Kto sa vyzná v sipo koncesionarske poplatky...? Potrebujem zmeniť platitela .Na pošte mi nevedeli povedať ako vyplniť tlačivo keď dotyčna (ČO platila) zomrela. Trápim sa s tym na rtvs sa nemôžem dovolať ....ako mam postupovať🤔😟

    Ak je urobená zmena u elektrikárov treba doložiť od nich potvrdenie a prehlásiť SIPO

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @edus01 na VSE som volala a tam mi povedala operatorka že s tym nič nemaju. Mam volať RTVS. Som z toho jeleň...

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @simonlea Ak už máte prepísanú elektrinu na seba tak sa nahlásiť dá aj online
    https://uhrady.rtvs.sk/domacnosti/kto-ma-platit
    Odstavec Ako sa mám prihlásiť na platenie úhrady?

    Odpovedz
    2. aug 2021

    Tak ked už na pošte nevedia... tak potom fakt neviem.. to su teda odbornici..

    Odpovedz
    2. aug 2021

    Tak sa dá urobiť úhrada cez internet ešte na pôvodného platiteľa, len je potrebné jej Ink cislo

    Odpovedz
    2. aug 2021

    Poplatky rtvs je povinný platiť ten na koho je ele, tak najskôr prepíšte elektrinu a tak sa treba prihlasit

    Odpovedz
    2. aug 2021

    Ja pracujem na pošte. Vy ako novy odberateľ elektriny si prihlásite koncesionárske poplatky na seba prostredníctvom tlačiva na pošte, alebo online na www.uhrady.rtvs.sk a zomreleho platiteľa odhlasite (ak ste príbuzný) s umrtnym listom a poslednou faktúrou (ukončenie odberu el energie) tiež prostredníctvom tlačiva na pošte... Prehlásiť sa to nedá, iba jedného odhlásiť a druhého prihlásiť... Povinnosť platiť poplatky rtvs má ten, ktorý je odberateľom elektrickej energie.

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @simonlea vypytaj si na poste cislo na SIPO stredisko, pretoze tam sa tak zlozito robia zmeny, ze to ti na poste nepovedia

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @martinkatinka ja som raz dala zakaznicke cislo a zenska na SIPO ma tak zvozila, ze co si to predstavujem, ci jej neviem dat tlacivo... Pritom cisla su normalne dostupne aj na stranke posty v kontaktoch, moze si hocikto najst...

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @kitty88 mna tiez zvozili, ale teda takto je to lepsie ako vysvetlovat co zakaznik chce..... Oni sa tomu lepsie rozumeju a maju to na starosti, takze si myslim, ze lepsie poradia. Su rozne komplikovane situacie, ktore mozu nastat. Je pravda, ze teda vzdy som volala konkretnu koncovku, kde bola celkom mila pracovnicka 😉

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @simonlea na koho je teraz po smrti pisana elektrina? Ten nech sa prihlasi online na koncesionarske

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @martinkatinka dievčatá, ja s mojimi dlhoročnými skúsenosťami to vnímam tak, že samotné rtvs má asi najhorší zákaznícky servis, sami nedokážu zákazníkom vysvetliť, ako majú v konkrétnych situáciách postupovať, je problém sa tam dovolať a väčšinou ľudí odkazu na poštu... Pritom my na pošte iba sprostredkúvame komunikáciu medzi zákazníkom a rtvs.. Máme poskytnúť tlačivo, skontrolovať podpis a odoslať na sipo... Nechápem načo pošta túto službu ešte poskytuje, keď nemáme šancu nijako zasiahnuť do tohto skostnateleho procesu.. Potom tam vyzeráme byť za sprosté a nekompetentné. Ja ľuďom väčšinou viem poradiť a vysvetliť, lebo mam 25 ročné skúsenosti. Ale žiadna nová pracovníčka nie je nijako školená v tejto službe...

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @11mirka22 ja uz na poste nepracujem, ale ako pises, toto nie je sluzba posty a tym padom, co sa sama nenaucis, to nemas odkial vediet. Ten ich system je zlozity, vracaju tlaciva aj tri krat.... No katastrofa..... v podstate len poskytnes tlaciva, nemas co vysvetlovat, nie si na to skolena, tak ked na mna pani na sipo stredisku vybehla, povedala som jej toto a zakaznikovi aj tak dala cislo.

    Odpovedz
    2. aug 2021

    riesila som to pred 6 rokmi .. tak ti poviem, stale to chodi na zosnuleho,nemam ja na toto nervy

    Odpovedz
    2. aug 2021

    @kat_ ved ukoncenie odberu elektriny-kopiu poslat s odhlaskou a prihlasit noveho odveratela

    Odpovedz
    2. aug 2021

    Ja som im napisala cez ten formular co maju na stranke, ako mam postupovat.. Odpisali mi asi po 3 tyzdnoch.. Trebalo dolozit umrtny list a zmluvu s elektrarnami.

    Odpovedz
    2. aug 2021

    A mne prišla výzva na zaplatenie dlžnej sumy.platila som na otcovo meno, zomrel, platila som ďalej.lenže kedže elektrina už bola na moje meno, chcú doplatiť.nevadí, že zaplatené bolo od ,, mŕtveho,, človeka.nebolo zaplatené odomňa🤷‍♀️a tiež sa neviem dopátrať k tomu, aby uznali zaplatené sumy a neplatila som to dvojmo

    Odpovedz
    3. aug 2021

    @demartka aj toto sa dá vyriešiť, už som sa s tým stretla... Musíte však osobne (telefonicky) komunikovať z rtvs, cez poštu toto nevybavite...

    Odpovedz
    3. aug 2021