icon

Daňový bonus na dieťa pre slovenských živnostníkov v Rakúsku

26. mar 2025

Dobrý deň. Chcem sa opýtať. Ak som rozvedená a podávam si daňové priznanie v Rakúsku a informatívne ,nulové, na SK a uplatňujem si daňový bonus na dieťa do 15 rokov, aká je výška tohoto bonusu na Slovensku? Koľko mi, mesačne , vychadza na dieťa?

katkaseiner
26. mar 2025

Ak si podavas nulove danove priznanie, tak bonus nedostanes...akoze som laik ale ked som dane neplatila, tak mi logicky ziadny bonus nevznikne, vsak?

autor
26. mar 2025

@katkaseiner Poprosím vyjadrovať sa len tým,ktorí sa do toho rozumejú. Daňový bonus dostávam takto každý rok už 12 rokov. Zaujíma ma len,koľko to bude za rok 2024.

katarinaba
26. mar 2025

Za rok 2024 to bolo 140 EUR do 18 rokov, 50 EUR nad 18 rokov. Avsak za rok 2025, pokial nemas prijmy zo zdrojov na Slovensku vyssie ako 90%, tak uz na danovy bonus nemas narok.

katarinaba
26. mar 2025

@katkaseiner ono to danove priznanie nie je uplne nulove, len jeho vysledok je nulovy. Do roku 2024 vratane sa pri posudeni naroku neprihliadalo na zdroj prijmov, takze aj cloveku, co mal prijem v zahranici a tam platil dane, vznikol narok na danovy bonus aj na Slovensku. Islo o to, aby mal zdanitelne aktivne prijmy. Od roku 2025 nastala zmena. Clovek moze mat prijem zo zahranicia, ale max 10% jeho prijmov na Slovensku. Pokial ma viac, narok na DB zanika.

autor
26. mar 2025

@katarinaba ďakujem za 2 pokus,ale v roku 2025 si uplatnujem bonus za rok 2024. Rok 2025 budem riešiť v roku 2026.

katarinaba
26. mar 2025

Nerozumiem. Je jedno, kedy co riesis, ja pisem o roku 2024 a o roku 2025. Zakony maju svoju platnost, to kedy si riesis dane je uz ina vec.
Pokial podavas danove priznanie za rok 2024, pochopitelne to robis v roku 2025. Ale riadis sa legislativou platnou v roku 2024.
Nechapem, preco si povysenecka a drza. Dostala si odpoved na otazku podla platneho zakona.

soldi
26. mar 2025