Je nutná aktualizácia údajov v banke?
To naozaj si treba aktualizovat udaje v banke? Lebo po tom co je tolko podvodov. Sa bojim aj niekde tuknut.


Na odkazy v maily neklikaj, ale sa prihlás do svojho bankovníctva tak ako sa zvykneš a tam sa ti zobrazí ten formulár na aktualizáciu.
Však ti píšu, že zo máš vyplniť v appke, normálny postup. Klikať nikam netreba.
Na odkazy v maily neklikaj, ale sa prihlás do svojho bankovníctva tak ako sa zvykneš a tam sa ti zobrazí ten formulár na aktualizáciu.
@anonym_049887 dakujem
Však ti píšu, že zo máš vyplniť v appke, normálny postup. Klikať nikam netreba.
@januska12323 No keď sa prihlásim do Georgea, tak v Georgovi nie je žiadna správa, žeby bolo potrebné niečo aktualizovať.
SLSP posiela správy o zmenách v sadzobníku a o aktualizáciach priamo do Georgea v správach a nie mailom.
Podľa mňa čudný mail, aj mailova adresa odosielateľa, aj keď tam nie je priamo výzva Kliknite Tu.
Netreba reagovať.
@januska12323 No keď sa prihlásim do Georgea, tak v Georgovi nie je žiadna správa, žeby bolo potrebné niečo aktualizovať.
SLSP posiela správy o zmenách v sadzobníku a o aktualizáciach priamo do Georgea v správach a nie mailom.
Podľa mňa čudný mail, aj mailova adresa odosielateľa, aj keď tam nie je priamo výzva Kliknite Tu.
Netreba reagovať.
@napetra Ved aj mne sa to zda divne. A este ked je tolko podvodov. Co za blbost, ze aktualizacia udajov. Mam ucet uz vela rokov, ale nieco taketo vidim prvy krat.
A v maily je odkaz na osobne stretnutie, ale po skusenostiach s podvodmi na to ani nebudem tukat.
A v maily je odkaz na osobne stretnutie, ale po skusenostiach s podvodmi na to ani nebudem tukat.
@anonym_autor Môže byť, netreba cez mail nič riešiť.
Slsp nekomunikuje s klientami mailom.
Bude to nejaký nový "podvodík".
Skontroluj si platnosť dokladu totožnosti. Niektoré banky zvyknú upozorňovať na potrebu aktualizovania údajov, ak končí jeho platnosť.
Skontroluj si platnosť dokladu totožnosti. Niektoré banky zvyknú upozorňovať na potrebu aktualizovania údajov, ak končí jeho platnosť.
@cutespider Fuha, si ma riadne vystrasila 😃. Utekala som pozriet na OP. Ale do 2027 nastastie 😃.
Prišlo to mne aj mužovi, keď otvorím George, hneď na mňa vybehne, aby som vyplnila krátky dotazník.
Ked sa prihlasis do aplikacie ktoru bezne pouzivas, ukony v tej apke su safe. Hlavne neklikaj na ziadne linky z mejlu ktore ta maju akoze presmerovat na stranky kde mas nieco menit
@januska12323 No keď sa prihlásim do Georgea, tak v Georgovi nie je žiadna správa, žeby bolo potrebné niečo aktualizovať.
SLSP posiela správy o zmenách v sadzobníku a o aktualizáciach priamo do Georgea v správach a nie mailom.
Podľa mňa čudný mail, aj mailova adresa odosielateľa, aj keď tam nie je priamo výzva Kliknite Tu.
Netreba reagovať.
@napetra ja mám inú banku ale píšu mi to mailom aj v appke. Pokiaľ to tam nemá tak sa nič nedeje. Mail stačí ignorovať.
@anonym_autor Pre všetkých, ktorí tu konšpirujú o nejakom podvode alebo nekalej činnosti, najprv si vyhľadajte informácie z dôveryhodných zdrojov a potom mudrujte. Nejde o žiadny podvod. Je to obyčajná obchodná aktivita SLSP vyplývajúca zo zákona č. 297/2008 o ochrane pred legalizáciou príjmov..., ktorý ukladá finančným inštitúciám overovanie klienta pred vykonaním obchodnej operácie.
Každá banka má vytvorený vlastný program boja proti legalizácii, v rámci ktorého prijíma určité opatrenia. A SLSP prijala, že v zmysle tohto zákona bude dbať na to, aby klienti neporušovali platnú legislatívu. Jedným z opatrení je poznanie svojho klienta - t.j. aby vedela, kto je klientom, aké má bežné príjmy, o aké produkty má záujem.
