Čo sa stane, ak odmietnem prevziať balík na dobierku?
Co sa stane ak odmietnem prevziat balik ked ho kurier chce dorucit? ? Je na dobierku.
trafí ťa blesk... Prečítaj si obchodné podmienky obchodu odkiaľ si objednala
@anonym_autor kdybys byla provozovatel toho eshopu, co bys řekla? Přeber, zaplať a vrať v zákonné lhůtě.
@anonym_autor uz to odoslali?
Jeminy, nič sa nestane. Vráti sa to do eshopu. Stalo sa mi, že som nestihla vybrať z odberného miesta, alebo že som nemohla prevziať od kuriéra. Tu sa a potom zídu sudicky a idú Tá ukamenovat. Nič sa nestane, normálne nepreberies balík.
Presne ako hovori prispevok nad mojim, jeminky, nic sa nestane. Len ten chudak co vlastni eshop zbytocne riesil objednavku, balil balik a odosielal cez kuriera, ktoreho aj musi zaplatit.
Jeminky nic sa nedeje - ale ked ma clovek aspon zvysky ludskosti tak chape, ze je slusne aspon kontaktovat predajcu a da sa to vyriesit aj bez ignoracie kuriera ktory navyse k Tebe bude zbytocne cestu merat a vozit balicek, na ktory sa ani neozves a nedvihnes telefon. A mozes mi verit ze v decembri toho maju viac nez dost, aj ten kurier bude rad za normalne jednanie.
Jeminy, nič sa nestane. Vráti sa to do eshopu. Stalo sa mi, že som nestihla vybrať z odberného miesta, alebo že som nemohla prevziať od kuriéra. Tu sa a potom zídu sudicky a idú Tá ukamenovat. Nič sa nestane, normálne nepreberies balík.
@anonym_4c40a3 ale jeminky, stane sa. Ten eshop bude musiet 2x zaplatit kuriera. To ti nedochadza cez ten dlhy kabel?
Presne ako hovori prispevok nad mojim, jeminky, nic sa nestane. Len ten chudak co vlastni eshop zbytocne riesil objednavku, balil balik a odosielal cez kuriera, ktoreho aj musi zaplatit.
Jeminky nic sa nedeje - ale ked ma clovek aspon zvysky ludskosti tak chape, ze je slusne aspon kontaktovat predajcu a da sa to vyriesit aj bez ignoracie kuriera ktory navyse k Tebe bude zbytocne cestu merat a vozit balicek, na ktory sa ani neozves a nedvihnes telefon. A mozes mi verit ze v decembri toho maju viac nez dost, aj ten kurier bude rad za normalne jednanie.
@anonym_917b00 áno, presne takto som volala, odpoveď som dostala, že mám neprevziat balík a peniaze sa mi automaticky vrátia. A prosím, povedz, v ktorom eshope takto zrusis objednávku? Lebo som viackrát volala a nedá sa to. Jedine 62 hneď. Ale určite nie o deň, dva. Nebuď smiešna, to len ten, kto nemá skúsenosť, toto radi.
@anonym_917b00 áno, presne takto som volala, odpoveď som dostala, že mám neprevziat balík a peniaze sa mi automaticky vrátia. A prosím, povedz, v ktorom eshope takto zrusis objednávku? Lebo som viackrát volala a nedá sa to. Jedine 62 hneď. Ale určite nie o deň, dva. Nebuď smiešna, to len ten, kto nemá skúsenosť, toto radi.
@anonym_4c40a3 nevies preco asi tak vacsina eshopov rusi moznost objednania na dobierku? Presne kvoli takym, co potom "ved jeminky nepreberiem balik, vrati sa im". Takze ano stane sa nieco a nie je to normalne jednanie.
No ak mas aspon kusok charakteru, tak napises predajcovi a zaplatis naklady za dopravu.
