www.zivotopisysvatych.sk/rajmund-nonnatus/

    Bolo už popoludnie keď do poradne a na preventívne prehliadky nikto nechodí..len v jednej nemocničnej čakárni na gynekologickom oddelení sedeli ženy rozhodnuté pre potrat...usmievavá zdravotná sestra vykukla asi každú polhodinku s veselým komentárom,,mamičky lekár je pri pôrode, opár minút keď sa dieťatko narodí už príde a bude sa Vám venovať!"
    Toto sa opakovalo asi tri hodiny..stále sa na nich usmiala a oslovila ich,,mamičky!" o tri hodinky prišiel doktor a povedal sestre tak aideme na tie interupcie ...volajte pacientky...sestra otvorila dvere a v čakárni už nikto nesedel...Rozmyseli si to...

    Kiežby to všade nie len v jednej slovenskej nemocnici takto dopadlo...

    Národný pochod za život bude 22.septembra 2013

    (2 fotky)
    olejka
    3. sep 2013    Čítané 0x
    Image title

    Čo sa stane s dušami zavraždených detí?

    Čo sa stane s dušami zavraždených detí?

    Nakoľko je nemožné dieťa pokrstiť pred narodením, v duši dieťaťa ostáva dedičný hriech. Podľa mojich informácií sa takéto deti dostávajú do "neutrálneho" stavu, kedy nevojdu do božieho kráľovstva a teda nie sú účastní na večnej radosti, ale ani nie sú trestaní večnou smrťou. 

    Môj názor: Už iba z ľudského hľadiska je vyššie uvedené vyhlásenie nespravodlivé. Vari môže nenarodené dieťa za svoj dedičný hriech? Alebo môže niečo urobiť, aby bolo spasené, keď ešte nemôže byť ani pokrstené? Božia milosť je nekonečná a preto si myslím, že deti, ktorých životy boli navždy zničené abortom, sú v nebi spasené. Ak je vyššieuvedené tvrdenie nespravodlivé už podľa ľudských meradiel, o čo viac musí byť nespravodlivejšie podľa tých božích?

    http://www.mego.estranky.sk/clanky/nabozenske-uvahy/interupcia.html

    Krížová cesta nenarodených

    Predstavme si, že umelec vytvorí dielo a niekto mu ho zničí. Umelca to zabolí, jeho srdce zaplače, pretože do tej krásy vložil kúsok seba, kúsok svojho ja. Pôvodcom či autorom tak veľkolepého umeleckého diela, akým bez pochýb je ľudský život, je ten najväčší Umelec. Boh toto svoje dielo navyše posvätil tým, že už pri jeho vzniku mu vdýchol nesmrteľnú dušu. Dal mu kúsok seba. Akým právom my ľudia siahame Bohu na jeho najväčšie dielo?

    olejka
    30. aug 2013    Čítané 0x

    „Potrat nie je riešenie, donosiť dieťa a dať ho na adopciu riešením je.“

    V Poľsku sa podarilo zastaviť legalizáciu potratu v roku 1993... zastavením tohoto chorého komunistického predpisu  o interrupcii z roku 1943

    sa znížil v Poľsku počet vrážd nenarodených detí zo 120 tisíc ročne na 100 ročne..a čo my? ...kresťanské Slovensko?

    Na čo ešte čakáme..že vymrie náš národ kvôli zabíjaniu nenarodených a neplodnosti???

    Igor Matovič sa v marci objavil v parlamente v tričku s nápisom„Potrat nie je riešenie, donosiť dieťa a dať ho na adopciu riešením je.“

    ,,„Na jednej strane máme desaťtisíc interrupcií ročne a na druhej tisícky neplodných párov, ktoré deti mať nemôžu, hoci by veľmi chceli,“ povedal Matovič. „My miesto toho, aby sme tieto dve skupiny ľudí spojili a pokúsili sa zachrániť maximum detí, naďalej tolerujeme pokrytectvo,“ dodal.