Kto nechce, nemusí nič nahlasovať, ale potom sa môže stať, že ak náhodou príjme nejakú vyššiu čiastku, tak z pohľadu banky bo bude vyhodnotené ako neobvyklá obchodná operácia, ktorú sú banky povinné nahlásiť na finančnú políciu. Môže to byť napr. neobvyklá platba vyššia, ako 50.000 €, alebo vklad v hotovosti nad nejakú sumu. Nikde nie je presne definované, ktorá obchodná operácia je štandardná a ktorá je už neobvyklá. Posudzuje to banka. A čím menej o svojom klientovi vie, tým viac operácií bude neobvyklých.
Takýmto spôsobom bol odhalený aj ten prípad sprenevery 2,5 milióna € z Petržalského magistrátu. Banke bolo podozrivé, že jedna fyzická osoba mala v banke desiatky bežných účtov, na ktoré mu chodili každý mesiac pravidelne platby. Tak si banka preverila, odkiaľ tie platby chodia. Zistili, že to je z účtu magistrátu. Tak to nahlásili (teraz neviem, či priamo magistrátu, alebo fin. polícii) a zistilo sa, že ten zamestnanec cez výplaty fiktívnych zamestnancov tuneloval magistrát takmer 2 roky.
Pokiaľ nerobíte nič nekalé, nelegálne alebo nekradnete peniaze, tak nie je dôvod obávať sa a neposkytnúť banke informácie o sebe. Čo je také tajné na tom, že nemôžete prezradiť banke, že pracujete v štátnej správe a máte ročný príjem medzi 20 - 30 tisíc €. Alebo že iný pôsobí ako manažér a má príjem 50 - 70 tisíc ročne?
Takže ešte raz - nie je to žiadny podvod. Banka vás len žiada o aktualizáciu údajov. Treba si len naozaj overiť, že sa prihlasujete do internetbankingu SLSP alebo do mobilnej aplikácie banky. Poskytnete len tie informácie, ktoré budete chcieť poskytnúť. Čím menej informácií poskytnete, tým to bude podozrivejšie. Banka tieto osobné údaje nezverejňuje a zvyčajne ani v rámci banky nemajú k nim prístup všetci zamestnanci.
Poznám jedného (bývalý kolega), ktorý si pozeral profil svojej ex- priateľky, s ktorou nejaký čas žil. Monitorovací systém banky zistil, že neoprávnene (a neopodstatnene) vstupoval na profil klienta a dostal výpoveď. Bolo to v jednej z dvoch najväčších bánk.
A pre tých, ktorí to chcú mať z prvej ruky, tu je odkaz na skutočnú stránku SLSP, kde je to tiež vysvetlené:
@anonym_autor Môže byť, netreba cez mail nič riešiť.
Slsp nekomunikuje s klientami mailom.
Bude to nejaký nový "podvodík".
@napetra Možno priamo SLSP nekomunikuje mailom, ale osobný poradcovia využívajú aj mailový či mobilný kontakt. Mne tiež občas napíše mail poradca SLSP, čo má na starosti môj účet. A nie je to žiadny nový podvodník.
@anonym_autor Pre všetkých, ktorí tu konšpirujú o nejakom podvode alebo nekalej činnosti, najprv si vyhľadajte informácie z dôveryhodných zdrojov a potom mudrujte. Nejde o žiadny podvod. Je to obyčajná obchodná aktivita SLSP vyplývajúca zo zákona č. 297/2008 o ochrane pred legalizáciou príjmov..., ktorý ukladá finančným inštitúciám overovanie klienta pred vykonaním obchodnej operácie.
Každá banka má vytvorený vlastný program boja proti legalizácii, v rámci ktorého prijíma určité opatrenia. A SLSP prijala, že v zmysle tohto zákona bude dbať na to, aby klienti neporušovali platnú legislatívu. Jedným z opatrení je poznanie svojho klienta - t.j. aby vedela, kto je klientom, aké má bežné príjmy, o aké produkty má záujem.
Kto nechce, nemusí nič nahlasovať, ale potom sa môže stať, že ak náhodou príjme nejakú vyššiu čiastku, tak z pohľadu banky bo bude vyhodnotené ako neobvyklá obchodná operácia, ktorú sú banky povinné nahlásiť na finančnú políciu. Môže to byť napr. neobvyklá platba vyššia, ako 50.000 €, alebo vklad v hotovosti nad nejakú sumu. Nikde nie je presne definované, ktorá obchodná operácia je štandardná a ktorá je už neobvyklá. Posudzuje to banka. A čím menej o svojom klientovi vie, tým viac operácií bude neobvyklých.