Kedysi som pracoval v obchodnej firme. Už som dlhší čas mimo toho a legislatíva je mimo mňa, ale zhruba takto:
Najhorší "zákazníci" boli tí, čo si to rozmysleli a balík neprebrali
Minimálne by si ho mala normálne prebrať a na vlastné náklady odoslať späť. Obchod ti následne vystaví dobropis.
Mal ten eshop tlačidlo "Objednávka s povinnosťou platby" ako káže zákon? To tlačidlo nie je len tak, chráni obchody pred špekulantmi, tým potvrdzuješ, že odoslaním objednávky súhlasíš s OP.
Aký je to eshop?
Nabuduce si objednaj az vtedy,ked to ozaj potrebujes,alebo silno chces.Nic sa nedeje,mas 2 moznosti stornovat objednavku meilom,alebo to teda nepreberies od kuriera,rovno mu aj zavolat mozes,ze nech ani nechodi.
@anonym_4c40a3 nevies preco asi tak vacsina eshopov rusi moznost objednania na dobierku? Presne kvoli takym, co potom "ved jeminky nepreberiem balik, vrati sa im". Takze ano stane sa nieco a nie je to normalne jednanie.
@anonym_917b00 ja som napríklad objednávala bez dobierky, platila som online. Lenže medzitým muž priniesol tú vec od inam. Tak som volala do eshopu, aby som stornovala objednávku, ktorá ešte nebola ani odoslaná a povedali mi, že sa to stornovať nedá a nech nepreberiem kuriéra, keď to príde. Peniaze, že mi vrátia do 14 dní od kedy sa im balík vráti. Takže niektoré eshopy si to takto zbytočne komplikujú aj samé.
Jeminy, nič sa nestane. Vráti sa to do eshopu. Stalo sa mi, že som nestihla vybrať z odberného miesta, alebo že som nemohla prevziať od kuriéra. Tu sa a potom zídu sudicky a idú Tá ukamenovat. Nič sa nestane, normálne nepreberies balík.
@anonym_4c40a3 ty si úžasná. Ja mám malý e-shop. Vratky sa mi našťastie nestavajú. Ja každý jeden balík balím do pekného balenia, dávam kartičku s venovaním, každý produkt kontrolujem. Fakt sa snažím, aby mal zákazník zážitok. V neposlednom rade platím to poštovné. A potom príde nejaká hlupana, čo jednoducho balík nepreberie. Ak by takto uvažovala polovica mojich zákazníkov, môžem to rovno zabaliť. Nechápem prečo sú niektorí ľudia takí hlúpi a arogantní, že a čo tak balík nepreberiem a hotovo. Nie je to hotovo.
@anonym_4c40a3 ale jeminky, stane sa. Ten eshop bude musiet 2x zaplatit kuriera. To ti nedochadza cez ten dlhy kabel?
@belllinka co cakat od niekoho, kto nepozna vyznam slova sudicka 🙂 🙂
@anonym_autor To záleží ako to majú v obchodných podmienkach. Stretol som sa s tým, že jeden eshop má uvedené, že v prípade neprevzatia dobierky je pokuta 50 eur.
A potom som tu ja, ktora vobec nechape, preco ludia platia na dobierku. Ved je to aj drahsie. A ked nieco chcem, tak to kupim ked na to mam.
Aj teraz - Temu prislo s moznostou platit na dobierku - a roztrhlo sa vrece s kupujucimi, co si idu nohy dolamat, len aby na dobierku kupili.
Este, keby clovek mohol vidiet ci v baliku je to co objednali a ak to suhlasi, potom zaplatili, to by som chapala. Ale platit o euro alebo dve len za to, ze to zaplatim tak ci tak - unika mi zmysel.