    Matovič tvrdí, že Slovensko viac nemôže aj z demografických dôvodov považovať za matky len ženy, ktoré svoje deti donosia, porodia a vychovajú, ale musí uznať za matky aj ženy, ktoré si poslednú úlohu matky z akýchkoľvek dôvodov netrúfajú zvládnuť.

    olejka
    26. aug 2013    Čítané 0x
    Image title

    Další mrtvice z antikoncepce. Zaveďme předběžná vyšetření, volají experti

    Další mrtvice z antikoncepce. Zaveďme předběžná vyšetření, volají experti

    25. srpna 2013  0:25

    Desetina českých žen má podle VZP poruchu srážlivosti krve, která může mít v kombinaci s hormonální antikoncepcí smrtelné následky. Podle některých odborníků by lékaři měli ženám před předepsáním antikoncepce povinně provádět testy na riziko trombóz, přestože jsou finančně nákladné. Lékaři o tom chtějí jednat již v září.

    Hormonální antikoncepce (ilustrančí snímek) | foto: Profimedia.cz

    Hana Sládková se ve dvaatřiceti letech znovu naučila chodit a mluvit. Postihla ji mrtvice. A podle lékařů za ni může hormonální antikoncepce.

    "Nejdřív mi bylo jen divně, tak jsem jela k lékaři. V nemocnici nepoznali, co mi je, měli podezření na roztroušenou sklerózu. Nechali si mě tam však přes noc a naordinovali mi hořčík. Druhý den jsem přestala hýbat polovinou těla a hůře se mi mluvilo, teprve poté mě poslali na magnetickou rezonanci a diagnostikovali mi mrtvici," popisuje.

    Posadí sa ako tavič a čistič striebra


    Skupinka žien študovala knihu Malachiáša. Keď študovali tretiu kapitolu, prišli k tretiemu veršu, v ktorom sa píše: "Posadí sa ako tavič a čistič striebra..." Tento verš bol pre ženy ako hlavolam a rozmýšľali, čo tieto slová vlastne hovoria o Božom charaktere. A tak sa jedna z nich ponúkla, že niečo zistí o procese čistenia striebra a na ďalšom stretnutí skupinky im o tom porozpráva.
    V ten týždeň táto žena zavolala striebrotepcovi a dohodla si s ním stretnutie, aby ho pozorovala pri práci. Nepovedala mu nič o tom, prečo sa o jeho prácu zaujíma, iba toľko, že ju zaujíma proces čistenia striebra. Ako tak striebrotepca pozorovala, videla, ako držal kus striebra nad ohňom, aby ho zohrial. Vysvetlil jej, že pri čistení striebra ho treba držať uprostred ohňa, tam, kde sú plamene najhorúcejšie, aby sa všetka nečistota spálila.
    Žena rozmýšľala o tom, že Boh nás takto drží v ohni, a potom si spomenula na ten verš: "Posadí sa ako tavič a čistič striebra." A tak sa opýtala striebrotepca, či naozaj musí sedieť a držať to striebro po celý čas, kým sa čistí. Muž odpovedal: "Samozrejme. A nielen to. Musím ho držať a nespustím z neho oči po celý čas, kým je v ohni. Keby som to striebro nechal v plameňoch čo aj len o chvíľu dlhšie, ako treba, zničilo by sa."
    Dáma na chvíľu stíchla, a potom sa striebrotepca opýtala: "A ako viete, kedy je to striebro už úplne čisté?" On sa usmial o odpovedal: "No, to je ľahké - predsa vtedy, keď sa v ňom vidím ako v zrkadle."
    Ak sa dnes cítiš ako uprostred ohňa, pamätaj, že ťa drží Božia ruka. On z teba nespúšťa oči. Nedovolí, aby sa tvoj život zničil a bude ťa strážiť a držať, až kým sa v Tebe neuvidí.

    Zobraz celú správu
    olejka
    14. aug 2013    Čítané 0x

    Rodová rovnosť a feminizmus

    Rodová rovnosť a Gender mainstreaming (uplatňovanie rodového hľadiska) sú relatívne nové pojmy, ktoré sa pokúša pretlačiť ideológia gendra. Pri zrode tejto ideológie stál feminizmus alebo lepšie povedané jeho novšie formy rodiace sa v druhej polovici dvadsiateho storočia.