Takýmto spôsobom bol odhalený aj ten prípad sprenevery 2,5 milióna € z Petržalského magistrátu. Banke bolo podozrivé, že jedna fyzická osoba mala v banke desiatky bežných účtov, na ktoré mu chodili každý mesiac pravidelne platby. Tak si banka preverila, odkiaľ tie platby chodia. Zistili, že to je z účtu magistrátu. Tak to nahlásili (teraz neviem, či priamo magistrátu, alebo fin. polícii) a zistilo sa, že ten zamestnanec cez výplaty fiktívnych zamestnancov tuneloval magistrát takmer 2 roky.
Pokiaľ nerobíte nič nekalé, nelegálne alebo nekradnete peniaze, tak nie je dôvod obávať sa a neposkytnúť banke informácie o sebe. Čo je také tajné na tom, že nemôžete prezradiť banke, že pracujete v štátnej správe a máte ročný príjem medzi 20 - 30 tisíc €. Alebo že iný pôsobí ako manažér a má príjem 50 - 70 tisíc ročne?
Takže ešte raz - nie je to žiadny podvod. Banka vás len žiada o aktualizáciu údajov. Treba si len naozaj overiť, že sa prihlasujete do internetbankingu SLSP alebo do mobilnej aplikácie banky. Poskytnete len tie informácie, ktoré budete chcieť poskytnúť. Čím menej informácií poskytnete, tým to bude podozrivejšie. Banka tieto osobné údaje nezverejňuje a zvyčajne ani v rámci banky nemajú k nim prístup všetci zamestnanci.
Poznám jedného (bývalý kolega), ktorý si pozeral profil svojej ex- priateľky, s ktorou nejaký čas žil. Monitorovací systém banky zistil, že neoprávnene (a neopodstatnene) vstupoval na profil klienta a dostal výpoveď. Bolo to v jednej z dvoch najväčších bánk.
A pre tých, ktorí to chcú mať z prvej ruky, tu je odkaz na skutočnú stránku SLSP, kde je to tiež vysvetlené:
@chrobak7 Mily chrobak, sam uznas, ze uz je tolko podvodov, ze sa clovek boji niekde tuknut. Ja som ziadne otazky nevidela, tak tvoje otazky, ci je tajne kolko zarobime su ozaj divne.. A radsej sa bat niekde tuknut, ako vsade tukat a nechat si vybielit ucet...
@chrobak7 Mily chrobak, sam uznas, ze uz je tolko podvodov, ze sa clovek boji niekde tuknut. Ja som ziadne otazky nevidela, tak tvoje otazky, ci je tajne kolko zarobime su ozaj divne.. A radsej sa bat niekde tuknut, ako vsade tukat a nechat si vybielit ucet...
@anonym_autor A už si aktualizovala svoje údaje? Lebo tam boli tie otázky. Neviem, či presne takéto, ale sú to bežne pre finančný sektor. Ja som si údaje aktualizoval a to dokonca v SLSP. Tiež tam mám účet a tiež mi to došlo cez appku.
Áno, je veľa podvodov, preto treba byť obozretný a radšej sa opýtať, ak si človek nie je istý. Ale nechápem tých, čo tu hneď strašia podvodom a neoveria si fakty.
@anonym_autor A už si aktualizovala svoje údaje? Lebo tam boli tie otázky. Neviem, či presne takéto, ale sú to bežne pre finančný sektor. Ja som si údaje aktualizoval a to dokonca v SLSP. Tiež tam mám účet a tiež mi to došlo cez appku.
Áno, je veľa podvodov, preto treba byť obozretný a radšej sa opýtať, ak si človek nie je istý. Ale nechápem tých, čo tu hneď strašia podvodom a neoveria si fakty.
@chrobak7 Nie este som neaktualizovala, ved ti pisem, ze som otazky nevidela...Treba vediet citat s porozumenim.
@chrobak7 Nie este som neaktualizovala, ved ti pisem, ze som otazky nevidela...Treba vediet citat s porozumenim.
@anonym_autor Však ti len vysvetľujem, že potrebujú aktualizovať takéto údaje. Neviem, či tam boli presne tie, čo som spomenul, ale podobné. Sú to bežné údaje pre finančný profil klienta.