A k autorke - nic sa nestane, ale toto je vrcholne neeticke, drze a je to neucta k ludom, ktori za tym e-shopom stoja. Niekto ten tovar musel zobrat, vlozit do krabice, zabalit, pripravit. Bud to bol zamestnanec, alebo vlastnik e-shopu - kazdopadne je to praca, ktoru treba zaplatit. Preprava - to su tiez naklady. Nabuduce si rozmysli, ci to naozaj potrebujes. Teraz bud aspon fer, preber balik a vrat ho na vlastne naklady. Este mas moznost - skus to predat, mozno to niekto kupi a ty usetris na postovnom.
dobierku nepoužívam ale stalo sa mi že som neprevzala balík 🤷 reakcie boli rôzne, dosť závisí či to je malý obchod alebo veľký. v každom prípade komunikuj aspoň s kuriérom nech sa k tebe zbytočne netrepe a nevyvoláva, stačí povedať že balík nepreberieš
@anonym_autor To záleží ako to majú v obchodných podmienkach. Stretol som sa s tým, že jeden eshop má uvedené, že v prípade neprevzatia dobierky je pokuta 50 eur.
@bloger kravina 😂 objednám hocičo na meno suseda ktorého neznášam, mail si vytvorím jednorazový iba aby som potvrdila, číslo vymyslím (jejda, pomýlila som sa, preklep v číslach), kuriér sa ani nedovolá a susedovi príde pokuta 50e? 🤦 daj o aký e-shop ide. či vymyslel si si to? 😜
@bloger kravina 😂 objednám hocičo na meno suseda ktorého neznášam, mail si vytvorím jednorazový iba aby som potvrdila, číslo vymyslím (jejda, pomýlila som sa, preklep v číslach), kuriér sa ani nedovolá a susedovi príde pokuta 50e? 🤦 daj o aký e-shop ide. či vymyslel si si to? 😜
@zuzanka.zuzu tiež by ma zaujímalo aj to, akým spôsobom budú tých 50 eur vymáhať 🤔
Ešte raz pre všetky tie premudrele slepice, ktoré v živote nic neobjednali. Keď si dáte sledovať zásielku, tak vidis, cez koľko prepravcov to ide. Prepravcovia pendluju medzi rôznymi delami, medzi dodávateľmi a dorucovatelmi. Majú xy balíkov, takže ak si tu nejaká inteligentná myslí, že si obchod objedná jedného chudáka kuriéra, ktorý ide kvôli jednému baliku xy kilometrov, tak príde teraz veľké sklamanie, lebo takto to nie je. Takže dámy, keď chcete múdrovať, tak tam, kde nebudete za hlupucke. Keď neprevezme zásielku, nič sa nestane. Pekný deň a nemáte za čo.
@anonym_autor To záleží ako to majú v obchodných podmienkach. Stretol som sa s tým, že jeden eshop má uvedené, že v prípade neprevzatia dobierky je pokuta 50 eur.
@bloger toto môžu mať v obchodných podmienkach, ale nie je to v súlade so zákonom a taká pokuta je prakticky nevymahatelna. Obchod by ani v prípade súdneho sporu neuspel a kto sa pôjde súdiť pre 50 eur. Obchod ťahá za kratší koniec a má proste smolu. V tejto bananovej republike sa všeobecne ťažko podniká a vzhľadom na mentalitu slovákov to je ešte tazsie. Jediné riešenie je zrušiť možnosť dobierky.
Ešte raz pre všetky tie premudrele slepice, ktoré v živote nic neobjednali. Keď si dáte sledovať zásielku, tak vidis, cez koľko prepravcov to ide. Prepravcovia pendluju medzi rôznymi delami, medzi dodávateľmi a dorucovatelmi. Majú xy balíkov, takže ak si tu nejaká inteligentná myslí, že si obchod objedná jedného chudáka kuriéra, ktorý ide kvôli jednému baliku xy kilometrov, tak príde teraz veľké sklamanie, lebo takto to nie je. Takže dámy, keď chcete múdrovať, tak tam, kde nebudete za hlupucke. Keď neprevezme zásielku, nič sa nestane. Pekný deň a nemáte za čo.
