Je percento telesného tuku 17% zdravé?
Ahojte dievčatá, chcela by som sa tu poradiť. Tie, čo cvičíte alebo sa tomu rozumiete. 😅
Zaplatila som si jeden pomerne drahy program na chudnutie, bol tam tréner, výživový poradca atď. Úplná pecka podarilo sa mi krásne schudnúť. Na začiatku a na konci programu som v tom mala meranie nejakých parametrov tela mimo iného telesný tuk. Keď som začínala mala som skoro 35%. (Áno viem strašne veľa 🫣) ale podarilo sa mi po roku a pol dostať na 23. Za mňa úplne super, po pomaly 20 rokoch si môžem povedať, že vyzerám dobre. No na tom poslednom meraní bol nejaký pán z externej firmy, ktorý mi to mal interpretovať a povedal mi, že ideál by bol pod 20, niekde okolo 17. Ja som teda úplný laik ale podľa obrázkov na Googli mi pod 20% pridu vyslovene fitnessky. Vedeli by sme mi niekto povedať čo je teda nejaká zdravá miera?
20% je pre zdravú a šťavnatú ženu úplne normálne. Pre muža zas je tých 12% ideal podľa mňa.
@ms_green
Ideálne percento telesného tuku u žien je relatívny pojem a závisí od niekoľkých faktorov, ako je vek, genetika, fyzická aktivita a zdravotný stav.
Neexistuje jedno univerzálne číslo, ktoré by platilo pre všetky ženy. Avšak, všeobecne sa uvádza, že zdravý rozsah percenta telesného tuku pre ženy je približne:
* 21-33% pre väčšinu žien
* 14-21% pre mladšie ženy (do 30 rokov)
* 15-23% pre ženy nad 30 rokov
* 16-25% pre ženy nad 50 rokov
** AI copy
Ja mám 16%, teda aspoň im to tak vyšlo na prístroji a tiež mi povedala že nižšie už určite nemôžem ísť lebo budem mať problémy ..tak myslím že to máš ok 😉
Ja mam 12 % , nie som v priprave , cvicim 5x do tyzdna , zdravi sa stravujem, ale ziadne diety a nic som ani nestratila a vyzeram lepsie ako kedykolvek predtym 😇🤗
ja mam napríklad bmi 17 niečo a vsetci lekári hikaju ze aka super zdravá postava, počúvala by som odborníkov.
@barborachors ja to mám zas opačne bmi 18 a všetci sú zhrození že by som mala pribrať ale ja som spokojná 🤣