@anonym_autor veď v tom maili máš riadne polopate postup, prihlásiť sa do internet bankingu v IB (presne tak ako to robíš bežne doteraz) kliknúť vpravo hore na panáčika, potom profil a vaše klientske údaje
ty do IB vôbec nechodíš? za ten čas by si to tam už dávno skontrolovala
@anonym_autor Však ti len vysvetľujem, že potrebujú aktualizovať takéto údaje. Neviem, či tam boli presne tie, čo som spomenul, ale podobné. Sú to bežné údaje pre finančný profil klienta.
@chrobak7 Ty sa tak bohorovne rozčuľuješ.
V Georgovi každý klient dostáva všetky aktuálne správy (vpravo hore). Posledné správy sú z posledných dní o zmene zmluvných podmienok od 1.8.2025.
Vôbec nemám správu o nevyhnutného potrebe aktualizovať klientské údaje.
Mám po prihlásení do v Georga všetko, aj možnosť výhodnej pôžičky.
Možno tvoj bankár s tebou komunikuje mailom, so mnou komunikuje iba telefonicky, prípadne SMS, ak si dohodneme termín stretnutia.
Takže trochu brzi.
@chrobak7 Ty sa tak bohorovne rozčuľuješ.
V Georgovi každý klient dostáva všetky aktuálne správy (vpravo hore). Posledné správy sú z posledných dní o zmene zmluvných podmienok od 1.8.2025.
Vôbec nemám správu o nevyhnutného potrebe aktualizovať klientské údaje.
Mám po prihlásení do v Georga všetko, aj možnosť výhodnej pôžičky.
Možno tvoj bankár s tebou komunikuje mailom, so mnou komunikuje iba telefonicky, prípadne SMS, ak si dohodneme termín stretnutia.
Takže trochu brzi.
@napetra a ty si myslíš ze z tých miliónov klientov zrovna ty a autorka budete spĺňať v rovnakom čase potrebu aktualizovania údajov? Zakladali ste si účty v rovnakom čase, meníte OP v rovnakom čase ci prečo to ze ty to nemáš v Georgeovi to je automaticky podvod?
SLSP takéto maily posiela, aj iné napr. o úveroch, pôžičkách atď.
Autorka - údaje si povinná si aktualizovať keď ta k tomu banka vyzve inak ti zablokoju účet a potom to môžeš riešiť 👍🏽
Tu máš o tom tiež popísané https://www.slsp.sk/sk/landing-pages/aktualizac...
@napetra a ty si myslíš ze z tých miliónov klientov zrovna ty a autorka budete spĺňať v rovnakom čase potrebu aktualizovania údajov? Zakladali ste si účty v rovnakom čase, meníte OP v rovnakom čase ci prečo to ze ty to nemáš v Georgeovi to je automaticky podvod?
SLSP takéto maily posiela, aj iné napr. o úveroch, pôžičkách atď.
Autorka - údaje si povinná si aktualizovať keď ta k tomu banka vyzve inak ti zablokoju účet a potom to môžeš riešiť 👍🏽
Tu máš o tom tiež popísané https://www.slsp.sk/sk/landing-pages/aktualizac...
@janai1 SLSP autorke všetky potrebné správy doručuje v Georgovi v prijatých správach
Keď sa autorka prihlási do interbankingu, tak túto správu o potrebe aktualizácie osobných údajov tam bude mať.
Banka jej nezablokuje účet, v najhoršom by ju kontaktovali telefonicky a dohodli si stretnutie, keby správu v Georgovi ignorovala o potrebe aktualizácie osobných údajov.
Nestraš ju, banka sa nespráva ako e-shop.
@chrobak7 Ty sa tak bohorovne rozčuľuješ.
V Georgovi každý klient dostáva všetky aktuálne správy (vpravo hore). Posledné správy sú z posledných dní o zmene zmluvných podmienok od 1.8.2025.
Vôbec nemám správu o nevyhnutného potrebe aktualizovať klientské údaje.
Mám po prihlásení do v Georga všetko, aj možnosť výhodnej pôžičky.
Možno tvoj bankár s tebou komunikuje mailom, so mnou komunikuje iba telefonicky, prípadne SMS, ak si dohodneme termín stretnutia.
Takže trochu brzi.
@napetra veď chrobak7 to pekne vysvetlil, keď už autorka nechápe textu v maily. Zato tvoja rada v pohode to ignoruj jej teda pomôže 🙄 pokiaľ ty alebo autorka nikde mimo aplikáciu nekliknete a nevyplníte osobné údaje ( snáď nemusím menovať ktoré), alebo nestiahnete niečo, nič vám nehrozí..