@anonym_4c40a3 ak dá vedieť vopred tak kuriér vôbec nemusí ísť s balíkom na jej adresu a tam vyzváňať a zbytočne čakať, za ten čas by už obslúžil iných
ale slepice sú ticho, zataja sa doma pred kuriérom a čakajú čo sa stane
@bloger kravina 😂 objednám hocičo na meno suseda ktorého neznášam, mail si vytvorím jednorazový iba aby som potvrdila, číslo vymyslím (jejda, pomýlila som sa, preklep v číslach), kuriér sa ani nedovolá a susedovi príde pokuta 50e? 🤦 daj o aký e-shop ide. či vymyslel si si to? 😜
@zuzanka.zuzu Tak teda tvrdíš, že kravina a čo povieš na toto: 11. Zmlúvna pokuta
Predávajúci môže udeliť zmlúvnu pokutu kupujúcemu vo výške 50 € na základe:
1. Pokiaľ si kupujúci nepreberie svoju zásielku od prepravnej spoločnosti, pri ktorej bola zvolená platba na dobierku.
2. Predávajúci za porušenie všeobecných obchodných podmienok vystaví faktúru, s 5 dňovou splatnosťou na 50 € pokutu, ktorú odošle doporučene kupujúcemu na jeho uvedenú adresu z objednávky.
3. V prípade neuhradenia zmlúvnej pokuty, kupujúci posunie svoju pohľadávku tretej strane ktorá túto pohľadávku bude mimosúdnou cestou vymáhať.
4. Kupujúci zároveň súhlasí so zverejnením svojich osobných údajov, ako aj výšku pohľadávky voči predávajúcemu na internetovú stránku www.e-dlznici.sk
5. V prípade, že pohľadávka bude uhradená, kupujúci sa zaručí aby bol záznam o pohľadávke kupujúceho z webovej stránky www.e-dlznici.sk v čo najkratšom čase odstránený.
6. Odoslaním objednávky s platbou na dobierku kupujúci súhlasí s našimi obchodnými podmienkami a zmlúvnou pokutou vo výške 50 € v prípade že si dobierkovú zásielku nepreberie.
@zuzanka.zuzu Tak teda tvrdíš, že kravina a čo povieš na toto: 11. Zmlúvna pokuta
Predávajúci môže udeliť zmlúvnu pokutu kupujúcemu vo výške 50 € na základe:
1. Pokiaľ si kupujúci nepreberie svoju zásielku od prepravnej spoločnosti, pri ktorej bola zvolená platba na dobierku.
2. Predávajúci za porušenie všeobecných obchodných podmienok vystaví faktúru, s 5 dňovou splatnosťou na 50 € pokutu, ktorú odošle doporučene kupujúcemu na jeho uvedenú adresu z objednávky.
3. V prípade neuhradenia zmlúvnej pokuty, kupujúci posunie svoju pohľadávku tretej strane ktorá túto pohľadávku bude mimosúdnou cestou vymáhať.
4. Kupujúci zároveň súhlasí so zverejnením svojich osobných údajov, ako aj výšku pohľadávky voči predávajúcemu na internetovú stránku www.e-dlznici.sk
5. V prípade, že pohľadávka bude uhradená, kupujúci sa zaručí aby bol záznam o pohľadávke kupujúceho z webovej stránky www.e-dlznici.sk v čo najkratšom čase odstránený.
6. Odoslaním objednávky s platbou na dobierku kupujúci súhlasí s našimi obchodnými podmienkami a zmlúvnou pokutou vo výške 50 € v prípade že si dobierkovú zásielku nepreberie.
@bloger, áno, je to kravina. Objednávka sa nepodpisuje údaje nekontrolujú. Čiže nie je isté, či je meno a adresa skutočného kupujuceho alebo niekto zadal cudziu s úmyslom poškodiť ho. Neexistuje potvrdenie o "snahe doručenia". Kuriér zazvoní, ale keď mu nikto neotvorí ide ďalej. Na telefón sa nedovola a sms nie je dôkaz ničoho a ja budem tvrdiť že sa mi nikto nič doručiť nesnazil. Proste blbosť ako voda v koši. Takže úplne irelevantná časť zmluvy. Že neprebranie dobierky nie je fér pre obchod je zase iná vec. Ja by som na dobierku neposielala nič.