    Slovo gender sa používa na označenie kultúrne vytvorených rozdielov medzi mužmi a ženami, pričom do takejto roly ich vraj vnútila spoločnosť. Termín sa začal bežne používať v spoločenských vedách až v posledných desaťročiach 20. storočia. Podľa tejto ideológie kultúra a spoločnosť pôsobia dominantne až výlučne na mužov a ženy tak, že to vedie k sociálne konštruovaným rozdielom v ich správaní, očakávaniach či v postojoch. Rozdiely nie sú univerzálne, ale líšia sa v rôznych spoločnostiach a v rôznych dobách. Gender teda podľa tohto svetonázoru nie je zrejmý v momente narodenia, ale vzniká v priebehu socializácie jedinca. Vplyv pohlavia sa považuje za vedľajší. Pohlavie predstavuje len biologické rozdiely.

    Teória gendra rozlišuje tzv. biologickú identitu, ktorá je daná biologickým pohlavím jedinca, gendrovú identitu (cítiť sa ako muž/žena) a napokon gendrové roly (žiť ako muž/žena). Popiera akýkoľvek význam existencie prirodzene daných rozdielov medzi mužom a ženou. Akékoľvek rozdiely v ich správaní, myslení, záujmoch a podobne sú z pohľadu gendrovej ideológie ovplyvnené iba prostredím, ktoré jedinca formuje, stimuluje, prípadne ním manipuluje. Tým, že táto ideológia nepripúšťa žiadne rozdiely, potrebujú jej zástancovia dokázať, že ženy sú úplne rovnaké ako muži, a to vo všetkých sférach. Rozdiely, prípadne odlišné postoje, záujmy a túžby na základe feminity alebo maskulinity vraj neexistujú. Tzv. tradičné mužské a ženské roly sú iba stereotypmi, ktoré je potrebné odbúrať. Odstraňovanie pohľadu akceptujúceho rozdiely medzi mužmi a ženami sa má podľa gender ideológie diať vo všetkých sférach. Od zamestnania cez školu a vzdelávanie až po rodiny, domácnosti a výchovu detí.

    V oblasti rodiny presadzujú popri podpore aktívneho otcovstva tiež zavedenie rovnakých podmienok pre otcov i matky na materskej dovolenke. Pritom, ale vôbec nezohľadňujú základné biologické, psychologické a emocionálne potreby dieťaťa, najmä v prvých mesiacoch života. Táto ideológia je okrem iného tiež za podporu rodičovstva homosexuálnych párov a rovnaké postavenie rozličných foriem partnerstva inak sexuálne orientovaných ľudí.

    Súčasťou tejto ideológie je aj tzv. právo slobodnej voľby – právo na slobodné rozhodovanie o vlastnom tele. Zahŕňa „právo“ na potrat, asistovanú reprodukciu a iné, pričom používajú označenie „slobodné rozhodnutie o materstve“ alebo „sexuálne a reprodukčné práva“ (SRHR). Za tieto práva bojuje feministické a gendrové hnutie už desaťročia pod hlavičkou sexuálnych a reprodukčných práv. Majú snahu presadiť ich ako základné ženské práva, aby následne patrili pod režim ochrany základných ľudských práv a to hlavne v rámci OSN, EÚ a ďalších nadnárodných organizácií.

    Pod tlakom a vytrvalým presadzovaním týchto myšlienok ako práv menšín sa postupne začínajú v určitých kruhoch považovať za prirodzené takmer všetky typy sexuálnych deviácií. Zástancovia práv lesbickej, gay, bisexuálnej a transsexuálnej menšiny (LGBT), (niekedy i ďalších) vyžadujú neobmedzenú toleranciu ich spôsobu života a myslenia, ale sami bývajú veľmi netolerantní k akémukoľvek inému názoru a spôsobu života.

    olejka
    6. aug 2013    Čítané 0x

    Ideš na potrat z naivity alebo tvrdého srdca?

