icon

Banka stornovala platbu bez vášho vedomia?

10. jan 2025

Ahojte,
stala sa mi taká vec, že som 01.01.2025 nakupovala tovar cez internet v sume cca 200€. Platila som online kartou. 07.01.25 mi bol tovar dodaný kuriérom. Na stránke kuriérskej spoločnosti a aj na stránke obchodníka, kde som zaregistrovaná, zásielka figuruje ako doručená. Včera mi však prišla notifikácia z banky o storne nákupu a peniaze mi boli späť pripísané na účet.
A čo je tiež zvláštne, z účtu mi úplne zmizla transakcia o nákupe ale aj to storno nákupu. Čiže na účte tieto pohyby vôbec nevidím. Jedine mám notifikácie, ktoré mi chodia na mail.
Stretli ste sa už s tým niekto? Neviem, ako postupovať. Či čakať alebo informovať banku. Keďže nedošlo k pochybeniu z mojej strany, do banky nemám chuť chodiť.

avatar
veklipo
10. jan 2025

Zavolaj, tam ti vysvetlia, co sa stalo. Storno sa vacsinou robi ak je ta stranka podozriva a banka to vyhodnoti ako podvod.

avatar
simca06022011
10. jan 2025

treba dodavatela kontaktovat, ak obchod prebehol v poriadku, tovar mas atd = ci ma platbu (a ak nie, oni ta oslovia skor ci neskor)... stava sa to aj pri poruchach v eshopoch, lebo tam sa ta platba ma prijat/ vela to ma nastavenych tak, ze pri vybavei objednavky sa stiahne platba, dovtedy je iba v "rezervacke". Tiez sme sa par krat cudovali, ked sme zistili, ze nieco ostalo neuhradene = a zakaznik ked hladal platbu, ta zmizla. Cize moze to byt uplna banalita.

avatar
janai1
10. jan 2025

Eshop zabudol dokončiť platbu. Predautorizacie trvajú 7 dní väčšinou, co sedí s datumami co si uviedla. Keď sa stornuje predautorizácia tak nikdy ten pohyb nevidíš na účte.
Kontaktuj eshop.

avatar
maranco
10. jan 2025

V TB sa mi stalo že storno platby (ale to bolo po pár týždňoch) prebehlo tak že nepribudla nová plusová platba, ale zmizla pôvodná platba.
Kontaktuj obchodníka. možno niečo pomiešali a neprevzali platbu .

avatar
michaella24
10. jan 2025

Mne sa stalo niečo podobné, keď som objednávala cez Lidl e-shop. Tiež mi pár dní po objednávke vyskočila notifikácia o stornovaní platby. V tej chvíli som to neriešila, brala som to ako technickú chybu. Dokonca aj objednávka mi prišla. A neviem či aj nie týždeň až dva na to mi písali oni sami z Lidlu mail, že sa stala chyba, platba sa vrátila z rezervácie nazad a prosia ma opätovne o úhradu. Tiež som nenašla na účte žiadne pohyby. Chyba nastala na ich strane, že včas nespracovali platbu, pretože tam bola aj neskoršia doba dodania tovaru, no ja neviem čo robili. No a tým sa platba v rezervácii automaticky stornovala, keďže prešiel čas na jej spracovanie. Normálne som to uhradila znova.

avatar
misanthropicdann
10. jan 2025

Platba ti zmizla lebo ide o storno. Keby ti obchod vrátil peniaze tak tam vidíš pohyb.
Ale storno je zrušenie platby a preto sa zmazala z pohybov.

avatar
timejka80
10. jan 2025

Môže to urobiť banka, keď druhá banka ešte nemám okamžitú platbu, aj mne sa to stalo

avatar
ekira1
11. jan 2025

Pred nedávnom objednávka z HM, najprv prišla platba, videla som oba pohyby. Ja, že asi nemajú tovar, tak mi vrátili peniaze. Pár dní nato, mi kuriér priniesol balíček, pozerala som v pohyboch a už tam pohyby naboli. Asi do týždňa od doručenia balíčka si sumu stiahli. Nič som neurobila, stiahli si sami platbu.

avatar
maranco
11. jan 2025

@ekira1 to je princíp platby kartou, obchodníkovi dáš údaje o karte, tým mu dáš prístup k svojim peniazom svojmu účtu, a už je na jeho zodpovednosti že si stiahne len dohodnutú sumu a len toľkokrát ako ste sa dohodli

Preto treba čo najviac používať jednorázové karty kedy ju obchodník nevie použiť opakovane.
Máš to rovnako akoby si dala platovú kartu predavačke, koľkokrát ju priloží k terminálu toľkokrát odíde platba.

avatar
ekira1
11. jan 2025

@maranco píšem úplne o niečom inom a ty mi odpovedáš úplne od veci. Ani v diskusii, ani v mojom komentári absolútne nejde o to, čo tu píšeš.

avatar
maranco
11. jan 2025

@ekira1 ty nechápeš,
po týždni od doručenia zistili že urobili chybu, tak si sami stiahli peniaze bez toho aby si ty niečo robila
to môžu robiť lebo "majú prístup k účtu" cez tvoju kartu ktorú si im poskytla
ak platíš tak že obchodníkovi dávaš údaje karty, vtedy je to celé v rukách a moci obchodníka

ak platíš cez platobnú bránu tak len ak im brána umožňuje zopakovať zrušenú platbu, tam už nemôžu robiť čo sami chcú

avatar
simca06022011
11. jan 2025

@maranco vobec nedokazem menit sumu platby ako obchodnik ;) platba je v rezervacii u nich, stiahnu si to na zaklade uz zadaneho prevodu. Nie na zaklade toho, ze si niekto zmysli. Ja nemam ako obchodnik v moci nic. Dokonca ani nevidim cislo karty zakaznika. Jedine zadam ak to tak mame nastavene, kedy sa tovar odosiela, objednavka ok = stihanu sa komplet peniaze, alebo napr ako to ma tesco, ze je tam rezervacia na platbu do vyssej sumy, a potom podla realnej sumy sa stiahne. Nic viac nic menej. Vo vela pripadoch je prave to problem, ze to maju odlozene = nestiahnu sa peniaze hned a potom sa to stornuje ak obchod neprebehne / alebo maju nejaku chybu v komunikacii (co je bezna vec, bezne mi platba pride, eshop nespracuje a rucne to v apke platobnej brany musim hladat)
Ak by sa stalo, ze sa po tyzdni spamatam, ze je chyba, musim pisat do banky a oni pozru platbu a stiahnu nam to. To mi je uz lahsie napisat zakaznikovi.

avatar
maranco
11. jan 2025

@simca06022011 ak by si nepoužívala platobnú bránu, ale mala priamo údaje o karte od zákazníka tak si to zadáš na termináli a stiahneš platbu akú chceš

Neviem ako funguje HM či dávaš údaje priamo eshopu alebo platba prebehne cez tretiu stranu (platobnú bránu) ja píšem o variante ak to nejde cez bránu tak je to v plnej moci obchodníka.