@bloger, áno, je to kravina. Objednávka sa nepodpisuje údaje nekontrolujú. Čiže nie je isté, či je meno a adresa skutočného kupujuceho alebo niekto zadal cudziu s úmyslom poškodiť ho. Neexistuje potvrdenie o "snahe doručenia". Kuriér zazvoní, ale keď mu nikto neotvorí ide ďalej. Na telefón sa nedovola a sms nie je dôkaz ničoho a ja budem tvrdiť že sa mi nikto nič doručiť nesnazil. Proste blbosť ako voda v koši. Takže úplne irelevantná časť zmluvy. Že neprebranie dobierky nie je fér pre obchod je zase iná vec. Ja by som na dobierku neposielala nič.
Mysli si čo chceš. Sebavedomie ti rozhodne nechýba. A aj riadna dávka drzosti. Ak si dovolíš tvrdiť, že právne platná zmluva je irelevantná časť zmluvy. Prípadne niečo čo len nezaujato odklikneš. Maj sa ako chceš.
@anonym_4c40a3 ale jeminky, stane sa. Ten eshop bude musiet 2x zaplatit kuriera. To ti nedochadza cez ten dlhy kabel?
@belllinka a ak bude mať 30 takých vrátených zásielok, určite nebude nadšený.
Mysli si čo chceš. Sebavedomie ti rozhodne nechýba. A aj riadna dávka drzosti. Ak si dovolíš tvrdiť, že právne platná zmluva je irelevantná časť zmluvy. Prípadne niečo čo len nezaujato odklikneš. Maj sa ako chceš.
@bloger, si normálny? Ja som nič neodklikla, sucho konštatujem, že v tej zmluve majú niečo, čo pred zákonom neobstojí. To nie je drzosť, to je fakt. Dokonca mávajú bežne zmluvy aj formulku, že v prípade, že je časť zmluvy neplatna, nespôsobuje to, že je neplatná v celom rozsahu. Ale myslí si, čo chces. Pokiaľ si vôbec tejto činnosti schopny.
@zuzanka.zuzu Tak teda tvrdíš, že kravina a čo povieš na toto: 11. Zmlúvna pokuta
Predávajúci môže udeliť zmlúvnu pokutu kupujúcemu vo výške 50 € na základe:
1. Pokiaľ si kupujúci nepreberie svoju zásielku od prepravnej spoločnosti, pri ktorej bola zvolená platba na dobierku.
2. Predávajúci za porušenie všeobecných obchodných podmienok vystaví faktúru, s 5 dňovou splatnosťou na 50 € pokutu, ktorú odošle doporučene kupujúcemu na jeho uvedenú adresu z objednávky.
3. V prípade neuhradenia zmlúvnej pokuty, kupujúci posunie svoju pohľadávku tretej strane ktorá túto pohľadávku bude mimosúdnou cestou vymáhať.
4. Kupujúci zároveň súhlasí so zverejnením svojich osobných údajov, ako aj výšku pohľadávky voči predávajúcemu na internetovú stránku www.e-dlznici.sk
5. V prípade, že pohľadávka bude uhradená, kupujúci sa zaručí aby bol záznam o pohľadávke kupujúceho z webovej stránky www.e-dlznici.sk v čo najkratšom čase odstránený.
6. Odoslaním objednávky s platbou na dobierku kupujúci súhlasí s našimi obchodnými podmienkami a zmlúvnou pokutou vo výške 50 € v prípade že si dobierkovú zásielku nepreberie.
@bloger stále čakám na názov toho eshopu 😉

Napíš do e-shopu, že chceš objednávku stornovať.