    Ani neviem ako, začala som sa na tejto stránke špecializovať na tému potrat...

    Bojujem proti nemu , lebo je toho toľko že až pri srdci ma stíska...spoznala som ženu,  ktorá bola na umelom prerušení tehotenstva..hoci mimomaternicového..veľmi trpela, týtrala sa výčitkami, trápi sa podľa jej slov každý deň .Predstavuje si to dieťatko ako by asi vyzeralo  na koho by sa podobalo, keby žilo, koľko by už malo rokov počíta a chodí na cintorín zapáliť sviečku vo výročie jeho termínu pôrodu aj vo výročie jeho ukončenia tehotenstva..má dvakrát narodeniny...lebo to dieťa stále žije.

    Veľmi ma jej slová poznačili, otvorilo mi to nový obzor...nechcený a tvrdý ale reálny..   

    ,, Nebudem súdiť!" ..to si stále vravím ..veď tieto ženy potrebujú hlavne si odpustiť...ublížili predovšetkým sebe..

    Mimomaternicové tehotenstvo je iná skupina ja teraz bojujem proti umelému prerušeniu  ,,neproblémového" tehotenstva, aj keď vo svojej podstate je to jedno.

    Viem ako to bolí ,keď Vám povedia že dieťa ktoré nosíte pod srdcom nebude v poriadku, vraj by ste ste sa ho mali vzdať pre svoje aj jeho ,,dobro"..

    K otázke žien v Cirkvi som chcel povedať, že ich rola sa nevyčerpáva materstvom, (...) nejde ani o to, či smú ženy miništrovať, čítať pri bohoslužbe, byť prezidentkou Charity, ale ich rola je silnejšia. Cirkev bez žien by bola ako spoločenstvo apoštolov bez Panny Márie. Ona ako matka pomáha Cirkvi rásť. Mária je v tom dôležitejšia než apoštoli. Cirkev je ženského rodu, je to nevesta, je to matka. Myslím, že nám stále chýba hlbokú teológia ženy v Cirkvi, je potrebné osvetliť rolu a charizmu žien v Cirkvi.

    Sv.Otec Frantisek

    olejka
    29. júl 2013    Čítané 0x

    Príďte pochodovať za život do Košíc.22.septembra

    Misiou Národného pochodu za život je na celoslovenskej úrovni a verejným spôsobom vyjadriť túžbu po spoločenskej zmene, ktorá by sa prejavila v ochrane života každého človeka od počatia po prirodzenú smrť vo všetkých oblastiach života.

    Národný pochod za život je celoslovenské stretnutie ľudí, ktorí sú presvedčení, že život každého človeka by mal byť bezpodmienečne chránený počas celej jeho dĺžky a mala by byť rešpektovaná jeho ľudská dôstojnosť. Rovnako by mala byť chránená a podporovaná rodina založená manželstvom muža a ženy, pretože v rodine sa vytvárajú ideálne podmienky na vznik a rozvoj života každého človeka.

    Národným pochodom za život sa chceme vyjadriť za zmeny v spoločnosti, ktoré by viedli k ochrane práva na život a dôstojnosti pre každého človeka od počatia po prirodzenú smrť. Potrebu týchto zmien pociťujeme predovšetkým v oblastiach ľudských práv, legislatívy, školstva, zdravotníctva a médií.

    Národný pochod za život je platformou na spoločné vyjadrenie jednoznačného, ale zároveň pokojného stanoviska „za život“ všetkých organizácií a jednotlivcov, ktorí sa hlásia k hnutiu za život.

    Pochodom chceme vyjadriť, že v súčasnosti už nestačí byť za život iba v našom súkromí, ale je potrebné sa aj verejne vyjadriť za ochranu života a vyžadovať zmeny vedúce k jeho ochrane.

    Pochodom chceme vyjadriť tiež nesúhlas so všetkými formami potierania ľudskej dôstojnosti a útokmi proti ľudskému životu, zvlášť počas prenatálneho vývinu človeka.