14-ročná dcéra má nadváhu
Prosím Vás mám 14ročnú dcéru má 166cm a 74kg.😑ano viem je to dosť.Dcéra aktívne robí atletiku na vysokej úrovni takže pohybu má dosť taktiež aj stravu má upravenú takže nemyslím si že by bol problém v strave a pohybe. Pediatrička to vôbec nerieši keď som na to upozornila povedala že z toho vyrastie.aj keď je pravda že ma o dost viac svalov ako jej rovesníci.Máte nejaké skúsenosti s vašimi detmi?
Váha je v tomto prípade dosť skreslený ukazovateľ. Ak tvoje dcéra (nebodaj) profesionálne športuje tak má veľmi pravdepodobne dosť svalovej hmoty, ktorá je ťažšia ako tuk. Viem, že asi nechceš dávať fotku svojej dcéry sem ale možno by to pomohlo.
ako nie som odborník...ale ked si to prehodím na seba...že ked som aktívne cvičila...tak pri mojej výške 172 cm som najviac aj so svalmi mala 63 kg...ked necvičím a padnú svaly a som len chudá je to okolo 56 kg...skrátka je to dosť aspoň podľa mna a pediatrička ...no divná...pretože táto veta o tom ako z toho dieťa vyrastie...to možno možno maličko platí pri 8-9 ročných deťoch ktorým to ozaj ide ešte do výšky a vyvíjajú sa...dcéra má 14 a tipujem ,že už sa moc nezmení výškovo ...aspoň ja si pamätám, že ked ma merala pediatrička ako deviatačku mala som 170 cm tak čil mám 172 ako dospelá. takže na to by som sa neorientovala a nedúfala. samozrejme pokiaľ hovoríš, že sa hýbe a nestravuje sa nezdravo...tak by som sa možno trošku začala orientovať na šítnu zľazu či dobre pracuje alebo neviem. ...nezdá sa mi to....
@nina231 ak robí súťažné atletiku, tak určite klub má buď svojho športového lekára, ktorý by ju mal sledovať alebo odporučia. Určite by som to riešila touto cestou. Športový lekár posúdi všetky parametre, zdravotný stav aj vo vzťahu k disciplíne, ktorú robí. V tomto veku by mali mať športovci prehliadku raz ročne.